Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
A Kisnyír-Kerekegyháza vasútvonalnak hol van a töltése? Arra épült rá az út?
Igen. Közvetlen Kerekegyháza előtt az út lekanyarodik róla, ott látható.
Állítólag Hetényegyháza belterületén még a sínek is láthatóak. Nem maradt semmi. H. belterületén az egykori vasút helyén utca fut. Nincs leaszfaltozva.
Nem tudjátok hol lehet megnézni a Kecskeméti kisvasutak menetrendjét? Jövő héten visszamegyek a koliba és miután már lezáróvizsgáztam sikeresen és nincs semmi dolgom gondoltam arra is, h elmegyek kisvasutazni.
A menetrenden kívül örülnék olyan infónak is mellé ,h hol jön az elelnvonat, azaz, h hol találkoznak az ellentétesen közlekedő vonatok. Értelemszerűen ott leszállnék és fel a másikra.
Ma az egyik topiktársammal Szentes-Szolnok-Hatvan-Eger-Putnok-Miskolc-Szolnok-Szentes útvonalat próbáltam beutazni, de Kunszentmártonban értesítettek minket, hogy a vonat bizonyos ideig nem megy tovább, mert Homok és Tföldvár között kamion borult a vágányra. Úgyhogy a Nagy Kör leutazására esélyünk sem volt, visszamentünk Szentesre.
De hogy ne vesszen kárba a nap, ezért: átbicikliztünk Szegvárra, tételesen megnéztük az egykori Szegvári Gazdasági Vasút és elődvasútjának maradványait. Utána a szegvári kisvasút pályáját kerestük meg, szerencsére megvan még, sőt ha ritkán is, de közlekedik is rajta vonat. Fotóztunk, de hát a hagyományos gép... Inkább beteszek ide a kisvasútról két régebbi képet:
1.: Mozdony nincs, a kocsikat traktorral vontatják (1994.07.12) 2.: Rakodás (1994.07.12) (nem tudom miért rakja bele a fekete csíkot ez a hitvány szkenner)
Azért Szolnok felé mentem, mert nem volt kedvem 5-kor indulni, de viszont még Pesten be kellett mennem délelőtt a suliba, így a 8.30-as Félegyházi vonat későn lett volna. Ma láttam a 006-os NOHABot valamilyen Swietelsky-s daruval. Indulásra készen állt Félegyházán a 6-os vágányon. Kistelek felé állt az eleje. Mindez 9.30-kor volt.
Én csak azt nem értem miért nem Kiskunfélegyházán keresztül mentél fel Pestre. Ma reggel voltam kint a félegyházi felsővezetékes kocsiját fotózni. A 8:30-as csoport 8:50 tájban keresztezett Szentesen.
A-Daninak: Csak a német szövegrészeket, majd behelyettesíted: Pályamester. Németországban nincsenek már ilyen vonalak. Ez a vonal 1905-ben épült. Ezek a sínek eredetiek? Igen, igen, 9 m hosszúak. Kilenc méter? Nagyon kicsi sínek. Ez itt totál eredeti. régi telefonvonal (légvezeték) egykori Fáb-Áhlm vonalat. Vonatkereszt. Igazi puszta (náluk a puszta nem azt jelenti, mint nálunk, hanem hogy eredeti vidéki hangulat.) Gyorsvonat.
Ja, még mondtam neki, hogy "In Haltestelle Újváros, ist ein Stück Schien aus Deutschland: KLÖCKNER 1949. (Újváros mh-en van egyetlen darab német sín).