2010 végére elkészül a tizennyolc új alacsony padlós és légkondicionált villamos
Az új nyomvonal a Nagyállomástól a Péterfia utcáig a megszokott úton fog haladni, a Plázánál balra kanyarodik a Hunyadi utcára, majd a Csemete, Dózsa György, Nádor, Thomas Mann és Mikszáth Kálmán utcákon megy végig, végül a Békessy Béla, Böszörményi, Doberdó és Kartács utcák vonalán egy húrkot képezve visszafordul.
- A közel 18 milliárdos beruházás kivitelezési munkálatai várhatóan 2009 második negyedévében kezdődnek el. Az új járat bevezetése remélhetőleg minőségi javúlást hoz Debrecen tömegközlekedésében - mondta Pajna Zoltán, Debrecen alpolgármestere.
A projecthez az EU és a kormány együttesen 15,7 milliárd forint támogatást nyújt, 1,8 milliárd forint önerőt pedig Debrecen önkormányzata biztosít.
- A beruházás legnagyobb részét a járműbeszerzés képezi, tizennyolc korszerű, légkondicionált, alacsony padlós - vagyis mozgáskorlátozottak szállítására alkalmas - villam,ost állítunk forgalomba, melyek többek között az elektronikus jegykezelésre is alkalmasak lesznek - tudtuk meg Nagy Attilától a DKV Zrt. vezérigazgatójától.
A leendő kettes villamos vonalán ma még közlekedő autóbuszjáratok - többek között a 31 és 32-es - a kettes villamos elindításával egyidőben megszűnnek. Forrás: Tipp - 2008-09-20-szombat
Úgy néz ki. De jelenleg nincs ius semmi hír az ügyben, jelenleg csak elbírálás alatt van a pályázat. Majd lesz ez még pörgősebb ha (egyáltalán) aktuális lesz.
Érdekes lesz amikor áthúznak a szerelvények a Nagytemplom- Kálvin téri szűkületben... Percenként
Más városokban szűkebb, szintén rengeteg gyalogossal tarkított területen húznak át ilyen sűrűn, vagy sűrűbben a villamosok. Senkit nem ütnek el, épp a sűrűség miatt. Az emberek tudják, hogy jön a villamos.
Ez pl. egy amszterdami fotó: látszik, hogy a villamos sávja szabadon van hagyva.
A 31-es,32-es, és a 15 (?)-ös kiváltása szerintem nem éri meg.
Milyen szempontból nem éri meg?
Ebből a pénzből csak a Nagyállomás- Doberdó jöhet szóba?
Nem, de mondj forgalmasabb, zsúfoltabb vonalcsoportot.
t nem két-három évre, és főleg nem úgy kell nézni, hogy ki jár jól, ki nem. Olyan megoldásra várni, hogy mindenkinek tessen pedig fölösleges! Egy épület, egy fasor nem lehet szempont, nem akadályozhat meg egy ekkora beruházást.
A 31-es,32-es, és a 15 (?)-ös kiváltása szerintem nem éri meg. Ebből a pénzből csak a Nagyállomás- Doberdó jöhet szóba? Ezt nem két-három évre, és főleg nem úgy kell nézni, hogy ki jár jól, ki nem. Olyan megoldásra várni, hogy mindenkinek tessen pedig fölösleges! Egy épület, egy fasor nem lehet szempont, nem akadályozhat meg egy ekkora beruházást. Ha valaha bejön a gigantikus terv, hogy Mikepércsről- Hajdúnánásig villamossal (olvastam valamikor erről a helyi sajtóban) utazhatunk??? Érdekes lesz amikor áthúznak a szerelvények a Nagytemplom- Kálvin téri szűkületben... Percenként. Még híresek is lehetünk!
Azt nem értem, hogy a honlapon található műszaki útvonal és a villamos útvonal miért tér el egymástól? A műszaki az építendő új körúton megy , míg a villamos útvonal a jelenlegi 1-es vonalból ágazik el a Plazanál.
:S
Valaki magyarázza el, hogy akkor most hol is fog megépülni egyszer.
Ne adj Isten, még az is előfordulhat(!), hogy a sétálóutca, sétáló utca lesz. Amire, ki van találva. És egyszer csak, megtelik emberekkel, nem csak külföldiekkel, hanem sétáló, korzózó, szórakozott, elvarázsolt, akár debreceni emberekkel. És nem csak augusztus 20.-án!!! Akkor majd az lesz baj, hogy mi francnak van ennyi villamos. Folyton csak figyelni kell mindenre. Percenként..., vagy kétpercenként:-)))