Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.04.11 0 0 1671
Egyébknét én ismerek vkit, aki Dabasról jár be a suliba és meg is kérdeztem tőle, h busszal vagy vonattal jár. Busszal mégpedig azért mert abból van napi 15 járatpár általában jó időpontokban és átszállás nélkül, vonatból van napi 4 pár ráadásul lehetetlen időpontokban. A menetidőt megnézve látszik, h kettő esetben 5 perces csatlakozással Lajosmizsén ( igen, itt át kell szállni) kb. hozza a buszt meneidejét (1:12 és 1:10, nem mérvadó), a másik két esetbben több mint 20 perces csatlakozás. Vagyis a feltételek adottka lennének, h a busznak konkurenciát adjon a vonat, de ehhez kéne egy átszállás nélkül közelkedő jármű ( akár Bzmot is lehet, hiszen mint mondtam az állítások ellenére azért rendes kis jármű ez meg ugye minimális ráfordítással még jobbá is tehető lásd iker Bz meg az IP kocsik). A menetidőt hozná kérdés az állmoások elhelyezkedése, ezt is meg fogom krédezni ha találkozok vele megint, h Dabason milyen messze van a busz és a vasútállomás.

Egyébként volt már példa más vonalnál megálló áthelyezésre vasúton. Asszem Pitvarosnál volt ilyen a 125-ön eleinte állomás volt messze a falutól, aztán megállóhely lett, és át is került vagy egy fél km-el odébb a falu szélére, így már elérhető pár perc sétával a falu központja is ha jól tudom. Máshol meg igényu gyna lenne rá, de eddig semmi sem történt. Asszem Eplényben van ez, h ott olyan jól megcsinálták anno a vasutat, h szépen elhalad a vonat a falu mellett tlejes hosszában majd megáll jó messzire tőle az állomáson. Régóta szeretének a helyiek meg másik is egy Eplény-felső megállóhelyet a falu közepénél, peront is építettek már, de eddig semmi, pedig igény volna rá és a menetidőhöz se tenne hozzá szinte semmit.
VT22 Creative Commons License 2008.04.11 0 0 1670
Most is egy csomó betonaljat cseréltek a 140-es régi vágányán Városföld és Kkfháza között. Van, hogy 100 métereken keresztül szinte csak új betonaljak vannak. Kíváncsi vagyok, hogy hova kerül a régi.
Előzmény: Törölt nick (1644)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.11 0 0 1669
Kecskeméten történt állítólagolyan is, hogy egy rendőrautót kihívtak a helyi cigánynegyedbe és annyit csináltak mindössze, h bementek a házba és mire kijöttek ( egy perc sem telt el) az autót alvázig szétkapták. Minden mozdíthatót elvittek belőle, rádió, ülések, szó szerint mindent. Az autót is szépen lecsupaszították, vagyis csomagtartófedél, kerekek. Régi vicc, h a Mclaren csapat látván ,h milyen gyorsan tudnak kereket cserélni a cigók úgy gonodlta, h alkalmazza őket a boxutcában, A teszt megbukott, mert a próbán 10 mp alatt leszedték a kereket, visszapörgették az órát, átütötték a motorszámot, átfestették az autót és pilótával eggyütt eladták a Ferrarinak.
Előzmény: Rbatka (1665)
suexID Creative Commons License 2008.04.11 0 0 1668
Nyilvánvalóan nem arra gondoltam, hogy a jelenlegi 20-as lassújelekkel tarkított vonalra kellenének ilyen szerelvények. Ahhoz, hogy ilyen típusú vonatokat egyáltalán közlekedtetni lehessen ezen a vonalon, előbb korszerűsítéseknek kellene történni, többek között a pályasebességet kellene drasztikusan növelni, korszerűsíteni a megállóhelyeket (racionalizálni és ahol kell megszüntetni, illetve összevonni őket), majd pedig megfelelő biztonsági intézkedéseket megtenni (peronőrség, biztonsági őrök a vonatra).

Tovább is van, mondjam még? :)
Előzmény: Rbatka (1665)
VT22 Creative Commons License 2008.04.11 0 0 1667
10 generáció múlva sem fognak tanulni. Lenne egy néhány megoldási javaslatom a problémákra, de inkább nem írom most ide.

Pont ma utaztam be Lajosmizséig a vonalat. A csörgős mizsei ingán viszont feltűnően kevesen voltak. Rég láttam olyan retkes vonatot, úgy nézett ki mint ami Pestről jött...
Előzmény: Rbatka (1665)
fpalya Creative Commons License 2008.04.11 0 0 1666
Ahogy én néztem azt a vonalat pár hete, meg azokat a vonatokat, arra a következtetésre jutottam, hogy oda az utasok nagy többségének még a Heks kocsi is túl jó lenne. Pedig csak Pestszentimre-felső meg Köki között voltam.
1
2
Előzmény: Rbatka (1665)
Rbatka Creative Commons License 2008.04.11 0 0 1665
Lajosmizse-Budapest között szigorúan Csörgős inga kell. Hidd el megvan az oka, hogy nem oda tették a Desirókat.

Talán majd 10 generációval később nem lopják szét a vonatot.

Állítólag egy nosztalgiavonat ment arra, és valahol vonatkereszt miatt meg kellett állnia. Ez volt a baj. Rögtön megjelentek az állomáson a cigányok, és elkezdték a kapaszkodókat, feliratokat, táblákat lecsavarozni. De nem két ember volt, hanem egy egész banda!
Előzmény: suexID (1664)
suexID Creative Commons License 2008.04.10 0 0 1664
A Bz a magyar vasúti közlekedés egy szép mementója, de a modern vasútnak nem szabad, hogy tartozéka legyen. A kötöttpályás közlekedésnek igazából akkor lenne értelme, ha a pályasebesség 80-100 körül lehetne, ehhez pedig minimum Uzsgyi kell, de nem egy túl nagy álom a Desiro DMU-k beszerzése sem. Azokkal simán le lehetne folytani egy kielégítő elővárosi forgalmat Kecskemét - Lajosmizse - Budapest vonalon.
Előzmény: Törölt nick (1660)
Bz-Ps Creative Commons License 2008.04.10 0 0 1663

"Mellesleg mikor Kondorosra mentem és onnan jöttem akkor akár hiszitek akár nem a kaller a 10 perces út alatt nem került elő, a vezérrel trécselt és nem gondolta, h esetleg jegyet kéne ellenőriznie,"

  Emlékszem mikor a Villány-Sellye vonalon utaztam a bezárás előtt,akkor az ottani jegyvizsgáló is ugyanezt csinálta,csak 1.5 órán keresztül.Pedig volt utascsere egész úton,ő mégsem kezelte a jegyeket.Be se jött az utastérbe,annak ellenére,hogy azon a szakaszon rengeteg a táblás megálló.Ezért azon a vonaton a legtöbben ingyen utaztak.Nem is csodálkozom azon,hogy a mellékvonalakon nincs bevétel.Én is vasutas vagyok,de annak ellenére az a véleményem,hogy amit néhány kalauz csinál,az már pofátlanság.Akit az adófizetők tartanak el,annak nem szabadna így dolgoznia.De ebben a Startos középvezetők is hibásak,mert jobban oda kellene figyelniük a dolgozókra. 

 

Előzmény: Törölt nick (1660)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.04.10 0 0 1662
Kunszentmárton westbahnhof...
Előzmény: Rbatka (1661)
Rbatka Creative Commons License 2008.04.10 0 0 1661
Ez melyik állomás?
Előzmény: division by zero (1649)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.10 0 0 1660
Igen, ez sok helyen probléma, h a megállóhelyek messze vannak a városközponttól. A régi vicc szerint megkérdezi a bácsi, h miért van ilyen messze a falutól az állomás? Hát azért, h közel legyen a sínekhez. Ahol csak lehet át kell helyezni a megállóhelyeket esetleg lehetne településszinten mikrobuszos vagy buszos ráhordást használni, pl. minden megálló vonat elé megy egy mikrobusz és kviszi az utasokat a központba. Ezt még talán meg lehet oldani, persze vonatjegy érvényes volna ide is, esetleg lehet venni jegyet a központban, ahonnan indul a vasúthoz a ráhordó. Persze kellene egy elfogadható pályasebesség is, min. 50 vagy 60. Azzal már meg lehetne próbálni a dolgot. Járműnek Bzmot is megfelel sztem nincs vele nagy baj, annak ellenére, h sokan szidják. Régen Békésre is jártam velük párszor akkor nem értettme miért szidja mindenki, aztán betudtma annak ,h az 10 perc volt ha többet utaznék vele akkor rájönnék. Kipróbáltam, direkte elmentem párszor olyan vonalakra, amik egyrészt érdekeltek miután kígyót-békát kiabáltak rá egyesek a fórumon és, h így meg úgy nem jó stb. Elmentem, mert a saját szememmel akartam körülnézni. Ilyen volt pl. a teljes 147-es meg a 125-ös Mtúr-Oh szakasza ( és ma már úgyis eljöttem ide akkor a 126 is). A Bzmot-ról nem tudtma sok rosszat elmondani, csúfolják sokan bűzmotnak meg buzenkának meg hasonlónak, de ebből sokat nem láttam. Az, h koszos az nem a vonat hibája hanem a takarítóké, maga a vonat az tudja mait kell, ugye eleve kisforgalmú vonalakra szánták. Nem rosszabb mint egy 20onéves Ikarus. Ráadásul ha a pótkocsi végébe szálltam még nézelődni is lehet, akár a vágányokat is láthatod, ezt meg nehéz más vonatnál megcsinálni ( esetleg a kék személykocsik végénél). Igaz a pótkocsi ablaka mindig retkes, de azért kilátni. A 147 felső szakaszáról ( Kfélegyháza-Szentes) azt láttam, h elég tempósan ment a vonat ( 60), szemre is látszott, h azért haladunk nem volt az az érzés, h gyök2-vel araszolunk a puszta közepén ( a 126-on a 20-as lassúnál volt ilyen és ez nem utasvonzó, h az ablakon kinézve azt látod, h kb. 1 fűszál/perc sebességgle haladsz és látod a vonatot előző legyeket), ahogy néztem a busz menetidejét is hozza a megállóhelyek közül is sok van jó helyen ( Csongrád-alsó pl. ). A 147-es többi részénél is meglepett, h 100 éves síneken is azért haladt a vonat, az átépített részeken sme tünt nagyon csigatempónakaz 50. Közben pedig megtudtam ilyesmiket, h pl. már 1923-ban cserélni kellett volna a síneket mert eleve 25 évre tervezték és még mindig ottvannak és nem is rossz állapotban. Ráadásul utas is volt azon a vonaton jutott a pótkocsiba is ember.

A 125-ös is hasonló volt. Azt is mikor be akarták zárni nem értettem miért, hiszen tudom, h sok orosházi utazik arrafelé mezőtúri átszállással Bp felé. És igen, itt is volt utas, csak a pótkocsiban voltak akkor 12-en. Szarvason meg rendesen volt ám utascsere, sok le és sok felszálló többen biciklivel, azt meg ugye buszon nem lehet vinni. Itt is kb. 60-as volt a tempó, kivéve a Körös hidat ott 20 ( legalábbis 20-as lassút láttam) ráadásul feltűnően sok betonaljat láttam a vonalon. A Bz sem nagyon dobált rajta csak a hézagoknál megszokott enyhe rázkódás volt ,azt ki lehet bírni ( a 135-ön pl. sokkal jobban dobál a pálya szarabbik részén az Uzsgyi). Orosházán is sok leszállót láttam, a pótkocsi kb. 75%-ban tele volt mikor Kisszénáson felszálltam. Apropó azt tudtátok ,h Kisszénáson lehet jegyet venni? Igaz csak 15 km-es van nekik, ami ahogy ott elmondták csak Szarvasig és Oh-ig jó (sima letépős jegy), a vonaton a kaller díjtalanul kiegészíti avagy megérkezel és veszel ott jegyet a további szakaszra. Nálam a kaller egészítette ki a kis mobil jegkiadóval szerencsétlenkedv végül sikerült és kaptam egy Kisszénás-Békéscsaba jegyet. Azt viszont nem hittem volna, h Kisszénáson lehet jegyet venni, de lehet, ráadásul váróterem is van a forgalmi iroda mellett. Ráadásul felszálló is volt mikor ottjártam, de ő vasutas volt. Csodálkoztak is, h itt még jár vki meg is kérdezték, h mit keresek ott és miért fényképezek ennyit meg, h hová mennek ezek a képek. Szokatlan látvány, h valaki a semmi közepére megy ki fotózni. Mellesleg mikor Kondorosra mentem és onnan jöttem akkor akár hiszitek akár nem a kaller a 10 perces út alatt nem került elő, a vezérrel trécselt és nem gondolta, h esetleg jegyet kéne ellenőriznie, pedig cska én voltam a vonaton és odafelé volt is, mert Kecsón Kondorosig kértem. Visszafelé megint leszarta, h van ott utas és nem jött én meg ugye nem forszíroztam, elvégre nem az én dolgom. Végülis biztos azt gonodlt,a h úgyis mindegy, h nulla vagy egy utas napi mérleg érdemben nem segít a vonalon a 6 km-es diákjegyem akkor meg minek dolgozni ha nem muszáj.
Előzmény: suexID (1659)
suexID Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1659
Az a baj azzal a vonallal, hogy alapvetően nem arra épült, amire most használják. Ugye ott az volt a cél, hogy hetényi laktanya, meg a Táborfalván található bázis, és Budapest irányából meglegyen a kecskeméti bázis vasúti összeköttetése. Ez ugye maradéktalanul meg is valósult.

Aztán itt van ez az elővárosi dolog. Ahhoz, hogy ez az egész működjön, frekventáltabb helyekre kellene tenni a megállókat. Hetényegyháza például potenciális közönsége lehetne a vasútnak, ha jobban belegondolunk, időben le is körözhetné a buszt, ami a dugóban araszolgat. De a hetényi megálló a város peremén helyezkedik el, ráadásul a másik hely (Nyírierdő) is egy elég távoleső helyen van, abszolút nem alkalmasak arra, hogy napi szinten emberek tömegét juttassák el a városba, majd onnan vissza.

A megoldás az lenne, ha valamilyen úton-módon a vasút a városhoz közelebb eső területeken is megállna, teszem azt a laktanya után is lenne megállóhely, még Hetényen belül Lajosmizse felé haladva. Esetleg a pályasebesség növelése mellett nem lenne egy rossz ötlet Dabasig kiterjeszteni az elővárosi funkciót, ezáltal csökkenhetne a Volánbuszok helyközi szerepe, és a nagyobb távolságra utazók kényelmesebben utazhatnának (ergo nem lennének álló utasok Kecskemétig).
Előzmény: Törölt nick (1655)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1658
És Kecsó-Lmizse között nincs rá igény? Napi 4 pár vonattal nem is lesz.
Előzmény: VT22 (1657)
VT22 Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1657
A 11:48-as vonat az egyetlen használható megoldás Máriavárosból. Én azzal szoktam menni ha délben megyek haza.

Lajosmizséig meg elővárosi vonal már a 142, csak Budapest felől.
Előzmény: Törölt nick (1655)
VT22 Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1656
Ha már Kerekegyháza: raktam föl képeket az Elveszett... topikba a kerekegyházi vonal maradványairól. (11002-es hsz.)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1655
Napi 4 vonatpár van, az meg nem sokra elég. Régóta terveztem, h utazok egyet rajta Máriaváros és a nagyállomás között, de az időpontok sosem jönnek jól ki, sosincs vonat, mikor kéne. Lajosmizséig sztem is lehetne elővárosi vonalként működtetni, ha már fel van újítva.
Előzmény: VT22 (1654)
VT22 Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1654
Megj: Hetényegyházát hívták régen Kisnyírnek. Gondolom csak összekeverted.

A 142-esen lenne utas ha lenne vonat és jó menetrend. El tudnék ott képzelni óránkénti-kétóránkénti ütemet. Persze, lehetett volna hasznosabb vonalat is felújítani, jelenlegi forgalommal tényleg nincs sok értelme.
Előzmény: Törölt nick (1647)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1653
Ja, és ami ott van anyag Kunszenten, az beépül /mármint a VB aljak kupaca/.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1652)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1652
Az a 120-asból kibontott anyag, hasonló van Nagytőkén is, ott még van 54-es sin is hozzá.
Remélem idén tényleg nekiesnek a maradék 7km folyóvágánynak Nagytőke és Kunszentmárton között, illetva a teljes Kunszentmárton állomás rendbetételének.

Egy képet majd küldök a hét végén neked meg gmarcnak, csak érjek már a szakdolgozat végső formába való öntésére...
Előzmény: division by zero (1651)
division by zero Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1651
És az a sok használt betonalj ott halomba rakva, az kijött, vagy bemegy?
Előzmény: Törölt nick (1650)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1650
Ha a Mindenható is úgy akarja, ez az állomás átépítésre kerül az idén.
Az állomás IV-ik vágányába Mártély I. vágánya megy be.
Előzmény: division by zero (1649)
division by zero Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1649
Pusztametró :-)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1648
...tengelyterhelés felemelése.

(a zindex hagyta le, én odaírtam)
Előzmény: Törölt nick (1647)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1647
Hogy ne csak a levegőbe beszéljek, itt van két kép 2004 tavaszáról.
(a fekete sávokat nem tudom miért rakja oda ez a dudva kínai szkenner).

1. kép: Nagynyír mh, előtte még a "c" vágány látható. (megj: Kerekegyházát meg régen Kisnyír-nek hívták).

2. kép: Hetényegyháza-Nagynyír között a 194-es Bzmot. A pálya mellé lerakva a beépítésre váró használt 48-as pályaanyag. (a mai napig sem tudom, miért pont ezt a vonalat kellett felújítani. Utas nem sok van. Az anyag mehetett volna olyan helyre is, ahol utas- és áruforgalmat generált volna a sebesség és a tengelyterhel



Előzmény: Törölt nick (1644)
Zolas Creative Commons License 2008.04.07 0 0 1646
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.07 0 0 1645
Ezeket a megállónévtábla-vándorlásokat én sem értem.
Előzmény: VT22 (1627)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.07 0 0 1644
Lajosmizse-Kmét Máriaváros vonalszakaszt 2004-2006 között építették át.

A vonalon 1905-ben "i" rendszerű, 9 m hosszú sínekből épült a pálya. (ugyan mi másból...?!) Megj: Hetényegy-Kerekegy vonalon is, így is szűnt meg 75-ben.
1937-ben új, 24 m-es "c" sínekre cserélték, az ágyazatot meg zúzottkőre. Maradt talpfás.
2004-2006 között a 140-es vonalból származó, 48-as, hézagnélküli pálya épült, T jelű betonaljak, tipliállapot katasztrófális (bár egyre javuló). (1962-es anyagok).
Előzmény: VT22 (1628)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.07 0 0 1643
Aranyos.
Előzmény: Rbatka (1631)
suexID Creative Commons License 2008.04.06 0 0 1642
Az igen, de a helyi kézimunkaszakkör fog csipketerítőt készíteni ami szépen fogja keretezni az űrszelvényt! :) (persze csak poén volt :D)
Előzmény: VT22 (1637)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!