Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.10.25 0 0 331
valaki légyszi aki mostanában erre jár (ld. tegnap és ma): Mi van most itt a környéken? (ld. a Kerepesi kereszteződésnél?) (hajléktalanok vagy megint az utat buherálják? Mondjuk tök gáz mert az egészet feltúrták ha jól láttam és legutóbb mintha ez lett volna a gond)

Előre is köszi!
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.20 0 0 330
Lemaradt néhány szmájli, nemdebár? :S
Előzmény: Elvetemult_mv (329)
Elvetemult_mv Creative Commons License 2007.10.20 0 0 329

Néhány hete járok arra vonatommal. És tudom, hogy ott laktok. Direkt bosszantásból tülkölök. Na meg élvezetből is.

Nem beszélve még a sok felelőtlen emberről is...

 

Hát, akkor:

 

Túú.túúúúúúúúúúúúúúúúúúú!!!

Előzmény: Törölt nick (28)
varjan01 Creative Commons License 2007.10.16 -1 0 328
Apropó fázishatár... Budapest és környékét hány alállomás táplálja? 6 vagy 12MW-osak? ill 1 vagy 2 darab van e belűlük egy alállomáson?
Előzmény: Törölt nick (327)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.16 0 0 327
Fázishatár Angyalföld-elágnál van.Majdnem.Ha jól emlékszem.
Előzmény: ampervadász (326)
ampervadász Creative Commons License 2007.10.16 0 0 326

m61019andras!

Nem igazán kapcsolódik a topik témájához, de annyiban köze van hozzá, hogy mindkettő a Körvasúton van! :) Mivel a Körvasút közelében/mentén laksz és látom vannak különböző pontjairól felvételeid, ezért egy kérdés/kérésem lenne: a Körvasút közepe táján található egy rövidke, három szakasz-szigetelőből álló fázishatár. Melyik részén található pontosan valamit nincs-e róla fotód? Természetesen ha mások is tudnak segíteni, várom a válaszokat! Előre is köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2007.10.15 0 0 325
tegnap óta megint megy a kürtölés - most speciel nappal - ezek szerint megint elkezdtek dolgozi a Kerepesin...

Azt hiszem ideje lesz ezekkel az infókkal kezdeni valamit - pl. amikor dudálás van akkor elkerülni a Kerepesit mert könnyen lehet, hogy az útépítés miatt dugó van...
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.15 0 0 324
hát attól azért nem kell tartanod, hogy én pl. alábecsülök egy mozdonyt csak a kinézete alapján... elég nagy az már önmagában is ahhoz, hogy elhigyjem, hogy esélyünk se lenne vele szemben :) Amit maga után húz az már csak "bónusz";o)

(igazából most, hogy leírtad koppant le, hogy a farncba tényleg, a fehér tényleg nem egyenlő a szabaddal... csak engem iszonyúan rászoktattak arra, hogy akámit is látok nézzek körül alaposan... csak ez a fehér =/= szabad valahogy nem is tudatosult bennem .... Mondjuk az szerintem se jó, hogy enyhítettek ezen mert jobb az ha az emberek csak mert fehéren villog még körbelesnek néhányszor... Az viszont igen komoly szívás ha fehéren villog és nincs leengedve a sorompó - olyankor hiába néz körül az ember mégsem számít annyira a vonatra mintha fehéren villogna és egyáltalán nem lenne sorompó... és ha olyankor valami baleset történik az szerintem kőkeményen a sorompó karbantartójának a felelőssége is - ld. írta volna ki, hogy nem működik vagy bármi... már ha egyáltalán észrevette - mert ez azért nagyon nem ugyanaz mintha piros lett volna és nincs leengedve)
Előzmény: Törölt nick (318)
m61019andras Creative Commons License 2007.10.15 0 0 323

Én nem tudom, de sokat szoktam ezen a részen fotózni meg sokat is járok a környéken, de elvétve látok csak bejáraton álló vonatot vagy mozdonyt.

 

Előzmény: Törölt nick (317)
Jucus81360 Creative Commons License 2007.10.15 0 0 322

Hát, tudod az úgy van, hogy mindig azt szídják, aki épp kéznél van. Mint ahogy régebben a vonaton utazva is tapasztaltam (10 évig bejártam Bicskéről Pestre), hogy a kalauzt szídták az utasok, ha késett a vonat stb. Ez mindenhol így működik, ahogy az is, hogy nem kérik ki a hozzáértők véleményét a főnökök. Annak ellenére sem, hogy gőzük sincs arról, amit csinálnak....

 

Nem érdemes mellre szívni, nagyon jó fejek vagytok, de tényleg! Jó ez a fórum és

 

Fatar37!

 

igen is  köszönjük azokat a képeket!!! Ebben a világban igenis értékelendő, ha valaki ilyen segítőkész.... 

 

 

 

Előzmény: Álomvasút (263)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.15 0 0 321
Bocsánat a félrevezetésért, én még úgy tanultam, hogy a fehér nem egyenlő a szabaddal, hanem csak a működőképességet jelzi. Úgy látszik, hogy azóta ezt - az egyébként megalapozott szabályt - jelentősen enyhítették. Elnézést, de ez egy nagyon hülye enyhítés volt - szerintem.
Előzmény: Törölt nick (320)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.14 0 0 320

vagy továbbra is fehéren villog a lámpa (ami nem egyenlő a "szabad"-dal!!! - ld. KRESZ)

Igen, lásd:

A továbbhaladást - a 39. § (1) bekezdésében foglaltak megtartása mellett - engedélyezi
a) a fénysorompó villogó fehér fényjelzése,

Forrás:

KRESZ

Régebben a fehér fény a berendezés működését jelezte, ma engedélyt ad az áthaladásra.

Előzmény: Törölt nick (318)
exmv Creative Commons License 2007.10.14 0 0 319
"fehéren villog a lámpa (ami nem egyenlő a "szabad"-dal!!! - ld. KRESZ)"

Khm.
1/1975 KPM-BM Rendelet (KRESZ)
19. § (1) A vasúti átjáró biztosítására szolgáló jelzőberendezések: a fénysorompó, a félsorompó és a teljes sorompó.
(2) A fénysorompó a vasúti jármű közeledését és áthaladását két egymás mellett levő, felváltva villogó piros fénnyel jelzi; egyébként a készülék villogó fehér fényt ad.

(8) A továbbhaladást - a 39. § (1) bekezdésében foglaltak megtartása mellett - engedélyezi
a) a fénysorompó villogó fehér fényjelzése,

39. § (1) A vasúti átjárót megközelíteni csak fokozott óvatossággal szabad. A közúti jármű vezetője köteles a jármű sebességét a vasúti átjáró előtt elhelyezett ... veszélyt jelző táblánál lakott területen legfeljebb 30 km/órára, lakott területen kívül legfeljebb 40 km/órára csökkenteni, és a vasúti átjáróig ezzel a csökkentett sebességgel kell haladni.

Egyenlő a szabaddal.
Előzmény: Törölt nick (318)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.14 0 0 318
Ha látom, hogy felfigyeltek a közeledő járműre (teljesen mindegy, hogy csak egy mozdony, vagy akármilyen vonat), nem látok az átjáró felé tartó, körbe nem néző közlekedőt, és a sorompó is üzemszerűen működik, akkor nem kürtölök. Ha netán valaki csak halvány jelét adja, hogy megpróbál átslisszolni előttem, akkor viszont keményen az átjáróig nyomom. Talán hagy benne némi nyomot a kürt és az esetleges anyázások a többi jelen lévő részéről.

És egy jótanács: felejtsétek el, hogy ez "csak" egy tehervonat, vagy "csak" egy mozdony. Manapság a különféle vonatoknál és gépmeneteknél annyira közelítenek egymáshoz a sebességek, hogy szinte azonos sebességgel közlekedik mindegyik.

Csak egy egyszerű példa, a szemléletesség kedvéért: pl. Pestszentlőrinctől Pilisig az IC 120-szal megy, de a legtöbb személyvonat is, és akár néhány mozdony is. Bár arrafelé most nem nagyon járnak tehervonatok a vágányzár miatt, de a legtöbb tehervonat 80-100 km/h-val halad, ha éppen nem tartja fel a forgalom. És nem csak azon a vonalon/vonalszakaszon!

Úgyhogy mindenki maga döntse el, mennyire képes meg(nem)ítélni a közeledő jármű sebességét pusztán a "kinézete" alapján!

Az a legtisztább, hogy amíg le van zárva a sorompó, vagy villog a két piros lámpa, addig pihi van! Majd ha szabad lesz az átjáró, és villog a fehér, akkor - de akkor is alapos körültekintés után - lehet átmenni. Előfordul ugyanis, hogy a sorompó üzemzavara miatt nem csukódik le a csapórúd, vagy továbbra is fehéren villog a lámpa (ami nem egyenlő a "szabad"-dal!!! - ld. KRESZ), a vonat pedig akkor is jönni fog, mert egy vasúti átjáróban a vonatnak van elsőbbsége, ezt tudomásul kell venni! Van egy kivétel, amikor bizony nekünk kell elsőbbséget adni a közút felé, de ezt le sem írom, mert nagyon ritkán fordul elő, és sokkal jobb, ha ezzel nem kavarok be. Első a vonat és kész! :-)
Előzmény: Törölt nick (303)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.14 0 0 317
Teljesen mindegy,mi jön.Ha gépmenet megyek,ha vonattal,bármelyik irányba,a bejáraton mindig meg kell állnom.Éjszaka azért mert alszik a szolgálattevő,nappal nem tudom mit csinál.Ha meg már megálltam,biztos,hogy az átjárón lassan fogok menni.
Előzmény: m61019andras (310)
r1232 Creative Commons License 2007.10.14 0 0 316
"Ég és föld a két szolgálat közti különbség, jól írtad! Le a kalappal azon kollégák előtt, akik nap mint nap arra járnak!"

Egy idő után már nem foglalkozol a vonat előtt szaladgálókkal, csak akkor emelkedik kicsit a pulzusod, ha 100m-en belül kerülnek :-))
Előzmény: Törölt nick (256)
exmv Creative Commons License 2007.10.14 0 0 315
"IC-t írok mert arról tudom, hogy gyors"

:-))
Előzmény: Törölt nick (313)
exmv Creative Commons License 2007.10.14 0 0 314
Állomási fénysorompóról van szó.
Előzmény: Siemens113 (305)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.14 0 0 313
mintha valaki írta volna, hogy az utóbbi időben IC-k is jártak erre (én egyébként hajlamos vagyok kategorizálni, így nekem van a vonat -ami hosszú és van a mozdony ami rövid... aztán itt mondjuk csak IC-t írok mert arról tudom, hogy gyors:) bocsi :)
Előzmény: Törölt nick (311)
m61019andras Creative Commons License 2007.10.14 0 0 312

Jó, én is így értettem.

 

Előzmény: Törölt nick (311)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.14 0 0 311

személyvonatok

Legfeljebb személyszállító vonatok. Úgy tudom, csak nemzetközi gyorsok vagy EC / EN-ek járnak arra. Vagy tévedek?

Előzmény: m61019andras (310)
m61019andras Creative Commons License 2007.10.14 0 0 310

Lehet, hogy azért jön lassabban néha egy mozdony, mert az állomáson kitérőbe járatják és meg is állítják. A Ferroglobus iparvágányát kiszolgáló menetek mozdonyainál pl mindig így van.

A menetrendszerint közlekedő teher illetve személyvonatok nem állnak meg Rákosszentmihály állomáson.

Előzmény: Törölt nick (308)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.14 0 0 309

Ja, a másik: miért haladna gyorsabban az IC, mint egy személyvonat? A vasútnál gyakran el kell vonatkoztatni attól, hogy mi is jön. Itt nincs olyan, mint a közúton, hogy az autópályán a merdzsós csávesz gyorsabban tép, mint a skodás nagypapi. Ha egy mozdony gépmenetben halad pl. Rákos-Rendező felől Rákosra, az mehet bármilyen gyorsan. Ha meg egy IC lassít egy megállj jelzés miatt, lehet, hogy az csak 30-cal fog becsorogni egy adott útátjáróba.

 

A vasúton az sem játszik, hogy átkelés előtt először balra nézek, aztán jobbra. Mert ha a jármű helytelen vágányon közlekedik (ami semmi rosszat nem jelent, csupán teljesen biztosított, "menetiránnyal szembeni" közlekedést), akkor nagy a gond. Így járt egy gyerek, aki Göd állomás területén nem nézett szét eléggé, aztán a mozdony a végtagjait külön-külön adogatta ki a vágány mellé. :( Hál'istennek nem voltam ott.

 

Szóval lankadatlan éberség!

Előzmény: Törölt nick (306)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.14 0 0 308
én ezt szoktam látni... ha csak a mozdony jön akkor épphogy átdöcög... (vagy csak azért tűnik így mert rövid? ) Nem hiszem... de ezt eddig mindig így tapasztaltam... (mi rendszeresen ott szoktunk átjárni mert sokkal hamarabb kiérünk az Örsre mintha a HÉV-nél kéne átmennünk ahol majdnem mindig pirosat kapunk)
Előzmény: Törölt nick (306)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.14 0 0 307
valszeg ez is lehet, nekem speciel örökkévalóságnak tűnik :)
Előzmény: Siemens113 (305)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.14 0 0 306

 ha csak egy mozdony jön akkor a sorompó leengedése után van még negyed órája, hogy átérjen - de mi van akkor, ha jön az IC...

Nem értem. Miért jönne lassabban a gépmenet (mozdony), mint bármilyen más vonat?

Előzmény: Törölt nick (301)
Siemens113 Creative Commons License 2007.10.14 0 0 305
"Igazából a gyalogosokat is teljesen megértem, aki arrafelé jár minden nap az tudja, hogy ha csak egy mozdony jön akkor a sorompó leengedése után van még negyed órája, hogy átérjen - de mi van akkor, ha jön az IC... (megjegyzem olyankor tuti, hoy a kürtölés sem ér semmit max. arra jó, hogy levédje magát a mv)"

Sajnos ezt sokan gondolják így. :( Aztán több ember kell, hogy összeszedje a szerencsétlen darabjait ha mégsem úgy van a dolog.

A 10-15 percet amit leírtál én sokallom (ugyan nem voltam ott) de ráérzésre nagyon sok. Ennyi idő után már zavarba kerül a berendezés. Inkább az lehet a helyzet, hogy ha valaki pirosat kap és nem azonnal (!) jön a vonat akkor onnnatól igen lassan telik az idő. De ez csak egy személyes vélemény.
Előzmény: Törölt nick (301)
Álomvasút Creative Commons License 2007.10.14 0 0 304
Én biztos nem. Egyik esetben sem.
Előzmény: Törölt nick (303)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.14 0 0 303
Én az idő alapján szoktam tippelni (!) gondolom a többiek is... ha IC vagy valami hasonló gyors vonat jön akkor az a sorompó lezárása után néhány percen belül megérkezik, ha egy szimpla és lassú mozdony jön akkor 5-10 perc múlva is csak malmoznak az emberek az átjárónál és vonatnak se híre se hamva (gondolom ott van az érzékelő valahol a távolban és ha azt eléri a mozdony akkor zár a sorompó és ha egy lassú mozdonyról van szó akkor ezért kell ennyit várni)... de ez csak spekuláció, igazából erre már rá is szerettem volna kérdezni, hogy hogy is van valójában...

Mondjuk érdekelne, hogy pl. a mai szituban egy mozdonyvezető (ld. akit érint:) az akkor is tülkölt volna-e ha már az új szabályozás van életben -ld. ez a szitu mennyire lett volna necces:

1. fényes nappal, a Kerepesi felé haladó mozdony, gyalogos MÁR nincs a közelben és elvileg ha lenne is, a korlát mögött várakozna -elvileg, a mozdony lassan halad át az állomáson (vagy csak nekem tűnik lassúnak???), a sorompó leengedve, piros lámpák villognak...

2. hasonló szituban de mondjuk egy IC-vel...

(hülye kérdés?)
Előzmény: Törölt nick (302)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.13 0 0 302
Na de honnan tudják előre,hogy csak egy mozdony jön?Amúgy pár éve egy pécsi átjárónál is megpróbált egy nő az autójával átmenni.Meg a három gyerekével.Az is meghalt közülük,amelyik megérdemelte....
Előzmény: Törölt nick (301)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!