Keresés

Részletes keresés

47-es vasútvonal FB oldal Creative Commons License 2025.02.18 -1 0 2924

bendeguz90 Creative Commons License 2025.01.26 -2 0 2923

Ez a tipikus meghosszabbítjuk Bicskéig" mentalitás tipikus példája.

Előzmény: 47-es vasútvonal FB oldal (2922)
47-es vasútvonal FB oldal Creative Commons License 2025.01.26 -3 0 2922

BOTRÁNY: információink szerint a pályavasút területi igazgatóságának egyes munkatársai a Godisáig történő bontást javasolják!

zirtz Creative Commons License 2024.12.27 0 1 2921

https://www.google.com/maps/place/Ruhpolding/@47.7621951,12.6488272,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1sAF1QipPI5fx3j0jVKRlCnLu--lG2Dgt-rkMcAm3kN3SA!2e10!3e12!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipPI5fx3j0jVKRlCnLu--lG2Dgt-rkMcAm3kN3SA%3Dw203-h128-k-no!7i4286!8i2704!4m15!1m7!3m6!1s0x477667b449533dcd:0x8d2c9924859035d3!2sRuhpolding+Bahnhof+-+Parkplatz!8m2!3d47.7617332!4d12.6492615!16s%2Fg%2F11fn95fg94!3m6!1s0x477666b6ee759501:0xda23356225c5cbc0!8m2!3d47.7621951!4d12.6488272!10e5!16s%2Fg%2F11gzbd70k?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTIxMS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Ruhpolding (Bajorország) vasútállomása. Egyvágányos, ingavonatok közlekedésére kialakított (a villamos vontatást nem is említem). Egy ilyen kapcsolat kialakítására sem lenne mód a jelenlegi komlói vasútállomás területén? A településnek 7.200 lakosa van, jelentős idegenforgalommal rendelkezik. A vasútállomás a település központjában helyezkedik el, személyforgalmat bonyolít le, a Salzburg-München vasúti fővonalhoz a 15 km-re fekvő Traunstein állomásán kapcsolódik.  

bendeguz90 Creative Commons License 2024.12.22 -1 1 2920
Abymot Creative Commons License 2024.10.22 0 0 2919

Azt írják a szervezők a facebook oldalukon, hogy 2025. január 11-re halasztják, mert egyelőre nem elég a jelentkező.

Előzmény: kslc (2918)
kslc Creative Commons License 2024.10.22 0 0 2918

Már nem lehet jelentkezni, pedig még október 22-e van. :-(

Előzmény: f_k (2916)
Törölt nick Creative Commons License 2024.10.20 0 1 2917

De legalább az autóbusz állomás és az új vasútállomás között fog dottó közlekedni!? /s

Előzmény: bendeguz90 (2915)
f_k Creative Commons License 2024.10.20 0 0 2916
bendeguz90 Creative Commons License 2024.10.18 -1 0 2915
Törölt nick Creative Commons License 2024.08.19 0 0 2914

Borsodban esetleg: Mezőkövesd - nemrégiben a vasútállomás mellé építették az autóbusz állomást is. Talán még Sárospatak és Sátoraljaújhely, ahol IC is közlekedik 2 óránként Budapestre - ezen városok esetén is az autóbusz állomás a vasútállomás mellett van és a belváros sincs messze.

Előzmény: Magyar NaBA (2913)
Magyar NaBA Creative Commons License 2024.08.19 0 1 2913

Makó --> Komló.

 

(Azon járt az agyam, hogy hol van még viszonylag nagy állomás a városközponthoz közel.)

Előzmény: Magyar NaBA (2912)
Magyar NaBA Creative Commons License 2024.08.19 0 3 2912

Lázár János ugyanolyan (el)csapnivaló közlekedési miniszter, mint Kóka és Hónig. Csak tevékenységének a vezérmotívuma nem a kényszeres kiadáslefaragás (Hónig) vagy a "pici állam" koncepció (Kóka János), hanem az ingatlanmutyi, amelyhez Makó városvezetésében értő partnerekre talált.

Előzmény: Vasútmániás (2911)
Vasútmániás Creative Commons License 2024.08.19 -1 2 2911

📉Lázár vasútfejlesztési programja a vasút leépítése: a vonalbezárások új indoka, hogy “nem lehet felkészülni arra, hogy nyáron meleg van”, a bezárt vonalakat pedig a kiszivárgott hírek szerint épphogy sóval nem hintik be.

🧙‍♂️🔮A közlekedési miniszter eheti sajtótájékoztatóján sokadszorra mutatta be közlekedésfejlesztési programját, benne a fényes jövőre vonatkozó, számos évtizedek óta ismert ígérettel. Mindeközben azonban a magyar vasútnak nem hogy a jövője, hanem a holnapja is kérdéses azon Lázár János minisztersége alatt, aki tollából legutóbb egy olyan levél szivárgott ki, hogy az általa bezárt Dombóvár – Komló vasútvonalon még a síneket is felszedetné. A blöffölő miniszter szájából elhangzott ígéreteket ezért érdemes tágabb kontextusban vizsgálni:

💸A bejelentett vasútépítési programmal, és a finanszírozására az Európai Beruházási Banktól felvett hitellel kapcsolatban fontos “apróság”, hogy új vasútvonalak építéséről vagy a meglévő vonalak kapacitásnöveléséről szó sincs, azok csak az elmaradt pályakarbantartási munkálatok pótlását és a pályaállapotok konzerválását jelentik – ezek azonban az állam vasúttal és a nemzeti vagyonnal kapcsolatos legalapvetőbb kötelességei közé tartoznak, hitelt nem a napi működésre, hanem beruházásra szabadna csak felvenni. A hitelfelvétel Lázár miniszter kudarcának beismerése, hiszen a miniszter legfontosabb feladata az lenne, hogy a MÁV munkavállalóinak vegzálása helyett a Kormányban tüsténkedjen és megfelelő költségvetési forrásokat harcoljon ki a vasút számára.

🚂Egyesületünk üdvözli a használtjármű-beszerzésekre tett szándéknyilatkozatot, hiszen ezt magunk is évek óta sürgetjük, ez azonban csak rövidtávú tűzoltás szabad, hogy legyen, nem pedig maga a stratégia. Miközben Lázár miniszter egy év alatt minden folyamatban levő új vasúti járműbeszezést leállított, most szolgálati autójával “használtjátmű-portyára” indul, és közben olyan sületlenségeket állít, hogy jövő nyáron majd minden klimatizálatlan, 50 éves vonat helyett pótlóbusz fog járni. Ez nem csak azért abszurd, mert ennyi pótlóbusz és sofőr az országban nincs, hanem azért is, mert a nyári hőségben jellemzően nemcsak a legöregebb, nyitható ablakú vonatokkal van probléma, hanem azokkal is, amiknek az ablakai nem nyithatóak, mert ún. “légjavító berendezéssel” vannak felszerelve., Ezek viszont eleve kis teljesítményük miatt, mint ahogy idén többször is, számos alkalommal mondják fel a szolgálatot. Lázár miniszter azt állította, hogy a nyári melegre nem lehet felkészülni, lenne ezért pár tanácsunk: ha az elmúlt hónapokban nem a home office betiltását rendelte volna el, hanem azt, hogy minden klimatizált kocsit töltsenek fel hűtőközeggel, és cseréljék nagyobb teljesítményűre az áramellátást, akkor most nem kellene a kedélyeket hűteni.

🎩🪄A közlekedéshez való “alapjoggal” való figyelemelterelést, illetve a MÁV-Volán átszervezését rendre kommunikációs eszköznek, valamint politikai pótcselekvések tartjuk. Egyrészt a közösségi közlekedés biztosítását, mint az állam kötelességét az állampolgárai felé a hatályos 2012. évi XLI. (személyszállítási) törvény már szabályozza – a most bejelentett kritériumokkal gyakorlatilag azonos módon. Másrészt a MÁV és a Volán átalakítása évtizedeken, kormányzatokon átívelően a normális szolgáltatást helyettesítő kifogás – hogy mennyire sikeres, jól mutatják az 50 éves járművek és a bezárt vasútvonalak. A közszolgáltatások színvonalának érdemi növekedését tehát nem a cégstruktúra oda-vissza alakítgatásától, hanem a stabil finanszírozástól, valamint a szolgáltatókat ellenőrző, kompetens állami megrendelő szervezettől érdemes várni. Ehelyett most a miniszter napi két-három vonatra vonatkozó “jogot” ígért, miközben az ország nagy részén jelenleg – még – óránkénti-kétóránkénti ütemes közlekedés van. Lázár János tehát nem az utasoknak akar jogot adni a jobb közlekedésre, hanem saját magának a vasút leépítésére.

 

Vasútmániás Creative Commons License 2024.08.19 -1 1 2910
Vasútmániás Creative Commons License 2024.08.19 -1 1 2909
Vasútmániás Creative Commons License 2024.08.19 -1 1 2908
Vasútmániás Creative Commons License 2024.08.19 0 1 2907
bendeguz90 Creative Commons License 2024.08.17 -1 1 2906

Sajnos Policsnak ezen választási ígérete megvalósul és vele pusztul az egész 47-es is.

Előzmény: király2644 (2900)
B.A.B 2846 Creative Commons License 2024.08.17 -1 0 2905

Pedig úgy tűnik a Minisztérium kiadta a feladatot...

5047 032 Creative Commons License 2024.08.17 0 0 2904

A helyi többségnek úgy is mindegy, nem? 

Előzmény: király2644 (2900)
Abymot Creative Commons License 2024.08.17 0 1 2903

A miniszter tegnap azt nyilatkozta kamerák és mikrofonok kereszttüzében, hogy "vonalfelszámolás nem lesz"!

Előzmény: király2644 (2900)
feri97119 Creative Commons License 2024.08.17 0 0 2902

'68 szelleme kísért...

Előzmény: király2644 (2900)
LSU 106 Creative Commons License 2024.08.17 0 1 2901

Nooooormális?????

Előzmény: király2644 (2900)
király2644 Creative Commons License 2024.08.17 -1 2 2900

bendeguz90 Creative Commons License 2024.07.21 0 0 2899

Ritka alkalmak egyik, amikor még vonat közlekedik a vonalon, az eredeti útvonalán.

Előzmény: 47-es vasútvonal FB oldal (2898)
47-es vasútvonal FB oldal Creative Commons License 2024.07.21 -1 1 2898

Találkozzunk 2024. július 28-án, vasárnap 11.59-kor a "Carbon" különvonat érkezésénél. Álljunk ki közösen a vasúti személyszállítás újraindítása mellett! 

bendeguz90 Creative Commons License 2024.05.29 -1 0 2897

Valóban, viszont ezzel sajnos el is dőlt a vonal sorsa. :(

Előzmény: király2644 (2895)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.29 0 3 2896

A mellett, hogy nyilván nem támogatom az elképzelést:

 

A város nézőpontjából ez egy olyan vonal, ami A 2009-es bezárástól a 2010-es újranyitáson, 2012-es ritkításon, 2020-as további ritkításon, 2021-es sűrítésen át a 2023-as "módváltásig", 

tehát az elmúlt 15 évben kb. 3 évnyi ideig volt, amikor értelmezhető szerepet töltött be a város közlekedésében és nem csak a helyet foglalta, így a vasút/állam erősen felelős azért, hogy ez a hozzáállás egy kampánytéma lehet egy huszonezres városban. 

 

Szélsőségesnek tűnik, de ha valahol nincs szerepe a vasútnak, akkor előbb-utóbb lesz, aki majd más funkciót akar a területnek. Ez valahol lehet egy kerékpárút megálmodása a nyomvonalra, vagy olyasmi, amivel most Komlón kampányolnak. 

Előzmény: király2644 (2895)
király2644 Creative Commons License 2024.05.27 0 1 2895

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!