Keresés

Részletes keresés

Zöldár Creative Commons License 2021.09.21 0 0 48

  Van egy rossz hírem.

 

 Nem minden szabvány kötelező.

 Csak azok amelyek az élet és vagyonbiztonsággal kapcsolatban vannak. Hogy ezek melyek az többféle törvény határozza meg.

 

 Egy gépkocsi beálló mérete a megrendelő és a kivitelező megállapodásán múlik.

 

 Nincs más a gépkocsik méretét kell az adottságokhoz igazítan.

 Természetesen lehet szabvány és ajánlás, de azt számon kérni csak akkor lehet ha megállapodtak ebben a szerződő felek.

Előzmény: ThomasM. (47)
ThomasM. Creative Commons License 2021.09.21 0 0 47

Örülök, hogy találtam vmit az elszúrt beállókról. Tudnál segítebi abban , hogy 2001-ben mi volt az ajánlás a társasházi teremgarázs méreteire? Most derült ki, hogy a társasházunk teremgarázsának nincsen használatbavételi engedélye. "Véletlenül"  elfelejtettek arra is engedélyt kérni. Az új eljárásban lenne lehetőségünk kifogásolni, hogy nem felelt meg a Beruházó a 2001-es szabványnak vagy ajánlásnak. Az akkori OTÉKban egy sor sincsen a méretekről. Ezen a maut .hu oldalon nem lehet megnézni a korábbi ajánlást, vagy szabványt. 230X500 a beálló 6 m az út. Köszönöm a segítséget előre is. 

Előzmény: kentaura (3)
Stahlhelm79 Creative Commons License 2017.10.31 0 0 46

nekem van egy elrontott rámpám le a garázsba, kertes családi ház. nem én rontottam el, az előző tulaj :) mi a szabvány lejtés/szög, hogy egy mai modern autó le tudjon menni? az enyém azonnal leakad, talán egy Zsiguli lemegy, de nem akarok veterán autózni :) köszi

murray Creative Commons License 2017.10.30 0 0 45

esetleg meg lehet kérdezni olyan műgyantás mélygarázs parkoló padlót csináló céget. 

de ha szűk akkor szűk is marad.   ki kell vésni belőle. el lett bacva. 

Előzmény: blueye (44)
blueye Creative Commons License 2017.10.24 0 0 44

Tud vki ajanlani egy tarsashaz gepkocsi kihajtojanak falara (festett beton) vmilyen utolagos anyagot amitol nem karcolodnanak az autok, mint pl. polifoam? Esetleg egy vallakozot aki ilyet elvallalna?

Mindenki meghuzta mar az autojat, nem is az a kerdes h egy uj bekoltozo meg foja-e huzni, hanem az h mikor. :(

blueye Creative Commons License 2007.12.28 0 0 43
Amúgy jó dolog a tolatóradar, csak ebben az esetben zavar majd, hogy csipog kifele.
A6-ban is mindig kikapcsolom ha a csiga alakú kivezetőn megyek fölfele, mert körbe érzékeli a falat.
Előzmény: szilkszilky (41)
Herr X Creative Commons License 2007.12.28 0 0 42
őszintén szólva a 15-20cm tükrönként elég, de eleinte biztos kényelmetlen érzés lesz....
Előzmény: Dínó (38)
szilkszilky Creative Commons License 2007.12.26 0 0 41

Köszönöm mindenkinek a bátorítást! Annyira azért nem vagyok gáz!!

Szóval nagyon enyhén lejt a beálló, nem fogom sehol odacsapni az alját. A tolatóradart meg nem én szeretném, nálunk a vállalat ilyen felszereléssel adja. Nekem még sosem volt, most kapom meg az új kocsit, abban lesz. Majd meglátjuk, eddig még nem volt rá szükségem. Ha az oldala rendben lesz, akkor mással nem hiszem, hogy volna gondom.

blueye Creative Commons License 2007.12.26 0 0 40
A tolatóradar csak zavarni fog kifele.
Előzmény: szilkszilky (36)
Dínó Creative Commons License 2007.12.26 0 0 39
inkább arra figyelj oda, hogy a lehajtóban nem akad-e fel:
- a kocsi közepe, amikor a hátsó kerekek már a lehajtón vannak, de az eleje még nem,
- a kocsi hátulja, amikor leérsz a lehajtó aljára és újra vízszintes lesz a talaj,
- a kocsi eleje, amikor a hátulja már a lenti egyeesen halad és az eleje épp odaér a rámpa aljára.

Én pl. apámék 30 éve épült (zsigulira tervezett :) ) pincegarázsába nem tudok leállni. Az utolsó "nyugati" kocsi az Opel Kadett volt, ami lefért.... :)

Előzmény: szilkszilky (36)
Dínó Creative Commons License 2007.12.26 0 0 38
Nem tudom mennyire bénán tolatsz, de a 15-20 cm marad mindkét oldalon a tükröknél, tehát szerintem simán be lehet állni.

Előzmény: szilkszilky (36)
ncc1701 Creative Commons License 2007.12.24 0 0 37
Az első pár kocc után nagyon hamar megtanulsz tolatni. :)
Előzmény: szilkszilky (36)
szilkszilky Creative Commons License 2007.12.23 0 0 36
Látom, hogy itt szabványokról beszélgettek, de kérdeznék egy gyakorlatiasat. A háznak, amit veszünk, szuterénjében van a garázs. A lehajtó meredekségével nincs semmi baj, és nyílegyenes. A garázsajtó viszont 2,30-as. Kérdésem az, hogy tolatva, új Mondeóval a 2,30-as az elfogadhatóan kivitelezhető? Elvileg  az új Mondeó tükrökkel együtt 1,93 m széles. De hozzátenném, hogy tolatni béna vagyok, de nagyon gyorsan tanulok, ja és van tolatóradarom. Szerintetek elkezdjek foglalkozni az ajtó kiszélesítésével? Maga a garázs ennél sokkal szélesebb, tehát a ki- beszállás, pakolás az okés. Csak az ajtón kell átjussak mindennap.
kentaura Creative Commons License 2007.12.23 0 0 35
1
kentaura Creative Commons License 2007.10.04 0 0 34

Majd felrakok egy-két fotót a településünkön épült gyönyörű gépkocsilehajtókból.

Herr X Creative Commons License 2007.08.24 0 0 33
ja, a településen, ahol lakok "divat", hogy a családi ház pincegarázsához a lehajtó rámpa a kerítésen kívül végződik 0.5-1m-rel...

főleg az új építésű részen.

Ok, hogy még nincs járda, de kíváncsi leszek, mit fognak csinálni, ha a kerítés mentén lesz a járda....
Herr X Creative Commons License 2007.08.24 0 0 32
tavaly Horvátországban nyaraltunk.

Na ott a főútról az apartmanház parkolójába igen meredek volt a lehajtó 90 fokos ill. 180 fokos törésekkel.

Kb úgy nézett ki, hogy útról merőlegesen le 5 m-t, majd balra fordulva úttal párhuzamosan le kb. 15m-t, innen jobbra 90-fokkal további 20m-en lehetett lemenni legalulra, illetve jobbra 180 fokkal a felsőbb parkolóba.

Ráadásként a felső parkoló és a lemenő út találkozását "elsimították", így ha rosszul tolatott volna az ember, akkor a kocsi fennakad.

Na itt az elején megszívtam, mert Y-ozni akartam a felső parkolónál, hogy majd orral mehessek ki. Olyan elb.szott meredekséges volt, hogy az 1.6-os Golf rükvercben lefulladt. Végül 3000-es fordulat, folyamatosan csúsztatott kuplung mellett sikerült feltolni az autót. Még 1 óra múlva is kuplung szag volt.

Máskor meg szintén a felső parkolóból mentem volna fel az útra, de egy gyerek bóklászott, így nem az ideális íven próbáltam az Y-t. Eredmény: kocsi fel nem megy, mert a bal első kerék ott pihen a beton magasabban fekvő részén, a jobb első égeti a gumit a betonba. Hátrafelé pedig betonfal, amit nem lehet kikerülni.
Megoldás: egy olasz és egy szlovák vendég megtolta az autót, ez a két "lóerő" kisegített a bajból.

Aztán hazafelé induláskor kocsi és család bepakolva, a 15m-es emelkedőn harmadszorra tudtam csak felmenni, mert ha nagy gázzal indultam kipörgött a kerék, ha meg kicsivel, elfogyott a motor ereje a felhajtó tetejéig. Harmadszorra találtam el a szükséges és elégséges fordulatot.


De volt olyan szlovák autó, amelyiket egy ott levő vendég VW Tuaregje húzott fel...

Ennél sz.rabb gépkocsifelhajtóhoz még nem volt szerencsém...
Előzmény: kentaura (31)
kentaura Creative Commons License 2007.08.24 0 0 31
Érdemes megnézni a pincegarázsal rendelkező épületeket. Nálunk kb minden 10. pincébe lehet leállni gépkocsival. a többi vagy időközben bolt lett, vagy műhely, vagy lomtár. Azok a legszebbek, ahol még addig sem jutottak el, hogy kapubehajtót csináljanak, mert már a kerítés építése előtt rájöttek, hogy csak gyalog tudnak lemenni a pincébe. Azokat bírom a legjobban, ahol 3m-en akartak lemenni 1,5m mélyre.
kentaura Creative Commons License 2007.08.15 0 0 30
Az egy dolog, hogy "apu hogy megy be", de ha már egyszer bement, akkor felmerül a kérdés, hogy "apu hogy jön ki..."
Előzmény: Or Kán (14)
kentaura Creative Commons License 2007.08.15 0 0 29
Majd megkeresem a segédletemet és elküldöm. (Sajnos rendet tettünk az irodában kb fél éve és azóta semmit sem találok. Már megérett a dolog, hogy ismét rendet tegyünk, hátha akkor megtalálom) Egyébként a Pécsi Árkádban is ilyen 230 as beállókat terveztek és mindenki gyakorolja a pesti beállást, mert egyébként máshol mindenütt piszok kényelmes beálló van Pécsen. A járdával párhuzamos beállókba én előre menetben szoktam beállni, olyan hosszúak.
Előzmény: Csingibaba (28)
Csingibaba Creative Commons License 2007.08.15 0 0 28
Én egyébként utálom ezt a "szűkös be- és kiállást lehetővé tevő parkolóállást" 2,30 m szélességgel. Kaposváron nemrég adtak át egy parkolóházat, ilyen vacak 2,30-as állásokkal. Szerencsére kong az ürességtől, kizárólag ezért vagyok hajlandó oda parkolni. Egy vadiúj parkolóháznál mi a fenének kellett spórolni azokkal a 20 centikkel? Ennyire kapzsi lehet a tulaj?
Előzmény: kentaura (23)
Csingibaba Creative Commons License 2007.08.15 0 0 27

Igen, nekem csak ez van meg. Nemcsak közutakra vonatkozik, mert van benne egy mondat a 15. oldalon: "A rámpás parkológarázsok és kétszintes parkolólemezek tervezésénél ugyanazokat a tervezési elveket kell alkalmazni, mint amik a parkolóterekre érvényesek."

És részletes előírást tartalmaz a rámpák és ívek tervezésére is.

 

Ezt említi a szabvány: 

MAÚT 2. Tervezési útmutató: Mélygarázsok tervezése.

Ez az, amiről te tudsz? (Én ezt nem ismerem.)

 

Előzmény: kentaura (24)
kentaura Creative Commons License 2007.08.15 0 0 26

web.kozut.hu/uploads/media/2007_05_25_ume.pdf

http://www.maut.hu/magyar/listaesar.html

 

kentaura Creative Commons License 2007.08.15 0 0 25
A magyar útügyi társaság gondozásában megjelent egy tervezési útmutató mélygarázsok létesítéséhez (ez van meg nekem is asszem) De az csak az európai szabványra hivatkozik és tudtommal Magyarországon nincs jelenleg érvényben lévő szabvány nem közterületen létesített parkoló kialakítására. Kérem cáfoljon meg valaki ha van! Nagyon jó lenne, ha lenne ilyen szabvány!
Előzmény: kentaura (24)
kentaura Creative Commons License 2007.08.15 0 0 24
ÚT 2-1.210:2005 A parkolási létesítmények geometriai tervezése
(Az ÚT 2-1.201 Közutak tervezése előírás kiegészítése)
Ez sajnos csak közutakra vonatkozik :-( Homorú vagyok! De azért ajánlásnak nem rossz!
kentaura Creative Commons License 2007.08.15 0 0 23
Mármint a minimum helyigény tekintetében!
Előzmény: kentaura (22)
kentaura Creative Commons License 2007.08.15 0 0 22
Azért a 2,65-el jobb voltam, mint a szabvány!!!! JEEEEAAAAAAHHHHH! ;-) És igen és igen és igen!!
Előzmény: kentaura (21)
kentaura Creative Commons License 2007.08.15 0 0 21
Nem ártana elérni, hogy az OTÉK hivatkozzon a szabványra! A kiforduló útszélességről és a rámpakialakításról nem szól a szabvány?
Előzmény: kentaura (20)
kentaura Creative Commons License 2007.08.15 0 0 20
Hát ezt a szabványt nem ismertem! Meg tudnád adni a pontos szabvány megnevezést? Tudtommal sehol sem kéri ezt számon az önkormányzat. Köszi az infót!
Előzmény: Csingibaba (19)
Csingibaba Creative Commons License 2007.08.15 0 0 19

Van rá szabvány, illetve útügyi műszaki előírás (ÚT 2-1.210 A parkolási létesítmények geometriai tervezése)

Itt van egy ábra belőle:

 

 

 

A ferdén csíkozott részek falat vagy pillért jelölnek.

Előzmény: kentaura (11)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!