Tervezett,még nem az miatt,de ha üzembe áll 5 db bérelt Dórémi,akkor már csak döntéshozói szándék kérdése,hogy a 8 db TRAXX-all kiváltsák az összes Szilit a Napfény IC-kről.
On 13 March 2023, the electric locomotive 188 005 arrived at the VUZ Velim test centre. It is a TRAXX3 MS machine, whose bogies were modified for 200 km/h, in connection with the first order of Alstom (or originally Bombardier Transportation) for TRAXXes with this maximum speed. The customer is SNCB, which signed a framework contract with Alstom on 1 February 2022 for the delivery of up to 50 machines, of which 24 have been confirmed at the same time. Deliveries are scheduled to start in 2026.
Amikor ilyen íveken látok Traxx mozdonyt közlekedni, mindig megmosolygom a Startos parancskönyvet, miszerint a 20-as vonalra nem mehet Traxx a túl nagy mértékű nyomkarima kopás miatt...
Délután az IR 1588-ként ment Bukarestbe, most már jön vissza IRN 78-ként. A 007 pedig az IRN 79. Tehát a Muntenia TRAXX-szal megy oda-vissza, közben megy egy kört Konstancába.
Odafon lenyúlására elköltik a 115 új mozdony, meg a tanárok 5 évnyi béremelésének árát, akkor honnan is lenne pénz? Másrészt teljesen autópárti a kormányzat, ha lesz pénz az oda fog menni (autóipari gyártóknak, beszállítóknak + benzinsapka).
Bár az 50 Vectron mozdonyt akár holnap megrendelhetné a vasúttársaság, mert a hiteltárgyalások lezárultak és kormánydöntés is megvan hozzá, úgy tudjuk, hogy ezzel várnak még 2023 március 31-ig, az IC-szerelvények közbeszerzésének lezárultáig, mert annak részeként adják ki a mozdonyok karbantartását is.
"Magyarország Kormánya elfogadta a Technológiai és Ipari Minisztérium előterjesztését, a ma megjelent kormányhatározat szerint 39 plusz opcionálisan 10 új, korszerű, vezérlőkocsival együtt legalább 7 kocsis távolsági szerelvény és 50, elsősorban hozzájuk való (de más vonatokban is használható) Siemens Vectron mozdony beszerzéséről döntött az idén megkötött keretszerződés terhére. "
"Ez a beszerzés az összes hazai távolsági vonalon megoldja a távolsági járművek problémáját, úgy, hogy nemzetközi forgalomban is be lehet majd őket vetni. Az elképzeléseink szerint a Budapestről Miskolcot, Nyíregyházát, Debrecent és Szolnokot felfűző kör-IC-ben, Pécsre, Kecskeméten át Szegedre, Győrön át az ÖBB vonataival vegyesen Bécsbe, a Balaton déli partjára és az északi parti vonal villamosítása után az északi partra, "