Keresés

Részletes keresés

akóR Creative Commons License 1 napja 0 0 37580

Nem találom az akkori szolgálatit..., bemásolnád a forrást ??

Előzmény: jwkllr (37577)
A-dani Creative Commons License 2 napja 0 0 37579

Nem valószínű, hogy a titkai felirat visszakerül valóban, manapság már csak a 30 év felettiek emlékeznek rá.  Már nem lehet azzal szívatni a haverokat mint anno iskolában, hogy te ugye nem tudsz homokszobrokat csinálni? Akkor te még Tonyónál is hülyébb vagy. :)

Előzmény: Lovrin (37578)
Lovrin Creative Commons License 2 napja 0 0 37578

Ma láttam, hogy Homok megállóhely épülete felújítás alatt áll.

Az épületet újravakolták, ezzel oda a legendás "Titkai" falfirka*, most a tetőn cserélik a cserepeket.

 

A 130-as vonalon az utóbbi időkben több állomásépületet is felújítottak: Mindszenten, Szegváron** és Kunszentmártonban, viszont olyat nem nagyon látni manapság hogy egy megállóhelyi épület újuljon meg ahol forgalmi szolgálat vagy jegykiadó személyzet jelenléte nem indokolja. Kíváncsi vagyok milyen funkciót fog kapni. Talán lesz rendes váróterem? Elvileg hamarosan vidéki, mellékvonali állomásokra is fog jutni jegyautomatából, esélyes hogy ide is.

 

*Fiatalabbak kedvéért, a Homok állomásnévtáblával együtt kiadta a Homok Titkai c. brazil szappanopera címét, ami a műfajában meglehetősen híressé vált a 90-es évek közepén, annak köszönhetően hogy nem volt mire elkapcsolni.

 

**Amekkora utasforgalma van Szegvárnak, a 147-esen is felújíthatnák Fábiánt vagy Gádorost, ami 2 pár vonattal nagyobb utascserét bonyolít...

jwkllr Creative Commons License 2 napja 0 0 37577

2ó 14p

Előzmény: akóR (37576)
akóR Creative Commons License 3 napja 0 0 37576

..., s Szeged -- Bp.-Nyugati között nem volt több a menettartam KETTŐ óránál :-)

Előzmény: jwkllr (37575)
jwkllr Creative Commons License 4 napja 0 0 37575

Expresszek is így kezdték.

Előzmény: A-dani (37571)
akóR Creative Commons License 5 napja 0 0 37574

..., azokat meg kell hagyni Kkfháza -- Orosháza közé :-)

Előzmény: SRT Kurz (37573)
SRT Kurz Creative Commons License 5 napja 0 0 37573
Nem mindegyik. Van egy pár olyan uzsgyi amelyiken ha bekapcsolod a klímát, akkor alig akar menni, olyan szinten kopottak a motorok.
Előzmény: akóR (37567)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2019.08.16 0 0 37572

A Televonathoz hasonló lenne, amely Nyíregyháza és Budapest között közlekedik.

Előzmény: Lovrin (37569)
A-dani Creative Commons License 2019.08.16 0 0 37571

Visszatér az IC korszak kezdete? Az első szegedi IC-k, pont így mentek. Kecskeméten megálltak aztán már sehol a Nyugatiig. Később még bevették Kiskunfélegyházát majd 2004-ben már megállt Kökin is, akkor Ferihegy még nem is létezett. Ferihegyi megállás nem is nagy baj, hogy nincs, nem kell ott mindent megállítani. Cegléd az véleményes, de ha ütemen felül van simán kihagyható, Cegléd az átszállások miatt fontos csak. Kecsóig meg a mostani hibrid ic/gyors-ok is csak kereszt miatt állnak meg Kisteleken és Szatymazon, Kistelek kb. a belefér még egy megállás úgyis várni kell a keresztre féle megálló és hát a többi közül ez a legforgalmasabb azért ott áll meg. Nagykőrös szintén csak a kereszt miatt van, ütemen felül megoldható ezek elhagyása. Köki/Zugló megállás marad? Mindkettő védhető, de megindokolható az is ha kihagyja, egy IC rapid féle szaladós nem baj ha csak Kökin áll meg (van egyáltalán most olyan vonat, ami áthalad Kökin? Sztem Zuglón áthaladó ablakos sincs).  Zugló mondjuk elég forgalmas szintén és van mire átszállni még ha a buszhoz sokat is kell gyalogolni hála a BKV-nak, hogy Palota felé nem a bíróság előtti éjszakai megállót használják a járatok hanem a kereszteződés előttit, ami csak az alig használt trolihoz van közel, más a környéken nincs, az 1-es villamoshoz meg ugyanolyan messze van mint a másik. Nekem speciel jó a zuglói megállás, közelebb van mint a Nyugati, az más kérdés, hogy a haladós vonat utasai közül van-e akkora igény erre, vagy fontosabb ,hogy inkább haladósan repesszen végig?

Előzmény: Lovrin (37569)
A-dani Creative Commons License 2019.08.16 -1 0 37570

Ez meg a másik nagy baromság, hogy szerelvénymenetben megy le Szentesre, ha már úgyis megy akkor filléres tétel lenne meghirdetni, hogy utazni is lehessen vele, hacsak pár utas van akkor is megérné, nem csak vinné a pénzt, de hozna is valamit.

Előzmény: Lovrin (37566)
Lovrin Creative Commons License 2019.08.16 0 0 37569

Kösz! És tényleg, lesz ez az új IC.

Ütemen felül közlekedik, teljesen felrúgva a megállási rendet. Kimarad Ferihegy, Cegléd, Nagykőrös, Kkfh, Kistelek, Szatymaz, magyarul csak Kecskemét az egyetlen köztes megálló. Úgy néz ki, mint valami marketing célú vonat, ahol majd megjáratják az IC+ kocsikat, és lehet promózni hogy Szegedre rövidült a menetidő az új menetrendben... Hetente egyszer.

 

---

 

Ha már 130-as vonal, álmodozzunk egy kicsit ütemen felül: most hogy megépült a vágánykapcsolat Népkertnél, elvileg be lehetne vezetni a közvetlen Szeged-Szolnok járatokat is. Pályakapacitás most lesz bőven Vásárhely-Szeged között. (Amennyiben elindul a Tram-Train, kérdéses persze hogy beleférne-e a menetrendbe - csúcsban biztosan nem, azon kívül viszont lehet.) de addig is egy érdekes kísérlet lehetne, gyorsított megállási renddel.

Ja, persze, szent vonatkilométer és működőképes usgyi alapkövetelmény lenne hozzá.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (37568)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2019.08.16 0 1 37568

A 17203-nak azért kellett megszűnnie, mert Szeged és Pest közé betettek vasárnap délutánra egy csak Kecskeméten, Nagykőrösön és Cegléden megálló IC-t, amely Ceglédtől a 17203-as menetvonalán közlekedik. Szóval a szent vonatkilométer oltárán beáldozták a 17203-ast.

Amúgy szégyen és gyalázat. Nem a Szentesről Pestre utazókkal szúrtak ki, hanem a Kunszentmárton, Tiszaföldvár, Martfű és a többi kisebb állomás Pestre utazó diákjaival. (Ők miért másodrendűbbek, mint Kecskemét, vagy Nagykőrös?) Még busz sincs, amivel közvetlen Pestre utazhatnának. Majd rárepül erre a Volánbusz.

Azt hiszem ezzel megvan a 2019-es év végi lista (mert lesz) idei citrom díjasa.

akóR Creative Commons License 2019.08.15 0 1 37567

Pedig a 100 km/ó sebességű Uzsgyi -, az induláskor nyújtott gyorsítása okán, valamint a sokkal jobb lassulásánál fogva -, tart olyan menettartamot, mint az 1200 V - os szili 7 -- 8 kocsival :-)

 

Előzmény: Lovrin (37566)
Lovrin Creative Commons License 2019.08.15 0 0 37566

Passz, nagyon régóta nem utaztam vele.

Amikor utaztam, akkor volt hogy tripla usgyi is volt, mert a duplában már álltak az utasok, de ez lehetett már 8-9 éve.

 

Nekem úgy tűnik hogy a fő ok az usgyihiány lehet, ennek a vonatnak meg ráadásul szerelvénymenetben küldték vissza a szerelvényét Szolnokra a szent vonatkilométer-korlátozás jegyében. A 130-as vonalon is erőteljesen megfogyatkoztak az usgyik, lassan többször látok bézét, mint usgyit.

Nem tudom hova tűntek el, de amiket mostanában kifogok, azoknak is kriminális a fenntartási színvonaluk.

 

Ezen felül a 100a vonalon mindig is szúrta a menetrendszerkesztőknek a szemét a 100-as végsebesség és hogy 5 percel utána megy a záhonyi sebes ugyanazzal a megállási renddel.

Előzmény: A-dani (37565)
A-dani Creative Commons License 2019.08.15 0 0 37565

PEdig az abszolút nem volt kihasználatlan járat? Dupla Uzsgyival kellett kiadni mostanában.

Előzmény: Lovrin (37564)
Lovrin Creative Commons License 2019.08.15 -1 0 37564

A 2019. augustus 26-ától életbe lépő 3. menetrendi módosítással megszűnik az utolsó közvetlen Szentes-Szolnok-Budapest vonat, a csak vasárnaponként közlekedő 17203.

 

Így ezzel megszűnik a távolsági vonatközlekedés a 130-as vonalon.

MDmot 3020 Creative Commons License 2019.08.02 0 0 37563

Sziasztok!

 

Ma delelott egy bordo kocur haladt Lakitelek fele Kecskemeten a Mukertvarosban lattam. Mit csinal erre?

Fizolti Creative Commons License 2019.07.24 0 0 37562

Valószínűleg igen. Ezen a részen legalább a fővonalakon komolyabban vannak véve a fenntartási munkák, mint Budapest elővárosában, nem csak a nagyprojektekre várakoznak.

Előzmény: akóR (37561)
akóR Creative Commons License 2019.07.24 0 0 37561

Semmi.

Elolvastam, amit írtál :-)

 

Ha amúgy szét dúrnak szinte mindent, s lehet, hogy közben máshol is dolgoznak a kizárt részen.... ????

Előzmény: Fizolti (37560)
Fizolti Creative Commons License 2019.07.24 0 0 37560

Most konkrétan mi a problémád?

Előzmény: akóR (37559)
akóR Creative Commons License 2019.07.24 0 0 37559

Jaaa..., szóval, akóR nem tudod mi kell bele.., de főzöl egy Babgulyást :-P :-P

 

Van pár oldala a Vasutas Fórumnak, ahol olvasok Tőled hasonlókat :-(

Előzmény: Fizolti (37558)
Fizolti Creative Commons License 2019.07.24 0 0 37558

Nem konkrét itteni vonatra gondoltam, illetve a mostani pályás munkákat sem ismerem pontosan, de valami olyasmit lenne érdemes elképzelni, hogy a 140-esen közlekedő, illetve az egyéb Kecskemétre érkező vonatok közül azokon kívül, amik közlekedése fizikailag lehetetlen lesz  (átmenőkben fekvő első kitérők kiemelése, vonali vágány lezárása) Minden vonat leközlekedtetése, érdemi menetrendváltozás nélkül - lenne  jelenleg peron nélküli, nehezen megközelíthető vágányokon IC kereszt Nagykőrösön, biztosítóberendezés részleges kikapcsolása, felsővezeték részleges kikapcsolása, áthaladás kitérőben, vonattalálkozás ellehetetlenülése miatt várakozás más állomáson a tehervonatokra, stb.

Előzmény: akóR (37555)
akóR Creative Commons License 2019.07.24 0 0 37557

Annak jelenleg nincs értelme..., Hetényegyházának viszont lenne.

Előzmény: -Smiley- (37556)
-Smiley- Creative Commons License 2019.07.24 0 1 37556

Akár Lajosmizséig is :) 

Előzmény: akóR (37555)
akóR Creative Commons License 2019.07.24 0 0 37555

Ha ismered a 44-es út leterheltségét -, ahol napi szinten van komoly baleset -, rájössz, hogy sokkal jobb, biztonságosabb a vonat. Itt a gyenge láncszem a Városföld - elág. lesz.

 

Szívem szerint most kipróbálnám Hetényegyházáig küldeni a lakiteleki vonatokat :-)

Előzmény: Fizolti (37554)
Fizolti Creative Commons License 2019.07.23 0 0 37554

Attól függ. A másik véglet az, amikor az eredetileg leromlott állapotú pályán a felújítás alatt még jobban lecsökken a kapacitás, de azért az eredeti menetrendet próbálják meg áterőszakolni, változatlan vonatmennyiséggel, aztán naponta többször borul minden.

Előzmény: Lovrin (37552)
Ladás Gergő Creative Commons License 2019.07.22 0 0 37553

Pótlóval természetesen!

A hajnali Bz Lakiról Mizsére legalább irányváltás nélkül végigcsühöghet. S-Bahn Aranyhomok. 

Előzmény: -Smiley- (37551)
Lovrin Creative Commons License 2019.07.22 0 1 37552

Elnézve napjaink vágányzári-vonatpótlási színvonalát, örüljenek az utasok hogy nem vonatpótlóztatják őket végig Lakitelek-Kecskemét között.

Máriaváros tényleg jobb végállomás lenne, mert kitűnő városi kapcsolatai vannak, amik Alsónak nincsenek.

Előzmény: -Smiley- (37551)
-Smiley- Creative Commons License 2019.07.22 -1 1 37551

Oké de a Lakitelki vonat Alsóra fog érkezni. A pótló meg a Kecskeméti állomásról indul. Szóval hogy lehet odajutni? 

Előzmény: Magyar NaBA (37550)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!