Ha már valaminek az árát 'nagyon' leengedik, előtte volt miből a zsebüket a 'rendes áron' megtömni és itt nem csak VHS vagy egyéb eszközökön kell ezt érteni..
A lényeg, hogy a 'zseb' bizonyos körökben mindig tömve legyen és ezt valahogyan el kell érni..
Mindehhez veréb, meg ahogy egykori iskolai tanárom említette egyszer: "Az a sok barom.." - és ebben még mi is benne vagyunk, sajnos..
A fórum témájánál maradva: Majd akkor halnak ki a VHS videók, amikor a kereskedelem után (megtörtént), az internet segedelmével is kiszórják a megmaradt, megcsócsált, elhasznált, esetleg korábban el nem értékesítetteket is..
Meddig várjak? Ha nem szeretne feltölteni az sem probléma, ennyi idő alatt már ha csak röpke 5 perce van drága idejéből is feltölthetett volna, nem több az egész 5 percnél úgy ahogy van:
Kicsit élesítettem (fényképezőgépem 3.2-es adott):
OK. Nem muszáj SVHS kazettával, vagy elég ha a készüléken keresztül viszi át a TV adást és úgy fotózza le, a képminőséget és színeket úgy is megmutatja.
Ilyen volt a HITACHI S-VHS képminősége, itt linkeltem be a lejátszásáról készült képeket: (213-as hozzászólásom volt amúgy, csak azóta már töröltem a regisztrációmat):
VHS és VHS közt is már láttam olyan különbségeket, hogy csak na. Még a márkán például az említett Hitachi-n belül is, ebben a topikban megnézi a korábbi fotómat az S-VHS Hitachi-ról készültet, eléggé más a képminősége, szín mélysége (azt is a TV-re fókuszálva készítettem, lejátszás közben (Rosalinda az egyik fotó, a másik politikai műsor volt amit a fotó kedvéért felvettem vele).
Panasonic S-VHS képminőségét még nem láttam, ezért ha tudna feltölteni képet, azt megnézném nagyon szívesen.
Mind a tunerképe és a leátszási képe szép, persze VHS-szinthez mérten, S-VHS-sel még nem próbáltam, de mint írtam főként zenehallgatásra szolgálnak, elvétve nézek csak képet rajtuk.
Az Ön fényképezőgépéről mivel feltételezhetően nagyobb pixel felbontású (3.2-nél), mint az enyém élesebb felbontásban tudna a tv képernyőjére irányítva vaku nélkül is fotót készíteni a videó lejátszásáról, vagy a Tuner képéről:
Ha a korábbi hozzászólásomnál ebben a témában megnézte, amikor a szintén Hitachi (VT-S80E) S-VHS-ről készítettem fotókat a TV képernyőjére irányítottat is annak lejátszásával, az meg se közelítette ezt a színvilágot, amit a szintén Hitachi VT-110E produkálni tud.
Ezen a készülékemen nem kell állítgatni már semmit sem, meg kondenzátorokat cserélni, amit kellett azt 1 helyen a szakik elvégezték és így megfelel. Hogy ne fojtsam Önbe a szót, van még ezzel kapcsolatban mondanivalója?
A kondenzátor kiszáradás valóban egy hiba jelenség, csakhogy 1986.-ban vásárolt Hitachi VT-110E-nek is ugyanilyen színes volt a képe, pedig az a készülék akkor új volt, aligha száradhattak ki egyből gyártás után a kondenzátorai. A gyártó márka és minőségvédelme amúgy nem elsősorban a kondenzátorokban rejlik, hanem az IC-kben (az a készülék lelke, ha úgyvesszük), amely szintén mondhatnánk kondenzátorok sokaságának felel meg, csakhogy IC nem szokott kiszáradni. Látszik, hogy inkább a többi készüléket ismeri, nagy átlagban arról beszél, nincs ezen mit csodálkozni egy olyan készülék esetében, mint a Hitachi VT-110-es, ami Magyarországon sosem volt forgalomban és külföldön sem gyártottak belőle túl sokat (még sok másik típus sem, ezen a márkán belül). Egy ilyen adottsággal rendelkező készülék egy silányabb szín skálával rendelkező nem felújított filmből is szebb képminőséget képes kihozni és még csak rögzíteni sem kell hozzá, a rögzítéssel sem csökken ez a szín minősége, ezen a készüléken. Amúgy pedig ezt a szín minőséget csak ezen és a vele megegyező, másik VT-110-esen keresztül adja vissza. Ha a felvételét egy másikba (mondjuk SANYO)-ba áthelyezem, ugyanolyan átlagos lesz a színe mint bármelyik más készülék felvételének. Érdekes, hogy majdnem egykorú másik készüléknek (mondjuk egy SANYO VHR-5100 EEE-nek) meg többi hason szőrű korabelieknek (SHARP VC-A30BP) még sosem láttam úgy kiszáradni a kondenzátorait, hogy ilyen "felhúzott kontúrral" rendelkezett volna bármelyik, 20 év után sem.
Egyébként nem V110-es a típus, ahogy említette, hanem VT-110E-s. Üdvözletem.
Akkor szerintem ne olvassa el, nem vagyunk egy hullámhosszon, ez a készülék nekem így tetszik mindennel együtt ahogy van, eltér a többi VHS-től sokmindenben, nem az össz nagy átlag VHS-sel van egy kategóriában a felépítése. Szerintem már eléggé kiveséztük ezt a témát, úgyhogy részemről befejeztem, használni szeretném nem pedig maratoni tárgyalásokat folytatni vele kapcsolatban. Üdv.
Könyörgöm olvassad már el ezt a jegyzetet, mert kín olvasni, ahogyan a szezont a fazonnal kevered, hogy egy enyhén szólva sem nagy ász Hitachi V110-es magnót fényezgessél, ami úgy tűnik, még valós színeket sem képes rögzíteni.
A videómagnóval felvett műsor színtónusainak aztán az égegyadta világon semmi köze nincs a televíziós közvetítés során alkalmazott színátviteli eljáráshoz. Ha egy műsornak felhúzzák a szineit egy szinkorrektorral, utána azt ugyanúgy lehet rögzíteni PAL, SECAM ( de jó hogy kipusztult kelet-közép európából) NTSC rögzítőeszközzel. Nem kell túlhangsúlyozni azt a tényt, hogy egy adott magnó valamilyen rendelleneségből, (esetleg kondenzátor kiszáradása okán) színesebben veszi fel a képet, mint ahogyan az a bemenetre került. Ez nyilvánvaló hiba, még ha tetszik is a végeredmény.
Hát az AC fejet nem is lehet beállítani úgy,hogy több géppel készült LP felvétel esetében meglegyen a "közös nevező" az a köztes állapot, ami mindegyikhez jó. Az a megoldás, hogy az adott mechanika tipushoz a gyártó által adott tesztkazettát berakja, és a babák finom állításával, majd az AC fej vízszintes tizedmiliméteres nagyságrendű mozgatásával a megfelelő tesztponton a jelet figyelve oszcilloszkópon a burkológörbét a lehető legsímábbra kell állítani. Számos Panánát pl HS1000, ilyenkor teszt módba kell állítani két forrcsúcs rövidrezárásával, hogy kiiktassuk az auto trackinget.
Amúgy tényleg szép és különleges. Más készüléknél még hasonlót sem láttam ilyet, ez egy egyedi tulajdonsága ennek az amúgy limitált kiadású, elég ritka készüléknek. Lehet, hogy ugyan PAL van ráírva, de NTSC-be konvertálja át a jelet, bár nem tudom, hogy az NTSC színesebb -e a PAL-nal. Keleten még néhol SECAM van, Európában és nálunk PAL, Amcsiban NTSC a színrendszer. A SECAM az biztos, hogy nem, a PAL sem szokott ilyen formán ennyire színes lenni, a valós NTSC-t (nem csak amire ráírták és valójában nem valós), azt nem ismerem, bár állítólag az Amcsi filmek elég intenzív színezetűek. Lehet, hogy teszt jelleg is volt benne, azért is keveset csináltak belőle, hogy PAL -on NTSC-re konvertálva hogyan válik be az Európaiaknál az NTSC, mert ezt a készülék Európában terjedt el inkább, már amennyi volt belőle.
Még a fényképezőgépem is kiakad a színektől.. Tudja milyen jó volt ilyenen nézni annak idején egy Kacsameséket, vagy Hupikék Törpikéket, azaz rajzfilmet?..