Ők már azon gondolkodnak, hogy miután kiborították a "rakományt", hogyan tud a legegyszerűbben kiállni a tárlóra, vagy egyéb üzemi szempontok alapján mi jár a legkevesebb munkával, melyik váltónak kéne a legkevesebbet kopnia.
Pont emiatt tud a Keleti ennyi vonatot indítani, fogadni. Ha úgy gondolkodnának, ahogy te, akkor sokkal kevesebb vonat férne be. Akkor az lenne a bajod.
Ez teljesen általános az egész hálózaton, hogy direkt aluljáróztatják meg sétáltatják az utasokat, hiába van szabad vágány jobb helyen. A Keletiben is ott tátong állandóan az üres csarnok, a 6.-on ácsorog mondjuk egy KISS, de az istennek se hoznak oda vonatot, még a bécsi EC-t is kib*sszák az 5.-re.
Ők már azon gondolkodnak, hogy miután kiborították a "rakományt", hogyan tud a legegyszerűbben kiállni a tárlóra, vagy egyéb üzemi szempontok alapján mi jár a legkevesebb munkával, melyik váltónak kéne a legkevesebbet kopnia.
Amíg senki nem várja el tőlük a színvonalat, és nem bánja a pénztárcájuk a "hülyeutas" mentalitást, addig ez lesz.
Köki hangosbemondó most (de nyilván hetek óta így mondja): "Személyvonat érkezik Lajosmizséről a 11. vágányra, és indul tovább Budapest-Nyugati pályaudvarra."
Igen, múltkor emiatt késett a 19793 mint az állat, mert beváratták vele a nohabot Tapolcán, nemhogy küldték volna el a csörgővel azt cső. De nem, sőt, a 19776-ot is jól elverték.
Ami káosz van a kijelzőkön, bemondásokban, menetrendekben, szerintem érthető, hogy egy csomó utas ezt előre föladja. Az utasrtájékoztatásban akkor lehet hinni, ha mindig, minden körülmények között helyes információkat közvetít.
Itthon mindkét oldalon hatalmas fejlődésre lenne szükség ezen a téren. Egyrészt valóban rengeteg fogalmatlan ember utazik, aki nem képes leolvasni egy menetrendet, nem figyeli sem a kijelzőket, sem a bemondást, nem tudja (és a jegyén sem nézné meg!) hogy mikor indul a vonata, egyáltalán hogy IC-re vagy mire vett jegyet, vagy milyen irányba is utazik. Másfelől viszont rendszeresen találkozom az országban mindenfelé iránytábla nélküli IC-vel, diákcsoportok miatt felcsatolt +kocsik miatt összevissza átvariált kocsiszámozással, kijelzőkkel, amiken nem az a vonat szerepel, ami éppen azon a vágányon utascserét végez, vagy azzal, hogy az egyik vonat késős bemondását 5-6x ismétlik az állomáson, a másikról meg egy büdös szó nincs, találd ki, hogy a beérkező szerelvény az melyik vonat is.
Tegnap feleségem ezt megjátszotta a páratlan kék hullámon (azon volt is hely), a jegyvizsgáló valami 20000 Ft-ot emlegetett neki... úgyhogy inkább leszállt (átszállt) Fehérváron.
Nekem van egy olyan érzésem, hogy jó mávos kapcsolatokkal rendelkező vasútbarátok egy köré intézi el, hogy ezek az 1. osztályú és ilyen-olyan szalonkocsik csak valami szövevényes 1. osztályú nosztlagia/prémium/fiszemf*szom helyjeggyel legyenek igénybe vehetők, hogy ők ott tudjanak élvezkedni a mozdony mögött mások nélkül.
Valamikor 2019-2020-ban, mikor a gőzös először járt, és még a teljes Fehérvár-Tapolca útvonalon, akkor játszották el azt, hogy pont a szombat délelőtt amúgyis tömve lévő Tekergőre rakták rá, és csak valami 5 kocsival, mert annyit bírt el, aztán még azzal is ordenáré késéseket szedett össze és borította az egész vonalat.