Egy kis fémlapot fűt fel ami melegíti a bimetált. Annak a hő hatására kimozduló végére egy MŰANYAGGAL szigetelt tüske csatlakozik. Ez az elektromos résztől elszigetelt rész nyúlik be a karburátor nyílásába. Tehát semmi zárlatot , vagy elektromos problémát nem okoz.
Igy épül fel:
A videón állítsd be a feliratot, utána a beállításoknál az automatikus fordításnál válaszd ki a magyar nyelvet. Mindent a magyar szöveggel feliratozva meg fogsz érteni.
Sziasztok, pixelen automata szívatót cserélnék, de nem kaptam a kebelkötegben lévő csatisat, igy cserélném a szívatón lévő csatit is. Sajnos a gyári szívatón is, két fekete vezeték van míg a kötegben egyik színes. Rajzom nincs, nem tudom van e jelentősége a vezetékek oldalhelyes beközésének, vagy lényegtelen melyik melyikhez párosul.
Milyen csattanás? fémes? Ezután magától megállt a motor, vagy csak leállítás után nem indul?
vezérlés,vezérműlánc, feszítő, szelepek,szeleprugó törés, kompresszió, gyűrűk, hengerfej. Könnyen átfordul? megfelelő sebességgel forgatja az önindító
van-e rendellenes hangja amikor átfordul? Mennyire bontottátok meg eddig? A dugó ép? nincs beverődve a teteje, megvan a szoknyája? Hengerfejtömítés? Nem szakadt át a víz oldal?
Indítás után milyen a gyertyakép? nedves? benzines, száraz? Szikra van?
generátor forgórész éket ellenőrizni, ha elnyíródik elmegy a gyújtási időpont.
Van-e fémreszelék az olajban,olajteknőben, mágneses leereztőcsavaron?
Keeway Index 350-hez kérnék segítséget! Van egy olyan hibajelenség, hogy menet közben csattant egyet a motor, és azóta nem indul. Egy szervizben cseréltek már szabadonfutót (egy fog hiányzott), illetve egy ECU-t. Ezek közül egyik sem oldotta meg az indítási problémát. Jelenleg ott tart a projekt, hogy a felső gyűrű minimálisan be van szorulva, illetve szerintem a vezérműtengelyen a dekompresszor nem funkcionál megfelelően. Van esetleg ehhez a típushoz bárkinek információja?
Sziasztok! Van egy keeway focus 50 gyari robogom, a főfúvókát nagyobbra cseréltem, 47 ről 70 esre cseréltem elméletileg az alapjárati 22 es , azt is kicserélném, mekkorára lenne ajánlatos? Van valakinek tapasztalata e téren? A légszűrőnél a gumibeömlőt már felbővítettem!
Ilyenkor javasolt indítási módszer: gyújtás ráadása nélkül 6-10-szer megrúgod, vársz 5 mp-et és önindítóval gáz nélkül indítasz. Ha így elindul, akkor biztos hogy elcsepeg az üzemanyag a karbiból állás közben.
Ellenőrizd le az úszóház leereszrő csavart, és az úszóház alján levő gyorsítószivattyú tömítéseit( gyorsító szivattyű membrán, illetve a kis gumigyűrű )szükség esetén csere.
Papírzsebkendőt kell a karbi alá csúsztatni és kis idő után megnézni, hogy hagy-e nyomot az elcseppenő benya a zsepin.
Hosszú állás után ellenőrizd le, hogy van-e benya az úszóházban: a karburátor leeresztőcsavart kinyitod folyik-e az üzemanyag a karbiból? Utána a fennt leírt módszerrel indítani.
Általában a motorikus alkatrészek csereszabatosak, mert mindegyikben ugyanez a blokk van, ha 2 ütemű a géped. Ha 4 ütemű., akkor keresd meg a 4 ütemű 50-es katalógust. Az egyes típusok burkolatban térnek el általában egymástól. A burkolatrok megbontása, nem egy nagy történet. Általában lemezcsavarok fogják az elemeket.
Ha amotorhoz, karburátorhoz akarsz nyúlni, akkor az ülést kell a sisaktartóval kiemelni. Ott meg már látható az oldalidomok összes illesztése és csavarkötés helye.
Ha az orridomot, akkor elől középen van egy csavar, és az ülés felőli oldalon 2 oldalt 3-vagy 4 csavar fogja, illetve a kerék felőli oldalon is alul 2-2 csavar.
Ha a km-órát akarod akkor a fejidomot kell lecsavarozni úgy, hogy az alsó oldalon vannak a lemezcsavarok, meg a kormánynyaknál.
Nem egy nagy történet. Csak arra ügyelj, hogy általában könnyen törnek a kis fülek, úgyhogy csak a nézegetés miatt nem kell szétkapni a gépet.
Sziasztok. Segitség kellene. Van egy Keeway Gocca 50 4t motorom és ha hosszabban áll, akkor csak úgy indul , ha előtte a gázkart vagy hatvanszor hátrahúzom.
Nem találtam eddig sehol, ezért segítségeteket szeretném kérni. Gyermekem kapott egy használt Pixel 2008-2011 robogót, de vannak vele tennivalók így szerelési/kapcsolási leírásra volna szükségem.
Magyar nyelvű előnyben :D , de ha más az sem gátolna meg, pl a műanyagok leszedése stb biztosan látható azokban is. Letöltési hely, vagy más mód is megfelel.
Itt nincsen úszóház, nincsenek fúvókák, az injektorra megy az üzemanyagpumpáról a benzinvezeték és a vezérlőegység elektromos vezetéke is. Csak a levegő mennyiségét szabályozza a pillangószelep (folytószelep) a karburátornak kinéző folytószelapházban amire a gázbowden csatlakozik. Ha jól értelmezem, akkor az egész befecskendezési mennyiséget, az előgyújtás mértékét pedig egy mikroszámítógép (EFI) végzi a szenzorok (folytószelep állása, fordulatszám, alaplapi jeladótekercs beérkezó adatai alapján.
Az is lehet, hogy levegős lett a szivattyú a tankban levő kevés üzemanyag miatt, ilyenkor sajnos nem kap kenést és túlmelegszik és károsodhat . Nézd meg az üzemanyag vezetéket, hogy fölnyomja e a benzint az injektorig. Nem elég, hogy hallod hogy működik, mert lehet hogy forog, de nem szállít benyát.
Külön van a folytószelepház és utána a szívócsőre meg csatlakozik az injektor.
Tudomásom szerint az injektorokkal nem szokott gond lenni, inkább a szenzorokkal amik adják neki a jelet, illetve koszos üzemanyag miatt eltömődés lehet. Az injektorra, cdi-re, jeladókra, szenzorokra, gyujtótekercsre menő elektromos vezetéket, és az összes vákum vezetéket ellenőrizd.
Gyertya kivesz, gyertyaképet ellenőriz, szikrát ellenőriz. Ha szikra nincs gyertyacsere, ha így sincs, a gyújtásrendszer ellenőrzése.(gyertyapipa, vezeték, gyújtótekercs, jeladó, CDI)
Új motornál inkább valami nem kellően meghúzott és fellazult testvezetékre gondolnék. Összes csatlakozó megmozgatása. Gyujtáskapcsoló? Lerázódott gyertyapipa. Az ülés és a váz közé beszorult vezeték letestel.
Ha szikra van, kis benya, vagy féktisztító a hengerbe, indítás. Ha röffen legalább egyet akkor üzemanyagellátási gond (dugulás, benzincsap, karburátor fúvókák)Üzemanyaghiány:
Dugulás vizes üzemanyagtól. A karburátor úszóház aljában víz van. Úszóház alján levő leeresztőcsavart meglazítani, hagyni kifolyni a benzint. Megvárod mikor már nem folyik. Ekkor nyitott csavar mellet rúgd meg párszor, hogy lásd újra folyik-e a benya. Ha igen akkor a vákumcsap rendesen működik. Csavar visszazár. Gyújtás nélkül 6-8X megrúgni hogy a vákum kinyissa a benzincsapot és újra fetöltődjön az úszóház. Gyújtás ráad, indítózni.
Egyéb dugulás. Pl eldugult tűszelep.
Lecsúszott vákumvezeték - nem nyit a benzincsap. Vákumvezeték becsípődött a váz és az ülés vagy az ülés alatti rugó közé, mert nincs a vázhoz rögzítve a rögzítőfüllel. (Mi 2 hete jártunk így. Benzin kifogyott (rossz a visszajelző óránk), tank feltölt, utána nem akart indulni. Ülés ki, vákumcső lehúz a karburátorról, ott injekciós tűvel kis benya befecskendeztünk a karbiba. Indítás-frankó. Vákumcső vissza, ülés vissza. Indítás -indul- megy, húz rendesen, meg közben néha lehörög, és végül megáll, nem indítható újra. Ülés ki és láss csodát a vákumvezetéket a visszahelyezés után nem rögzítettük a vázhoz és becsípődött a váz és az ülés alatti rugó közé. terepviszonyoktól függően hol ment, hol meg nem.)
Csak a gondom ezzel az hogy ugyan azokat leírtad amit én egy hónapon keresztül tesztelgettem! Cseréltem alkatrészeket (autómata szivató,gyertya,benzincsap, stb...) csak a menjünk biztosra elv miatt.
Gyújtásra lehet rosszul fogalmaztam,Az mindig van ha kell. ha 1 x beindul onnét már gyönyörűen jár megy ,""erősen , dinamikusan dolgozik"" már amennyire tőle telik :P
elégséges vákumot próbálni a benzincsaphoz egyszerűbb ha benzincsövet lehúzod és rúgásra vagy indítózásra folynia kell a naftának. Ez folyik. szóval az is jó.
karburátort annyiszor szedtem szét hogy már a gondolatba bele sajdul a fejem :)) A benzin szintet az úszóházban nem tudom mennyi kéne legyen, nem látok jelölést!nem tudok méretet.
A keverék szabályzó csavart 2 tekerésre tudtam eddig hogy az az alap, a subler emelő csavarral meg azt állítottam alapnak ami másik motornál be szokott jönni kb a 0 hoz képest 1-1,5 mm emelje a súblert.
Igen a szivató cső alján lévő pohár rész furata is átjáródik van bent elégséges benzin.
Próbáltam a légszűrőház nyílás befogását indítás közben , nem sok eredmény:(
Gyertyakép: ha megyek vele pár kört szinte nem változik semmit, kb sötét barna. de nincs nekem időm arra sajnos hogy órákat csak azért motorozzak vele hogy a gyertyakép miatt legyen elégséges menetidő.
szimering,és blokkfelek közti tömitetlenség: ha nem lenne jó melegen sem tudnék alapjáratot állítani és hidegen sem, itt ez nem áll fent alapjárat gyönyörűen beáll ha az autómata szivató lezár és nem emeli a fordulatot már.
Autómata szivató vizsgálat :)) : megmérem hideg alaphelyzetben a kitolt tüske és tolattyú lezáró felület méretét a házhoz képest egy tolómérővel, aztán 1-2 percre áramforrást csatolok a csatlakozóra így az a hő hatására elmozdul nyúlik kifele, Átlag 4-5 mm ert. a karburátoron belemérve sublerral a kis tolattyú helyére kb 14mm az alja a peremtől a szivató egység meg 10-11 mm ről indít hidegen. Így kb 3mm nyílás van a szívatás kezdésekor. kb 1-1,5 perc alatt zár le. és áll a motor normál fordulatra.
egyedül az indítás a gond hidegen :(( melegen mint a doxa úgy indul.
kipufogó szelel rendesen,bár vettem le én is és néztem az nélkül is. semmi reakció. :(
sűrítési végnyomás azaz kompresszió: 8-9 bar közt. ennek elégségesnek kellene lenni.
Mit jelent az hogy "gyújtás van ha elindul"? Nincs mindig szikra?
Mi alapján győződtél meg, hogy jó a szívató? Cserélted újra? Az úszóházban van egy külön kamra ahova a szivatónak a szívócsöve lenyúlik. Ez alul egy lyukon keresztül kapcsolatban van az úszóházban levő üzemanyaggal. Ha ez el van tömődve, a szivató rész nem tud + üzemanyagot felszívni, nem tud föltelni üzemanyaggal. Hiába működik jól maga a szivató. A szivatón is lehet állítani, van a szivató testén egy menet, amivel be lehet állítani, hogy alaphelyzetben-amikor nem kap áramot- milyen mélyre nyúljon ki a felfekvő felülethez képest a tüske.
Ha van MINDIG szikra, és ha melegen könnyen indul, hidegen pedig nem, csak beöntésre, akkor szegény lehet a keverék. Okai: Kevés üzemanyag, vagy sok levegő. Ha a karburátor minden átömlő furata (nemcsak a fúvókák) tiszta és szabadon átjárható és ha a szivató jó- akkor fals levegő. Próbáld meg befogni, vagy betömni a légszűrő nyílását hideg indítás előtt, ezzel kiváltva a beöntést /dúsabb lesz benzinben az keverék/
szívótorok repedt, tömítése sérült- kizárva
szívőcső alatti rezgőszelep nem zár rendesen- kizárva,
a másodlagos kipufogógáz visszavezető rendszerben sem lehet sérült (repedt) vezeték- ezt csak akkor tudod megnézni, ha leveszed és alaposan átnézed ha itt fals levegőt szív, akkor nics elég vákum, hogy megszívja a benzincsap membránját.
eltömődött kipufogó-emiatt nem tud átöblíteni a kipufogó irányba a henger, és ezért nem tud elég üzemanyag bekerülni a hengerbe. Ezért csak beöntésre indul. A dob előtti 3 csavarnál leválasztod a dobot a leömlőcsőről és úgy indítod. Ha megy a motor, van elég "ereje", a kipufogógáznak, "megüti a tenyeredet" a kipufogógáz, ha odatartod a tenyeredet a kipufogónyílás elé kb 10 cm-re , vagy nem igazán érezhető a különbség a kipufogó és a szívó ütem között?
kopott gyűrű-nincs elég kompresszió
főtengelyszimmering,
vagy sérült forgattyúsház tömítés a két blokkfél között,
Meg kéne próbálni, a gyújtás oldalról a főtengelyanyára tett krovával fúrógéppel meghajtani hidegen úgy elindítani. Lehet, hogy nem elég az önindítóval a fordulat, hogy megfelelő vákum, vagy kompresszió legyen.
Ha hidegen nincs elég szikra, lehet elektromos gond is: valami forrasztás kezdi megadni magát (jeladó tekercs, gerjesztőtekercs) vagy gyertyapipa. Én legutoljára gyertyapipával szívtam, mert könnyen lejárt elkopott és hidegen nem adott elég szikrát. Gyertyacsere után elindult, ment, de újra indítani nem lehetett, mert közben a vibrációtól lerázódott, de a gyertyáról nem esett le. Ez egy alattomos hiba. Ennél a motornál a CDI honnan kapja a táplálást, az akkuról, vagy a gerjesztőtekercsről? Egyenáramú, vagy váltóáramú?
De úgy tűnik, hogy olyan hibára kell gyanakodni, ami hosszú távon alakult ki és egyre romlott a helyzet. (kipufogó eltömődés, tömítetlenség a hengerben a vákumrendszerben, karburátorban, elektromos vezeték kidörzsölődés.
Ha sikerül elindítani, utána kéne vele menni meghajtani, és ha utána melegen indul, akkor újra menni vele és megnézni a gyertyaképet. Majd miután kihűl és indítási próbálkozásra nem indul, újra megnézni a gyetyaképet, (száraz, lucskos ).
Ha már sok robogót javítottál akkor az alapbeállításokat gondolom tudod. Levegőcsavar 2 1/2 ki. Onnam indítani és a finombeállítást innen kezdeni Az alapjárati csavart meg addig kell behajtani, amíg a pillangószelep éppen nyitni kezd- ezzel emeli a súbertűt és több üzemanyagot kap, azt lehet látni, meg hallani a fordulaton.
Beállítani meleg motornál kell az alapjáratot. Először alapjárati csavarral emelni (befelé hajtani)a kell a fordulatot. A levegőcsavarral legmagasabb fordulatig befelé állítani (1/4) fordulatonként behajtani. De minden csavarás után várni legalább 20 mp-et, hogy be tudjon állni stabilan a megváltozott fordulat, majd az alapjárati csavarral visszaállítani a fordulatot. Ezt kell ismételgetni amíg a hirtelen húzott gázreakció még fennmarad.
Ezt követően ha megfelelő a gázreakció, hirtelen ráhúzva veszi egyből a fordulatot, akkor 1/2 fordulat a levegőcsavaron vissza.
Ha az alapjárati csavart befelé csavarod több üzemanyagot kap, ha a levegőcsavart befelé csavarod egyre kevesebb levegőt kap.
Én így a leírásod alapján látatlanban ezekre gyanakodnék és ez alapján mennék tovább.