Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nviktor1 Creative Commons License 4 napja 0 0 1203

Sajnos már mindennel beakarnak terelni a márkaszervizbe 20 ezres óradíj fejébe....

 

Előzmény: Svatopluk (1202)
Svatopluk Creative Commons License 4 napja 0 0 1202

Persze, hogy nem. Ezért mondtam, hogy van olyan izzó, ami nem 2-4 hónapot bír, hanem sokkal többet.

 

Egyébként meg a mai autók között az egyik legkönnyebb ebben cserélni.

Előzmény: nviktor1 (1201)
nviktor1 Creative Commons License 5 napja 0 0 1201

Az sem jó, hogy kiég... De a csere a macerás....

 

Előzmény: Svatopluk (1200)
Svatopluk Creative Commons License 5 napja 0 0 1200

Attól még, hogy prémium márka és drága, az agyonfeszített izzószál jellegéből fakadóan rövid életű.

Egyébként napi 7-8 órát használva nem elképzelhetetlen, hogy kiég akár 2 hónap alatt. Az Osram Ultra Life izzói amúgy tényleg sokáig megbizhatóak, nekem évekig volt bent egy garnitúra.

Előzmény: nviktor1 (1199)
nviktor1 Creative Commons License 6 napja 0 0 1199

Hát...., sajnos már más is mondta, hogy prémiumot vett jó drágán, és kettő hónap...

 

Előzmény: Szbubu (1198)
Szbubu Creative Commons License 6 napja 0 0 1198

Azért az nem rossz... ;-))

Előzmény: nviktor1 (1197)
nviktor1 Creative Commons License 6 napja 0 0 1197

Kiégett a 400 Ft-s kínai H7...

 

8 hónapot bírt...

 

warr Creative Commons License 2021.01.07 0 0 1196

Igen, köszi, közben mwegtaláltam :)

Csak gyújtás, motort nem kell elindítani, és úgy jóóó sokáig nyomni a resetet. 

 

Jaja, 15-ös kerék. 

 

Előzmény: nviktor1 (1195)
nviktor1 Creative Commons License 2021.01.06 0 0 1195

Nem találkoztam még vele az i30-nál, mondjuk ez 2011-es, de lehet, hogy csak azért mert 10 Ekm óta van nálam, és a kereskedő lenullázhatta, igaz szervízelve nem volt...

 

Más típusok alapján, szerintem van benne pici trükk, általában megnyomot gomb mellett kell rádni a gyújtást... DE van amikor megnyomot reset mellett leveszed, és újra ráadod...

 

Ez is Bosch vezérlő, valami hasonló logika lehet a véletlen nullázás védelme miatt...

 

Féktárcsát jobb kereskedés MIL kód, alvázszám alapján megtudja mondnai... 

 

De 15" felni estén max 28 cm, nagyobbnál, már elfér a 30 is...

 

A hátsóval tudtom szerint nem variáélnak, azt egyforma..

Előzmény: warr (1194)
warr Creative Commons License 2021.01.04 0 0 1194

Megvolt az olajcsere (meg a szűrők persze). :-)

A hülye szervízintervallumot hogy tudom ki nullázni? Hiába nyomom hosszan a resetet, nem történik semmi. Már mínuszban van, pont karácsonykor volt nullán, nem is értem... 

 

A másik: gyárilag ezek (2013/12, 1.4 benzin, kombi) milyen féktárcsákkal/betétekkel jöttek ki? 

leslieearth Creative Commons License 2021.01.04 0 0 1193

hello!

 

2008-12 (enyém 2010-es) 1.6-os, d4fb, 90 pacis dizel i30 tulajoktól kérdezném, hogy nálatok üzemmelegen hol áll a vizhőmérő mutatója? nekem az istenért se éri el a 90 fokot, olyan 80-82 környékén állhat be kb. ezzel kapcsolatban tudja-e vki tutira, hogy a gyári termosztát hány fokon nyit? van több utángyártott, jellemzően 85 fokon nyitnak, de van ami 90-en (japanparts), és van amire 82-t írnak (triscan).

 

köszi elöre is

nviktor1 Creative Commons License 2021.01.03 0 1 1192

Meglehet, de nem a szokványos módon, hogy leereszted feltöltöd, és kész...

 

Levegős marad, és egy légtelenítő csavar nincs rajta... Eddig furcsáltam egy-két francia autón a sok légtelenítőt, mert egy autómmal sem volt eddig soha ilyen probléma, még a kispolszkival sem :-)

 

De azért egy óra alatt sikerült, igaz kivettük még a hőszenzorokat is, hogy legyen egérútja a bent maradt levegőnek... Volt egy kis szitkozódás szerelő oldalról, és elketyegett egy órát, ráment egy kis benzin is...

 

Az volt a gyanús, hogy fele "víz" nem ment bele, mint amit lengedtünk...

 

Amikor  a vezérlés javítás második lépcsője jött el, mert a friss olaj nem vált be..., következett a lánc csere...

 

Nem voltam jelen, ott hagytam az autót este. A szerelőm azt mondta, hogy a lánc csere nem volt gáz, a Skodák rosszabbak... a legrosszabb a fagyálló volt, mert lekellett engedni...

 

Igaz már készült levágta egy 2 literes kolás üveg alját, beledugta a hűtőbe, és teleöntötte fagyállóval, a lengedett mennyiséggel az üveg is megtelt, de 10 perc alapjárat után elnyelte a rendszer az egészet...

 

Először a cserénél decinként öntöztük utána, így újra ment be vele levegő is... Így jobb, pontosabban gyorsabb volt... 

 

Elég érdekes autó a Hyundai, a legősibb megoldásoktól az "ürtechnikáig" minden van benne...

 

VVT szelepvezérlés szelephézag állító csavarokkal... Elől hátul, komoly többlengőkaros futómű, és még a hatos csavarokon is koronás anya van... Ilyen technikát utoljára a ZUK-nál láttam. A szerelőm szerint jobb, mint a modern önzárós anyák... és igaza van, azok csak a robitizálás miatt vannak, minél kevesebb az emberi, munka annál nagyobb a nyereség, de nem biztos , hogy jobb a végeredmény...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: brassard (1191)
brassard Creative Commons License 2021.01.03 0 0 1191

Szia!

 

Hűtőfolyadékot ezek szerint nem lehet a "hagyományos" módszerrel cserélni? 

Meglehet házilag oldani? Vagy csak én gondolom túl? 

 

 

 

Előzmény: nviktor1 (1189)
nviktor1 Creative Commons License 2021.01.03 0 0 1190

B.U.É.K!!!

 

Tankoltam, és benzinszag, nem minden tankolásnál, de néha van...

 

Vaklakinek tapasztalat?

 

2011 i30u CW

 

 

nviktor1 Creative Commons License 2021.01.03 0 0 1189

Teljesen más a rendszer. Hűtősapka van a hűtőn, a kiegyenlítő tartály, meg gyakorlatilag csak "túlfolyó"...

Előzmény: brassard (1187)
LocalI30 Creative Commons License 2021.01.02 0 0 1188

Teljesen egyértelmű, hogy az egyéni preferencia alapján választ mindenki autót. Pl,ha csak a formaterv döntene nem vennék csak Alfát, de mivel nem a formaterv áll a fontossági sorrend elején, ezért nem volt még Alfám. Tehát,ha a Ford,mint márka neked elsőbbséget élvez, hajlamosabb leszel átugrani a gyengeségeit, míg a többi márkánál jobban tudatosítod a gyengeségeket. A Fordok több területen is nagyon jók pl. azt gondolom egy focus 2 futóműve jobb,mint egy ceed vagy i30 futóműve, ellenben azonos szívó 1.4és motorjait összevetve mindenben magasan jobbnak gondolom a g4fa-t. Tehát pl ebben az esetben mondhatjuk,hogy a Focus 2 jobb autó ,mint pl a ceed, de nem motor téren szerintem.  Sztem golf kategóriában aki autót keres nem megy el a Focus mellett. Én sem mentem és alaposan körbejárva a témàt nagyobb összeget tennék azonos feltételek mellett arra,hogy egy ceed(említett) motorja azonos km alatt kevesebb hibàt produkál átlagosan, mint egy focus azonos kategóriás motorja. (Az újabb kis turbós kigyulladósokról ,pedig ne is beszéljünk) 

Előzmény: snef (1186)
brassard Creative Commons License 2021.01.01 0 0 1187

Fagyállócsere mivel problémásabb, mint más márkáknál? (VW soha nem volt vele problémám)

Előzmény: nviktor1 (1173)
snef Creative Commons License 2020.12.31 0 0 1186

Hello

 

en csak 3 honapja nezegetek g4fa-as motoros autokat es sajnos mar erik gyors weboldal hogy mit nezzunk meg egy 10-eves kian es hogy hogy csokkentsuk a mellenyulas esejeit...

mondjuk nekem a rengetek legzsak/srs es maga a forma nagyon tetszik, sajnos egy focus2-ben meg nem lattam ennyi legzsakot hiaba van nagyon jo vetele belole jelnleg is.

de keresobe beirva is szepen lathato a problema: https://www.youtube.com/results?search_query=g4fa+engine

 

Előzmény: gnrb (1185)
gnrb Creative Commons License 2020.12.31 0 2 1185

Mérnök vagyok, de nem gépész, ezért nem mondanám, hogy szakmába vág, de annak idején felmerült pályaválasztáskor ez az irány is, van némi affinitásom az autók irányában. A G4FA-G4FC motorokról összeszedtem elég sok infót, a netet böngészve és több, elég profi autószerelővel is konzultálva, miután én is „belenyúltam” egy németből hozott 1.4 Rio-val. Abban valószínűleg volt valami speckó adalék, mert a kereskedőnél alig lehetett hallani, inkább enyhe szelephézag-problémára utaló kis ketyegésnek tűnt, pedig a jóval nyitás előtti érkezésünk miatt tényleg hidegen indult. Olajcsere után jött elő jobban a rendellenes hang, a lánc is elkezdett csörögni, kissé meg volt nyúlva, csere után csak a kopogás maradt, viszont miután a lánc már csendben futott, még inkább feltűnt. Ekkor ástam bele magam a témába, főleg olyan kérdezőknek szoktam leírni az összegyűjtött tapasztalatokat, akik ilyen motoros használt gépről érdeklődnek, hogy ne szívják meg ők is.
Amit írtál, nagyjából így látom én is. A Toyota már rég nem az, ami volt, és itt nem csak olajfogyasztásra gondolok, amikor valaki a Hyundai-t/Kia-t „korunk Toyota-jának” hívja, általában kikérem magamnak, hogy ne tessék már így leszólni… A Mazda már újkorában rozsdás, és az is kényes az olajcserére (nekünk rokon márka), a VW-csoport szívómotorjai sem tartoznak a szerelők által ajánlottak közé, valamint több ismerősömnek is van, zabálják az olajat, az Opelről ne is beszéljünk, az a leghírhedtebb kopogó dugattyús fajta. Szóval én is azt gondolom, hogy a G4FA/G4FC jobb az átlagnál, de aki ilyet (vagy bármit) vesz, jól nézze/hallgassa meg, akinek pedig már megvan, cserélje sűrűn az olajat és akkor sokáig jó autója lesz. Elég sok használt ilyen i30 és Ceed érkezik most nyugatról, és ahogy a hazai autók is öregszenek, nyilván egyre több lesz majd a tapasztalat.
Élettartamot szerintem nehéz km-ben meghatározni, a városi és az autópályás km a leggondosabb karbantartás mellett sem egyformán számít, a hidegindítások száma is fontosabb, mint a km, és a hidegindítás utáni hajtás módja, a motor a kopás legnagyobb részét hidegindításkor szenvedi, a megfelelő mennyiségű és minőségű olajjal futó ténylegesen üzemmeleg motor kopása gyakorlatilag nulla. A lánc élettartamát sem csak az olaj befolyásolja, pl. a hirtelen gázos „taposós” vezetési stílus sem használ neki, és a szakirodalom szerint a láncos vezérlés sem feltételen örök életű, de a cseréje nem olyan vészes. Ezek persze márka függetlenül érvényesek, de azt gondolom, hogy ezek a motorok megfelelő karbantartás mellett simán elmennek 3-400e km felett is bontatlanul, de akár 150e km alatt is ki lehet nyírni.

Előzmény: LocalI30 (1183)
snef Creative Commons License 2020.12.31 0 0 1184

Hello

 

Erre jutottam autoszzerelovel is hogy szetkellene szedni ujra de az sok penz ha meg egyszer elojon a hiba akkor lehet mar nem lehet menteni a motort.

Szoval elengendem inkabb barmennyire jo is jelenleg.

koszonom.

Előzmény: gnrb (1178)
LocalI30 Creative Commons License 2020.12.30 0 2 1183

GNRB, nem tudom, hogy szakmába vágó-e Neked a sok műszaki dolog, ami szóba kerül, de egyértelmű, hogy eléggé otthonosan mozogsz ezen a területen. Az átlagos autóhasználók körében tájékozottnak számítok én is, de közel sem vagyok szakma közeli, ezért amit gondolok, azokat a hiteles forrásokból szerzett infókra alapozva hiszem. Hyundai fórum lévén Hyundai motorral kapcsolatban érdekelne a Te véleményed is, mert mostanában előkerült a téma és Te is elmondtad a véleményed ezzel kapcsolatban párszor. Magyarországon az egyik leggyakoribb motor az i30-okban és Ceedekben (és több más KIA,Hyundai modellben) a G4FA(illetve az 1.6-os változat gyakorlatilag ue a fejlesztés). Az első változatok kb. mostanában 13 évesek, ami alapján 200 ezer km körül járnak átlagosan a legidősebb példányok. Idősebb Opelek ,VW-ek….. 450-500 ezer km után is futnak bontatlan motorral (itt a vezérlésre nem gondolok) Sok ember választotta eddig a Toyotát, azért mert nagyon megbízható autó hírében állnak, majd jött a sok panasz az 1.33-as motorokra, ami miatt sokat romlott a megítélése a márkának, aztán ott a Mazda ami megint csak kiváló,de azt a karosszéria miatt kerülik sokan, a Honda pedig nagyon drága. Sok nézelődés után sok ember a KIA-t és Hyundai-t választja. Mostanában pedig hallani olyat, hogy láncot kell cserélni 100ezernél, ha  „jót akarsz magadnak” stb… Nekem az a véleményem, hogy hirtelen nem lesz egy addig jó autó megbízhatatlan és az a véleményem, hogy 10-15-ezres(használattól függően) motorolaj cserével, normális benzinnel hajtva a G4FA-ban nem kell láncot cserélni 100ezernél és nem kopik el a henger. Az a véleményem (csak saját vélemény, nem vagyok szakértő) ,hogy normális karbantartás mellett ezek az autók az élmezőnybe tartoznak megbízhatóság szempontjából.(de valamiért,most terítékre került a Hyundai-Kia is ) Komolyan érdekel a véleményed, hogy normális karbantartás és használat mellett (ami átlagosan véve szerintem ma Magyarországon kb. 60% város 40% főút) szerinted mennyit bír bontás nélkül egy ilyen motor? (a vezérlés cserét most engedjük el)

Előzmény: gnrb (1179)
brassard Creative Commons License 2020.12.29 0 0 1182

Köszönöm a válaszodat! :)

 

Utólag belegondolva tényleg baromság volt a szervos kérdés, még csak ismerkedek a járművel. 

Előzmény: gnrb (1181)
gnrb Creative Commons License 2020.12.29 0 1 1181

Elméletileg 1,9 liter kell bele, API GL-4 SAE 75W/85 a gyári előírás. A szervo elektromechanikus, nincs benne hidraulika.

Előzmény: brassard (1180)
brassard Creative Commons License 2020.12.29 0 0 1180

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek szervo olaj, illetve váltóolaj témakörben.

 

Váltóolajoknál 75W-80 illetve 75W-90 viszkozitású olaj is szerepel "ajánlottként". Melyik lesz a helyes, illetve mennyi olaj kell belé?

Szervolajjal kapcsolatban meg teljesen megvagyok lőve. Nem találtam egyértelmű bizonyítékot, hogy pontosan mi kell bele, és mennyi.

 

Az alany egy 2009/08 1.4 benzin G4FA motorkódú 109LE ferdehátú sárkány :) 

 

Segítségeteket előre is köszönöm!

 

 

gnrb Creative Commons License 2020.12.29 0 0 1179

Ha arról az autóról van szó, aminek az autoDNA lekérdezését belinkelted a Ceed fórumba, vannak fenntartásaim. Az tetszik, hogy 06.17-én "született", mert én is, de viccet félre téve, 2016 májusa óta miért nincs futásteljesítmény bejegyzés? Állt? Miért??? Nem tudom, honnan hozták, de a gyártási célország Szlovénia volt. Van 4 db "cégautó" bejegyzés, ami önmagában még nem baj, de jó lenne tudni, ki/mi volt az első tulaj, és meddig, ha pl. "bérautó" volt, nem túl szerencsés... Az autoDNA riport szerinti felszereltséget is részletesen le kell csekkolni, mert ha esetleg sérült volt, sokszor előfordul, hogy nem pótolnak mindent.

Előzmény: snef (1174)
gnrb Creative Commons License 2020.12.29 0 0 1178

Ha már olyan mértékben megjelent az olajfogyasztás, hogy a katalaizátort is hazavágta, az már necces szerintem, ott a hengerfal is károsodhatott. Jó lenne endoszkóppal belenézni, először a 4. hengernél kezdődik, de ha már van eszköz, érdemes végignézni mindet. Elméletileg akár fúrható is lenne, mert van hozzá túlméretes dugattyú is, de a hengerfalat gyárilag spéci kopásálló bevonattal látják el, ami nem igazán pótolható, ezeket a motorokat sajnos "eldobósnak" tervezték...

Előzmény: snef (1174)
Kisfiatal Creative Commons License 2020.12.27 0 0 1177

https://totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/2020/12/27/garanciaidon_tul_jott_a_motorhiba_miben_bizhatunk/

 

Faxa. Akár az enyém is lehetne.. jó lenne tudni, mi lehet ez a hiba? Dugattyú? 70e km-nél??

lala1961 Creative Commons License 2020.12.27 0 0 1176

Üdv ! Az rokon márka (Kia Ceed) em van hasonló paraméterekkel vettem ,szerintem jó márka ,de nagyban függ a előéleti szervizeléstől ,amit nehéz így megsaccolni ! Ha mellé nyúl az ember az akkor nagyon tud fájni (turbó,részecskeszűrő,nagynyomású szív ,porlasztó csúcsok),de normális használat és szervíz esetén még sokáig autó tud lenni kb 6 literes átlagfogyasztással !:-)

Előzmény: megazz (1175)
megazz Creative Commons License 2020.12.27 0 0 1175

Üdv.

I30 1.6crdi (110le) kérdésem lenne, mert erősen szemezek a típussal:

 

- Szerintetek 3-4éves flottaautót szabad venni , kb.180-200 e. km-el. Elvileg szervikönyvesek

- Van tapasztalat, hogy 200.e km. környékén a kopó és kötelező szervizeken túl várható még nagyobb,zsebbe nyúlós szervizköltség?

- Fogyasztás kihozható 5-5.5 liter környékén ? (napi ingázás, föút-autopálya-kevés város, nyugis tempó) ?

 

köszönöm!

 

 

 

 

snef Creative Commons License 2020.12.26 0 0 1174

Hello

 

Ha mar az olajfogyasztas megjelent de a motor szetszedtek es  javitottak /a javitas utan fel evig hasznaltak de nem volt olajfogyasztas/ akkor mar bevalalhato a motor? +  katalaizatort is csereltek.

vagy ha mar az olajfogyasztas is megjelent akkor mar nincs az megoldas ami mar megnyugtatoan megoldja a problemat?

 

snefi

Előzmény: gnrb (1165)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!