Tudom hogy nem ez az oka, csak így meg végképp bosszantó, hogy még mindig járatni kell az ezeréves szar sziliket, holott már típusismereti akadályok sem igazán volnának a kiebrudalásukhoz. Ide tartozik, hogy az elmúlt 1-2 évben többször is lehetett hallani, hogy 182-es (azelőtt meg 470-es) fordákat is terveznének ide - bár tudom hogy a típusolások tekintetében itt más lenne a helyzet, mindössze néhány mozdonyvezetővel - de természetesen ezekből sem lett semmi.. Azért a tavaszi pár napig tartó bemutatkozás/beetetés (kinek mi) bizonyára jól sikerült az 573-mal.
Mégis valahogy még mindig ott tartunk, hogy kizárólag a nyári menetrenden kívül jár erre forda szerint 2-3 (de mostanában is inkább 2) Traxx. A szükséges 8 gép helyett. Miközben a szegedi 431-eseknek már rég lángvágóval kellett volna nekiesni.
Azt írtad, Ud-n is vannak rájuk emberek, még ha kevesebben is mint 10-en, csak ezért kérdeztem.
"a Dunántúl leg elhanyagoltabb régiója a Pécs és környéke"
Ha csak a Dunántúlt nézzük, akkor igazad van, ellenben sehol máshol nem járnak akkora kohószökevények és olyan mennyiségben, mint a 140-en. Érdekes módon a nyári menetrend is ezt a vonalat érinti leginkább, valahogy a többi kelet-magyarországi fordából kevesebb traxxot szoktak kivenni a szent 30-as vonalra. Úgyhogy elhiszem hogy a Dél-Dunántúlon rossz a helyzet, de ennél lejjebb mint ami itt van, nincsen.
Hogyan lennének elegen, NAPONTA 9 pár IC-hez, úgy, hogy összesen nincs rá 15 ember.
Az alap fordára nem elég, mert nem dolgozhat senki heti 7 napot...
Egy nyári szabadságoláskor meg majd nem mennek el szabira?
És, ha egyszer valami műszaki hiba, vagy fennforgás miatt, másik vonaton kellene visszavinni a gépet, amire már csak Szili típusos mozdonyvezető jut, akkor mi van?
Azon kívül meg a Dél-Dunántúli régióban soha nem járt semmilyen modern gép, a TRAXX-ok havonta talán 2X mutatóba eljöttek erre, meg az S40-en ott a FLIRT de csak Dombóvárig jár.
A pécsi IC-t féltökű, 8-900V-os Szilikkel rángatjuk (mert, nehogy azt hidd, hogy azért mert 3000-es, bármivel is jobb mint a többi).
Igen baj, hogy csak úgy jut ide normális gép, hogy máshonnan elvesszük, de a Dunántúl leg elhanyagoltabb régiója a Pécs és környéke.
Ahogy az is,hogy ugyanabban a fordában a 431-esek adott esetben miért mennek napi 5x190 km-t,a TRAXX-ok meg 4x190 km-et,akár átaludva az éjszakát,pedig az első vonatáig még beleférne 2x190 km.
"2-ből lehet választani tipusoltatásilag,TRAXX vagy Astride."
A pécsiek választhanának? :) De jó nekik! A 140-es vonaliak mikor juthatnának el ide? Csak mert a jelenlegi választék valahogy így néz ki: melyik 431-es kéne inkább, a 006, 007, vagy 010? Évjárat alapján legalább itt se nagyon kell variálni..
Talán ha egyszer a másik 30 (zöld) BB36000-et is átadja az SNCF Fret az Akiem-nek, amik jelenleg még a modanei oldalban húzzák a tehervonatokat, akkor TALÁN ide is szánna belőlük a derék start, lízing esetében..Bár őszintén szólva azt sem tudom, hogy ezek kaptak-e már egyáltalán felújítást a pirosakkal egyetemben.
És ennyien nem lennének elegendően? A két telephelyről együtt csak ki tudnak úgy hozni pont annyi szolgálatot, amivel ezt fent lehetne tartani az IC-ken.
"Ötletbörze a hozzáértők szemével?"
Engem inkább csak az érdekel, hogy ha így lesz, honnan fogják elvonni ehhez a 480-asokat a meglévő fordáikból. Csak mert van egy olyan érzésem, hogy ez is a 140-es vonalat fogja érinteni leginkább.. De persze sebaj, mert ott van még egy jópár gép lent a fth-ban (pl V43 1061) amiket újfent feltámasztva tudnák pótolni őket, ahogyan errefele szokták a 60 éves gépekkel..
Olyat is lehet hallani hogy az 1-es vonali szombathelyi IC-ket tisztán 182-esekkel tervezik kiadni, csak hát ott már most sincsen túl sok Traxx, szóval az az érzésem hogy az nem lesz elég, főleg hogy amennyi gép manapság hadra fogható...
Ha valamit, akkor ezt kizártnak tartok, mert a pécsieknél még csak-csak találnak embert (talán van még úgy 10-15), akinek van vizsgája rá, de Dombóváron meg aztán erősen limitált (X<10) azon mozdonyvezetők száma akiknek van rá típusismerete (és jelenleg is inkább csak fogy, a magánvasutak elszívó hatása, valamint nyugdíjazások miatt, mintsem szaporodik), szóval, ha ez így lenne, a típusismereti tanfolyamok indításával már most el vannak késve.
A 015 esetén volt egy hosszú ideig elhúzódó garanciális vita a gyártóval, annak lezárulta után lehetett a csak közbeszerzést kiírni az alkatrészekre, ez első körben eredménytelen volt megfelelő ajánlat hiányában. Így további hosszú hónapok teltek el. Így igen, felelősen jártak el.
Ha így folytatódik, lassan nem csak a 431-esek helyére kell majd a francia BB36000-eseket bérelni az Akiemtől, hanem a 480-asokéra is... A menetrendváltástól állítólag tisztán traxxos inga IC-kkel terveznének a 40-esen, kérdés honnan lesz elegendő gép ehhez, főleg ha már ezeknek is ilyen arányú a rendelkezésre állásuk. De aztán olyanokat is lehetett hallani, hogy pont a francia gépek kerülnének elvileg Ud-ra. Az a kérdés, hogy akkor most végülis mi lesz mindebből, mert a kettő egyszerre aligha fog menni