Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 2024.10.18 -2 0 14335

Pld.:a GySEV Flirtjeit kiváltani.

Előzmény: zjakabfi (14333)
traxxtoto Creative Commons License 2024.10.18 0 0 14334

Például a 30-as és a 29-es vonalra, itt szinte mindenkinek van rá típusa. 

Előzmény: zjakabfi (14333)
zjakabfi Creative Commons License 2024.10.17 -1 0 14333

Hova kerülnek a 3000es Szilik, ha Traxxx kerül a pécsi IC-re?

1047 005-2 Creative Commons License 2024.10.17 -1 0 14332

"az elmúlt 1-2 évben többször is lehetett hallani, hogy 182-es (azelőtt meg 470-es) fordákat is terveznének ide"

 

 

Döntéshozóktól biztos nem.

 

 

 

"Azért a tavaszi pár napig tartó bemutatkozás/beetetés (kinek mi) bizonyára jól sikerült az 573-mal."

 

 

Az a TRAXX-ok zászlólengetős vonatozása miatt volt.

Előzmény: AKF996 (14331)
AKF996 Creative Commons License 2024.10.17 -1 0 14331

Tudom hogy nem ez az oka, csak így meg végképp bosszantó, hogy még mindig járatni kell az ezeréves szar sziliket, holott már típusismereti akadályok sem igazán volnának a kiebrudalásukhoz. Ide tartozik, hogy az elmúlt 1-2 évben többször is lehetett hallani, hogy 182-es (azelőtt meg 470-es) fordákat is terveznének ide - bár tudom hogy a típusolások tekintetében itt más lenne a helyzet, mindössze néhány mozdonyvezetővel - de természetesen ezekből sem lett semmi.. Azért a tavaszi pár napig tartó bemutatkozás/beetetés (kinek mi) bizonyára jól sikerült az 573-mal.

Előzmény: 1047 005-2 (14330)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.10.17 -1 0 14330

"Mégis valahogy még mindig ott tartunk, hogy kizárólag a nyári menetrenden kívül jár erre forda szerint 2-3 (de mostanában is inkább 2) Traxx."

 

 

De ennek nem a tipus hiánya az oka. 2021 tavaszán 8 db dolgozott és mindre volt ember.

Előzmény: AKF996 (14329)
AKF996 Creative Commons License 2024.10.17 -1 0 14329

"Nekik nem kell,TRAXX tipusuk van."

 

Mégis valahogy még mindig ott tartunk, hogy kizárólag a nyári menetrenden kívül jár erre forda szerint 2-3 (de mostanában is inkább 2) Traxx. A szükséges 8 gép helyett. Miközben a szegedi 431-eseknek már rég lángvágóval kellett volna nekiesni.

Előzmény: 1047 005-2 (14323)
AKF996 Creative Commons License 2024.10.17 -2 0 14328

Azt írtad, Ud-n is vannak rájuk emberek, még ha kevesebben is mint 10-en, csak ezért kérdeztem.

 

"a Dunántúl leg elhanyagoltabb régiója a Pécs és környéke"

Ha csak a Dunántúlt nézzük, akkor igazad van, ellenben sehol máshol nem járnak akkora kohószökevények és olyan mennyiségben, mint a 140-en. Érdekes módon a nyári menetrend is ezt a vonalat érinti leginkább, valahogy a többi kelet-magyarországi fordából kevesebb traxxot szoktak kivenni a szent 30-as vonalra. Úgyhogy elhiszem hogy a Dél-Dunántúlon rossz a helyzet, de ennél lejjebb mint ami itt van, nincsen.

Előzmény: $6$2$8$ (14326)
r1232 Creative Commons License 2024.10.17 -1 0 14327

Dél-Dunántúli régióban soha nem járt semmilyen modern gép,

 

A Desiro minek számít? De hétvégén Flirt is jutott Dombóvárnál lentebb.

 

Ha az Astridok arra fognak jârni, arra ugyanúgy kell típusismeret, mint a Traxx-ra. Szándék esetén ez nem egy megugorhatatlan feladat.

Előzmény: $6$2$8$ (14326)
$6$2$8$ Creative Commons License 2024.10.17 -1 0 14326

Hogyan lennének elegen, NAPONTA 9 pár IC-hez, úgy, hogy összesen nincs rá 15 ember.

Az alap fordára nem elég, mert nem dolgozhat senki heti 7 napot...

Egy nyári szabadságoláskor meg majd nem mennek el szabira?

És, ha egyszer valami műszaki hiba, vagy fennforgás miatt, másik vonaton kellene visszavinni a gépet, amire már csak Szili típusos mozdonyvezető jut, akkor mi van?

 

Azon kívül meg a Dél-Dunántúli régióban soha nem járt semmilyen modern gép, a TRAXX-ok havonta talán 2X mutatóba eljöttek erre, meg az S40-en ott a FLIRT de csak Dombóvárig jár.

A pécsi IC-t féltökű, 8-900V-os Szilikkel rángatjuk (mert, nehogy azt hidd, hogy azért mert 3000-es, bármivel is jobb mint a többi).

Igen baj, hogy csak úgy jut ide normális gép, hogy máshonnan elvesszük, de a Dunántúl leg elhanyagoltabb régiója a Pécs és környéke.

Előzmény: AKF996 (14320)
r1232 Creative Commons License 2024.10.17 -1 0 14325

Ha nem Kanizsán legelne, akkor a Déliben. Mivel a fehérvári vonatra kell a nagy teljesítményű gép. A futás teljesítmény szempontjából így tökmindegy.

Előzmény: zjakabfi (14322)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.10.17 -1 0 14324

Jó kérdések.

 

 

Ahogy az is,hogy ugyanabban a fordában a 431-esek adott esetben miért mennek napi 5x190 km-t,a TRAXX-ok meg 4x190 km-et,akár átaludva az éjszakát,pedig az első vonatáig még beleférne 2x190 km.

Előzmény: zjakabfi (14322)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.10.17 -1 1 14323

"A pécsiek választhanának? :) De jó nekik! A 140-es vonaliak mikor juthatnának el ide? "

 

 

Nekik nem kell,TRAXX tipusuk van.

 

 

 

"Talán ha egyszer a másik 30 (zöld) BB36000-et is átadja"

 

 

Ha jó az információm,akkor a mostani piros engedélyesekkel már le lehet fedni a pécsi és a szegedi fordát.

 

 

 

"Bár őszintén szólva azt sem tudom, hogy ezek kaptak-e már egyáltalán felújítást a pirosakkal egyetemben."

 

 

A pirosakra se tennék nagy pénzt,hallva ezt azt.

Előzmény: AKF996 (14321)
zjakabfi Creative Commons License 2024.10.17 -1 1 14322

Már a nagytopikban is felvetettem, egyszerùen nem értem azt a pazarló fordát, hogy 

09:35-kor elmegy a Traxxx Nagykanizsara, odaér 12:40-re, és csak 17:14-or indul vissza.

Miert nem a 15:14-essel jön, mint nyáron?

(Este még megy Fehérvárra, reggel vissza, és visz a reggeli járattal egy gépet is Kanizsára)

Ezt a több mint 4 órás kanizsai legelést nagyon túlŸómpocsékolásnak érzem.

 

 

AKF996 Creative Commons License 2024.10.17 -2 1 14321

"2-ből lehet választani tipusoltatásilag,TRAXX vagy Astride."

A pécsiek választhanának? :) De jó nekik! A 140-es vonaliak mikor juthatnának el ide? Csak mert a jelenlegi választék valahogy így néz ki: melyik 431-es kéne inkább, a 006, 007, vagy 010? Évjárat alapján legalább itt se nagyon kell variálni..

Talán ha egyszer a másik 30 (zöld) BB36000-et is átadja az SNCF Fret az Akiem-nek, amik jelenleg még a modanei oldalban húzzák a tehervonatokat, akkor TALÁN ide is szánna belőlük a derék start, lízing esetében..Bár őszintén szólva azt sem tudom, hogy ezek kaptak-e már egyáltalán felújítást a pirosakkal egyetemben. 

Előzmény: 1047 005-2 (14316)
AKF996 Creative Commons License 2024.10.17 -2 0 14320

És ennyien nem lennének elegendően? A két telephelyről együtt csak ki tudnak úgy hozni pont annyi szolgálatot, amivel ezt fent lehetne tartani az IC-ken.

 

 

"Ötletbörze a hozzáértők szemével?"

 

Engem inkább csak az érdekel, hogy ha így lesz, honnan fogják elvonni ehhez a 480-asokat a meglévő fordáikból. Csak mert van egy olyan érzésem, hogy ez is a 140-es vonalat fogja érinteni leginkább.. De persze sebaj, mert ott van még egy jópár gép lent a fth-ban (pl V43 1061) amiket újfent feltámasztva tudnák pótolni őket, ahogyan errefele szokták a 60 éves gépekkel..

Olyat is lehet hallani hogy az 1-es vonali szombathelyi IC-ket tisztán 182-esekkel tervezik kiadni, csak hát ott már most sincsen túl sok Traxx, szóval az az érzésem hogy az nem lesz elég, főleg hogy amennyi gép manapság hadra fogható...

Előzmény: $6$2$8$ (14315)
M63,012 Creative Commons License 2024.10.16 -1 0 14319

Ötletbörze a hozzáértők szemével?

Előzmény: AKF996 (14306)
r1232 Creative Commons License 2024.10.16 -1 2 14318

Nem nyertél hangszórót. A Stadler nem MÁV, de ott is ment, megy ez. De számtalan külföldi példát is lehetne hozni a világ civilizált feléről.

Előzmény: jbaal (14317)
jbaal Creative Commons License 2024.10.16 -7 2 14317

Az olyan c*gányputri cégeknél, mint a máv, ott bevett eljárás a bontott alkatérszekkel való gányolás.

Előzmény: r1232 (14311)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.10.16 -1 1 14316

2-ből lehet választani tipusoltatásilag,TRAXX vagy Astride.A TRAXX a vezérlőkocsi miatt lehet nyerő.

Előzmény: $6$2$8$ (14315)
$6$2$8$ Creative Commons License 2024.10.16 0 0 14315

Ha valamit, akkor ezt kizártnak tartok, mert a pécsieknél még csak-csak találnak embert (talán van még úgy 10-15), akinek van vizsgája rá, de Dombóváron meg aztán erősen limitált (X<10) azon mozdonyvezetők száma akiknek van rá típusismerete (és jelenleg is inkább csak fogy, a magánvasutak elszívó hatása, valamint nyugdíjazások miatt, mintsem szaporodik), szóval, ha ez így lenne, a típusismereti tanfolyamok indításával már most el vannak késve.

Előzmény: AKF996 (14306)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.10.15 -1 1 14314

A felelős gazdálkodásnak köszönhetően hogy volt a kerekekkel?

Előzmény: r1232 (14313)
r1232 Creative Commons License 2024.10.15 -1 0 14313

De nem volt másik trafó.

Előzmény: 1047 005-2 (14312)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.10.15 -1 0 14312

"Trafó nélkül mégis hogy dolgozott volna?"

 

 

Titok:másik trafóval és akkor nem kell felelősen leszerelni róla semmit.

 

 

 

 

"Az is megfelelő döntés és (máshol is) bevett eljárás,......"

 

 

Amennyiben rövid távú és a leghamarabb visszapótlásra kerülnek.

Előzmény: r1232 (14311)
r1232 Creative Commons License 2024.10.15 -1 1 14311

Trafó nélkül mégis hogy dolgozott volna?

 

Az is megfelelő döntés és (máshol is) bevett eljárás, hogy a tartósan álló gépekről lekerülnek dolgok.

Előzmény: 1047 005-2 (14310)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.10.15 -2 0 14310

"A 015 esetén volt egy hosszú ideig elhúzódó garanciális vita a gyártóval,"

 

 

Amitől a gép dolgozhatott volna,a költségeket meg állja az arra kötelezett.

 

 

 

"Így igen, felelősen jártak el."

 

 

Nem is szereltek le róla semmit,a saját forgóvázain áll azóta is?

Előzmény: r1232 (14308)
zjakabfi Creative Commons License 2024.10.15 -1 0 14309

Ezek  jó hírek!

Előzmény: EVM (14307)
r1232 Creative Commons License 2024.10.15 -1 1 14308

A 015 esetén volt egy hosszú ideig elhúzódó garanciális vita a gyártóval, annak lezárulta után lehetett a csak közbeszerzést kiírni az alkatrészekre, ez első körben eredménytelen volt megfelelő ajánlat hiányában. Így további hosszú hónapok teltek el. Így igen, felelősen jártak el.

Előzmény: Nógrádkövesd (14305)
EVM Creative Commons License 2024.10.15 0 1 14307

Várják,hogy a megrendelt alkatrészeik megérkezzenek,úgy mint légsűrítő,klíma és légszárító!

 

A 015-ös meg dolgozni fog ha a hajtóművei felújítás után megérkeznek németből!

Előzmény: zjakabfi (14304)
AKF996 Creative Commons License 2024.10.14 0 0 14306

Ha így folytatódik, lassan nem csak a 431-esek helyére kell majd a francia BB36000-eseket bérelni az Akiemtől, hanem a 480-asokéra is... A menetrendváltástól állítólag tisztán traxxos inga IC-kkel terveznének a 40-esen, kérdés honnan lesz elegendő gép ehhez, főleg ha már ezeknek is ilyen arányú a rendelkezésre állásuk. De aztán olyanokat is lehetett hallani, hogy pont a francia gépek kerülnének elvileg Ud-ra. Az a kérdés, hogy akkor most végülis mi lesz mindebből, mert a kettő egyszerre aligha fog menni

Előzmény: Nógrádkövesd (14305)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!