Keresés

Részletes keresés

suexID Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1659
Az a baj azzal a vonallal, hogy alapvetően nem arra épült, amire most használják. Ugye ott az volt a cél, hogy hetényi laktanya, meg a Táborfalván található bázis, és Budapest irányából meglegyen a kecskeméti bázis vasúti összeköttetése. Ez ugye maradéktalanul meg is valósult.

Aztán itt van ez az elővárosi dolog. Ahhoz, hogy ez az egész működjön, frekventáltabb helyekre kellene tenni a megállókat. Hetényegyháza például potenciális közönsége lehetne a vasútnak, ha jobban belegondolunk, időben le is körözhetné a buszt, ami a dugóban araszolgat. De a hetényi megálló a város peremén helyezkedik el, ráadásul a másik hely (Nyírierdő) is egy elég távoleső helyen van, abszolút nem alkalmasak arra, hogy napi szinten emberek tömegét juttassák el a városba, majd onnan vissza.

A megoldás az lenne, ha valamilyen úton-módon a vasút a városhoz közelebb eső területeken is megállna, teszem azt a laktanya után is lenne megállóhely, még Hetényen belül Lajosmizse felé haladva. Esetleg a pályasebesség növelése mellett nem lenne egy rossz ötlet Dabasig kiterjeszteni az elővárosi funkciót, ezáltal csökkenhetne a Volánbuszok helyközi szerepe, és a nagyobb távolságra utazók kényelmesebben utazhatnának (ergo nem lennének álló utasok Kecskemétig).
Előzmény: A-dani (1655)
A-dani Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1658
És Kecsó-Lmizse között nincs rá igény? Napi 4 pár vonattal nem is lesz.
Előzmény: VT22 (1657)
VT22 Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1657
A 11:48-as vonat az egyetlen használható megoldás Máriavárosból. Én azzal szoktam menni ha délben megyek haza.

Lajosmizséig meg elővárosi vonal már a 142, csak Budapest felől.
Előzmény: A-dani (1655)
VT22 Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1656
Ha már Kerekegyháza: raktam föl képeket az Elveszett... topikba a kerekegyházi vonal maradványairól. (11002-es hsz.)
A-dani Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1655
Napi 4 vonatpár van, az meg nem sokra elég. Régóta terveztem, h utazok egyet rajta Máriaváros és a nagyállomás között, de az időpontok sosem jönnek jól ki, sosincs vonat, mikor kéne. Lajosmizséig sztem is lehetne elővárosi vonalként működtetni, ha már fel van újítva.
Előzmény: VT22 (1654)
VT22 Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1654
Megj: Hetényegyházát hívták régen Kisnyírnek. Gondolom csak összekeverted.

A 142-esen lenne utas ha lenne vonat és jó menetrend. El tudnék ott képzelni óránkénti-kétóránkénti ütemet. Persze, lehetett volna hasznosabb vonalat is felújítani, jelenlegi forgalommal tényleg nincs sok értelme.
Előzmény: Törölt nick (1647)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1653
Ja, és ami ott van anyag Kunszenten, az beépül /mármint a VB aljak kupaca/.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1652)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1652
Az a 120-asból kibontott anyag, hasonló van Nagytőkén is, ott még van 54-es sin is hozzá.
Remélem idén tényleg nekiesnek a maradék 7km folyóvágánynak Nagytőke és Kunszentmárton között, illetva a teljes Kunszentmárton állomás rendbetételének.

Egy képet majd küldök a hét végén neked meg gmarcnak, csak érjek már a szakdolgozat végső formába való öntésére...
Előzmény: division by zero (1651)
division by zero Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1651
És az a sok használt betonalj ott halomba rakva, az kijött, vagy bemegy?
Előzmény: Törölt nick (1650)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1650
Ha a Mindenható is úgy akarja, ez az állomás átépítésre kerül az idén.
Az állomás IV-ik vágányába Mártély I. vágánya megy be.
Előzmény: division by zero (1649)
division by zero Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1649
Pusztametró :-)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1648
...tengelyterhelés felemelése.

(a zindex hagyta le, én odaírtam)
Előzmény: Törölt nick (1647)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.09 0 0 1647
Hogy ne csak a levegőbe beszéljek, itt van két kép 2004 tavaszáról.
(a fekete sávokat nem tudom miért rakja oda ez a dudva kínai szkenner).

1. kép: Nagynyír mh, előtte még a "c" vágány látható. (megj: Kerekegyházát meg régen Kisnyír-nek hívták).

2. kép: Hetényegyháza-Nagynyír között a 194-es Bzmot. A pálya mellé lerakva a beépítésre váró használt 48-as pályaanyag. (a mai napig sem tudom, miért pont ezt a vonalat kellett felújítani. Utas nem sok van. Az anyag mehetett volna olyan helyre is, ahol utas- és áruforgalmat generált volna a sebesség és a tengelyterhel



Előzmény: Törölt nick (1644)
Zolas Creative Commons License 2008.04.07 0 0 1646
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.07 0 0 1645
Ezeket a megállónévtábla-vándorlásokat én sem értem.
Előzmény: VT22 (1627)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.07 0 0 1644
Lajosmizse-Kmét Máriaváros vonalszakaszt 2004-2006 között építették át.

A vonalon 1905-ben "i" rendszerű, 9 m hosszú sínekből épült a pálya. (ugyan mi másból...?!) Megj: Hetényegy-Kerekegy vonalon is, így is szűnt meg 75-ben.
1937-ben új, 24 m-es "c" sínekre cserélték, az ágyazatot meg zúzottkőre. Maradt talpfás.
2004-2006 között a 140-es vonalból származó, 48-as, hézagnélküli pálya épült, T jelű betonaljak, tipliállapot katasztrófális (bár egyre javuló). (1962-es anyagok).
Előzmény: VT22 (1628)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.07 0 0 1643
Aranyos.
Előzmény: Rbatka (1631)
suexID Creative Commons License 2008.04.06 0 0 1642
Az igen, de a helyi kézimunkaszakkör fog csipketerítőt készíteni ami szépen fogja keretezni az űrszelvényt! :) (persze csak poén volt :D)
Előzmény: VT22 (1637)
Rbatka Creative Commons License 2008.04.06 0 0 1641
Amúgy a 121-es vonal.
Előzmény: Rbatka (1640)
Rbatka Creative Commons License 2008.04.06 0 0 1640
András, emlékszel? Nem tudtam, hogy melyik vonalat láttam Szegeden, amikor ott voltam.
Az jutott eszembe, hogy elég Csoki bácsit kivezényelni a helyszínre, azt készít fényképet nekünk.
(Már meg is ígérte :) )
Rbatka Creative Commons License 2008.04.06 0 0 1639
khm...khmm....
Majd csak igazságot tesz valaki :-)
Előzmény: VT22 (1637)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.04.06 0 0 1638
Április 19-20-án már van programom, remélem nem aznap lesz a kisvasúti talpfacsere.
Előzmény: Rbatka (1636)
VT22 Creative Commons License 2008.04.06 0 0 1637
"teljes al- és felépítmény, valamint műtárgycsere"

- azért a töltés marad...
Előzmény: Rbatka (1636)
Rbatka Creative Commons License 2008.04.06 0 0 1636
A legfrissebb hírek szerint:
-május közepén lesz a teljes al- és felépítmény, valamint műtárgycsere a Lakitelek-Tiszaalpár közötti szakaszon.
-április végén lesz a talpfacsere Tiszakécskén, a kisvasúton.
Rbatka Creative Commons License 2008.04.06 0 0 1635
:)))
Előzmény: Törölt nick (1633)
A-dani Creative Commons License 2008.04.06 0 0 1634
Jövő héten mégsem maradok bent hétvégéig ezért valszeg HB-t se akkor járom be, esetleg szerdán szétnézek, de ennyi.
A-dani Creative Commons License 2008.04.05 0 0 1632
Jövő héten előreláthatólag megint bentmaradok szombatig, ezért tervezem, h bejárom Homokbánya környékét keresztül kasul, aki akarja jöhet egyeztetett időpontban. Van olyan rész HB-n ahol még nem jártam pedig már évek óta ott vagyok kolis, sőt hallottam pár érdekes helyről, amiről nem tudtam, azt is megnézem.
Rbatka Creative Commons License 2008.04.05 0 0 1631
Közismert:
Rbatka Creative Commons License 2008.04.05 0 0 1630
Megjavult a gép, elképzelhető, hogy fotóhadsereg lesz több topikban is.

Amúgy ki van errefelé?
Rbatka Creative Commons License 2008.04.05 0 0 1629
Szerintem valaki meg tudná mondani... :D
Előzmény: VT22 (1628)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!