Nimcs valakinek eladó jobb oldali felső kesztyűtartó fedél? A keményfedél kéne, a nap lemelegítette a puha borítást, próbálom jóféle kárpitragasztóval visszaragasztani, de a kárpitboltban is mondták, hogy nem valószínű, hogy megfogja, a baloldalit 2 éve már cseréltem keményre.
Ezt 4 tűgörgőt találtam a karterben, felhívtam akik tavaly csinálták a motort, hogy honnan lehetnek és arra jutottak, hogy ilyesmi a himbák görgőjének a tűgörgői ezért nézzem meg, hogy valamelyik nem törött-e mondván, hogybigazából ha 1 eltörik a másik szelep működése miatt ezt nem nagyon lehet észrevenni, a gond, hogy csak a kis olajbeöntős szelepfedelet lehet levenni viszont ott csak a kipuff himbáit látni a szívókét nem azt jó esetben kamerával talán, az elsőket megnéztem azok jónak tűnnek holnap majd kamerázok hátha látok valamit viszont tavaly eltört 4 himba és akkor a kartert nem vették le ezért szerencsés esetben ezek még akkorról maradhattak benne.
Sajnos utángyártottban csak az egyik színűt találtam. Én úgy oldottam meg, hogy áttettem az új érintkezőket a másik színű csatiba, de persze ha meg van olvadva, akkor ez az út már nem járható sajnos.
És igen, az egyik kábelt, ami a motort és a szabályzó elektronikát összeköti, azt újat veszek én is gyáriba, azért a "potom" összegért.
Azt azért nem árt tudni, hogy ezek a csatik azért szoktak melegedni, mert a ventilátormotor már több áramot vesz fel, mint újkorában, azaz ha az nem lesz orvosolva, az új csatik is megégnek valószínűleg előbb-utóbb.
Én még bele szoktam "tömni" akkusaru zsírt az új sarukhoz a csatikba, mert az vezeti az áramot és gátolja a korróziót és a kicsi kontakthibákat orvosolja valamennyire.
Ilyenkor ha van elég vezeték amihez hozzáférni inkább levágom a megolvadt csatit és mát teszek rá bár mindenképp megpróbálnám helyettesíteni akát csati nélkül a vezetékek külön csatlakoztatásával.
Nívópálca reload, tényleg kicserélték ami látszik a képeken is mert csak egy beleszakadt véget találtam, jó hír viszont, hogy nem tud a motorba beleesni mert ami szintén látszik, hogy a pálca végig csőben fut aminek a végén van egy tüske viszont ezért az olajszivattyú szívórészét is le kellett venni mert abban van a végcső, kiderült, hogy pont 1 beleszakad vég még elfér a csőben ha beletoljuk egy bowdennel, de kettő már nem és akkor karterlevétel a megoldás szerencsére nem kellett semmit bontani csak pár csavar volt nehezebben hozzáférhető, a képeken ott az első beleszakadt és a mostani ami ránézésre is rosszabb álllapotban van mint az első és ott az új is, ezután bárhol otthagyom a kocsit csak egy pálca elsőrészt hagyok benne.:) Eh, túl nagyok a képek és nem tudom feltenni, majd később.
Új hiba ütötte fel a fejét a bódéban. Időnként nem szól a rádió, s így nincs akusztikus visszajelzés sem a radarok felől. Gyárilag Philips erősítővel szerelt rendszer. A 16polusú fekete csatlakozón a feszültségek rendben vannak, tán csak nem a BSI CAN hálózata rendetlenkedik? Esetleg számomra ismeretlen, de hozzáértők közt ismert hibáról lehet szó?
"Mintha az olvadás hatására szemmel nem látható módon vagy mértékben megvetemedett volna a csatlakozó,"
A fő probléma a melegedéssel az ilyen csatlakozóknál, hogy a hő hatására a kábelsaruk anyaga kilágyul és hiába nyomod össze az érintkezőket, nem lesz tartásuk és szinte azonnal újból jelentkezik a kontakt hiba, ami megint csak melegedéshez vezet.
A kábelsaruk amúgy kiszedhetőek a műanyag csatlakozóházból.
Ilyen új kábelcsatlakozót új sarukkal és némi kábellel lehet kapni a cseréhez. Az egyik fajta csati csak gyáriban kapható, de a másikból van utángyártott is. Már nem emlékszem melyik milyen színű.
A képen látható módon kicsit mintha megolvadt volna a csatlakozó háza. Koksz nyomát nem látni a sarukon, inkább. Ha mozgatom kézzel a csatlakozót, hol megy a venti, hol leáll. Menet közben, rázkódás hatására ugyanez a helyzet, hol megy, hol nem. Mintha az olvadás hatására szemmel nem látható módon vagy mértékben megvetemedett volna a csatlakozó, és emiatt nem pontosan, nem patent módon csatlakozik az aljzatába. Az aljzat rendben van a ventin, a saruk is tiszták, melyre a csatlakozó rácuppan.
A csatlakozót nézve tényleg spec szerszám kellhet a cseréjéhez.
Milyen jellegű javításra gondoltál, ha nem bontható a csatlakozó roncsolás mentesen?
Az a bajom, hogy zavar, már ez előzőnek is ott ficánkol valahol a feje és azt nem tudom, hogy ennek mikor kicserélték még volt-e feje ami szintén beleszakadt vagy csak a szára maradt a csőben? Az szintln nem jó mert az eredetinek is így volt és le kellett bontanom csomó vackot mire le tudtam venni a vezetőcsövet és kitolni belőle a beleszorult szárdarabokat és most is ez a kérdés, vagy a kartert vagy a vezetőcsövet veszem le különben nem tudom az új nívópálcát beletenni vagy csak úgy, hogy a szárdarabokat is beletolom a blokkba és reménykedek, hogy nem kenődik fel és szorul be sehova. Sehogy sem jó ahogy a haver sem.
De, sajnos típushiba a fórumokon is sűrűn van erről szó, beleszakad a feje ahol a vezetőcső a blokkba csatlakozik és nem lehet kibányászni. Vettem másikat, de úgy néz ki a haver kicserélte egy másik használt már szintén leszakadt fejűre ami már a két hajlításbál is meg volt törve, reggelbmikor megnéztem vettem ezt észre, de visszatoltam mert melózni kellett és mikor hazaértem megint kihúzva már csak a feje jött ki mert a szál is benne maradt.
Akár elérhető is lehetne a csatlakozó fém érintkezője, de - bár még a kontakthiba oka nem egyértelmű - inkább a javításon, mint a beszerzésen agyalnék.
Az új csatlakozó szerelése speciális szerszámot kívánhat. Több információ és kép lehet, hogy segítene az itt hozzáértők válaszaival.
Citroen C4 Grand Picasso belső utastér anyósülés előtti egyik ventilátor csatlakozója kontaktos. Csak ez a csatlakozó beszerezhető, vagy az egész szörnyű kábelköteg cserélendő?
Csak én értem nehezen amit írsz? Ha jól értem, beleszakadt a nívópálca egyszer (bár el se tudom ezt képzelni, nem szorul ennyire sehol). Vettél másikat, és most az is beleszakadt tőből? Hogy a fenébe?
(Végül is, én jobban örültem volna egy ilyen turpisságnak, mint amit nekem csináltak, hogy a porlasztócsúcsokat "cserélték ki" néhány éve.)
Bosszantó dolog ért meglepetésként, még az év elején beleszakadt az olajnívópálca vége és pálcarészek, nagy kínlódással levettem a csövet amibe a pálca belemegy és a leszakadt vég kivételével sikerült kitolni a szárdarabokat, újat vettem és azóta jó a vég meg valahol ott kevereg az olajban áélítólag nem okozhat gondot, tegnap mivel elérte a 10000-et az olaj a csere előtt megnézendő kihúztam a pálcát aminek hiányzott a vége és több helyen törött volt a szára na meg látszott, hogy ezeréves, de újrakihúzásnál beleszakadt tőből a szár is, úgy tűnik valaki kicserélte és erre csak a vizsgáztatónál kerülhetett sor mert máshol nem volt az autó, de most már leveszem az olajteknőt és kiszedem a beleszakadt műanyagokat, aki csinálhatta sajnos haver, de azért elég kisstílű dolog mert egy ilyen pálca 3-4000ft én 2300-ért kaptam viszont most bújkálhatok megint a kocsi alatt pár óra felesleges bontogatással.:(
Nem akarlak rábeszélni, de ha a tetőkárpit kifér a csomagtérajtón, akkor nincsen akkora baj, ha van némi affinitásod rá, megcsinálhatod magadnak. Persze egy segítség a ki-be rakáshoz nem árt. Én eddig 3 autómon kárpitoztam át a tetőt. Az első nem lett 100%-os a tanulás miatt (nem megfelelő ragasztót használtam sajnos), de a másik kettő patent lett.
Sajnos nekünk is szabad ég alatt áll árnyék nélkül mindkét autó, de egyre inkább érik egy kocsibeálló építése, hely van bőven, nemrég a hátsó nyitható ablak alsó díszléce vált le még szerencse, hogy otthon így legalább megvan és hűvösebb időben visszaragasztom valamivel, sikaflexre gondoltam.
Érdekes ezt olvasni és jó, hogy írtad mert mostanában 1-2 dolog már elengedett a melegtől amiket ragasztgatok vissza, de erre nem gondoltam viszont így takarni fogom a műszerfalat, hogy legalább közvetlenül ne érje a nap.
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat és a segítséget!
Nekem is az automata váltókar volt rossz. Találtam a neten egy videót, ahol arról beszélnek hogy ha állandóan napon van a kocsi, akkor annyira felmelegszik az a rész hogy a hőtágulás miatt meglazulhat a kapcsoló belsejében a szenzorok lábán lévő forrasztás.. Fogtam újra forrasztottam és jó lett! Tökéletesen működik!!! Még szerencse hogy hobbi műszerész vagyok. :-)
Ha bárki igy járna szívesen segítek! Írjatok emailt.
Ahogy írtam nekem az okozta illetve nem maga a jeladó volt rossz hanem rosszul tettem össze, nekem mindkét oldali beletört csapágycserénél így kifúrás, új menet/csavar, rézpasztával összerakva és azóta ha leveszem bármiért a kereket könnyen lazítható a csavar. Amúgy kérdés milyen szögben sikerült a helyére tenni a jeladót és a vezetékek sérültek-e vagy a csatlakozó jó-e még?