Keresés

Részletes keresés

Portusi Creative Commons License 2021.05.14 0 0 230

Arrival of a Train at La Ciotat (The Lumière Brothers, 1896), AI-enhanced

 

https://www.youtube.com/watch?v=3RYNThid23g&t=71s

 

furtimel Creative Commons License 2021.03.18 0 1 229
Zarándi Creative Commons License 2021.01.26 0 1 228

https://www.napi.hu/magyar_vallalatok/totalkartortenet-lekerdezes-hasznalt-auto-fuggetlen-szerviz-markaszerviz.721946.html

 

Végre kiderült, mennyivel drágábbak a márkaszervizek, mint a függetlenek

 

A márka- és a független szervizek munkadíjának eltérése Gyártmány Eltérés mértéke
Infiniti           - 21,64%

DS                -  14,53%

Porsche             3,74%

Januar               5,86%

Nissan               5,88%

Peugeot            7,48%

Land Rover      12,14%

Suzuki              16,37%

Lada                 16,48%

Honda              16,60%

Citroën             18,02%

Hyundai            18,44%

Ford                  20,06%

Volkswagen      21,94%

Opel,                25,23%

Seat                 25,61%

Dacia                26,61%

Mitsubishi         28,32%

Skoda               28,51%

Renault             28,55%

Mazda               29,01%

Subaru              29,18%

Fiat                   30,28%

Audi                  30,38%

Alfa Romeo        31,21%

Toyota               33,14%

Kia                     35,21%

Mercedes           36,09%

Smart                 39,11%

Chrysler/Jeep    41,63%

BMW                  45,93%

SsangYong         46,48%

Mini                    49,02%

Lexus                54,49%

Volvo                 54,74%

Átlag                 25,02%

furtimel Creative Commons License 2021.01.14 -1 1 227

https://www.startlap.hu/utazas/a-himalajat-is-atszelne-az-indiaig-biciklizo-zicho-viktor/

 

A Himaláját is átszelné az Indiáig bicikliző Zichó Viktor Balázs

 

Zichó Viktor hegymászó és túrakerékpáros, aki azzal került be a hírekbe, hogy 11 hónap alatt, több mint 13 ezer kilométert megtéve Erdélyből biciklin és gyalog eljutott Kőrösi Csoma Sándor dardzsilingi sírjához. Az útról és a közben átélt viszontagságokról beszélgettünk.

 

https://www.youtube.com/watch?v=vCQKsBMQruw&feature=emb_title

furtimel Creative Commons License 2021.01.11 -1 2 226

Tiborcsik mit szólsz ehhez a történethez?

 

https://hir.ma/epiteszet/egy-viztornyot-alakitottak-modern-otthonna-hollandiaban/767050

 

Egy víztornyot alakítottak modern otthonná Hollandiában

A 2020-as Dutch Watertowerprize, azaz a Holland Víztorony 2020 díjat az RV Architectuur által átalakított nieuw lekkerland-i víztorony nyerte el.

A díjat meglepő módon minden évben a legjobb átalakított víztoronynak ítélik, és 2020-ban két unokatestvérnek járt a megtiszteltetés.

 

A két unokatestvér a víztorony melletti házban nőtt fel, majd 21 évesen, 2013-ban sikerült megvásárolniuk a víztornyot.

 

Eredeti elképzelésük szerint az ezt követő 10 évben fokozatosan alakították volna át, de mindeközben mindketten megházasodtak és két gyermek büszke szüleivé váltak, ezért egyre inkább szándékukban állt a projekt mielőbbi megvalósítása és a beköltözés.

Most mind a ketten 2 gyermek büszke szülei. A projekt végezetül összesen hét év alatt ment végbe.

Portusi Creative Commons License 2021.01.01 0 2 225
Portusi Creative Commons License 2020.12.01 0 2 224
Zujcs. Creative Commons License 2020.10.28 -1 3 223

Már nem Rubik Ernőé a Rubik-kocka – 15 milliárdért vette meg egy kanadai cég a jogokat

 

"Nagy utat járt be 1975. január 30-a óta a világ egyik legkülönlegesebb, legegyedibb játéka, a bűvös kocka, amelyet Rubik Ernő talált fel, majd szabadalmaztatott 1977. december 31-én.

 

„A találmány lényege abban van, hogy a nagy kockát alkotó 27 elem, szétszedés, tehát a nagy kocka megbontása nélkül hozhatók új helyzetbe, aminek eléréséhez, egyetlen homológ művelet: a nagy kocka bármelyik lapját alkotó kilenc kis kockának elforgatása szükséges” – olvasható a játék lényegéről a wikipedián.

 

A kanadai Spin Master játékgyár 50 millió dollárért, vagyis átszámítva több mint 15 milliárd forintért megvásárolja a Rubik’s Brand Limitedet, a Rubik-kocka tulajdonjogait birtokló céget; az ügylet 2021. január 4-én zárul le – írta meg a Telex.hu a Huffington Postra hivatkozva."

Portusi Creative Commons License 2020.10.23 0 3 222

Törölt nick Creative Commons License 2020.10.18 0 3 221
Dermice Creative Commons License 2020.06.08 0 4 220

Gratulálok!

 

Hungarian Woman From Szolnok Wins Progressive Jackpot While Lying On Her Sofa

 

If you live in Hungary and want to win some money, then
this may be the most exciting article you'll ever read.

 

26-year-old shop assistant Petra Szalai from Szolnok has had one of the best weeks of her life.
First, she just found out that she and her fiancé are expecting their first child.

The second good news was much more unexpected - just a few days ago she won a €132,943 progressive jackpot from home while lying on her sofa after work.

What makes it even more surprising is that this was the first time she has played in an online casino ever.

amikor ittunk a Bíróban Creative Commons License 2020.06.06 0 4 219
Előzmény: amikor ittunk a Bíróban (218)
amikor ittunk a Bíróban Creative Commons License 2020.06.06 0 4 218

Lipták Sándor hajósélete (Sabesz)

 

A szolnoki kapitány hajója az éjszaka közepén kapott léket

 

A régi mozgalmas hajósélet emléke már csak a lelkekben él városunkban, de ma is akadnak még aktív, vagy életük egy részét a víz hátán töltő egykori hajósok. Korábban már megszólaltattuk néhányukat, most a szolnoki Lipták Sándor osztja meg velünk emlékeit.

 

– Mi indította arra, hogy a folyami hajós legyen? A Tisza közelsége, családi hagyomány, kalandvágy, folyamőrségnél töltött katonaidő, vagy az akkori viszonylagos szabadságot jelentő utazási lehetőség?

– A hatvanas évek közepén barátaimmal a Zagyva és a Tisza mentén felnőtt sok fiatalhoz hasonlóan többször gondoltunk arra, hogy akár tiszai, dunai hajósok, vagy tengerészek is lehetnénk.

Ebben semmi családi indíttatás nem volt, de bizonyára olvasmányaink is közrejátszottak benne. Emellett az akkori zárt világban a külföldre, pontosabban a Nyugatra utazás vonzása is bennünk munkált. A Folyamőrségnek nem volt benne szerepe, bár több hajósnak onnan vezetett az útja a kereskedelmi tengerészethez.

Én a légideszantnál, a kalocsai „Forradalmi Ezrednél”és a Szolnoki Tüzérlaktanyában szolgáltam, melyek kemény alakulatok voltak, de nem kedveltették meg velünk a vízi életet. Ráadásul gyakran behívtak tartalékos szolgálatra, míg végül Kövesdi Albert, volt deszantos rajtársam a Hadkiegészítő parancsnokaként 1989-ben kezembe nem adta az obsitot.

 

– Akkor a folyamőrség kiesik. Mi volt a helyzet a szabadabb nyugati levegővel?

– Fontosnak tartom kijelenteni, hogy túl sok minden kötött Szolnokhoz így eszembe nem jutott volna külföldre távozni.

A MAHART Központban és a népszigeti telelőparancsnokságon Szőrffy parancsnoknál megismert iskolatársaim között egyetemi hallgatótól volt katonatiszten át kiszolgált uránbányászig sokféle ember volt. Így akadtak köztük az elhivatott hajósjelöltek mellett a könnyű Nyugatra lehetőségében bízó kalandorok is.

Erre az Aldunán, Belgrádnál volt egy bevált útvonal, ahol a csempészhajó kapitányának fizetett viszonylag csekély összegért el lehetett jutni Olaszországba. Hívtak engem is, de nem éltem vele. Amikor 1966 decemberében tizenkilenc évesen jelentkeztem hajósnak egyáltalán nem voltam biztos benne, hogy sikerül oda bejutnom, s csak később tudtam meg édesanyámtól, hogy a házunk majd minden lakóját alaposan kikérdezték felőlem.

Akkor még nem értettem a dolgot, még haragudtam is szüleimre, miért nem szóltak róla, de tény, hogy végül csak a folyami hajós lehettem, nem pedig tengerész.

 

– Milyen adottságokat kívánt ez a hivatás?

– Egészséget, szívósságot, kiváló fizikai erőnlétet, kitartást, és lemondást a kényelmes életről. Az összezártság miatt bírni kell a lelki terhelést is.

Nagy erőpróba a család hiánya is. Én nőtlen voltam hajós koromban, ami akkor könnyebbséget jelentett, de láttam a nős hajósok egy részét szenvedni feleségük, gyermekeik, családjuk hiánya miatt.

Ez a teljes embert kívánó életforma nem kedvezett a családi életnek.

 

– De nem lehetett unalmas foglalkozás…

– Vannak emlékezetes élményeim is abból az időből. Kiképzéskor az Összekötő híd lábánál a gombavetést, vagyis a kikötő-kötelet vezető súly dobását gyakoroltuk, amikor a Jobb nevű rendkívül erős, volt uránbányász társunk akkor dobta el a „gombát”, amikor egy boxerhajó, vagyis kikötői tolóhajó ért alánk!

A kötél rácsavarodott a korlátjára és másodperceken, illetve a boxerhajó kapitányának lélekjelenlétén múlott, hogy a lábát a mellvédnek feszítő Jobbot nem rántotta bele a Dunába. De gyors és teljesen váratlan feladatokra is fel kellett készülni.

Még az iskolán történt, hogy Mezey matrózjelölt társammal együtt sürgősen hívott Pomozi úr a személyzeti tiszt. Közölte, hogy Tiszaroffon a Tahi nevű hajó leszakadt a sólyáról és hajnalban indulni kell a nehézbúvárral menteni.

Egy Csepel teherautóval és a szükséges felszerelésekkel indultunk Szolnokon át a helyszínre, telepítettük a biztonsági eszközöket, beöltöztettük a nehézbúvárt, a feladat végén leszereltük az öltözékét és még aznap este indultunk vissza a Népszigetre.

Máskor az Ózd nevű motoros hajóm Dunaföldvár környékén az éjszaka közepén kapott léket. Nem sokat pihentünk, míg elértük, hogy a szerencsésen a víz felszínén maradjunk.

 

– Talán kényes kérdés, de nyílt titok, hogy a hajósok részt vettek a, finoman szólva „szabad áruforgalomban.”

– Akadt ilyen is. Belgrádban tiszta szeszt és csokoládét, a bulgáriai Silistrában rózsaolajat, bőrkesztyűt szereztünk be, erre volt itthon igény.

Az akkor még létező Szovjetunióban, Reniben pedig horgászfelszerelést vásároltunk A magyar határhoz érve azután a hajókezelő mindent elkért tőlünk, mert például dél felől jövet Mohácsnál várt bennünket a vámvizsgálat.

Két vámtiszt és néhány beöltözött „kutatóember” jelent meg a hajón, de soha nem találtak semmit. Pedig rengeteg tiszta szesz, csokoládé, kakaó, bőráru, de még televízió, sőt mosógép is előkerült valahonnan, amikor megérkeztünk Dunaújvárosba.

 

– De nem lehetett unalmas foglalkozás…

– Vannak emlékezetes élményeim is abból az időből. Kiképzéskor az Összekötő híd lábánál a gombavetést, vagyis a kikötő-kötelet vezető súly dobását gyakoroltuk, amikor a Jobb nevű rendkívül erős, volt uránbányász társunk akkor dobta el a „gombát”, amikor egy boxerhajó, vagyis kikötői tolóhajó ért alánk!

A kötél rácsavarodott a korlátjára és másodperceken, illetve a boxerhajó kapitányának lélekjelenlétén múlott, hogy a lábát a mellvédnek feszítő Jobbot nem rántotta bele a Dunába. De gyors és teljesen váratlan feladatokra is fel kellett készülni.

Még az iskolán történt, hogy Mezey matrózjelölt társammal együtt sürgősen hívott Pomozi úr a személyzeti tiszt. Közölte, hogy Tiszaroffon a Tahi nevű hajó leszakadt a sólyáról és hajnalban indulni kell a nehézbúvárral menteni.

Egy Csepel teherautóval és a szükséges felszerelésekkel indultunk Szolnokon át a helyszínre, telepítettük a biztonsági eszközöket, beöltöztettük a nehézbúvárt, a feladat végén leszereltük az öltözékét és még aznap este indultunk vissza a Népszigetre.

Máskor az Ózd nevű motoros hajóm Dunaföldvár környékén az éjszaka közepén kapott léket. Nem sokat pihentünk, míg elértük, hogy a szerencsésen a víz felszínén maradjunk.

 

– Talán kényes kérdés, de nyílt titok, hogy a hajósok részt vettek a, finoman szólva „szabad áruforgalomban.”

– Akadt ilyen is. Belgrádban tiszta szeszt és csokoládét, a bulgáriai Silistrában rózsaolajat, bőrkesztyűt szereztünk be, erre volt itthon igény. Az akkor még létező Szovjetunióban, Reniben pedig horgászfelszerelést vásároltunk.

A magyar határhoz érve azután a hajókezelő mindent elkért tőlünk, mert például dél felől jövet Mohácsnál várt bennünket a vámvizsgálat. Két vámtiszt és néhány beöltözött „kutatóember” jelent meg a hajón, de soha nem találtak semmit.

Pedig rengeteg tiszta szesz, csokoládé, kakaó, bőráru, de még televízió, sőt mosógép is előkerült valahonnan, amikor megérkeztünk Dunaújvárosba.

 

– Változott a hajósvilág, mióta befejezte a szolgálatát?

– A mai magyar hajózás már semmiben sem hasonlít ahhoz, amelyben én szolgáltam, és amit én ismertem! A privatizációval a magyar hajózásnak is befellegzett, mára szinte csaknem mindent uralnak újgazdagék. Szerencsére vannak még meghatározó hagyomány és értékőrző magyar hajótulajdonosok.

Ettől függetlenül jó döntés volt, hogy egykor ezt a pályát választottam. Rendkívül sok szépet is láttam. Az Alduna 1967-ben még a vadregényes arcát mutatta. Ma is szép, de már nem a régi. Máig felejthetetlen számomra, hogy felmehettem olyan szép régi gőzhajókra, motorosokra, amiket ma már nem láthatunk.

Ezért is teszek közzé folyamatosan hajózási anyagokat, képeket, mert jól emlékszem azokra a gépészekre, matrózokra, kapitányokra, akik tudták, hogy a hajósoknál az összetartás az alapvetés. Mindig őrizni fogom az ő emléküket is.

 

Névjegy: Lipták Sándor

Szolnokon született 1947-ben. Élete egy szakaszában folyami hajósként dolgozott, később időelemzőként, munkaelemzőként
ténykedett. Nős, két felnőtt gyermeke és egy unokája van.

Kedvtelései: A minőségi komoly és könnyűzene, kivéve a Rap, a techno és a diszkó műfajokat, melyeket csak zajnak tekint. Sokáig játszott a Homeless, Mezei Group, Non Plus Ultra zenekarokban.

 

 

amikor ittunk a Bíróban Creative Commons License 2020.01.04 0 5 217
furtimel Creative Commons License 2019.12.03 -1 5 216

nagyvárosi anzix Creative Commons License 2019.11.30 0 5 215

Ott 8-7 az arány és ekkora változás történt, akkor mi várható Szolnok ahol 10-8.

Előzmény: Zarándi (214)
Zarándi Creative Commons License 2019.11.30 -1 5 214
furtimel Creative Commons License 2019.10.30 -1 5 213

Dermice Creative Commons License 2019.10.25 0 3 212
Előzmény: Zarándi (211)
Zarándi Creative Commons License 2019.10.25 -1 3 211
vizontok Creative Commons License 2019.10.24 -1 3 210

"Jogtalanul zárta be a katasztrófavédelem Bige László műtrágyakirály teljes üzemét"

 

https://24.hu/belfold/2019/10/24/bige-laszlo-kensavuzem-bezaras-jogeros-itelet/

furtimel Creative Commons License 2019.10.19 -1 3 209

Gratulálok!

 

"A vasárnap jelentős többséggel újraválasztott Márki-Zay Péter hódmezővásárhelyi polgármester már a választási győzelem éjszakáján arról beszélt, hogy első lépéseként ingyenessé teszi a helyi tömegközlekedést.

Ezzel Hódmezővásárhely lenne az első magyar város, ahol ingyen lehet utazni."

 

 

Dermice Creative Commons License 2019.09.24 0 3 208

Isten éltesse volt tanáromat Lukácsi Hubát!

 

https://www.szoljon.hu/kozelet/helyi-kozelet/mai-napig-emlegetik-magyarorait-1936308/

 

 

 

Előzmény: Zarándi (207)
Zarándi Creative Commons License 2019.09.20 -1 3 207

Ez is Szolnok!

 

Két év után került vissza gazdájához Igor, a cane corso

 

https://index.hu/belfold/2019/09/20/ket_ev_utan_kerult_vissza_gazdajahoz_igor_a_cane_corso/

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2019.06.27 0 2 206

R.I.P. Ökrös Csaba népzenész.

 

Ökrös Csaba 1960. június 17-én született Szolnokon

ba

Dermice Creative Commons License 2019.06.20 -1 3 205

Nem csodálkozom

 

 

 

Előzmény: vizontok (204)
vizontok Creative Commons License 2019.06.20 -1 1 204

furtimel Creative Commons License 2019.05.17 -1 2 203
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.06 0 2 202

Szeged:

 

"A szocialista polgármester viszont azt mondja, hogy a város gazdasága jobban teljesít, mint korábban, ugyanis 12 százalékkal nőtt az iparűzési adóból befolyó bevétel, így van miből támogatni a lakosságot.

A 34 ezer nyugdíjasnak és 11 ezer iskoláskorúnak járna a pénz, összesen nem egészen 500 millió forinttal terhelnék az önkormányzati kasszát.

A helyi televízió műsorában pedig azt is elmondta a polgármester, hogy nem egyszeri juttatásról döntenek a következő közgyűlésen, hanem minden évben megkapnák a pénzt az erre jogosultak."

Pirtus Creative Commons License 2019.04.15 -1 3 201

 

Önmagáért beszélő adat, aki csak teheti megy a munka világából kifelé!

 

"Rekordot döntött a Nők 40 kedvezmény.  

Az előző évekhez képest kevesebb új nyugdíj-megállapító határozatot hozott a Magyar Államkincstár, de nem a nyugdíjkorhatár emelkedése miatt, hanem a rokkantsági és rehabilitációs eljárások látványos csökkenése következtében.

2018-ban 30 076 nő élt a negyvenéves korkedvezménnyel, ami viszont új rekord."

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!