Nekem gearbox fault hibát az MCP váltó, a kormány fölötti, elektronikus választókapcsolójának a hibája okozott, Főleg hideg, párás időben jelentkezett, később már sűrűbben is előjött.
A hibajelenség akkor jelentkezett amikor üzemmódot akartam vátani pl R-ből N-be, menet közben nem volt hibajelzés, de nekem a kapcsolgatással a hiba magától kiment. Próbáltam szétszedni, megtisztítani az érzékelőt, de nem segített. A kapcsoló cseréjével a hiba megszűnt.
Nem tudom, él-e még ez a topic? Minden esetre próbálok egy kérdésre választ kapni.
Szóval, C4GP, 2010-es évjárat. A klíma berendezés hőfokszabályozó része kicsit kockásan működik. Fűtéskor esetenként túl hideget, majd túl meleget fúj. Mintha csak két állása - ki-, és bekapcsolt - volna. Majd tökéletesen tartja a beállított hőfokot.
Pakoltam a garázst és találtam egy Grand Picasso belső tükröt. A kocsim már nincs meg ez meg itt maradt, még annó azért vettem /5000ft volt/ mert a régin a foncsor hibás volt, elkezdett homályosodni.
Hátha esetleg érdekel valakit odaadom amennyiért vettem.
El tudom képzelni, hogy bizonyos dolgokat kijavítottak, azonban az a motor alapvetően egy "evolúciós zsákutca", hogy a Jégkorszakot idézzem. :-P Annyi tervezési gyengesége van, hogy úgy lehetne kijavítani, hogy egy új motort terveznek.
Szerintem !! ;-)
Átolvastam a gyári motorismertető oktatói anyagot (még az eredeti motorét) és pislogtam, hogy mik vannak benne. Értem én, hogy fogyasztói társadalom, de azért már kicsit átestek a ló túlsó oldalára. Mondjuk ezt lassan általánosan is el lehet mondani sajnos.
A kollégám vett magának egy ilyen masinát, azt mondta, hogy szétkapta a motort, kicserélt benne mindent és most figyel minden hangra, ha kell, megy is javítani. Szerinte egy egész jó moci lett.
Ilyen is van. :-D
Mondtam neki, hogy ő meg tudja csinálni magának és az alkatrészeket is kedvezőbben kapja, mint egy átlag felhasználó és azt is tudja, hogy mire kell figyelni. Ha már neki kell állni újra szerelni, elérhető neki a gyári szervizinfo' is, stb. Ezt nem mindenki mondhatja el magáról és ha ezeket egy megvett autónál ki kell fizetnie kapásból, nem biztos, hogy bevállalja egy átlag felhasználó.
Olvasgathatsz még népítéleteket is, bár az sem biztos, hogy tiszta képet ad a dologról, mert lehet, hogy csak a hibákat sorolják, de megér egy próbát.
Köszönöm a választ! Pont emiatt emeltem ki a 2010 utáni gyártást. Konkrétan egy 2012.06 évjáratú autóról lenne szó. Ahogy hallottam egy másik videóban, hogy 2013 után már kijavították ezt a problémát.
Üdv mkinek! Cserélném a gépjárművem egy c4 grand picassora. Benzinest szeretnék 2010 utánit, de egy ismerősöm szerint nagy öngól lenne ezzel a motorral autót venni. Nagyon hálás lennék ha valaki kicsit bővebben kiokosítana ennek az 1.6 vti-nek a típusnyavalyáiról, kezdve a vezérműlánc nyúlással. Hálásan köszönöm előre is! ( Tegnap volt egy próbautam egyel...szerelem első látásra kategória, de most nagyon elbizonytalanítottak)
Az MCP6-os amiről már olyan sokat beszéltünk e fórumon, nem automata váltó és nem is azonosak a nyűgei. Tehát az MCP6 váltó alapjaiban egy kézi kapcsolású váltó, robotizált vezérléssel. A robotizált vezérléssel nekem még nem volt soha nyűgöm, igaz egy két bug néha előfordult a vezérlése kapcsán, de egy újra indítás minden esetben elégséges volt, talán öt ilyen esetre emlékszem. A kuplung szettek nálam 180.000km bírnak általában, az eredeti kettőstömegű lendkerék, meg köszöni abszulút, de jól érzi magát 330.000 környékén is. Én azt gondolom nem kell félni a robotizált "automata" váltótól sem, a full automatáról nem tudok nyilatkozni, mert olyanom ebben a típusban még nem volt.
Más típusokban volt már hozzá szerencsém automata váltóhoz, és ott egyet nem szabad elhinni, hogy a váltó olajat sosem kell cserélni, mert akkor tuti hogy csak idő kérdése és beadja a váltó a derekát, tehát 100.000-ként szigorúan olajcsere a váltóban, és az vonatkozik az MCP6-ra is! Én a gyári ajánlás ellenére is, csak is full szintetikus olajat használok a váltóban.
Most néztem ki magamnak egy Citroen C4 Picasso 1.9 7 személyes, automata váltós autót. 2007 -es 199.000 ezer km van benne, és automata váltós. Eddig kéziváltós autóm volt mindig. Sajnos eddig mindenki lebeszélt az automata váltóról, mert ha elromlik 350-800ezer forint a javítattása. Mit gondol erről? Meddig bírja ebben a típusban az automata váltó? A szerelőm azt mondta hogy inkább ne vegyem, mert általában 250.000. km-nél a váltó tönkremegy és cserélni kell. Az autó egyébként hibátlan és ha kéziváltós lenne már rég megvettem volna:( Mi a véleménye és a tapasztalata?
9 éve használom, 330.000 km van az egyáltalán nem bólogatós MCP6-ban, egyszer volt komplett kuplung szett cserélve, és még mindig nem bántam meg a választást (-:
Egyetértek, azon kiegészítéssel, hogy ezt a fajta műszaki megoldást ki kell tapasztalni, és ehhez némi "kalandvágy" is szükséges lehet. Vannak forgalmi helyzetek amik próbára teszik, de én elégedett vagyok vele.
Én lassan 2 éve használok MCP6-os váltós C4 Grand Picassot. Az első 1-2 nap volt furcsa a kéziváltó után.
Bólogat? Azok mondják ezt akik nem használnak ilyen váltós autót. Ez nem autómata váltó, ami egyenletesen, észrevehetetlenül vált
Ez egy mechanikus váltó, ami ki van egészítve egy elktro-hidraulikus működtetéssel. Egy kézi váltós autó is minden váltáskor megtorpan, bólint. Ennél szerintem ez sokkal kisebb mértékű. 4-6 fokozatok között szinte észrevehetetlen, az alsóbb fokozatokban is egy kéziváltós autó többent "bologat" mint ezek. Csak kézi váltáskor a vezető is mozdul az autóban, ahogy a kuplungot nyomja és sebességet vált, ebben meg csak ülsz a helyeden, azért tünhet nagyobb mértékűnek.
35 ezer km után semmi gondom nem volt a váltóval, viszont nagyon kényelmes!
Xsara Picasso autóm van, de szeretném lecserélni C4 Picasso-ra. Mindenképpen automata érdekelne, ez az oka a cserének. 2010-2014 közötti jöhet szóba. Szeretnék tanácsot kérni mire kell figyelni. Sosem volt automatám, tehát nem biztos, hogy jól tudom megítélni mikor muzsikál jól egy "bólogatós" váltó. Esetleg más típusbetegség? Minden jótanácsnak örülnék. Előre is köszönöm!
Volt kb. egy éve, hideg idôben elôbukkanó problémám, (valami szenzor haldoklik?) kattogva jár a motor, de kizárólag részterhelésen, tehát kigyorsításkor, sztrádán, vagy cammogáskor nem (1.6 HDI, 2012, kézi v.). Ahhoz tudnám hasonlítani, mint a régi teherautóknál, olyan "adagolós" hang. Ha így megyek vele pl. 400km, akkor végig ez van. De ha megállok felmelegedett motorral (pl. 10km után) és egy óra elteltével elindítom, akkor már nincs semmi. Nyáron nem csinálta, csak elvétve.
Ez amikor elôször észrevettem, írtam is itt, tanácsoltátok hogy csak prémium dízelt tankoljak, és azóta így is teszek, de ezen nem változtatott.
FAP progival nem tûnik fel semmi, diagom nincs. Mi okozhat ilyen hôfüggô, de csak induláskor beálló jelenséget?
Én is erre gondoltam, csak nem tudtam, hogy volt olyan picasso 2010 körül, amibe ez bekerült. Azt gondoltam, hogy összekeverte az automata lámpával, mert az szerintem mindben van (ha jól tudom).
A fényszórókapcsoló automatikus állásában elérhető kapcsolási opció. A környezeti ( közlekedési ) fényviszonyok függvényében automatikusan vált tompított és reflektor között.