Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.10.03 0 0 9
Modern ICE (internal combustion engine) vagy az Otto motor ahogy te mondod tudna methanolt is hasznalni es csak egy kis engine modositasra lenne szukseg. Methanolt hasznalnak versenyautokban is (IRL, Champ car, midget etc) mert biztonsagosabb mint a benzin (nem olyan robbanekony) es jobb teljesitmenyt is nyujt. Methanol idealis lenne a mindennapi autozasban is mert az emisszioja csak egy kis toredeke a benzinnel hajtott motoroknak, azonban nincs infrastructure, stb es eleg draga lenne egy gallon, kb $8. De ez valami amibe bele lehetne fejleszteni penzt.
En egy eleg environmentalist vagyok mert nem szeretnem ha jegesmedvek es pingvinek kipusztulnanak, nameg jo lenne ha a dedunokaim (ha lesznek), nem egy waterworld ben elnenek.
Azonban a hybrid technologia nem sokat izgat es nem sokat latok benne. Az emberek tobbseg hippocratenak nevez engem mert ilyen nezeteim vannak, de az autoim nem nagyon environmentally baratsagosak. A mustangon kivul van egy Ford 5.4L supercharged V8 pick up truck is amibe csak supert lehet onteni, es kb 10 milest megy egy gallonon. Az igaz hogy csak a hetvegeken rohangalok vele mert $80 ba kerul egy tank es hamar elfogy. Azonban otthon elegge sok energiat mentunk meg, Minden lampaban energia takarekos korte van ami $16 ba kerul egyenkent es csak egy toredek energiat hasznal mint amit a normalis korte. A TV, stereo, PC stb ki van huzva vagy kapcsolva a 110 voltrol amikor nem hasznaljuk, es nem stand by modban van. Az emberek tobbseg nem tudja hogy ezek akkor is hasznalnak energiat, es nem is keveste ha ki vannak kapcsolva de stand by modban vannak. En szerintem ezek sokkal tobbet tesznek az environmentert mint a hybrid autok
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.03 0 0 7
Nem ertem, azt akarod hogy rohanjak es vegyek egy turbo cumins diesel powered autot? Nem fog tortenni, kulonben is en egy atlagon feluli ember vagyok.
Előzmény: Törölt nick (6)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.03 0 0 4
Don't forget that it is probably the ugliest thing on 4 wheels ever produced. And as I pointed out before it is not a zero emission vehicle therefore it isn't significantly better for the environment than my 4.6L 300hp V8 driven 2007 Mustang GT. However the Mustang is a whole lot more fun to drive, and look at.
Előzmény: Törölt nick (3)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.02 0 0 0
Hybrid technology nem vegleges megoldas csak ideiglenes mert az nem zero emisszios auto.
Arrol nem is beszelve hogy a Prius ugy nez ki mint egy toilet, egy $35K toilet. Hybrid autok azoknak a treehuggereknek valo akik azt gondoljak es terjesztik vilagszerte hogy ok valami differenciat csinalnak, De ez egy illuzio.

Electric meghajtas a jovo, egy electric motornak a forgatonyomateka azonos minden rpm en, it's a no brainer as a primary power source for automotive application, csak a battery technologianak kell felnonie
Előzmény: Törölt nick (-)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.02 0 0 topiknyitó
sokan ellen, sokan mellette szolnak ehhez az energia megtakaritási megoldáshoz.
Az ellen szavazatok talán abbol fakad, hogy sokan nem ismerik valojában a müködést és a megtakaritás lényegét.

A hybrid meghajtás két fö kedvezö körülményt biztosit:

1. az optimális fordulaton járó motor minimális emisszióval és a legjobb hatásfokkal termelhet áramot
2. rekuperácios fékezéssel a motorok generátorként müködve visszatermelnek áramot az akkumulátorokba, a mozgási energia visszanyerhetö.

Természetesen egy sor más --esetleg regionálisan jelentösebb elöny is van, mondhatnám rengeteg aprobb nagyobb elöny.

A hybrid hajtás kegnagyobb hátránya, hogy pillanatnyilag sokkal drágább a szerkezet elöállitása, mint a korábbi konvencionális megoldásoknak. Ujfajta könnyü és sokkal nagyobb hatásfoku akkumulátorok is kellenek, ezek is drágábbak.

Városi közlekedésre, hegyes -völgyes vidékeken az emlitett hátrányos tényezök ellenére is beváltak.
Korábban Svajcban lendjerekes buszokat alkalmaztak, azonban a lendkerék veszélyes volt - ha elszabadult sulyos károkat és sérüléseket okozott.

A Krim félsziget és Szevasztoppol közötti 120 km -es hegyes völgyes szakaszon trolibusz közlekedés van.
A hatalmas hegyi autopálya szakaszokon pld. a hybrid teherautok bonyolitanák le a forgalmat. Tehát amikor megérkezik egy nyerges vontato a hegyek láábához, akkor a trailert( az utanfutot, a nyeregel) átveszi egy hybrid meghajtásu traktor (itt igy hivják a motor és vezetöfülke részt)és átszállitja a hegyeken.

Pld Los Angeles elött 4500 feet magasan megy az autopálya. Többezer gépjármü halad keresztül naponta. Völgymenet visszatermelhetö lehetne az enregia.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!