Keresés

Részletes keresés

VT22 Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3668
A GPS meg pont azoknak van akik nem tudnak térképet olvasni...
Előzmény: Törölt nick (3667)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3667
Sztem nem mindegyik vonattal megy, inkább autóval, beüti GPS-be, h Bánkút és oda viszi. Mondjuk az feltünhetne, h az alföldön jár és nincs egy deka magaslat sem.
Előzmény: VT22 (3665)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3666
A második Bánkút az csak a Bükknek egy pontja, olyan mint a Kékes-tető a Mátrában, vagy a Istállós-kő a Bükkben.
Előzmény: Törölt nick (3663)
VT22 Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3665
Én is lepődtem amikor megláttam először az elvirában :)

Aki meg összekeveri a bükkivel és tévedésből levonatozik a 121-esen azt nem sajnálom, ha annyira hülye a földrajzhoz ne menjen síelni. (Egyébként az emberek nagy része borzalmasan hülye a földrajzhoz.)
Előzmény: Törölt nick (3660)
Remete mh. Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3664
Két éve nem nézek televíziót... de egyszer már volt erre példa 1986-1998 között...
Bánkútnak meg rá kéne erre startolni, hiszen sielni sík terepen is lehet. A baj csak az, hogy amíg a "fenti" Bánkúton lehet, hogy 25 cm hó van, addig a mienken semmi...
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (3661)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3663
De a külföldi túrista ezt nem vágja, legalábbis nem sejti, h két Bánkút nevű település is létezik.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (3662)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3662
"Az fenn északon van."
Pontosan Nagyvisnyótól délre. A Bükk fennsík területén található a pont.
Előzmény: Törölt nick (3660)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3661
Az RTL klub műsora a XXI. század
Előzmény: Remete mh. (3658)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3660
Bánkútról még eszembe jut, h többször megeset, h telente külföldi túristák síléccel a vállukon keresték a sípályát. Manapság már ritkább jelenség, de a 90es években többször megtörtént. A helyiek biztosan tudnának mesélni aarról hányszor kérdezgették hol van a sípálya. El tudom képzelni ,h a mekkorát néz egy külföldi mikor odaér Bánkútra és keresné a hegyet, h sieljen, de csak pusztát lát mindenfele még egy kis dombocska sincs. Valóban létezik egy Bánkút nevű síparadicsom, de az fent északon van.
Előzmény: Remete mh. (3658)
kisczako Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3659
Nem inkább RTL XXI.sz? :)

kCz
Előzmény: Remete mh. (3658)
Remete mh. Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3658
Holnap este a TV2 XXI. Század c. műsorában az arzénes gyilkosságokat tálalják, remélem korrekten. Más: Bánkút állomás jelzőinek és tábláinak bontása 1979.V.16.-án a 8530b és 8535 sz. vonatok között.
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3657
Azért mégiscsak történt szentesi esemény, igez nem itt: a 2198-as csörgő megégett, útban Székesfehérvár felé, hogy más gépekhez adjon alkatrészt.
Előzmény: Törölt nick (3630)
Rbatka Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3656
Érdekes:)
Meglep ez a kiszögelt kitérő története.

SKL rugós leerősítés.
Előzmény: Remete mh. (3653)
brummanto Creative Commons License 2008.09.28 0 0 3655
Nagy show lehetett!!!!
:-))))))))))))
Előzmény: Remete mh. (3653)
M47-1239 Creative Commons License 2008.09.28 0 0 3654

Vegyél fel msnre!

 

beatlesfan15 kukac hotmail pont com

Előzmény: VT22 (3651)
Remete mh. Creative Commons License 2008.09.28 0 0 3653
Nos akkor Biczere hadi kitérő története. Ez az utolsó hadikitérő a Szegedi Területi Igazgatóság területén. Volt még Békéscsaba-Szajol vonalon néhány, "Gyomai tanyák" (935/944 szelvényköz) és "Dobozmegyer" (1183/1192 szelvényköz). Biczere egyszerre épült "Solymosrét" hadikitérővel, mely Gyula-Sarkad között volt (640/650 szelvényköz). Hogy miért volt rájuk szükség? A Központi hatalmak, azaz az Osztrák Magyar Monarchia és Németország az Olasz és Erdélyi front között mindíg a hadi cselekményeknek megfelelően utaztatta bakákat és a hadfelszerelést. Az útvonalak klf. fedőnévvel voltak, az "Árpádlinie" az Apahida-Nagyvárad-Csaba-Szeged-Szabadka-Újdombóvár-Gyékényes-Zágráb-Károlyváros-Laibach utat jelentette dédapáink számára. A forgalom nagysága követelte meg az un. hadikitérők építését, itt nem kellett sem árú, sem utas, így Bicerén sem. Itt már az Alföld Fiumei Vasútnak adott volt a 43 sz. pályaőr háza. A 795/805 szelvényközbe épített forgalmi kitérő 132 tengelyes vonatokat tudott félreállítani és mint írtam, 1917.X.20.-án volt a Műtanrendőri bejárása. A Nagy Háború után nem szedték fel, hanem megmaradt réparakodónak, a Sarkadi Cukorgyár bérelte. 1958-ban minősítették át állomásnak, valószínűleg ekkor épült a forgalmi és felvételi épület, valamint a gyulai oldali váltóőrhely. Gyerekkoromban mindíg itt keresztezett a Kőrös Express a személyvonatokkal (1985-1989). A répaforda vonatok is itt áltak félre, de ez 1998-ban a cukorgyár halálával megszünt. Emiatt hamarosan József Szanatórium térközőrhely és jegykiadó hely megszűnt, valamint Bicerét is leépítették, a gyulai oldal váltója ki van szegezve (ahelyett, hogy rugós lenne!), a váltóőr ház bedeszkázva. Jelenleg hivatalos menetrend szerint itt nincs kereszt, csak késéseknél áll be a csaba felől érkező a kitérő vágányra, majd kereszt után visszatol. Mindkét irányból nem biztosított fény bejárati jelzők vannak előjelzővel és Békéscsaba irányába kijárati fény jelző van, ez már biztosított. Napi 2 utas van Gyulára és Békéscsabára + a szolgálatváltás... Volt egy váltóőr házikó a felvételi épülettel szemben is, de azt elbontották.
Amit elhalgattam, a réparakodás (IX-XII hó) az átmenő fővágányon folyt, azalatt a vonatok a kitérő ágon haladtak át!
A 43 őrházban élő baktercsalád (mint mindenki más) a sok jószág mellett tehenet is tartott. Ezt csak a bakterné fejte. Mikor egyszer betegség döntötte ágynak, nem volt más lehetőség, a bakternak kellett megfejnie. De hogy a jószág leadja a tejet és ne rúgja ki a baktert páros lábbal az istállóból, felkötötte az asszony babos fejkendőjét, igy csapván be az állatot. Igen ám, de mindezt szolgálatban! Mikor kiszaladt a vonathoz, a mozdonyvezető és fűtő elképedve bámulták a feszes vigyázállásban tisztelgő fejkendős váltóőrt, majd Gyulára beérve az állomásról a forgalmistával egyetértésben mentőt küldtek a megbolondult bakterhoz...
Ami még érdekesség, hogy az átmenő vágány 2 éve átépült 54 kg/fm súlyúra, SKL (az a rugós, nem?) leszorítással.
Előzmény: Törölt nick (3647)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.28 0 0 3652
A Helyiérdekű Vasutak szabványtervében volt egy olyan épület, hogy Gabonaszín. Több száz állomáson építettek ilyet, két változata volt: egykapus és kétkapus. (a vágány felé ahány kapu nyílt). Jelenleg is meglévő ilyen épületről egyedül Fábiánsebestyénben tudok. Ha valaki tud másikat az országban, jelezze. Kíváncsian várom.



VT22 Creative Commons License 2008.09.28 0 0 3651
Szia! Írtam előbb, hogy próbáltam de nem tudtam!
Előzmény: M47-1239 (3649)
brummanto Creative Commons License 2008.09.28 0 0 3650
Igen, arra lakom, bár ezt nem akartam így közzétenni, csak kibukott belőlem.
Előzmény: Rbatka (3629)
M47-1239 Creative Commons License 2008.09.28 0 0 3649

VT22!

 

 

Ha még nem küldted, el akkor légyszi mindenképp küldd el a magyarcsanádi és a nagyszentmiklós felső állomásépület képét!

 

köszi!

 

 

Macosa Creative Commons License 2008.09.28 0 0 3648
De jó idő volt:(
Előzmény: Törölt nick (3647)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.28 0 0 3647
Bicerét egyébként még júniusban láttam mikor Macosa topiktárssal beutaztuk a vonalat, elég érdekes. Szemlátomást keresztek nem gyakran vannak, mert a kitérő vágány rozsdás, szolgálat van, forgalmista meneszti a vonatot. Egy vasutastól megtudtuk, h utasforgalom se sűrűn van ,mert kb. a semmi közepén van az állomás ( alig 1 km-re tőle ottvan Fényes megállóhely, annak inkább van forgalma), az állomásépületben pedig még vezetékes víz sincs, azt kannákban hordják az ott dolgozók Békéscsabáról vagy Gyuláról. A történetet kíváncsian várom.
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.28 0 0 3646
Ezt mikor akarjátok elkövetni?
Előzmény: Remete mh. (3644)
VT22 Creative Commons License 2008.09.28 0 0 3645
Szia! Próbáltam elküldeni, de nem sikerült a freemailnek. Szerintem nincs elég hely a fiókodban, azért dobta vissza.
Előzmény: M47-1239 (3603)
Remete mh. Creative Commons License 2008.09.28 0 0 3644
Szerintem arra van esélyünk, hogy éjjel illegálisan hajtánnyal átrohanjunk rajta...
Előzmény: Rbatka (3642)
Remete mh. Creative Commons License 2008.09.28 0 0 3643
Szerintem csak ennek a rovatnak tagjai tudják, hogy Biczere hadi kitérő születésének napja (Műtanrendőri bejárása) 1917.X.20. De majd bővebben később. Lehet, aznap is kimegyek fotózni, csak süssön a nap!
Előzmény: kisczako (3640)
Rbatka Creative Commons License 2008.09.27 0 0 3642
Na szerinted? Nem állunk olyan jól, hogy mondjuk meghívjunk egy helytörténeti kutatót vagy elküldjünk egy Ab motort, meg avassunk egy táblát.
Előzmény: kisczako (3640)
MBen Creative Commons License 2008.09.27 0 0 3641
Még 3-4 éve nekem is volt szerencsém Bicerén keresztet kifogni, ráadásul az egyik ellenvonat elég ritka volt arra. 2138-as Csörgő hozta a Pannoniát, 2117-es pedig a gyulai gyorsot.
Előzmény: Remete mh. (3638)
kisczako Creative Commons License 2008.09.27 0 0 3640
Lesz ezalkalomból valami különlegesebb ünnepség? Vagy csak csendben tudomásul veszik?

kCz
Előzmény: Remete mh. (3638)
Rbatka Creative Commons License 2008.09.27 0 0 3639
Príma :-)
Előzmény: Remete mh. (3638)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!