Keresés

Részletes keresés

jwkllr Creative Commons License 2024.04.12 0 1 38105

A Mezőhegyes-Battonya vasútvonalat érintő permetezés időpontja:2024. április 17. (szerda)

Tetszhalott konzerválása...

Adani12345 Creative Commons License 2024.04.09 -1 1 38104

Egy sínek mellett töltés alján megbúvó őrhely Halászlakon:

https://www.youtube.com/watch?v=9IibtO0bt_c

 

Láthatóan már elég régóta lakatlan. De mi lehetett ez? Térközőrhely? Pár km-re Pusztabánréve állomástól minek? Szarvas is alig 3 km-re van.

Landsmann_ Creative Commons License 2024.02.13 0 1 38103

Tényleg nagyon rossz a pálya. Most zötyögök rajta, akkorát üt az illesutéseknél, majd félre nyel az ember. Úgy látom a 42-es főúttól a Vásártér megállóig hézagnélküli sín lett lerakva. Még a pálya mellett van a kiszedett sín. Ürmöshátnál kupacokban beton aljak.

Landsmann_ Creative Commons License 2024.02.01 0 0 38102

Azt észrevettem. Ebesen is álltunk vagy 2-3 percet.

Előzmény: ron89 (38101)
ron89 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 38101

Már hónapok óta így van, valamikor szeptember környékén lassult le a vonal. 

Óra 44 helyett 50-52 körül ér be a vonat Ladányba, de  megvárja az IR a csatlakozást, emiatt nem kell aggódni.  A Flirt/Kiss be is hozza a késést Debrecenig, olyan laza a menetrendje.

Előzmény: Landsmann_ (38098)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.02.01 0 0 38100

Remek.

Előzmény: V43 1279 (38099)
V43 1279 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 38099

Levették a sebességet 50-re.

Előzmény: Landsmann_ (38098)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.01.29 0 1 38098

De úgy látom, lassan nem csak jármű nem lesz, hanem pálya sem. Szeghalom és Püspökladány között 46-47 km/h-val közlekednek a vonatok. MIkor a múltkor Debrecenbe mentem, azt hittem a Bz az utolsókat rúgja, eléggé hebegett az alapjárata. Az is max 48-al ment. Éppenhogy csak elértem a cstalakozást Debrecen felé, mert Pest felől is késett pár percet. Mire az aluljáróból felmentem, már bent állt a Kiss.

Előzmény: Komlósfecskés (38096)
Magyar NaBA Creative Commons License 2024.01.29 0 1 38097

A péntek délutáni Kecskemét ---> Lajosmizse járat január végére heringkonzervvé lett. A járat utasainak száma elérte a biztosított jármű kapacitását. Január 26-án délután a Bz már Kecskemét állomásról gyakorlatilag tele indult, Máriavárost elhagyva 39 főt számoltam az utastérben. (Néhányan a mostanában divatos, sehová be nem tolható, utazóláda méretű gurulós bőröndökkel, grrrr...☠️💣⚡🪓)

 

Szóval: olcsó bérlet + S210 + péntek = telitalálat

 

 

Komlósfecskés Creative Commons License 2024.01.27 0 0 38096

Nem bonyolult, nincs jármű.

Előzmény: joe962 (38095)
joe962 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 38095

Aki tudja kérem segítsen. Mi lehet az oka, hogy Vésztő és Gyoma között 2024. január 21. óta a vonatok helyett pótlóbuszok közlekednek? A MÁV a honlapján mindíg csak előző nap este teszi fel, hogy másnap sem közlekednek a személyszállító vonatok.

Lovrin Creative Commons License 2023.12.31 0 2 38094

Kösz az idei összeállítást és reméljük jövőre kevesebb citromdíj lesz! BÚÉK!

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2023.12.31 0 7 38093

1. Sebes Zsilzony és Inzsellér expressz különvonatok Szentesen.

 

Október 8-án vasárnap a BCmot 390-es GANZ kéttengelyes motorkocsi (amelyet a korában Sebes Zsilzonynak becéztek) hazalátogatott Szentesre. Szétnézett a Motorgarázsban, találkozott a 353-as társával, majd egyet pendlizett Gádoros felé. Aki rajta utazhatott (többek között én is lehetőséget kaptam erre) az egy valóságos időutazásban vehetett részt. A vonaton ott volt a vonal pályamestere is, aki az utazóknak bemutatta a 117 éves Szentes - Orosháza vasútvonalat. Eközben Szentes állomáson várakozott az Inzsellér expressz, az utasai ebédeltek, illetve a tervezett bökényi duzzasztómű helyét tekintették meg. Szolnokról a vonat Lakitelek - Kunszentmárton érintésével érkezett Szentesre. A 126-os Csörgő és 3 személykocsiból álló vonat jelen pillanatban az utolsó személyszállító vonat, amely a módváltott Lakitelek - Kunszentmárton szakaszon leközlekedett.
Nagy nagy köszönet a "Vasutazz velünk!" csapatának, hogy ezt a két vonatot leközlekedtette!


Ezzel az idei sorozat újból véget ért. Köszönöm szépen a figyelmet, köszönöm a segítséget, amelyet a fotók elkészítése során kaptam. Isten tartsa meg a jó szokásotokat! Reméljük jövőre is egy hasonló szép listát tudok összehozni. A végére kezdtem egész jól kiismerni az Index Fórum szerkesztőfelületét.

 

Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek!

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (38092)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2023.12.31 0 5 38092

Top 10 - 2023 IX. rész

 

10. Cukorrépaszezon 2023.

9. Permetezőszezon 2023.

8. Nohabos sódervonatok Szentes állomáson

7. Jelzőcsere Szentes állomáson

6. Megújuló járművek Szentes térségében

5. Lakitelek - Kunszentmárton vasútvonal - mód(?)váltás

4. Kónyaszék megállóhely áthelyezése

3. Trakcióváltás Dél-Alföldön a RCH vonatok élén

 

A 2023-as évben két olyan esemény is történt, amely ha nem egy évben történt volna, külön-külön vita nélkül megérdemelné az első helyet. Mivel azonban mindkét esemény 2023-ban történt, így a sorozat 16 éves (Jézus Mária!) évfolyama során először megosztott első díjat osztottam ki. Időrendi sorrendben a következőek ezek:

1. Terelt tehervonatok a Tiszatenyő - Hódmezővásárhely vasútvonalon

Július 9-én nem sokkal ebéd után egy konténervonat több kocsija siklott ki Kétpónál, elzárva a Szajol - Lőkösháza tranzitútvonalat. A személyvonatokat busszal pótolták, a tehervonatok kerülő útvonalon közlekedtek. Ezek egy része a Békéscsaba - Szeged útvonalat preferálta, egy részük viszont a Tiszatenyő-Hódmezővásárhely szakaszon került. Főleg éjszakánként a vonalon nem mindennapi tehervonatok bukkantak fel. A baleset utáni napon a daruszerelvény is a 130-as vonalon közlekedett, a körbekerüléssel jobban meg tudta közelíteni a kárhelyszínt. Az első kép Szegvár határában készült. A második kép egy nappal később készült Szentes állomáson. Ha ezt élőben nem látom nem hinném el, de ott voltam, és akkor is nehezen akartam a látványt elhinni. Terelt tehervonat vár a 7238-as érkezésére. Elől Kárpáték Günhildje, a szerelvény végén két Siemens Vectron villanygép. A terelt vonatok zömében a dízelmozdony után ott volt a villanymozdony is, amely Békéscsaba - Lőkösháza között vitte a vonatot.


Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2023.12.30 0 4 38091

Idén több citrom díjat is kiosztottam. Az elsőt a 10. helyezettnél, de a Lakitelek - Kunszentmárton szakasz buszosítása is megért egyet. Október 6-án miközben a nagyközönség az 1-es vonali átépítésre és az a körüli hercehurcára figyelt, addig több mellékvonalakon is levették a pályasebességet. Így járt a 147-es vonal Csongrád - Kiskunfélegyháza közötti szakasza. 60-asból egységesen 40 lett, így a menetidő megnőtt. A menetrend nem nagyon tudja követni a pályaromlást, így lépten-nyomon késnek a félegyházi vonatok. A félegyházi csatlakozás meg így egy kész szerencsejáték lett, Szentesről aki nagyon vonattal akar utazni a fővárosba, az Szolnok felé kerül. A mellette futó közút, a 451-es főút is hasonló állapotú, így aki autóval/busszal szeretne a fővárosba jutni, az legatyásodott infrastruktúrával találkozik Csongrád - Kiskunfélegyháza között. Azt hiszem megérdemelten lett az idei év 3. citrom díjasa.

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2023.12.29 0 3 38090

Top 10 - 2023 VIII. rész

 

10. Cukorrépaszezon 2023.

9. Permetezőszezon 2023.

8. Nohabos sódervonatok Szentes állomáson

7. Jelzőcsere Szentes állomáson

6. Megújuló járművek Szentes térségében

5. Lakitelek - Kunszentmárton vasútvonal - mód(?)váltás

4. Kónyaszék megállóhely áthelyezése

3. Trakcióváltás Dél-Alföldön a RCH vonatok élén

Annak idején, amikor az ÖBB-GYSEV páros megvette a MÁV CARGO-t, a tehervonatok jó részét az akkori MÁV-Trakció (MÁV-START) mozdonyai vitték. Először a villamosított vonalakon jelentek meg az ÖBB Taurusai, majd szépen lassan a dízeles vonalakon is megjelentek a cég által bérelt ÖBB Suttogó becenevű dízelmozdonyai, illetve szintén bérben lévő dízel Traxx mozdonyai. Idén július 1-től a szegedi és a szolnoki térség Cargos vonatait is átvették, így Szentesre járó "cargos" Szergejt a Suttogó váltotta. Nagyobb vonat esetén a 2011-es RO-LA terelésből már ismert Herculesek, vagy a dízel Traxx jelenhet meg.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (38089)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2023.12.28 -1 6 38089

Top 10 - 2023 VII. rész

 

10. Cukorrépaszezon 2023.

9. Permetezőszezon 2023.

8. Nohabos sódervonatok Szentes állomáson

7. Jelzőcsere Szentes állomáson

6. Megújuló járművek Szentes térségében

5. Lakitelek - Kunszentmárton vasútvonal - mód(?)váltás

4. Kónyaszék megállóhely áthelyezése

A tavalyi 10-es listában vártátok, az ideibe került bele, mert áprilisi menetrendi korrekcióval lépett életbe a frissen áthelyezett megállóhely. A megállóhelyet a mellette épült magán Safaripark mellé helyezték át. Itt a példa, hogy lehet megállóhelyeket észszerűen olyan helyre áttelepíteni, ahol esetleg utasforgalom is lesz.

2 hónappal később viszont elköszönt Szentes környéke egy megállóhelytől: Kistőke megállóhelyen már nem áll meg egyetlen vonat sem.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (38088)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2023.12.27 -1 4 38088

Top 10 - 2023 VI. rész

 

10. Cukorrépaszezon 2023.

9. Permetezőszezon 2023.

8. Nohabos sódervonatok Szentes állomáson

7. Jelzőcsere Szentes állomáson

6. Megújuló járművek Szentes térségében

5. Lakitelek - Kunszentmárton vasútvonal - mód(?)váltás

Hívták ezt már közlekedéspolitikai koncepciónak, racionalizálásnak, most a módváltás szóval lehet eladni a tisztelt szavazóknak. A módszer szokás szerint ugyanaz: titokban a szokásos sunyi módon, hogy ne lehessen tiltakozni, ismét vasútvonalakat zártak be (tudom, a személyszállítás szünetel rajta). Mivel az érintett vonalak nagy részén már utaztam, így csak a Szenteshez legközelebbi, Lakitelek - Kunszentmárton vasútvonalat utaztam be az utolsó vonat előtt 2 nappal. Egy képet hoztam az útról, ebből megértettem, miért lett buszos vonal. Miért lett a vonal ilyen, és miképpen züllött le ennyire? Mindenki már kívülről fújja a választ. És még mindig nem akarunk az évtizedes megrögződéseinkből engedni, megváltozni.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (38083)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2023.12.27 -1 1 38087

Azokon kívül még ott van a 012-es is már kékülve, az is felbukkanhat valamikor újra a forgalomban.

Előzmény: Adani12345 (38085)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2023.12.27 -1 0 38086

Akkor csak sima forgóvázjavítás/kerékcsere + a szokásos kékítésen voltak?
A jó munkához idő kell, tegnap este nem írtam, hogy 2019 őszén ment el a két jármű Szombathelyre.

Előzmény: bzmotoros (38084)
Adani12345 Creative Commons License 2023.12.27 0 1 38085

Két Uzsgyi talpra lett állítva. Dicséretes, de van még pár a dögsoron, ami nagyon hiányzik a napi forgalomból.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (38083)
bzmotoros Creative Commons License 2023.12.27 0 0 38084

Bocs, de nem nagyjavításon voltak!

030: kb. január végeén lesz olyan állapotban, hogy üzembe álljon.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (38083)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2023.12.26 0 5 38083

Top 10 - 2023 IV. rész

 

10. Cukorrépaszezon 2023.

9. Permetezőszezon 2023.

8. Nohabos sódervonatok Szentes állomáson

7. Jelzőcsere Szentes állomáson

6. Megújuló járművek Szentes térségében

Az idei évben készült el a 015-s és a 030-as Uzsgyi szombathelyi nagyjavítása. Jelenleg csak a 015 közlekedik szeptember közepe óta. A 030-as is kb. 2 hete már Szentesen van, reméljük Ő is hamarosan dolgozni fog.
Kék Bz-nk továbbra sincs, de ebben az évben érkezett főműhelyből ha jól számolom 4 db kék mellékünk. Tavasszal a "túlfutott" szentesi mellékek Dombóvárra és Celldömölkre költöztek, cserébe onnan kevesebb kilométert futott kocsik érkeztek Szentesre.


Előzmény: Tősgyökeres szentesi (38078)
Fizolti Creative Commons License 2023.12.26 -1 0 38082

Tószegen tudomásom szerint csak a jelzőket cserélték, a már-már fővonali hosszúságú állomáson maradtak a helyszíni állítású váltók, így továbbra is alkalmatlan a hely arra, hogy érdemben használható legyen menetren szerinti személyvonati keresztekre. Egyetlen váltó központi állításúvá alakításával már lehetne vállalható idő alatt kereszt. 

Amíg ez nincs, az sem egyértelmű, hogy a Szolnok felőli oldalra ténylegesen kell jelző. 

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (38081)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2023.12.26 -1 0 38081

A zárójeles alternatívára példa Tószeg állomás, ott 2022 őszén váltották fényjelzők az alakjelzőket. Az onnan kibontott anyag is biztos, hogy nem a kohóban kötött ki. Csapórudas sorompóhoz, alakjelzőhöz egyre nehezebb alkatrészt találni.
Hogy mennyire nem egyszerű pótolni egy tönkrement fedezőjelzőt, itt a példa erre a Debrecen környékéről:
http://www.kbsz.hu/j25/dokumentumok/2020-0349-5.pdf

Előzmény: Fizolti (38080)
Fizolti Creative Commons License 2023.12.25 0 0 38080

Én ezt inkább úgy látom hogy két, kb. minden lehetséges forgatókönyv szerint felesleges állomás berendezéseiből gazdálkodva kezdtek el a maradó berendezések nem túl drága állapotjavításába. 

(aminek az alternatívája egy drágább, de önmagában színvonalemelést, forgalomgyorsítást nem hozó fényjelzősítés lett volna). 

Előzmény: Lovrin (38079)
Lovrin Creative Commons License 2023.12.25 -1 3 38079

Két állomás kinyírásából "végre" alakjelzőket tudunk cserélni alakjelzőre 2023-ban

 

Szánalom hogy itt tartunk

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (38078)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2023.12.25 -1 5 38078

Top 10 - 2023 IV. rész

 

10. Cukorrépaszezon 2023.

9. Permetezőszezon 2023.

8. Nohabos sódervonatok Szentes állomáson

 

7. Jelzőcsere Szentes állomáson

 

A 2020-as csépai, illetve a 2022-es tiszaalpári állomásbontás (a vágányok maradtak, csak a biztosító berendezést bontották el) lehetőséget teremtett Szeged Területi Igazgatóság blokkosainak, hogy az alakjelzős állomások jelzőit felújíthassák. A 2022-es évben a 135-s vonalon, illetve Kunszentmárton és Tiszaföldvár állomáson cserélték ki a bejárati jelzőket. A régi jelző kivágása után azonnal frissen felújítottat hegesztettek a helyére, a kibontott pedig ment felújításra, utána a következő jelző cseréjéhez. 2023-ban Szentes következett, az állomás összes bejárati fedezőjezőjét felújították. A munkában a mezőtúri felsővezetékesek ADM sorozatú felsővezetékes járműve volt segítségre.


Előzmény: Tősgyökeres szentesi (38077)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2023.12.24 -1 5 38077

Top 10 - 2023 III. rész

 

10. Cukorrépaszezon 2023.

9. Permetezőszezon 2023.

 

8. Nohabos sódervonatok Szentes állomáson

Évről-évre felbukkan Szentes állomáson 1-2 sódervonat, egy helyi építőipari cég megrendelésére. A MÁV Rail Tours által vontatott vonatjukat a cég valamely Nohab mozdonya szokta hozni. Idén is volt legalább 3 fuvarjuk ezek közül az egyik júliusit hoztam el ide 8. helyezettként.

 

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (38076)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2023.12.23 -1 6 38076

Top 10 - 2023 II. rész

 

10. Cukorrépaszezon 2023.

 

9. Permetezőszezon 2023.

Az idei évben ismét sikerült lefotózni a gyomirtósokat. Drága már a vegyszer jó, ha egy évben egyszer eljut ide a permetezőmenet. Idén évek óta először Szentesen éjszakáztak, így még egyszerűbb volt őket munka közben elcsípni. Végezetül tegyük azt is hozzá, hogy egyes vasútvonalakon nagy eséllyel idén utoljára fújta a nagyvonat a gyomokat, jövőre oda már az Unimog fog jutni.


Megjegyzés: Kezd fogyni a türelmem. Külön egész estés tortúra ide a napi helyezettet feltenni. Kihajít a rendszer, nem enged vissza, a képet nem győzöm lebutítani, hogy beengedje. Jön a szokásos, ez volt az utolsó év, hogy én itt ezt megcsinálom.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (38075)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!