Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Idén is ellátogatott Szentesre a Desiro motorvonat. Előszörm január legvégén volt itt, hogy február végéig a Motorgarázs minden mozdonyvezetője megszerezze rá a típusismereti vizsgát. Majd május végén pár napig szintén ezért volt itt. Majd június 20 ás augusztus 31 között a kispesti vágányzár miatt elvágott Desirok Szentesen napivizsgáztak. Kecskemét és Szentes között napi rendszerességgel voltak Desiros szerelvénymenetek. A képen Desiro Csongrádon vár keresztre.
Az idei cukorrépa-szezon is tartott érdekességet a szentesi térségben. Idén az első üres vonatot leszámítva az összes a Szolnok - Szentes útvonalon érkezett és távozott. Ismét csak a Szergejeké volt a főszerep. A változás az idei évben mindössze annyi volt, hogyha egy gép lehozta az üres vonatot, nem ment vissza Szolnokra gépmenetben, hanem a Motorgarázsban éjszakázott, és csak másnap a megrakott vonattal tért haza. Igen ám, de ha egymás után két nap is érkezett üres répavonat, akkor másnap már két gép volt Szentesen, így kettő gép került a megrakott vonatra. Idén ez összesen eddig 6 esetben fordult elő. A képen a negyedik ilyen mentet láthatjuk október 25-ről.
Idén nyáron örömmel olvashattuk, hogy a MÁV KFV kft. és a MÁV Szolnoki Járműjavító közösen a jelenlegi UH-s mérővonat leváltására egy új típusú motorkocsi kifejlesztésébe kezdett. Ennek egyik része már elkészült, így az a MÁV halózatán próbaköreit futja. Novemberben, egész pontosan 8-án a 130-as vonalat is bejárta az FMK-008-as mérőkocsi. Pillanatnyilag önerőből még nem képes közlekedni, térségünkben a 2103-as Csörgő segítette próbafutásában. Szentesen áthaladását szerencsére sikeresen megörökítette egy vasutas kolléga, akinek ezúton is köszönöm a fotót.
Október 20-án Szegedről hazafelé tartva Hódmezővásárhelyi - Népkerti fénysorompónál egy tehervonatnak kellett elsőbbséget adnom. Akkor nem vettem észre, hogy a megállóhely váltója nem Szeged-Rendező, hanem Szentes felé terel. Két nappal később meglepetten fotóztam a róka komát az állomáson.
Kakasszékiben laktak még pár éve, egy nyugdíjas vasutas lakott akkor benne, mondta is ,hogy egyezkedik a vasúttal, akár meg is vásárolná az épületet.
Orosházi tanyáknál is ez a helyzet, sőt ott anno a bentlakók fizettek is részletekben a MÁV-nak az épületért, aztán egyszer csak szóltak ,hogy ne fizessenek egyelőre, mert bizonytalan az ingatlan sorsa. Mellesleg a bentlakó saját költségén bevezettette a vizet és felújította az emeleti részt, ahol laknak.
Ne csak bontásról legyen szó...Kovácsházán kész a 2. és 3. vágány teljes cseréje de úgy volt,hogy az első is cserés lesz de sehol semmi...Lehet tudni róla vmit,hogy mikor kezdenek neki?
Amíg ezek a gyíkok odavisznek egy fémbodegát, addig Kínában felépül egy újabb felhőkarcoló. És nem biztos, hogy rosszabb minőségben, mint amilyen építményeket nálunk összetákolnak...
Azért nagyon is jellemző, hogy pont a tél beköszöntekor jutott eszükbe leromboltatni ezt a váróhelyiséget. Mert bármilyen rút volt is az épület, mégiscsak védelmet nyújtott az eső, a szél és a hófergeteg ellen. Persze aki kiadta ezt az őrült utasítást, nyilván nem jár vonattal, hanem kényelmes luxusautó van a hájas ülepe alatt...
A fejlesztésben sincs köszönet. Az esőbeállót szétverik, a vasanyagát ellopják.
Szeged - Rendező és Szeged - Rókus között a volt őrház sincsen már meg. A cikk is írja, országos szinten 70 megállóhely épülete van veszélyben. Szerintem Bagimajor sem ússza most meg.
A bontás költségéből a felújítás költsége is kijött volna. Vagy sk+30 peron építése. Természetesen a MÁV-nál most sem a fejlesztés a cél, csak az ingatlanállomány csökkentése.
Szikra után a szomszédos Árpádszállás felvételi épületét is lebontják.
Tény, hogy a szocializmus idejének megugró hétvégi kirándulóforgalmát kiszolgáló vasbeton szerkezetes, lapos tetős épületek felett eljárt az idő, és a legrondább magyar vasúti épületek előkelő tízes listáján szerepeltek. Árpádszálláson méteres nyárfák nőttek már a tetőn.
Másrészt a cikkből kiderül, hogy egyelőre csak a ködösítés megy arról, hogy lesz-e bármiféle utódjuk... Mint ismeretes, Szikrát jó két éve bontották el és azóta híre-hamva ott bármilyen esőbeállónak...
Igazából nem értelek. Kb úgy állítod be az eredeti menetrend visszaállását, mintha valami világvége jött volna el, és megszűnt volna a járatok jó része. Eközben meg legalább kétóránként, csúcsban pedig óránként van vonat. (utas meg azért nincs túl sok, pláne úgy, hogy Kétegyházáig meg a mezőhegyesiek is ott lesznek) Több dél-békési falu nagyon irigyelné ezt a "ritka" kiszolgálást.
Hol laksz, vagy honnan hová jársz, vagy mi a konkrét problémád? Csak mert ez az általános sápítozás nem vezet sehová...