társadalomkritikaként olvasni talán erős, de médiához kellő eligazítást nyújthat, már ha valóban ilyen a média. MErt ez ezért egy regény. Annak viszont jó.
Fúrástankönyv? Ez így még nem jutott eszembe... de végülis igaz. Azok nagyon jó részek, amikor leírják, hogy melyik tévés vezető kit-mivel/kivel tart sakkban... és ki-kinek a szeretője. Van egy csaj, aki azt hiszi, hogy szerelmes és a tehetsége miatt került képernyőre, közben meg a nagyhatalmú szeretője tette oda. Hát, nem sok illúziót hagy a Sztárvadászat a végére...
És itt kapcsolódom a főkérdéshez: azért kell, hogy magyar legyen a szerző meg a környezet, mert ezek a sztorik a magyar médiahelyzetről szólnak - szerintem. És hiába szórakoztatás, attól még olvasható komolyan is: társadalom- vagy médiakritikaként. Jó, most ne ijedj meg, attól még nagyon pörgős...
Rákrestem a könyvre, és azt találtam, olvasható munkahelyi-fúrás-tankönyvnek is. Ez igaz? Az ember életének a nagy részét munkában tölti, ezért jó lenne arról olvasni más hogyan védekezik az intrikák ellen...
Én olvastam, és mondhatom, végigizgultam. Annyi szálon fut, és tisztára, mint egy amerikai kriminél, pont jó helyen vágja el mindig az író. Engem is idegesítenek az "egy poén, egy ütés"-típusú detektívek, meg a vicces fordulatok, de a Sztárvadászat nem ilyen, inkább Dan Brown-os.
lendületes. szellemesnek nem nevezném, de mindenképpen cselekményes. azért lenne jó,ha valaki már olvasta volna, mert kíváncsi vagyok hogyan hatott másra a mai magyar környezetbe való helyezés.
Varga Bálint a Magándetektívek c. könyvének függelékében kifejti, miért nincs /volt magyar krimi. Viszont azt is írja, most már akár lehetne is. A Sztárvadászat vicceskedő, paródiaszerű vagy komoly, amit olvasva esetleg izgulni is lehet?
Nem ovastam, sőt, általában véve sem vagyok nagy krimiolvasó, sőt szakértő sem (leragadtam Agatha C.-nél, Robin Cook.-nál stb.).:-) De jól gondolod, az emberek szeretik az álomvilágot, amibe bele lehet feledkezni, és a Picadily vlszeg erre alkalmasabb, mint a Kálvin tér.:-) Ráadásul képzeld el, amint John T. Bp.-ről ír - rögtön "leleplezi" magát.:-) Én mostanában Kertész I. több könyvét olvastam, Spiró Csirkefejét stb., de az más műfaj. Könyebbek közül Tisza Katát és a Terézanyut -azok Mo.-n játszódnak, de a társadalomkritikai jelleg miatt ez szükséges. Viszont az olyan szórakoztató jellegű művekben, mint egy krimi, köztudottan gyakran operálnak "külfölddel", ld. akár egy film helyszíneit, szereplőit.
csak annyit segíts tájékozódni, mert látom szavaidban a szekértelmet: van olyan másik magyar krimi a Sztárvadászaton kívül, amelyik mai magyar környezetben játszódik?
Az még rendben is lenne, hogy John Taylor írja a regényt, na de miért kell a Picadilly-n üldözni valakit, amikor lehetne a Kálvin téren is? Nem sokkal vonzóbb lenne egy magyar olvasónak, ha ismeri a regény helyszínét és talán másnap reggel éppen arra megy munkába, ahol "megölték a főhős barátját"? Sokkal elképzelhetőbb egy magyar, nekünk ismert helyszín leírása, beépítése a történetbe, mint egy soha nem látott város munkásnegyedéé. De talán pont ez az oka?
Bocs, nem tudok komoly választ, de gyanítom, ugyanazért, amiért a kávézó café, a zenész mc akárki, és lassan az utcaseprő is street cleeing manager. Hülyeség, sznobizmus - de ha pénzügyileg bizonyítható, hogy így nagyobb a kereslet, akkor racionális döntés. De azt én se értem, hogy Lőrincz L. miért ír 2 vagy 3? néven. Mindazonáltal a magyar könyvpiacnak nem ez a legnagyobb problémája.:-), :-( (És ezt nem bagetelizálásként mondom.)
Azon gondolkoztam, miközben olvastam, hogy miért nincs(vagy csak hozzám nem jutott el?) olyan magyar krimi, ami itt, Budapesten, vagy az országban játszódik. Talán nem eladható, ha magyar a szerző? Mindenképpen John Taylor nak kelle lennie a z írónak, hogy levegyék a polcról? Emlékszem még Mág Bertalan, Mattyasovszky Jenő regényeire, azokat szinte elkapkodták. Most miért nem merik felvállalni a magyar (krimi) írók a magyar nevüket?
Na mindegy, a lényeg, hogy olvasta-e valaki és mit gondol róla?