Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Törzsgyökeres Szentesivel márc.15-én Kengyelre utazunk az elvesző állomás minden porcikáját megörökíteni. Bicajt is viszünk, és térkép alapján bebiciklizzük a Kengyelhez egykor becsatlakozó 3 (!) uradalmi vasút nyomvonalát, hátha találunk vmit (sztem töltésen kívül semmit). A kirándulás nyilvános, ezért is írtam ide fel. Pontos időadatokat még nem tudok mondani.
Én úgy tudom, h ott a vonal és a második vágány találkozásánál lesz egy nyíltvonali becsatlkaozás, azaz sztem csak betesznek oda egy váltót. Átrakni nem tudják, mert pont a híd előtt csatlakozik be, és új hidatn me építenek, a jelenlegi elég erős, h elbírja a 120-as második vágányt is, a másikkal nemtudom mit kezdenek, azon lassújel van.
RBatka: Kmét-alsóról én is hallottam már ezt, nem is megyek oda gyalog, inkább vonattal utazok át rajta úgy talán nem gáz.
A 120-as vonalon kétvágányúsítanak Mezőtúr és Gyoma között. A lenndő második vágny az pont a Dévaványa-Gyoma vonal egy részével megegyezik így a vonalat ott át kell rakni.
145-146 számú vonalakban már nincs "i" sín. A legkisebb rendszer "c".
Mivel Rbatka is feszegette a kérdést, tömörítve és egyszerűsítve leírom:
Kmét 48 (1973-2001 között cserélték c-ről, előtte 1961-ig "i" volt) Kmét közeli felüljáró "c" és rokonai, pl régi "c" (33,25 kg), "p" (31,7 kg), "r" (33 kg) (1961 évi cserélés i-ről) Nyárlőrinc "c" (1961, 1962 gyártásúak, 1962 évi csere i-ről) Lakitelek (állomás területe 1950-ben épült át i-ről c-re) "c" (új építésű volt 1952-ben, használt sínekből. Van benne régi c, p, r sín) Kunszentmárton elág
Szolnok 48 (1930-as években i-ről c-re, majd 1970-es években 48-asra) Piroska gyártelep 48 (1980-as évek elején i-ről) Tószeg c (1977-ben i-ről) Tiszavárkony 48 (1980-as évek közepén i-ről) Tiszakécske (áll területe: 1979-ben i-ről c-re) c (i-ről 1979-ben) Lakitelek c (1980-as évek elején i-ről) Tiszaalpár (áll területe 1989-ben i-ről 48-asra) 48 (1985-1989 között i-ről 48-asra, útátjárók 54 kg-osak!) Kiskunkfélegyháza
Azt még megértem, hogy a sztrájk miatt a vonatról átszokott asszony a buszon tartózkodott. De h Te miért voltál a buszon, azt nem értem. (bár azt is tudom, hogy semmi közöm hozzá)
Kmét Alsó környékére egyedül ne menj, mert a helyi lakosság meg fog szabadítani vmilyen értékedtől. A forgalmi szolgálattevőket pl rendszeresen kővel dobálják. (lehet, hogy azt hiszik: vallásos, és hátha visszadob kenyérrel)