Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Qqberci Creative Commons License 2007.08.16 0 0 23
Sajnos ilyen elõfordul, mert hát a marketing nagy úr...

Aztán az is érdekes, hogy kerestem volna a neten a szabványt, hogy hogy is kell(ene) mérni, de csak arról van fenn mindenféle, hogy mennyit kell fizetni... A Falmisch-féle Gépjármûdiagnosztika-könyv (1980) meg még nem ír a zöldkártyáról...
Előzmény: soonó (22)
soonó Creative Commons License 2007.08.16 0 0 22
Aztán az is érdekes ,hogy a VW Sdi-t euro 2- ből úgy varázsolták euro 4-re, hogy a gyár más fordulatot adott meg a méréshez, és egyből megfelelt.
Előzmény: Qqberci (18)
soonó Creative Commons License 2007.08.16 0 0 21
Nem :)

Bele a bögre víz, oszt lehet lógatni a mérőpálcát :( Hány fokosan szereti az Úr ?
Előzmény: Qqberci (19)
soonó Creative Commons License 2007.08.16 0 0 20
Namégegyszer annak tudatában, hogy csak annyit értek az autókhoz, hogy gáz-fék-kormány -index :)

Szóval még mindig új autóról van szó, a sajátomat én is melegen viszem, vagy ......

A tízéves dízelemet úgy adtam el, hogy a motorja hibátlan volt, nem füstölt kéket-nagyon feketét, kortársai meg okádtak. Feltételezem ezek alapján, hogy jó volt az elképzelésem a hideg motor, gyors kis terheléssel+kisfordulaton felmelegítéssel.
BEVÁLT-összehasonlítottam.

Igaza van ,hogy nincs értelme leszabályozáson mérni, de a TÖRVÉNY mást mond.

A T4-em leszabályozása 4200, a mérőórán 4800-ig nyomta a barom, mondom, akkor most leszerelheti a cuccát, megyek máshova :)
Előzmény: HITMAN (17)
Qqberci Creative Commons License 2007.08.16 0 0 19
Abban szárítod a hajad?...
Előzmény: soonó (16)
Qqberci Creative Commons License 2007.08.16 0 0 18
A leszabályozási tartományban nincs értelme emissziót mérni, mert állandó tranziens üzemmód van, tehát egyáltalán nem jellemzõ a normál üzemállapotra. A zöldkártyázás során mindig az állandósult üzemállapothoz tartozó emissziót mérik.
Előzmény: soonó (15)
HITMAN Creative Commons License 2007.08.16 0 0 17

Ez egyáltalán nem biztos, h így van, engem pl. elküldött a ződkártyás a mérés előtt, menjek két kört a városban, mert hideg a motor...

 

az a - 10-20e km meg mér lenne már így? Honnan tudod? Tesztelted, mérted, összehasonlítottad másik, "jól bejáratott" autóval? Vagy bárki más?

Előzmény: soonó (8)
soonó Creative Commons License 2007.08.16 0 0 16
E heti találós kérdés: Mit keres a mikrosütő a zöldkártyás műhelyben ?
Muhaha :)
Előzmény: Qqberci (14)
soonó Creative Commons License 2007.08.16 0 0 15
Ez így szakszerű. Csakhogy a törvény mást ír elő, az meg hogy ez az ember így csinálta HELYESEN , de törvénytelenül, mert sajnos maxon kell nyomni.

"kocsimat" Igen , én meg beviszem a rendszámot forgalmit, kipuff 65 mm és kész, de ez sem törvényes ugye :)

Itt meg új autóról van szó, amikor Ön nincs szeretett járműve mellett az ismerős szerelőnél :)
Előzmény: Qqberci (14)
Qqberci Creative Commons License 2007.08.16 0 0 14
Peched van, mert épp a napokban zõdkártyázták a kocsimat, úgyhogy még emléxem az eljárásra:

Melegre járatott motor, mérés alapjáraton, mérés 4000 fordulaton (tehát közel sem a leszabályozási tartományban), aztán megint alapjáraton, és ez így háromszor.
Előzmény: soonó (13)
soonó Creative Commons License 2007.08.16 0 0 13
Terhelés nélkül + teljes fordulat + hideg motor. Pont ez a hosszú élet titka.

Lehet rossz a példa, de tessék/ne tessék megpróbálni !

Edzéssel fokozatosan futni indulni egyre nagyobb terheléssel.
Vagy tessék felálni a számítógép elől ,és teljes erővel 5 km-t futni ! Nem bír csak 500 métert ? Nem baj . Akkor is gyerünk !

Nagyjából ennyi a különbség.
Előzmény: Qqberci (12)
Qqberci Creative Commons License 2007.08.15 0 0 12
Az a néhányszor tíz másodperc, amennyi ideig a zöldkártyához pörgetik, nem számít. A zöldkártya meg azért kell, mert lehet a kocsival bármi: törött katalizátor, hibás lambda-szonda, stb...
Előzmény: SUPER AGyURI (11)
SUPER AGyURI Creative Commons License 2007.08.15 0 0 11

Hát ez érdekes... :-(

 

Apropó, mi a sz*rnak kell egy EUR nemtudoménmennyi szabványnak megfelelő új autót zöldkártyára vinni? Miért nem kapja meg automatikusan mondjuk öt évre?

Előzmény: soonó (8)
jub20282 Creative Commons License 2007.08.15 0 0 10
Nem kell pumpálni. Városban lehetetlen egyeletesen menni, és manapság már országúton is. (Ha csak be nem állsz 70-re és te tartod fel a sort:D)
Előzmény: SUPER AGyURI (3)
nord Creative Commons License 2007.08.15 0 0 9
http://totalcar.hu/magazin/technika/bejaratos/?full
Előzmény: SUPER AGyURI (-)
soonó Creative Commons License 2007.08.15 0 0 8
Gyuribá !

Erről sajnos lekésett.
Az üzembehelyezéskor a ződkártyások nagyjából hidegen nyomják a motort a plecsnihez.
Hivatalosan melegen kellene, és 4 próbálkozásból kellene mérniük a tutit.
A valóságban pedig senki ne gondolja ,hogy megy egy kört a városban ,hogy bemelegedjen, és kb. 10-20 nyomásból csalamádézzák ki a megfelelőt.
Ez nagyjából mínusz tíz húszezer km.
Előzmény: SUPER AGyURI (-)
Qqberci Creative Commons License 2007.08.15 0 0 7
Nem olyan tragikus az, és kb 3000 után már használhatod normálisan, csak a hosszú sportos meneteket meg a hidegen gyilkolást kell mellõzni (ez utóbbit késõbb is érdemes...)
Előzmény: SUPER AGyURI (6)
SUPER AGyURI Creative Commons License 2007.08.15 0 0 6
10-15 ezer kilométer?????? Jesszusom, az nálam legalább egy év.........
Előzmény: Qqberci (4)
Qqberci Creative Commons License 2007.08.15 0 0 5
Az állandó fordulatszám a régi kétütemûeknél tudott problémát okozni, úgyhogy ha nem automata váltós Trabantot kaptál, akkor ez nem gon. Az olajcsere-dolog viszont igaz, sõt, célszerû az olajszûrõt is cseréltetni, noha a szervízkönyv nem írja elõ, ugyanis a gyártásból benn maradt szennyezõdéset is ilyenkor jönnek ki a motorból.
Előzmény: SUPER AGyURI (3)
Qqberci Creative Commons License 2007.08.15 0 0 4
Ez nem igaz. Az tény, hogy egyrészt az anyagok, a konstrukció jobban "bírja a gyûrõdést", meg az elektronika szinte lehetetlenné teszi a nagyon drasztikus (azonnali meghibásodást okozó) túlterheléseket, de az elsõ 10-15000 km-en érdemes odafigyelni, tartósan sem a magas fordulatszámú, sem a nagy nyomatékú tartományban, sem pedig hidegen nem kínozni a motort
Előzmény: Törölt nick (1)
SUPER AGyURI Creative Commons License 2007.08.15 0 0 3

Mindenekelőtt mindkettőtöknek köszönöm a gyors választ!

 

Majd megnézem a gépkönyvet, de úgy rémlik, azt írja, hogy 5000 fölé ne pörgessük a motort, és valóban, ne menjen állandó fordulaton...

 

Utóbbi azért elég nehéz. 1500 km-ig pumpáljam folyamatosan a gázt és ne menjek egyenletesen?

 

Az Autódoktor és egyéb szakfórumok szerint nem igaz, hogy a gyári, próbapados bejáratás elegendő. Az első 1500-3000 km alatt a mai kocsikat is be kell járatni, és tanácsos az olajat is lecserélni.

Előzmény: Flarion (2)
Flarion Creative Commons License 2007.08.15 0 0 2

Ok, persze, de ha hosszu tavra tervezel jobb ha vigyazol vele az elejen. A gyari bejaratas nem ugyanaz...

Előzmény: Törölt nick (1)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.15 0 0 1

a mai autók már " be vannak járatva " ahogy kihozod a szalonból.

tolhatod neki:)

Előzmény: SUPER AGyURI (-)
Flarion Creative Commons License 2007.08.15 0 0 0

Ha csak rovid ideig porget tul, semmi baja nem lesz. Egyebkent sem szabad allando fordulaton bejaratni, mert csak "kifenyesednek" a mozgo/allo reszek.

Gepkonyv mit ir?

Előzmény: SUPER AGyURI (-)
SUPER AGyURI Creative Commons License 2007.08.15 0 0 topiknyitó

Sziasztok!

 

Segítségre lenne szükségem, de talán másoknak is hasznos lehet ez a topik.

 

Az a helyzet, hogy péntek óta egy új, automata váltós autó tulajdonosa (pontosabban céges kocsi "kizárólagos használója") vagyok.

 

Még nem vagyok teljesen tisztában a váltó működésével, de sajnos ma reggel elkövettem azt a hibát, hogy jobban beleléptem a gázba, és csak 6000 1/min fordulat környékén váltott föl kettesbe a váltó (egyébként 3000 körül szokott, de az erősebb gázadást nyilván úgy értelmezte, hogy szeretnék picit kigyorsítani).

 

Nem okoz-e problémát a motornak?

 

Igaz-e az, hogy bejáratásnál nem szabad ilyen magas fordulaton pörgetni a motort?

 

Ha véletlenül egyszer előfordul, hogy felpörög magasabb fordulatra, de nem tartósan, csak mondjuk egy másodpercig, az okoz-e kopást vagy más olyan maradandó károsodást, ami később megbosszulja magát?

 

Azért kérdezem, mert hosszabb távra szeretném a kocsit megtartani, és szeretném, ha a garanciaidő lejárta után is megbízhatóan működne.

 

Nagyon köszönöm előre is, és természetesen várom a további kérdéseket, eszmecserét - végül is nem (csak) azért nyitottam a topikot, hogy én tanácsot kérhessek ;-)

 

S.aGy.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!