Keresés

Részletes keresés

-Smiley- Creative Commons License 2022.09.30 -1 0 38005

Mizse felől szeged / Kiskunhalas /Lakitelek felé kellene a csatlakozás, mert mizséről Ceglédre van busz 

Előzmény: looksharp (38003)
Komlósfecskés Creative Commons License 2022.09.23 0 4 38004
looksharp Creative Commons License 2022.09.04 0 2 38003

Nem nevezném szándékos szabotálásnak. Lehet, hogy nem lett volna már zavaró, ha az egy állandó vonatesetén is alternatív munkanapi/hétvégi menetrend lett volna, de az az egy délutáni vonat munkanap és hétvégén is azonos menetvonalon közlekedett. Márpedig munkanap ennél korábban nem tudott volna visszaindulni, figyelembe véve a fordulóidőket.

Korábban kifejezetten ódzkodtak a járattervezők az alternatív menetvonalaktól, érthető módon, mert nehezen volt megjegyezhető, mikor melyik vonat megy. Ma már a társadalom appokból és netes forrásokból tájékozódik a menetrendet illetően, így kevésbé zavaró. (Zárójeles megjegyzés: sokan az állandó - tehát nem alternatív - ütemes menetrendi indulási időket sem jegyzik meg, vagy nem képesek megjegyezni.)

Ha lesz utas ezeken a vonatokon, akkor nyereség. Én egy veszélyt látok: putyinokkal nehezebb azt a menetidőt tartani, ami a szóló Bz-vel kivitelezhető. (Ajtónyitás és zárás még mindig lassabb, bár jobb mint a számítógépvezérlés módosítása előtt, plusz indulás előtt még mindig szeret pár másodpercet elmerengeni a gép...)

 

Megjegyzem, olyan menetrend nem igazán készíthető a vonalra, amely Kecskeméten mind a ceglédi, mind a szegedi csatlakozást biztosítja. Valamelyik irányban mindenképp "mögé" mész egy vonatnak, illetve nem túl utasbarát 35 perces átszállás lesz.

Előzmény: Magyar NaBA (38002)
Magyar NaBA Creative Commons License 2022.09.03 -2 3 38002

A mai nap a józan ész diadalmasan visszatért a Kiskunságra. 

 

Évtizedes távlatban ma először közlekedett a Budapest-Nyugati–Lajosmizse–Kecskemét vonat. Valójában már korábban is megtörtént, hogy a Pestről jövő uzsgyi Lajosmizséről húsz perc dekkolás után továbbment másik vonatszámon Kecskemétre. Most azonban fölösleges várakozás nélkül, azonos vonatszámon és személyzettel indulunk tovább.


Kecskemétre a vonat a Pest felé menő IC után és a Szeged felé induló IC elé esik be, magyarán a csatlakozás a Kiskunfélegyháza felé utazóknak ideális. Ráadásul ezzel a kalóriaszegény napi 2 vonatos kínálat napi négy vonatra nőtt a hétvégi időszakban. Remélem, hogy azok a diákok is visszatérnek a vonathoz, akiket a szegedi csatlakozás gondatlan elrontása / szándékos szabotálása üldözött el az elmúlt két évben. ( T.i. a délutáni vonat két perccel a szegedi IC után érkezett Kecskemétre.)

 

 

 

 

looksharp Creative Commons License 2022.09.03 -1 2 38001

A 147-esnél fontosabb, lényegesen nagyobb forgalmú vonalak (belföldi törzshálózati vonalak) fenntartására sincs forrás. Átépítésükre még kevesebb. Sajnos sok helyen annyira leromlott a pálya, hogy már az alépítmény is romlik (pl. az illesztések alatt, vagy a kimozgósodott hegesztések alatt kialakulnak a vízzsákok). Ennek következménye, hogy a gyors és olcsóbb nagygépes átépítés már nem (mindenhol) elég egy-egy vonalon, jöhet a lassabb és költségesebb útépítő technológia.
A Kiskunfélegyháza-Csongrád szakaszon tudtommal nem úgy lett kialakítva az alépítmény, hogy megfeleljen egy hézagnélküli pálya követelményeinek. Ebben az esetben viszont komolyabb megerősítés is kell. Csongrád alsóig geometria alapján lehetne 100-as is, onnan viszont az ívviszonyok miatt Csongrádig 60-as állandó sebességkorlátozás kell. Csongrád és szentes között is vannak 300 m sugarú ívek, azt a részt már az O-Cs HÉV építette.

Előzmény: Adani12345 (37997)
looksharp Creative Commons License 2022.09.02 0 2 38000

A 154-155-ösön meglevő, hasonló ülőhely-kapacitású vonatok lettek összefűzve, most azon az áron, hogy 71 km drót alatt is dízellel. Az első időszakban még gépcsere volt Kiskunhalason, két By/Bhv-kocsi, szili és csörgő vontatással. Plusz a kétóránkénti vonatok Baján nem fordultak vissza, hanem Dombóvárra/Kaposvárra/Nagykanizsára közlekedtek. Ez tartott egy évig, majd jöttek az uzsgyik, valamint Kecskemét-Dombóvár viszonylatra visszavágták.

A 147-esnél az összekötést a 130-asra oldották meg, Kiskunfélegyháza-Szentes-Hódmezővásárhely viszonylaton. Ott a legtöbb vonat 1+1 Bz+Bzx összeállításban közlekedik, ki lehetett váltani a körüljárásokat.
A mostani 147 Szentes-Orosháza vonatai (3 illetve 2 pár) esetében 2 pár egyben eszközbecserélést is szolgál Mezőhegyes felé/felől. 

Előzmény: -Smiley- (37999)
-Smiley- Creative Commons License 2022.09.01 -1 1 37999

Én csak a magam nevében beszélek :Kecskeméten éltem, nagyszülők Kardoskúton laktak, kész káosz volt ezen a szakaszon régen is a vasúti közlekedés. Sok átszállás, csatlakozás nélkül, holott kecskemét - Orosháza között azért lenne utas. (Az most vagy kocsival vagy busszal megy) 

 

Szintén rossz volt régen Bajára a vonat de amióta IR jár sokkal jobb a kapcsolat 

Előzmény: looksharp (37998)
looksharp Creative Commons License 2022.09.01 0 4 37998

Nem "I", azaz 42,8 kg/fm hanem "i"m azaz 23,6 kg/fm pálya van kb. 13 km hosszban. Itt nem csak a vasanyag, hanem az aljállag javítása is szükséges ahhoz, hogy a sebességet esetleg 40 km/óraára lehessen emelni. Meg kell jegyeznem, hogy a a könnyűsínes felépítmények általad javasolt jellegű feljavítása nagyon költséges - itt nagyon sok AT hegesztéssel kellene számolni. Az időigény is magas sínek kibontása (ideiglenes pótlás kell) - sínvégek levágása, hegesztés, visszaépítés. Kontraszt ezzel a napi 3 pár vonat.

A Kecskemét - Békéscsaba viszonylat túldimenzionált. Ha meg lehetne oldani a meglevő személyvonatok összefűzésével, a kisforgalmú megállóhelyek kihagyásával, mint a Győr-Kaposvár viszonylaton, akkor lenne létjogosultsága. Jelenlegi infrastruktúra-keretek között azonban nincs. A 135-ös vonal vonatait nincs értelme Orosházán törni. Itt ezek Többletvonatot jelentenének, csorvási kereszttel. A 147 keleti szakaszán kiválthatóak lennének a személyvonatok, de a Szentes-Kiskunfélegyháza szakaszon a ezek az IR-jellegű vonatok már a jelenlegi személyvonatok menetvonalán kellene, hogy menjenek, ami azt jelenti hogy a :30-as kiskunfélegyházi csoportokba/ból mennének a vonatok. Tovább Kecskemétig ott már vonat van (140-es vonali öszvérek), közvetlen csatlakozással. Mivel nem generálna jelentős többlet-forgalmat a viszonylat, pazarlás lenne blokkra indítani a 140-es vonali vonatok előtt vagy után az átlóst.

 

Tudomásom szerint idén készült egy diplomamunka egy közlekedésmérnök-hallgatótól, amely többek között ezt a viszonylatot is tárgyalta - különböző feltételek mellett. Az alapfelvetés a "Milyen jó lenne", a vizsgálata eredménye pedig az lett "mégsem olyan jó ötlet".

Előzmény: -Smiley- (37996)
Adani12345 Creative Commons License 2022.09.01 0 1 37997

Sajnos már a felső szakasza a 147-nek is nagygépes átépítésre szorulva, ami sokkal jobb hleyzetben van, oda kéne egy stabil 80 lassújelek nélkül ,hogy hosszabb távon is működjön mint fővonalra ráhordó és elhordó szerepkör. MErt most arra tökéletesen alkalmas, de ha tovább ormlik és már csak sok megállókihagyással lehet majd a csatlakozásokat biztosítani vagy már úgyse Félegyházán akkor onnan is eltűnnek az utasok és autóra váltanak Kiskunfélegyháázig vagy akár Budapestig is.

Előzmény: looksharp (37995)
-Smiley- Creative Commons License 2022.08.31 -3 0 37996

I vágányt nem lehetne összekalapálni valahogy egy picit nagyobb sebességre, esetleg összehegeszteni a nagy hézagokat? 

 

Miért nem gondolkodunk más hálózatban? 

Kecskemét - Kiskunfélegyháza - Csongrád - Szentes - Orosháza - Békéscsaba napi 3 sebesvonattal hatékonyabb lehetne mint elővárosozni a busz mögött. 

Előzmény: looksharp (37995)
looksharp Creative Commons License 2022.08.31 -1 1 37995

Munkanapokon a Volán szinte teljesen lefedi az utazási igényeket! Nézd meg, mennyi busz és milyen fekvésben van Szentes-Fábiánsebestyén és Orosháza-Gádoros viszonylatban.
Amíg "i" vágány van, nem nagyon lehet előre lépni. Még 60-as pálya esetén is megállóhelyeket kellene kihagyni, hogy csoportból csoportba lehessen érni, figyelembe vége a csatlakozó vonalak menetrendjét és a technológiai időket.

Sajnos a 147-esnél lényegesen fontosabb, nagyon forgalmú vonalak fenntartására sincs pénz (a fejlesztésre meg még annyira sincs), így a 60-as pálya álom.

A jelenlegi sebességviszonyok ismeretében te is játszhatsz tervezet készítésével. Van sok technológia kötöttség, amit figyelembe kell venni, így egész napra 2 órás ütemes menetrendet egyféle struktúrában lehet tervezni: Szentesen lennének csatlakozások (kb. 15 perces átszállással), Gádoroson kereszt (máshol nem lehet a vonalon), Orosházán meg lyukba futnának a vonatok, illetve 30+ átszállások lennének. A versenyképességén lehet vitatkozni.

Előzmény: Adani12345 (37994)
Adani12345 Creative Commons License 2022.08.31 -1 2 37994

igen ameddig marad a régi sín addig sajnos ez megy. De egyidőben járatni buszt és vonatot akkor se kéne, legalább azt a kevés járatot, ami van ki kéne úgy használni, hogy minél jobban lefedje a napot.

Előzmény: Fizolti (37993)
Fizolti Creative Commons License 2022.08.31 0 0 37993

Jelenlegi menetidők mellett a kétórás ütemhez folyamatosan két motorkocsit kéne járatni a vonalon, és vagy az egyik, vagy a másik végén így se lennének jó csatlakozások. 

Előzmény: Adani12345 (37992)
Adani12345 Creative Commons License 2022.08.31 -1 1 37992

Nem kéne esetleg a valami ütemes menetrend féleséget csinálni ,hogy ha már jó a vonatra is a bérlet? Menjen a busz mondjuk 1 óra múlva és akkor több időpontban lehet utazni, ha nincs a diáknak első órája ráér akkor menni pl.

looksharp Creative Commons License 2022.08.31 0 1 37991

A menetrend-változtatás szándékát értem, de kétlem, hogy többutast vonzana, mint a korábbi menetrendi fekvése a vonatnak.
Ráadásul a vonattal egyszerre haladó busz ugyanazon az útvonalon megy, tehát nem Eperjesen át, hanem Újváros érintésével.
Ráadásul a busz a városközpontig megy, ahonnan 5-8 perc alatt a középiskolákban lehet a diák, míg a vonat a város széléig viszi az utasokat, a 7:20-as érkezés sietős tempóval biztosítja a 7:45-ös iskolakezdésre történő megjelenést.

Előzmény: -Smiley- (37990)
-Smiley- Creative Commons License 2022.08.30 -1 0 37990

Milyen gazdag ország vagyunk, hogy Gádoros és Szentes kötött 3 perc különbséggel megy a busz és a vonat...

Előzmény: gyoparOHs (37989)
gyoparOHs Creative Commons License 2022.08.29 -1 4 37989

Kereszt Gádoroson.

 

   https://youtu.be/eniq-57Br7w

NKK Figyelő Creative Commons License 2022.08.25 -1 2 37988

Semmilyen 142-es vonali nagyprojekt nem lesz a következő pár évben.

Hetényen kereszt lenne, ha órás ütem a cél. 

 

Egy ilyen vágány lefektetése aprópénz. Nem a pályás maffia csinálta :) 

Előzmény: Lovrin (37983)
Magyar NaBA Creative Commons License 2022.08.21 0 0 37987

Én úgy tudtam, hogy a 142b személyforgalmi fejlesztése miatt teszik rendbe. Tehát személyszállító vonatok kereszteznek majd itt. Most azonban azt láttam, hogy az új vágányhoz nem építettek peront, ami cáfolja az előbbieket.

Előzmény: Lovrin (37981)
looksharp Creative Commons License 2022.08.21 0 2 37986

Sok oka van.
Az egyik anyagi - mivel a pályavasútnak jellemzően nincs rá embere, meg kellene rendelni külső cégtől a munkát. Ez nem olcsó. Ha meg is tudná oldani saját létszámmal, akkor is kellene kő, meg homok az alépítmény megerősítéséhez.
A másik maga a szándék - ami most nincs. Sajnos a még kivitelezhető munkákat sem támogatják évek óta.

Előzmény: -Smiley- (37985)
-Smiley- Creative Commons License 2022.08.21 -1 1 37985

Azt nem értem, hogy számos helyen halomban áll a betonalj, meg a bontott sín mégsem újítanak fel évente 1-2 vonalat. Indulhatba mondjuk a 145,147,125 hogy csak a rosszabb állapotúakat említsem a térségben. 

Előzmény: looksharp (37984)
looksharp Creative Commons License 2022.08.21 0 1 37984

Vagy csak betervezték. Mivel hosszú távon számolnak a vonallal és nem nagy (összegű) beruházás, így nem húzták ki.
Keresztnél (ha lesz), használható, tárolásra is, körüljárásnál is kényelmesebb, ha nincs lassújel rajta. 

A kecskeméti állomásra ha nem férnek a M. szerelvényei, Kecskemét-alsó közelebbi és nem kapacitás hiányos, ha tárolásról van szó.

Előzmény: Lovrin (37983)
Lovrin Creative Commons License 2022.08.21 -1 5 37983

A kirohanós bézének pont jó lett volna úgy is ahogy volt, ráadásul az átmenő mindig szabad neki. Ennek akkor van értelme vagy ha keresztet akarnak ide, vagy még inkább teherforgalmat ahová a c sín kevés lenne tengelyterhelés korlát miatt. Mindenesetre érdekes hogy a 142-es vonali nagyprojekttől függetlenül sürgősen átépítették. Mercedes gyár kérhette?

Előzmény: looksharp (37982)
looksharp Creative Commons License 2022.08.21 0 3 37982

Az idei menetrendtől Hetényegyházáig közlekednek a vonzáskörzeti igényeket kiszolgáló betétjáratok, esélyes, hogy ezzel összefüggésben az állomási szűk keresztmetszetet (c rendszerű kitérővágány) akarták felszámolni. 140-es vonali vágányzárnál, vagy a 142-es menetrendi fejlesztésénél szükség lehet rá.

Előzmény: Lovrin (37981)
Lovrin Creative Commons License 2022.08.21 0 0 37981

Mi indokolta ezt a fejlesztést? Teherforgalom várható?

Előzmény: Magyar NaBA (37979)
-Smiley- Creative Commons License 2022.08.20 -1 0 37980

Amennyi pénzt ebbe belefeccölnek, simán mehetne óránként a vonat Mizséig.

Előzmény: Magyar NaBA (37979)
Magyar NaBA Creative Commons License 2022.08.20 0 1 37979

Hetényegyháza, 2022. augusztus 20.

A harmadik vágány újáépítése kész. [Lassan tagolva, jelentőségteljesen] Használt, másodfekvésű betonaljakon szintén használt 48-as sínszállak (Diósgyőr 1976) egy mellékvonalon beépítve. Mon Dieu!

 

Előzmény: Magyar NaBA (37978)
Magyar NaBA Creative Commons License 2022.06.26 -1 2 37978

Hetényegyháza állomás harmadik vágánya elbontva. A környéken többfelé árkokat ástak ki, az egyik majdnem Miklóstelepig kísérte a vonal futását. 

jwkllr Creative Commons License 2022.02.05 -2 3 37977

Költözzön Mezőhegyesre! Szemmel láthatóan ömlik a pénz.

Előzmény: nememlexemki (37976)
nememlexemki Creative Commons License 2022.02.05 0 1 37976

e környéken a megtérülés mint feltétel, elég naivan hangzik

a vásárhelyi ág sem véletlenül nem nyilvános teljes egészében, a jelen formában sem a megtérülés mintája

a kisebb forgalmú makói ág esete a híddal, hasonló eredményre jutna

 

magyar forrásokra támaszkodva megépülhet ez is, mint a vásárhelyi, ha úgy döntenek

járművet venni kell hozzá, talán akkor nem, ha a vásárhelyi ág végig villamos vontatással működne, és ide jönne új jármű

 

elég, ha lj elköltözik makóra, mert jelenlegi helyén nem elég sikeres

 

Előzmény: Fizolti (37973)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!