Azt nem kértem, hogy tekerje fel a fotó miatt a tévéjén a színerősséget, a legoptimálisabb ha közepes (köztes értéken) hagyja és úgy fotózza, (ha túlságosan fel van véve a színzaj úgyis észrevehető) viszont ha nem szeretne egyáltalán fotót készíteni, azt is megértem. Köszöntem.
Ha be tudja ilyen szín árnyalatokra állítani a tévéjét akkor hajrá, mindent bele, Önnél a medve, azért a színek ne folyjanak össze és szín zaj jelenségek se legyenek benne..
Ilyen a mi televíziónk által erősre állított szín rossz színzajos képminősége, ha lehet ne ilyet készítsen, hanem köztes (közép) értékre mindent a tévén és úgy a videó-nak a lejátszási vagy tv adás képét fotózva:
Napok óta töröm a fejem, mennyiben mérvadó egy Grundig Davio CRT képernyős, 51 cm-es, általam beállított színkeveréssel és fényerővel rendelkező TV-ről készült fénykép. Szerintem körülbelül olyasmi lehet, mintha lefényképeznék egy képeslapot a Louvre-ról és azt mondanám, tessék, ilyen a Louvre :-).
Ráadásul én az igen visszafogott színeket kedvelem a televíziós képernyőkön, kiugrik a szemem egy csiricsáré "mindent bele" beállítású tévé láttán.
Ha már valaminek az árát 'nagyon' leengedik, előtte volt miből a zsebüket a 'rendes áron' megtömni és itt nem csak VHS vagy egyéb eszközökön kell ezt érteni..
A lényeg, hogy a 'zseb' bizonyos körökben mindig tömve legyen és ezt valahogyan el kell érni..
Mindehhez veréb, meg ahogy egykori iskolai tanárom említette egyszer: "Az a sok barom.." - és ebben még mi is benne vagyunk, sajnos..
A fórum témájánál maradva: Majd akkor halnak ki a VHS videók, amikor a kereskedelem után (megtörtént), az internet segedelmével is kiszórják a megmaradt, megcsócsált, elhasznált, esetleg korábban el nem értékesítetteket is..
Meddig várjak? Ha nem szeretne feltölteni az sem probléma, ennyi idő alatt már ha csak röpke 5 perce van drága idejéből is feltölthetett volna, nem több az egész 5 percnél úgy ahogy van:
Kicsit élesítettem (fényképezőgépem 3.2-es adott):
OK. Nem muszáj SVHS kazettával, vagy elég ha a készüléken keresztül viszi át a TV adást és úgy fotózza le, a képminőséget és színeket úgy is megmutatja.
Ilyen volt a HITACHI S-VHS képminősége, itt linkeltem be a lejátszásáról készült képeket: (213-as hozzászólásom volt amúgy, csak azóta már töröltem a regisztrációmat):
VHS és VHS közt is már láttam olyan különbségeket, hogy csak na. Még a márkán például az említett Hitachi-n belül is, ebben a topikban megnézi a korábbi fotómat az S-VHS Hitachi-ról készültet, eléggé más a képminősége, szín mélysége (azt is a TV-re fókuszálva készítettem, lejátszás közben (Rosalinda az egyik fotó, a másik politikai műsor volt amit a fotó kedvéért felvettem vele).
Panasonic S-VHS képminőségét még nem láttam, ezért ha tudna feltölteni képet, azt megnézném nagyon szívesen.
Mind a tunerképe és a leátszási képe szép, persze VHS-szinthez mérten, S-VHS-sel még nem próbáltam, de mint írtam főként zenehallgatásra szolgálnak, elvétve nézek csak képet rajtuk.
Az Ön fényképezőgépéről mivel feltételezhetően nagyobb pixel felbontású (3.2-nél), mint az enyém élesebb felbontásban tudna a tv képernyőjére irányítva vaku nélkül is fotót készíteni a videó lejátszásáról, vagy a Tuner képéről:
Ha a korábbi hozzászólásomnál ebben a témában megnézte, amikor a szintén Hitachi (VT-S80E) S-VHS-ről készítettem fotókat a TV képernyőjére irányítottat is annak lejátszásával, az meg se közelítette ezt a színvilágot, amit a szintén Hitachi VT-110E produkálni tud.
Ezen a készülékemen nem kell állítgatni már semmit sem, meg kondenzátorokat cserélni, amit kellett azt 1 helyen a szakik elvégezték és így megfelel. Hogy ne fojtsam Önbe a szót, van még ezzel kapcsolatban mondanivalója?
A kondenzátor kiszáradás valóban egy hiba jelenség, csakhogy 1986.-ban vásárolt Hitachi VT-110E-nek is ugyanilyen színes volt a képe, pedig az a készülék akkor új volt, aligha száradhattak ki egyből gyártás után a kondenzátorai. A gyártó márka és minőségvédelme amúgy nem elsősorban a kondenzátorokban rejlik, hanem az IC-kben (az a készülék lelke, ha úgyvesszük), amely szintén mondhatnánk kondenzátorok sokaságának felel meg, csakhogy IC nem szokott kiszáradni. Látszik, hogy inkább a többi készüléket ismeri, nagy átlagban arról beszél, nincs ezen mit csodálkozni egy olyan készülék esetében, mint a Hitachi VT-110-es, ami Magyarországon sosem volt forgalomban és külföldön sem gyártottak belőle túl sokat (még sok másik típus sem, ezen a márkán belül). Egy ilyen adottsággal rendelkező készülék egy silányabb szín skálával rendelkező nem felújított filmből is szebb képminőséget képes kihozni és még csak rögzíteni sem kell hozzá, a rögzítéssel sem csökken ez a szín minősége, ezen a készüléken. Amúgy pedig ezt a szín minőséget csak ezen és a vele megegyező, másik VT-110-esen keresztül adja vissza. Ha a felvételét egy másikba (mondjuk SANYO)-ba áthelyezem, ugyanolyan átlagos lesz a színe mint bármelyik más készülék felvételének. Érdekes, hogy majdnem egykorú másik készüléknek (mondjuk egy SANYO VHR-5100 EEE-nek) meg többi hason szőrű korabelieknek (SHARP VC-A30BP) még sosem láttam úgy kiszáradni a kondenzátorait, hogy ilyen "felhúzott kontúrral" rendelkezett volna bármelyik, 20 év után sem.
Egyébként nem V110-es a típus, ahogy említette, hanem VT-110E-s. Üdvözletem.
Akkor szerintem ne olvassa el, nem vagyunk egy hullámhosszon, ez a készülék nekem így tetszik mindennel együtt ahogy van, eltér a többi VHS-től sokmindenben, nem az össz nagy átlag VHS-sel van egy kategóriában a felépítése. Szerintem már eléggé kiveséztük ezt a témát, úgyhogy részemről befejeztem, használni szeretném nem pedig maratoni tárgyalásokat folytatni vele kapcsolatban. Üdv.
Könyörgöm olvassad már el ezt a jegyzetet, mert kín olvasni, ahogyan a szezont a fazonnal kevered, hogy egy enyhén szólva sem nagy ász Hitachi V110-es magnót fényezgessél, ami úgy tűnik, még valós színeket sem képes rögzíteni.
A videómagnóval felvett műsor színtónusainak aztán az égegyadta világon semmi köze nincs a televíziós közvetítés során alkalmazott színátviteli eljáráshoz. Ha egy műsornak felhúzzák a szineit egy szinkorrektorral, utána azt ugyanúgy lehet rögzíteni PAL, SECAM ( de jó hogy kipusztult kelet-közép európából) NTSC rögzítőeszközzel. Nem kell túlhangsúlyozni azt a tényt, hogy egy adott magnó valamilyen rendelleneségből, (esetleg kondenzátor kiszáradása okán) színesebben veszi fel a képet, mint ahogyan az a bemenetre került. Ez nyilvánvaló hiba, még ha tetszik is a végeredmény.
Hát az AC fejet nem is lehet beállítani úgy,hogy több géppel készült LP felvétel esetében meglegyen a "közös nevező" az a köztes állapot, ami mindegyikhez jó. Az a megoldás, hogy az adott mechanika tipushoz a gyártó által adott tesztkazettát berakja, és a babák finom állításával, majd az AC fej vízszintes tizedmiliméteres nagyságrendű mozgatásával a megfelelő tesztponton a jelet figyelve oszcilloszkópon a burkológörbét a lehető legsímábbra kell állítani. Számos Panánát pl HS1000, ilyenkor teszt módba kell állítani két forrcsúcs rövidrezárásával, hogy kiiktassuk az auto trackinget.