Keresés

Részletes keresés

Magyar NaBA Creative Commons License 2024.12.03 0 0 38135

Bővebben a 135-ös fórumban. (6263-as hsz-tól kezdve)

 

https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9190935

Előzmény: samyadler (38133)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.12.02 0 0 38134

A 128-ason a 4212-es úton Füzesgyarmaton a vasúti átjárót mikor javítják? Nyár óta van kint a 20-as lassújel, a közúti forgalomnak a 30-as sebességkorlátozás. Az átjáróban mozog a sín ahogy áthajt rajta egy jármű. Állítólag az állomásnál már fel van halmozva az ideiglenes útátjáró megépítéséhez az anyag, de nem történt előrelépés. 

samyadler Creative Commons License 2024.12.02 0 0 38133

Ezt az 54-es rendszerű sín szálat miért vágták el?

🤔

Előzmény: Magyar NaBA (38132)
Magyar NaBA Creative Commons License 2024.12.01 0 0 38132

Ebből már rakodóvágány se lesz...

Előzmény: looksharp (38131)
looksharp Creative Commons License 2024.12.01 0 2 38131

A Rókuson depózott anyag több, mint 15 km vágányhoz lett volna elegendő.

Előzmény: Magyar NaBA (38129)
sirdavegd Creative Commons License 2024.11.30 0 1 38130

Brutális az a hidraulikus sínerővágó olló. Meg az a hang, amikor elharapja a sínszálat :O

Előzmény: Magyar NaBA (38129)
Magyar NaBA Creative Commons License 2024.11.30 0 2 38129

Hetényegyházán lebontották az egykori univer raktárat. Ugyanitt felújítják az állomásépület homlokzatát, ami azért izgi, mert a vonal felújításának épp' e héten élesített terveiben az épület bontása szerepel.

 

Konténerszállitó Lgs kocsikat deponáltak Kecskemét-Alsón. A kocsik az összes olyan helyet elfoglalják, ahol a közelmúltban rakodás zajlott. Az állomáson eddig építőanyagokat és gabonát rakodtak, igaz nem túl gyakran.

 

Kisteleken és Szatymazon felújították az állomások villamosítás nélküli rakodóvágányait. Kisteleken utoljára három-négy éve láttam (vasúti építőanyag) rakodását. A szatymazi rakodóvágányt az M5 autópálya Szegedig vezető szakaszának 2005-ös építésekor használták, aztán két évtized kihagyás következett.

 

Szeged-Rókuson lassacskán végeznek a régi sínszálak bezúzásával. Az autógyári rakodás ugyanakkor a tél érkeztével visszavett a tempóból, a rakodónál már két hete ugyanaz a Eas-szerelvény vesztegel.

Lovrin Creative Commons License 2024.11.05 0 1 38128

Igen

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (38127)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2024.11.04 0 0 38127

Szombati képek?

Előzmény: Lovrin (38126)
Lovrin Creative Commons License 2024.11.04 0 3 38126

Csabacsűdön is beindult a réparakodás.

 

Magyar NaBA Creative Commons License 2024.11.04 0 2 38125

Igen hosszú, 22 Eas-ból álló tehervonat érkezett Lajosmizsére. A vonat igen szedett-vedett, román, német, szlovák és bolgár kocsi is van benne.

A szerelvény olyan hosszú, hogy nem fért be az I. vágány mellett lévő rakodóhoz, ezért hat kocsit a tanyák felé eső régi tárolóvágányon rakodnak.

Godolloi HEV Creative Commons License 2024.07.15 -1 3 38124

A HÜSZ 25D. sz. módosítása szerint Kisfáin a peronmagasság sk+15 lesz a jelenlegi sk+0 helyett.
A 27. sz. módosításban Nyárlőrinc megállóhely lesz, biztosítóberendezés nélkül (ahogy ezt már korábban itt írták). Ezen módosítás szerint Donát megállóhely új neve Dónát lesz (már nagyon régóta hosszú ó-val van kiírva).

Előzmény: -Smiley- (38123)
-Smiley- Creative Commons License 2024.07.01 -1 0 38123

Más fejlesztést nem csinálnak arrafelé? Kerekdomb környékén gatyába kéne rázni a vágányokat, meg az illesztésekkel is kellene valamit kezdeni mert egyre nagyobbat üt. 

Előzmény: Fizolti (38107)
Godolloi HEV Creative Commons License 2024.06.28 -1 1 38122

Egyrészt vannak jobban kihasznált vonatok (pl. reggel a nagyváros felé), melyekre a feltételes megállókban is nagyobb az igény, szóval nem lenne olyan ritka az olyan vonat, ami sok helyen megáll. És akkor pont sok embert érint, hogy késik a vonat.

Másrészt pedig előfordulhat az is, hogy valamiért nem működik a feltételes megállás: pl. rossz a jelzőgomb (ha még mellékkocsi is van, akkor már a kalauz sem tud segíteni), vagy a szokásostól valamiért eltérő a jármű (pl. rendezvény miatt nagyobb az utasforgalom). Szóval még az is lehet, hogy az összes vonatnak mindenütt meg kell állnia, és akkor az már a menetrendet is bedönti (összeadódnak a késések).

Előzmény: Adani_ (38120)
Fizolti Creative Commons License 2024.06.28 0 0 38121

 illetve az esetleges késések mértékét lehet csökkenteni.

 

Igen. Vagyis lenne egy elég szoros menetrend, aminek a zavarérzékenység-csökkentésére lennének feltételes megállások. 

 

Mivel nem biztosított állomás, nem tudom, a hatóság engedélyezne-e egy ilyen átalakítást, gondolok itt arra, hogy szerkezeti függés a jelzőkkel...

 

A 2012-től a kísérleti berendezés telepítéséig pl. Gyál volt ilyen, nem biztosított, részben alakjelzős, részben motoros váltós. 

Előzmény: looksharp (38119)
Adani_ Creative Commons License 2024.06.28 0 0 38120

Akkor sem lehet megtakarítani menetidőt, ha pl. teszem azt van/lesz 10 feltételes megálló egy vonalon, és a menetrendet úgy tervezik, hogy 5 megállásra, mert átlagosan ennyi helyen kell megállni persze nem mindig ugyanott, de arra az esély ,hogy 5-nél több helyen legyen utas egyszerre kicsi az esély, arra meg ,hogy mind a 10 megállóban legyen szinte nulla. Legrosszabb esetben 10 helyen kell megállni és lesz 5 perc késés, szökőévente egyszer max. Ez meg bőven belefér ennyit önerőből is képes késni a legtöbb vonat, azt, hogy szökőévente egyszer átlag emiatt 5 percet késik pluszban egy vonat bőven vállalható rizikó.

Előzmény: looksharp (38119)
looksharp Creative Commons License 2024.06.28 -1 0 38119

A feltételes megállásokkal nem menetidőt takarítanak meg, hanem energiát, meg a fékek élettartamát növelik, illetve az esetleges késések mértékét lehet csökkenteni.
A feltételes megállónál elvben megálló vonatnál is számolnak időt arra, ha meg kell állni. Ha Kecskemét és Városföld-elág. közé kerül a kereszt, akkor 2 perccel nő a játékidő, figyelembe véve technológiai időket is. Lakitelek állomáson a technológiai időket nem tudom, érdemeben mennyire befolyásolná, ha két csoport kitérőt motoros állításúvá alakítanának, a többi maradna helyszíni állítású. Mivel nem biztosított állomás, nem tudom, a hatóság engedélyezne-e egy ilyen átalakítást, gondolok itt arra, hogy szerkezeti függés a jelzőkkel... Ezt egy olyan szakembertől kellene megkérdezni, aki jártas ebben a témában.

Előzmény: Fizolti (38117)
Adani_ Creative Commons License 2024.06.27 0 0 38118

129 állapota is romlik, mióta elbliccelik a gyomírtást a teljes vonalon csak itt-ott átjáróknál fújnak. 2 éve még akadály nélkül végig lehetett gyalogolni, eközben ma:

 

https://www.youtube.com/watch?v=kc4DbR4GLWo&t=2s

 

41-45 szelvények között egyre nagyobb gaz van.

Fizolti Creative Commons License 2024.06.25 -1 1 38117

További kb. 2 Km az, hogy nem Kecskeméten lenne a kereszt, hanem Városföld elágban. 

Lakiteken első körben elég lenne az ehhez szükséges egy pár váltót motorossá alakítani. 

A kisebb forgalmú megállók esetében feltételes megállás, gyenge irányban a sűrítőknek áthaladás.

Előzmény: looksharp (38116)
looksharp Creative Commons License 2024.06.25 0 0 38116

27 km Kecskeméttől Lakitelekig. 80-as pályasebességnél a tiszta menetidő 21 perc, ehhez jönnek a megállások. egy megállás 2 perc többlettel számolva 4 megállás fér bele. 1 perc maradna vágányút-beállításra a Lakiteleken /Kecskeméten. Kecskeméten ez működhet, Lakitelek állomáson új berendezés kellene. 
Mely megállás hagyható ki? Nyárlőrinc (a most már volt állomás) elhagyható, a többin van mozgás. 100-as pályánál még két megállás belefér.

Álmodni lehet, de én nagyon kevés esélyt látok arra, hogy a vonalat átépítik.

Előzmény: Fizolti (38115)
Fizolti Creative Commons License 2024.06.24 0 0 38115

Szerintem stabil 80-as pálya, gyengébb irányban feltételes megállás (egyes helyeken feltételesen sem) és e mellett is jól gyorsuló járművek mellett megoldható, de így is elég zavarérzékeny lenne. 

Előzmény: looksharp (38114)
looksharp Creative Commons License 2024.06.24 0 1 38114

Ennyi megállással ahhoz 100-as pálya kellene... esetleg villamos vontatás, a gyorsulás miatt.

Előzmény: Fizolti (38112)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2024.06.23 0 0 38113

Sajnos neked lesz igazad, a fővágányban lévő kitérőket kiszedték a pályából. Ugyanúgy megszűnt Tiszajenő-Vezseny, illetve Tiszavárkony állomás is, megállóhelyek lettek. Óbögöt nem tudom, hogy érintetlen maradt-e.

Előzmény: looksharp (38111)
Fizolti Creative Commons License 2024.06.22 0 0 38112

Azért nagyon remélem, hogy nem, középtávon távon nem ártana ott egy keresztezési lehetőség elővárosi sűrítéshez (másik opció, ha fél óra alá sikerül leküzdeni a Kecskemét (Városföld elág) - Lakitelek távot). 

Előzmény: looksharp (38111)
looksharp Creative Commons License 2024.06.22 -1 0 38111

Javítsatok ki, ha tévednék, de az állomást megszüntetik, a kiérők helyén folyó pálya lesz, a kulcsazonosító berendezést és a jelzőket leszerelik.

Előzmény: Fizolti (38110)
Fizolti Creative Commons License 2024.06.22 0 0 38110

Esz szerintem nagyon részletkérdés. 

 

Arról viszont lehet tudni valamit, mi ez az egyéb bizt.ber munkák Nyárlőrincen? 

 

https://www.kapella2.hu/vaganyzar/vaganyzarkarbantarto/megtekintes/aaffd48cec737cb4b6ce9fb0820a80cf

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (38109)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2024.06.03 -1 1 38109

Így lesz a Szegedi, illetve a Budapesti Területi Igazgatóság határa a nyíltvonalon.

Előzmény: Fizolti (38107)
Lovrin Creative Commons License 2024.06.02 -1 3 38108

Fasza. Az egész vonal egy putri, széteső pálya, széteső menetrenddel, de visszafejlesztésre most is van pénz és energia, és csak arra van.

Előzmény: Fizolti (38107)
Fizolti Creative Commons License 2024.06.02 -1 0 38107

Az alábbi jött szembe velem favebookon:

 

"Tiszavárkony és Tiszajenő-Vezseny mrh-eknél a váltókat szedik ki, táblás mh lesz mindkettő." 

 

Vágányzári hírek között csak annyi van fenn, hogy egyéb kitérős munkák. 

 

https://www.kapella2.hu/vaganyzar/vaganyzarkarbantarto/megtekintes/73b3e5442e60f9f93a6e3ed06914b23c

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2024.05.16 -1 0 38106

Nagyon helyes, hogy permetezik, különben elgazosodna mint sok 2007 után bezárt vonal, ahol már nem lehetne felvenni a forgalmat hajtányozásra se, így viszont mindig megoldható vagy legalábbis kisebb befektetéssel.

Előzmény: jwkllr (38105)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!