Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
A 128-ason a 4212-es úton Füzesgyarmaton a vasúti átjárót mikor javítják? Nyár óta van kint a 20-as lassújel, a közúti forgalomnak a 30-as sebességkorlátozás. Az átjáróban mozog a sín ahogy áthajt rajta egy jármű. Állítólag az állomásnál már fel van halmozva az ideiglenes útátjáró megépítéséhez az anyag, de nem történt előrelépés.
Hetényegyházán lebontották az egykori univer raktárat. Ugyanitt felújítják az állomásépület homlokzatát, ami azért izgi, mert a vonal felújításának épp' e héten élesített terveiben az épület bontása szerepel.
Konténerszállitó Lgs kocsikat deponáltak Kecskemét-Alsón. A kocsik az összes olyan helyet elfoglalják, ahol a közelmúltban rakodás zajlott. Az állomáson eddig építőanyagokat és gabonát rakodtak, igaz nem túl gyakran.
Kisteleken és Szatymazon felújították az állomások villamosítás nélküli rakodóvágányait. Kisteleken utoljára három-négy éve láttam (vasúti építőanyag) rakodását. A szatymazi rakodóvágányt az M5 autópálya Szegedig vezető szakaszának 2005-ös építésekor használták, aztán két évtized kihagyás következett.
Szeged-Rókuson lassacskán végeznek a régi sínszálak bezúzásával. Az autógyári rakodás ugyanakkor a tél érkeztével visszavett a tempóból, a rakodónál már két hete ugyanaz a Eas-szerelvény vesztegel.
A HÜSZ 25D. sz. módosítása szerint Kisfáin a peronmagasság sk+15 lesz a jelenlegi sk+0 helyett. A 27. sz. módosításban Nyárlőrinc megállóhely lesz, biztosítóberendezés nélkül (ahogy ezt már korábban itt írták). Ezen módosítás szerint Donát megállóhely új neve Dónát lesz (már nagyon régóta hosszú ó-val van kiírva).
Más fejlesztést nem csinálnak arrafelé? Kerekdomb környékén gatyába kéne rázni a vágányokat, meg az illesztésekkel is kellene valamit kezdeni mert egyre nagyobbat üt.
Egyrészt vannak jobban kihasznált vonatok (pl. reggel a nagyváros felé), melyekre a feltételes megállókban is nagyobb az igény, szóval nem lenne olyan ritka az olyan vonat, ami sok helyen megáll. És akkor pont sok embert érint, hogy késik a vonat.
Másrészt pedig előfordulhat az is, hogy valamiért nem működik a feltételes megállás: pl. rossz a jelzőgomb (ha még mellékkocsi is van, akkor már a kalauz sem tud segíteni), vagy a szokásostól valamiért eltérő a jármű (pl. rendezvény miatt nagyobb az utasforgalom). Szóval még az is lehet, hogy az összes vonatnak mindenütt meg kell állnia, és akkor az már a menetrendet is bedönti (összeadódnak a késések).
Akkor sem lehet megtakarítani menetidőt, ha pl. teszem azt van/lesz 10 feltételes megálló egy vonalon, és a menetrendet úgy tervezik, hogy 5 megállásra, mert átlagosan ennyi helyen kell megállni persze nem mindig ugyanott, de arra az esély ,hogy 5-nél több helyen legyen utas egyszerre kicsi az esély, arra meg ,hogy mind a 10 megállóban legyen szinte nulla. Legrosszabb esetben 10 helyen kell megállni és lesz 5 perc késés, szökőévente egyszer max. Ez meg bőven belefér ennyit önerőből is képes késni a legtöbb vonat, azt, hogy szökőévente egyszer átlag emiatt 5 percet késik pluszban egy vonat bőven vállalható rizikó.
A feltételes megállásokkal nem menetidőt takarítanak meg, hanem energiát, meg a fékek élettartamát növelik, illetve az esetleges késések mértékét lehet csökkenteni. A feltételes megállónál elvben megálló vonatnál is számolnak időt arra, ha meg kell állni. Ha Kecskemét és Városföld-elág. közé kerül a kereszt, akkor 2 perccel nő a játékidő, figyelembe véve technológiai időket is. Lakitelek állomáson a technológiai időket nem tudom, érdemeben mennyire befolyásolná, ha két csoport kitérőt motoros állításúvá alakítanának, a többi maradna helyszíni állítású. Mivel nem biztosított állomás, nem tudom, a hatóság engedélyezne-e egy ilyen átalakítást, gondolok itt arra, hogy szerkezeti függés a jelzőkkel... Ezt egy olyan szakembertől kellene megkérdezni, aki jártas ebben a témában.
129 állapota is romlik, mióta elbliccelik a gyomírtást a teljes vonalon csak itt-ott átjáróknál fújnak. 2 éve még akadály nélkül végig lehetett gyalogolni, eközben ma:
27 km Kecskeméttől Lakitelekig. 80-as pályasebességnél a tiszta menetidő 21 perc, ehhez jönnek a megállások. egy megállás 2 perc többlettel számolva 4 megállás fér bele. 1 perc maradna vágányút-beállításra a Lakiteleken /Kecskeméten. Kecskeméten ez működhet, Lakitelek állomáson új berendezés kellene. Mely megállás hagyható ki? Nyárlőrinc (a most már volt állomás) elhagyható, a többin van mozgás. 100-as pályánál még két megállás belefér.
Álmodni lehet, de én nagyon kevés esélyt látok arra, hogy a vonalat átépítik.
Szerintem stabil 80-as pálya, gyengébb irányban feltételes megállás (egyes helyeken feltételesen sem) és e mellett is jól gyorsuló járművek mellett megoldható, de így is elég zavarérzékeny lenne.
Sajnos neked lesz igazad, a fővágányban lévő kitérőket kiszedték a pályából. Ugyanúgy megszűnt Tiszajenő-Vezseny, illetve Tiszavárkony állomás is, megállóhelyek lettek. Óbögöt nem tudom, hogy érintetlen maradt-e.
Azért nagyon remélem, hogy nem, középtávon távon nem ártana ott egy keresztezési lehetőség elővárosi sűrítéshez (másik opció, ha fél óra alá sikerül leküzdeni a Kecskemét (Városföld elág) - Lakitelek távot).
Nagyon helyes, hogy permetezik, különben elgazosodna mint sok 2007 után bezárt vonal, ahol már nem lehetne felvenni a forgalmat hajtányozásra se, így viszont mindig megoldható vagy legalábbis kisebb befektetéssel.