Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Laca1978 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 477

Régi kérdés, de csomagtartóból. Jobb oldalkárpitot vedd le. értelem szerűen a rőgzítőpatentek oldásával.

látszik majd egy bovden. Az nyitja. Illetve igy tudod te is a rögzítőcsappantyút eltolni. Típushiba egyébként, hogy a kis motor és a nyitőfül között leesik a bovden. 

Előzmény: Tinga80 (476)
Tinga80 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 476

Sziasztok!

Hogy lehet a tanksapka fedelet manuálisan nyitni? Hallom, hogy nyit, de semmi.

diablo3000 Creative Commons License 2019.05.10 0 0 475

Sziasztok!

Van egy 2007-es 2 literes TSI autóm navigációval, de a dvd ami volt hozzá sérült(mechanikailag).Szereztem gyári dvd-t 2019-es mappal, de nem akarja elfogadni. Szerintem a firmware régi, még 28-as, 30-asra kellene cserélni. Valaki tudna segíteni, hogy hol lehet letölteni a frissítést?

Megköszönök minden segítséget.

bitchoakos Creative Commons License 2018.11.02 0 0 474

Sziasztok!

olvastam valahol regebben hogy létezik egy gyári volkswagenes olaj ami nagyon drága, kicsi kiszerelés, de nagyon szuperül lehet vele a gumi és műanyag részeket ápolni.

egyre jobban nyiszog-nyöszög a tetőm nyitáskor és mielőtt szétfújkálom wd40-el szeretném megvenni ezt a csodaszert...

meg tudná valaki mondani a nevét, vagy a termék cikkszámat, hogy meg tudjam rendelni az ebay-en.

Előre is köszönöm

jamescaptain Creative Commons License 2018.07.01 0 0 473

Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni. Egy2007-es évj. BVY 2.0 FSI motorról van szó Meleg motornál dízeles hangja van /ez normális jelenség e / annyit sikerült kideríteni, hogy láncot és feszítőt kell cserélni. Esetleg valami mást is. Karbantartás terén mire kell odafigyelni, kicseréli idő előtt stb.  

rfout2 Creative Commons License 2018.05.09 0 0 472

Szia !

 

Én kamerát rakattam be , de nekem volt benne  Navi.

 

üdv

Előzmény: kisatila (471)
kisatila Creative Commons License 2018.05.02 0 0 471

Sziasztok!

 

Tudnátok "nekem" segíteni?!

Vett a haverom napokban egy USA kivitelt de ne nincs benne se navi se PDC.

Mondtam neki akkor legalább egy hátsó kamerát rakjon be.

De abba nem gondoltam bele, hogy navi nélkül "semmi" sem megy.

 

Így van, vagy ki lehet cselezni?

 

Van aki már rakott be..?

 

Üdv!

Jopi0071 Creative Commons License 2018.03.30 0 0 470

Tud valaki abban segíteni hogyan jutok ba az eosba ha lemerült az aksi? Vagy hogy nyitom fel a motorháztetőt. Köszönöm előre is.

László Tóth_*_ Creative Commons License 2018.03.05 0 0 469

Á, majdnem elfelejtettem, a VW Bázis hirdetését láttam 1-2 éve, vállalják mindenféle kabrió tető javítását, és beállítását. Valószínűleg kedvezőbb áron, mint a PP. De hadd mondjam mégegyszer, több, mint 2millió forintos elektro-hidraulikus mechanikai rendszerről van szó, nem biztos, hogy ezen érdemes spórolni. Kapsz számlát, és természetesen az elvégzett munka után a PP számonkérhető, ha probléma merül fel, akkor helyt kell állniuk.

Előzmény: László Tóth_*_ (468)
László Tóth_*_ Creative Commons License 2018.03.05 0 0 468

Szia Tamás,

 

Nem 100 ezrek, "csak" 30.000. Porsche Pest. Ha be is tudod csukni, ezt nem úszod meg sajnos.

Általában akkor van ilyen, ha a tető kicsit elállítódott, vagy a csomagtartóban rosszul van a helyén a "Lugage cover", érintkezője esetleg kontaktos. Vagy a leső dekni csavarjai nincsenek jól lehúzva. Az autó rendszerfeszültsége nem lehet 9V alatt.

A fedélzeti irodalomban szereplő vésznyitás/zárást próbáld meg minden esetre. Hátha... Bocs, nekem már nincs meg az autó, így csak angol byelvű leírásaim vannak.

 

Emergency CSC roof closing

 Check whether there is enough room behind the vehicle for the luggage compartment lid to swing out backwards.

 Open the driver and passenger door and leave the doors open.

 Press your thumb on the top part of the Volkswagen emblem on the luggage compartment lid, and flip lower part of the emblem outward. This unlocks the rear lid. But do not lift the luggage compartment lid.

 Switch the ignition off and back on again.

 Start the engine.

 Pull and hold the center console lever ⇒ fig. 172 for at least 30 seconds.

 Release the lever.

 Pull and hold the lever again and immediately pull back and hold the driver door switch ⇒ fig. 173 (1) until the CSC roof has completely closed and locked. It takes a few seconds for the closing process to start after you pull both controls. A tone sounds and the indicator light X in the instrument cluster display lights up during the emergency closing process. There may also be a message in the instrument cluster display. The closing process is immediately interrupted if you let go of the lever or the switch or if one of the cancel conditions changes ( Cancel conditions for emergency closing). The process can be restarted by again pulling the center console lever and the switch in the driver door.

 After emergency roof closing is complete, continue to hold the lever and switch to close all windows.

 OR: After emergency closing, pull switch (1).

 OR: Insert the key in the lock of the driver's door, turn in the closing direction, and hold until all windows are closed.

 Have the vehicle checked immediately by an authorized Volkswagen dealer or an authorized Volkswagen Service Facility.

 

Cancel conditions for emergency closing

Emergency closing the CSC roof is canceled if any of the following situations occurs:

 The lever in the center console or the switch in the driver door is released.

 The ignition is switched off.

 Any door is shut.

 The vehicle battery voltage is less than 9 Volts.

 The luggage compartment lid is closed before the roof frames are locked into the mountings on the windshield.

 The vehicle moves at a speed greater than about 0.6 mph (1 km/h).

 The outside temperature is below +5° F (- 15° C).

Előzmény: Eos birtokos (467)
Eos birtokos Creative Commons License 2018.02.17 0 0 467

Sziasztok!

 

Kis szakértői segitséget szeretnék kérni! Mai napon elhúztam az eos-om tetejét napfénytetős állásba (hátra) egyszer csak megállt vagy megszorult, és se előre se hátra. Természetesen teljesen nyitott állásban maradt. Valakinek ötlet, vagy otthoni megoldás, hogy ne kelljen 100ezrekért szervízbe vinni?

Előre is köszönettel,

Tamás

pliku Creative Commons License 2018.01.29 0 0 466

Szia!

 

Köszönöm a segítségedet.

Igen még aktuális... Ha minden jól megy 1.4TSI, 160LE, manuális. Vezérlés tuti, hogy nem volt cserélve rajta, mert még csak 50e km van benne.

Remélem élvezni fogom... :)

 

 

Előzmény: László Tóth_*_ (465)
László Tóth_*_ Creative Commons License 2018.01.24 0 0 465

Szia Pliku,

 

Remélem, még aktuális a kérdésed. Sajnos itt az Index fórumon nem jellemző a gyors reakció.

 

Saját tapasztalatot tudok mondani. Nekem 1.4TSI 6-manuálom van. Akarom mondani volt. Mert GTK-s lett, de ez másik sztori.

Nagyon szerettem, 122LE és a hozzá tartozó nyomaték nekem tökéletesen megfelelően dinamikusan mozgatta a másfél tonnás autót.

Auto vs Manual. Egyéni ízlés kérdése. Ha sokat ülsz dugóban akkor érdemes a kényelmet figyelembe venni, és talán az automata felé mozdulni. Nem gondolom azt, hogy egy mai modern automata váltóval - ami megfelelően karbantartott, de ez vonatkozik a komplett autóra is - több gond lenne, mint egy manuálissal. Azt persze el kell ismerni, hogy ha mégis van vele, akkor az úgy tud fájni anyagilag, hogy üvöltesz.

 

Szóval nekem manuális volt. Pontos, jó áttételezés. 160e km-nél kuplungoztattam, de még bírta volna sztm.

 

Olajcsere: már sok helyen mondtam, ne eröltessük ezt a hosszú intervallum szervizt. Nagyon szépen megköszöni az autó a 10-ezrenként ledobott olajat, minden második olajcserekor üzemanyag szűrő is csere.

 

Vezérlést - ha nem csinálták még meg, akkor arra érdemes félretenni 2-300e Ft-ot. Ha már kicsi hangja van indítéskor a láncnak, akkor cseréld, és így megúszod a motorgenerált. Hidraulikus láncfeszítőből, meg összességében minden motorba szerelendő alkatrészből kizárólag gyárit. Ebay-en találsz mindent. A láncfeszítő cikkszáma minimum E-vel végződjön, de tudtommal már a G-nél járunk.

 

Tető - Amerikában rengeteg EOS-t adtak el más merevtetős kabrio kárára, és ez annak köszönhető, hogy nagyon megbízható a szerkezet. Évente egyszer, jellemzően tavasszal érdemes begurulni a Porshce Pesthez, és a tetőkarbantartást velük megcsináltatni. Állítják, zsírozzák, vízelvezetőt tisztítják.

Évente kétszer saját magad kezeld le a gumi kédereket, van hozzá jó anyag. Meg leírás is. Ha ezekre figyelsz, nem lesz gondod a tetővel és a beázással sem. Kicsit nyöszörög a tető, de ez Istenes a többi modellhez képest.

 

Az 1.4-ben nincs kettős tömegű, ami nagyobb költség lehet, az a turbó. De ha az olajra figyelsz, és óvatosan bánsz vele (indításkor járatás, leállítás előtt járatás), akkor kibírja addig, amíg a motor szerintem.

 

Ha van kérdésed, nyugodtan írj.

 

Üdv

Előzmény: pliku (464)
pliku Creative Commons License 2017.12.15 0 0 464

Sziasztok!

 

Eos vásárlása előtt vagyok és némi segítséget kérnék a már meglévő tulajdonosoktól...

Hogy kicsit szűkítsük a kört és a tapasztalatokat a terv a következő lenne:

 

csak benzines modell jöhet szóba... és itt az első kérdés: 1.6 FSI, 2.0 FSI, vagy esetleg az újabb fajta 1.4 TSI, 2.0 TFSI... stb.

Olvastam itt a fórumon a tapasztalatokat pro és kontra, de kb. ugyan annyi jót mint rosszat.

Jelenleg is VW tulajdonos vagyok, de más motorhoz vagyok szokva :) így a felsoroltakhoz nincs tapasztalatom.

A második kérdés a váltó? manuális, automata... szintén 50-50% arányban megoszlott a vélemény...:)  Ki mire esküszik... :) mi a tapasztalat?

A mostani VW manuális, semmi bajom nincs és nem is volt vele... de ki tudja a jövő istennője lehet, hogy automata lesz.  

És akkor az utolsó és egyben a legfontosabb kérdés... MIRE FIGYELJEK ODA a kiszemelt járgánynál?

 

- magyarországi vagy behozott?

- magánszemély vagy kereskedő?

- mennyi futott km. -ig érdemes foglalkozni vele? ( mondjuk amit kinéztem, abban 50e km. sincs )

- tető?  ( olvastam: beázást, utána állítást, nyitási-csukási idő, karbantartás... stb. ( ez a legnagyobb parám )

 

Szóval összefoglalva:  minden infó és segítség jól jönne és megköszönném. Tisztában vagy azzal, hogy mindenkinek más és más a tapasztalata, de remélem tudtok kellő háttér információt biztosítani egy jó autó megvásárlásában.

 

Köszönet minden válaszolónak és legyen szép a napotok

Javor Zoltan Creative Commons License 2017.09.25 0 0 463

Hali

 

Van eladó a gyári kihangositohoz való Bury adapterem,mellyel bluetoothon tudsz csatlakozni bármilyen telefonnal.Hogy álltok az RNS 510 frissítésével? 5238 verzió  És a naviéval? V14

Gyári szélterelőt vennék.

70 388-3157

JaniPod Creative Commons License 2017.09.07 0 0 462

Dobogókőn voltunk. A Face-en, az EOS rajongók klubján vannak fotók.

Mianeve Creative Commons License 2017.09.06 0 0 461

Merre mentetek?

Előzmény: JaniPod (459)
Mianeve Creative Commons License 2017.09.06 0 0 460

Ezt örömmel hallom. Jövőre én is csatlakoznék. Esetleg pár fotó nem készült ami publikus?

Előzmény: JaniPod (459)
JaniPod Creative Commons License 2017.09.06 0 0 459

Igen! A találkozó sikeres volt, szuper idő, jó társaság, remek kirándulás! Köszönet a résztvevőknek! 

Mianeve Creative Commons License 2017.09.05 0 0 458

Sikerült ez a találkozó? Én sajnos nem voltam itthon de ha itthon lettem volna mentem volna én is.

Előzmény: JaniPod (456)
Javor Zoltan Creative Commons License 2017.08.27 0 0 457

ne törjetek magatokat,az új trafókkal minden megoldódott.

Előzmény: Javor Zoltan (455)
JaniPod Creative Commons License 2017.08.21 0 0 456

Sziasztok! EOS TALÁLKOZÓ!!!

Augusztus 27.-én vasárnap délelőtt tíz órakor a Lurdi parkolójában találkozunk! Ott megbeszéljük merre kirándulunk. Mindenkit szeretettel várunk!

Javor Zoltan Creative Commons License 2017.08.19 0 0 455

Sziasztok

 

Frissen vásároltam egy 2008-as EOS-t. 1,4 es 160 Le motorral.

Minden szép és jó lenne,ha ...

Mióta megvettem sorra nyírja ki a trafókat.

Már a 3.-nal járunk.Ezert rendeltem 4 ujjat BERU bol

Massal is előfordult mar ez?A kereskedő nekem mindig használtra cserélte egy másik kocsiból,amivel egyezik,de 2 nap,és újra meghal.Nincs rosszabb mint felni beindítani az autót,és várni,sőt remélni,hogy ma nem lesz semmi probléma.A gyári kihangositon lehet fejet cserélni.Ez kapható Iphone 7 hez is?MErt amit találtam a neten,mind a Bury System 9-hez kapható,de az enyémről nem találtam infot. Na és hogy áltok az RNS510 frissítésével?5238-s verziót találtam,ami működik is , navihoz csak a V12 west,és a V13 East -et.

Pizsi85 Creative Commons License 2017.06.19 0 0 454

Egy jó barátomnak volt egy 2.0-ás PD Passatja. Annak az autónak minden baja volt, de se a pd elem, sem az olajszivattyú tengely, de még a kéttömegű sem akart megdögleni. Pedig kapta az ívet rendesen. Viszont a műszerfal akár a karácsonyfa. MIL, ABS, SRS lámpák egyfolytában világítottak. A motorban a leállító csappantyú megadta magát, zabálta az olajat, zsinórba durrantak el a turbó csövek, a hosszbordás szíj feszítője őrülten csattogott (megvette rá az újat de pár hónap múlva az is széthullott).

Siheder koromban, mikor még VW Audi márkaszervizben dolgoztam akkor voltak 1-2 évesek a PD-k. Még garancia időn belül cseréltük az elemek gumitömítéseit amivel megszűnt az olajfogyasztás. Akik lemaradtak a visszahívásról jól beszopták. A motorolaj bekerült a hengerfej gázolaj csatornáiba, a porlasztók meg gyönyörűen befecskendezték az égéstérbe. A porlasztócsúcsok gallyra mentek, az autók pont kifutottak a gari időből, 4 új PD elem, a tömítéskészlet, szelepfedél tömítés, csavarok, meg a vezetékköteg a hengerfejbe plusz munkadíj. Némely számla alulról karcolta az egymilliót. Ez a számla elindított egy lavinát, miszerint a PD szar. Valahol igaz is, meg nem is. Szar, mert a magyarországi körülményeket abszolút nem bírja. A nem megfelelő karbantartás és a drága alkatrészek cseréje helyett megoldjuk okosba hozzáállás tönkre teszi a motort. Például csak a PD elemek tömítései, ami néhány gumikarika, az került 60.000Ft-ba. Na mondanom sem kell, a Józsi a sarkon simán visszarakta a régi, beágyazódott tömítéseket, a tulaj meg szidja a Vw-t hogy ez a ganédomb 1L olajat eszik 1000Km-en. A dpf is azért tömődik el, mert teleokádja elégett motorolajjal.

Szóval nekem az a véleményem, hogy a PD egy jó motor lenne, de ha meg kell bontani túl sok azon alkatrészek száma amiket párban kell cserélni. Ez pedig nagyon megdobja a javítási számlát. Akik olyan autót fogtak ki ami megkapta a gyár által előírt SZAKSZERŰ javításokat, vagy kifizették amit kellett a saját autójukon, azok ma is vígan kocsikáznak.

És ne gondold hogy amiket németből behoznak, azok mind rendbe vannak téve (mer a németnek van pénze). Ez nem igaz. Ott is ugyanannyi leélt mocsok van mint idehaza. Épp csak nagyobb a választék. De az is lutri. A jómódú német lízingeli az autót, 2-3 évesen visszaadja, majd kap egy újat. A használtat megveszi a török, ukrán, román vendégmunkás, szétbarmolja, majd mehet a kereskedőhöz aki kinyalja kívül belül, a hülye magyar meg vígan megveszi mer de tuti vétel.

 

Ha össze kéne állítanom egy sorrendet én kizárólag a saját igényeim szerint tudnám megtenni. Eleve dízel cabrio? Háááát...

De a megbízhatósági sorrend szerint:  SR - FSI/CRTDI - TFSI - TSI/PD

(Az SR az a szívótorokba fecskendező atmoszférikus benzinmotor. Eosok közül egyedül a 3.2-es ilyen, de annál még egy akkucsere is borzasztóan drága. Amúgy az 1.4 1.6 az mire elsősorban gondolok, bár ez Polo és Golf kategória)

Előzmény: PePeT78 (452)
Hajma Creative Commons License 2017.06.15 0 0 453
Dízel kabrió?! Fene se tudja....
PePeT78 Creative Commons License 2017.06.13 0 0 452

Köszönöm Pizsi a válaszod, megnyugtató az FSI-ről alkotott véleményed, illetve a riogatók tanácsaira adott érveid, mert azon kívül hogy "keverékszabályozási problémás", meg "drága és alig van hozzá alkatrész", meg úgy átfogóan hogy "szar" nem tudtak más magyarázatot adni, hogy miért lenne rossz választás a BVY motor, pedig volt közöttük autóneppertől kezdve autószerelőig... :)

 

Viszont, hogy teljes legyen számomra az EOS elérhető motorjairól alkotott véleményed, érdekelne a még kimaradt 2.0 PDTDI motor... - Mernéd ajánlani? Miért igen, miért nem?

Eddig ezekről az alábbi infókat mondták, PD Elem hiba, Olajszivattyú probléma, DPF "gyakori" eltömődése.

 

Mindezek után már csak egy motor ajánlási sorrendet szeretnék kérni a választékból (FSI/TSI/PD/CR), ha lehetséges.

 

Természetesen mindenki más tanácsát is köszönettel veszem!

 

Előzmény: Pizsi85 (451)
Pizsi85 Creative Commons License 2017.06.11 0 0 451

Olyan jókat tudok röhögni mikor valaki az FSI motorok befecskendező rendszerének komplexitására, beállíthatatlanságára panaszkodik. Az ilyen alakoknak bicikli való a kezébe.

A Bosch gyártotta befecskendező rendszer egyetlen egy dologban tér el a hagyományos szívótorok befecskendezéshez képest. Van egy mechanikus nagynyomású szuvattyúja, amit a motorolaj lát el kenéssel. A felépítese megegyezik a 30-40 évvel ezelőtti teherautók soros adagolójával. Olyan egyszerű mint a faék. Az injektorhíd, a nyomásszabályzó, a tápszivattyú ugyan olyan mint az SR motorokon. Az sr 3.5-4,5 baron működik, az FSI 160-180 baron.

Másfelől meg beállíthatatlan. Jézusom! A karburátort szokás beállítani. Már egy ezer éves Motronic rendszert sem lehetett sehova sem állítani. Full elektronikus az egész.

 

Ha nem bízol az fsi-ben az nem baj. Ahány ház annyi szokás. Viszont azt a sok rémhírt amit hallottál nyugodtan eloszthatod kettővel, majd köbgyökre vonhatod.

A korai crtdi egy remek motor lett, foleg hogy az osszes beleesik a vw dizelbotranyos sorozataba. Persze ez nem baj mert a motor egeszsegesebben mukodik, csak aljas dolog ilyen módon szennyezni a környezetet. Ezt mindenkinek a saját lelkiismeretére bízom.

Ha pancsolt üzemanyagot kapott akkor a nagynyomású szivattyúra keresztet lehet vetni. Az meg általában viszi magával a porlasztócsúcsokat. Dízel révén jobban terheli a kéttömegűt, de nem jelenti azt hogy szét is fog hullani. Ha rúgatták az autónak akkor biztos gatya lesz.

A turbó meg nem lehet elrettentő forrás. 90-130k között felújítható, de ha belenyúlsz és nem lötyög a tengely, illetve nem marta ki a ház falát a lapát, valamint nincs olaj a nyomócsőbe, akkor a turbónak kutya baja.

Azt tudom tanácsolni hogy olyan autót keress aminél nem tartották be a longlife szervizintervallumot. A 30.000km-es csereperiódus öli meg leghamarabb a motort.

Előzmény: PePeT78 (450)
PePeT78 Creative Commons License 2017.06.11 0 0 450

Köszönöm mindenkinek a véleményét, különösképpen Pizsi85 részletes tanácsát.

 

Időközben sikerült megnézni vmivel több mint 10db EOS-t, az állapot mellett motorra, tetőmechanikára összpontosítva, melyekből három esetben előfordult az említett jobb oldali fül beakadási probléma :) A 2.0 FSI motorok között is elég nagy különbségeket éreztem, volt erős/erőtlen, halk és hangos amolyan diesel feeling, mert olyan szinten kattogott.

 

Motorok tekintetében számomra elég lenne a 2.0 FSI, ugyanakkor szervíztapasztalatokat is gyűjtve sokan nem javasolták, mert hogy legalább annyira problémás, mint az utód TSI, sokuknál lambda problémát, vagy a keverékszabályozás beállíthatatlanságát említették...

A TDI esetében a 2.0 PD motor verzióktól tanácsoltak el, viszont mindenki ajánlottnak minősítette a CRTDI motorokat.

 

Ezek alapján kezdek tartani az FSI-től is, viszont így már csak a CRTDI maradna - Mi a véleményetek a fenti szervíztapasztalatokról?

Valóbban a legjobb választás lenne a CRTDI, vagy vállalható a 2.0 FSI?

Van vkinek CRTDI tapasztalata és információja a szervízköltségekről (Kettőstömegű, Turbó, DPF) ?

 

 

 

Előzmény: Pizsi85 (446)
Hajma Creative Commons License 2017.06.08 0 0 449

Nekem 2.0 TSI van alapból 200 Le + van hozzá egy OCT tunning , így 240, szerintem piszkosul megy . Még szíjas motor (2007) , 3 éve az enyém , komoly gond nem volt vele. A tetőt én wd 40 -el kenegetem, nekem is csak a jobb hátsó műanyag idom nem nyílott néha, de valahogy meggyógyult, mert már egy éve nincs vele gond. 7-10 literes fogyasztás. De megéri ez a sleeper érzés. Bár manapság már csak mosolygok , ha 2000 turbódízelek , agresszívan megelőznek , ritkán bújik ki belőlem a kisördög , elég ha tudom amit tudok. Lehet öregszem...

Én nagyon szeretem vezetni és a párom is, pedig Ő eleinte félt az erős motortól, de lehet finoman is vezetni. A 7 literes fogyasztási adat is az Ő érdeme...

cs_geza Creative Commons License 2017.06.08 0 0 448

Ja, a TDI olajpumpa hajtás megoldása is egy időzített bomba a korabeli dízeleken.

Előzmény: cs_geza (447)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!