a diesel üzemü személygépkocsik nem nagyon népszerüek az USA-ban (Canadában sem???) Pedig az alternative fuel alkalmazásához a diesel üzem hasznos lépcsöfok lenne. Gondolok itt elsösorban a LNG ( folyékony földgáz) alkalmazására, dual fuel üzemben. Vagy a köztudatban jobban elterjedt "biofuel" lehetöségeket. Mindenek elött meg kellene ismerni a lehetöségeket. Szivesen beszélgetnék erröl.
"magyar mozdonyszerelö vagy- és a magyar szakemberek mást sem tesznek mint hozzád hasonloan okoskodnak."
Csak meg egy teny, az Armyban gas/diesel/turbine generator szerelo volt a specialitasom. Arra majdnem egy evig kellet iskolaba menni es a tanitok sajat bevallas szerint tobbet kellett tanulni egy ev alatt mint egy 4 eves egyetemen. Persze diplomat nem adtak, de a kezdo osztalynak a fele vegezte el szakot a tobbieket vagy kirugtak vagy ok maguk kertek az athelyezest valami "konnyebb" specialitasra.
Tudod meg most sem ertem mit akarsz mondani. Talan a problema az hogy mindenkinek mas az elmelete a hybridrol, nameg az hogy a szakemberek is mindent hybridnak hivnak. Diesel electrik lokomotiv az hybrid, a Toyota Prius az is hybrid de telsjesen mas elmeleten mukodik, itt Seattleban vannak diesl electic "hybrid" buses, de azok is csak fel trolik fel diesel buszok, nem hybrid a szo szoros ertelmeben. Szoval van itt munka tisztazni ezeket.
Te letagadod amit eloszor irtal amikor valaki felhivja a figyelmedet hogy az nem annyira okos. Arrol beszeljel amit ideztem toled, irtad e vagy nem? Hallottam mar diesel electric mozdonyrol? Az elso szakmam diesel mozdony szerelo te zseni. Te is meg a masik kollega is aki tudalekosnak nevezett csak beszeltek bele a vakvilagba es ha valaik aki netan ert valamit hozza szol egy ket szot akkor az tudalekos meg kotozkodo.
Engedd meg hogy elmagyarazzam. Eloszor is a diesel mozdonyban azert vannak elektromos motorok amik hajtjak a tengelyt mert igy nem kell sebessegvalto, ami rendkivuli bonyolult es komplikalt, es draga lenne. Tehat valakik rajottek hogyha a diesel motor egy alternatort hajt, ami aramot termel, es azt az aramot eletromos traction motorokba etetik amik hajtjak a mozdonyt, akkor nincs szukseg egy bonyolult es draga sebessegvaltora. Azt hiszem a mgyarok epitettek egyszer egy "pure" diesel mozdonyt amiben egy 5 fokozatu hidraulikus valto volt. A mozdonyt vegul csak tolatasra lehetetett hasznalni mert a hidraulikus valto mindig leromlott, mivel tul bonyolult volt rengeteg mozgo alkatresszel. Namost, ha te peldadat kovetjuk es epitenenk egy autot amiben van egy kis diesel motor ami hajtana egy alternatort es az abbol jovo aramot peddig traction motorokba vezetnenek ami elektromosan hajtja az autot. Namost mielott elmondom hogy ez miert egy rossz idea hadd mondjam el hogyan mukodik egy hybrid auto. A hybridnek az a legelso es legfontosabb elonye hogy a gasoline, vagy diesel motor ami a C02 termeli es a draga benzint hasznalja, nincs mindig bekapcsolva. Amikor a ICE motor fut akkor nem csak hajtja az autot de tolti a battery csomagot is. De a lenyeg az hogy a "rossz" ICE motort ki lehet kapcsolni amikor az auto csakis ellektromos aramon megy. Ez az egesz ki be kapcsolas egy bonyolult rendszeren mukodik amit egy computer iranyit ami eldonti hogy mikor kell az ICE motort ki-bekapcsolni es az toobek kozott az auto sebessegetol, tehertol es a battery csomag potenciojatol fugg. Visszaterve a te otledetre, ha az ICE motor leall akkor az auto leall mert nincs aram, ezert soha nem lesz diesel motorral hajtott elektromos auto.
Ami azt illeti igen, meg Ford is Toyota Synergy szisztemet hasznal az Escapeben. Honda meg IMA hybrid teknologiat hasznal ami ugyanugy mukodik mint a synergy. Diesel electric autonak ahol egy diesel vagy gasoline motor hajt meg egy alternator ami aramot termel ami hajtana az elektromos motorokat, annak semmi ertelme nincs. Mozdonyokon ahol 3-4000 LE kell ott van, de nem az autoban
Nalunk a county uzemeltet egy lerakohelyet, ahol ingyen ott lehet hagyni mindent, ha ervenyes matrica van az autodon (es sok az autoado, ebben ez is belefoglaltatik) ami kulon tetszik, van egy helyiseg, ahol a meg hasznalhato cuccokat lehet letenni, meg mukodo monitor, vagy butor, jatek, akarmi, es aki akarja, ingyen elviheti.
Bizony. Es mivel piacgazdasag van, 4-5 szemetszallito ceg van jelen a mi neighborhood-unkban, igy aztan mindegyik ceg hetente 3x vegigjarja ugyanazokat az utcakat szemetet osszeszedni es kipufog.
Tell that to the starving and dying from starvation polar bears. When half of Manhattan will be under water the melting ice all of sudden will be a real threat.
Kisapám... ameddig az USA odamegy pár anyahajóval és szétveri Irakot, majd az olaj számolatlanul dől az országukba, addig szarni fognak a világ többi részére.
Ha azon imádkozol, hogy Irán rendesen fel tudjon szerelkezni atomfegyverrel akkor az USA nem fog tudni bemenni oda is az olajért, kénytelen lesz alternatív megoldáson törni a fejét.
szerintem célszerü lenne a high performance diesel motorok elterjesztése az északamerikai (USA-Canada) személygépkocsik, pick-up truck-ok vagy SUV -ék területén is. Ennek rengeteg elönye lenne, és nagyban segithetné az a késöbbi alternative fuel bevezetését. A szénhidrogének a müanyag és egyéb iparágakban nélkülözhetetlen. Elöbb utobb be lesz tiltva elégetéssel energiát nyerni belölük.
Mindenek elött az EPA regulation miatt is feltetlenul be kell vezetni a dual fuel motorokat. A vilagon egy LNG forradalom megy vegbe. A LNG felhasznalas az elsö alternativ fuel. A kénmentes szuper diesel ( low sulfur) plusz LNG használata a jövö. A low sulfur diesel már nem büdös, nem utálatos és a hybrid autoknál az elsö lépés a megvalositáshoz.
Szerintem kampányszerüen népszerüsiteni kellene a diesel autokat Amerikában. A kereslettöl függ minden. Ha a dealernél dieseleket akartok venni, elöbb utobb rájön a gyártó is és beindulhat a program.