Keresés

Részletes keresés

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2015.12.29 -5 21 36650

Top 10 2015 IV. rész

 

10. Permetezővonat a szentesi térségben

9. Fox Rail Sulzer Szentesen

8. Új típusú mérővonat a szentesi térségben

7. Répaszezon 2015

6. Desiro Szentesen 2015

 

Idén is ellátogatott Szentesre a Desiro motorvonat. Előszörm január legvégén volt itt, hogy február végéig a Motorgarázs minden mozdonyvezetője megszerezze rá a típusismereti vizsgát. Majd május végén pár napig szintén ezért volt itt. Majd június 20 ás augusztus 31 között a kispesti vágányzár miatt elvágott Desirok Szentesen napivizsgáztak. Kecskemét és Szentes között napi rendszerességgel voltak Desiros szerelvénymenetek. A képen Desiro Csongrádon vár keresztre.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (36649)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2015.12.25 -5 21 36649

(Érjük utol magunkat)

 

Top 10 2015 IV. rész

 

10. Permetezővonat a szentesi térségben

9. Fox Rail Sulzer Szentesen

8. Új típusú mérővonat a szentesi térségben

7. Répaszezon 2015

Az idei cukorrépa-szezon is tartott érdekességet a szentesi térségben. Idén az első üres vonatot leszámítva az összes a Szolnok - Szentes útvonalon érkezett és távozott. Ismét csak a Szergejeké volt a főszerep. A változás az idei évben mindössze annyi volt, hogyha egy gép lehozta az üres vonatot, nem ment vissza Szolnokra gépmenetben, hanem a Motorgarázsban éjszakázott, és csak másnap a megrakott vonattal tért haza. Igen ám, de ha egymás után két nap is érkezett üres répavonat, akkor másnap már két gép volt Szentesen, így kettő gép került a megrakott vonatra. Idén ez összesen eddig 6 esetben fordult elő. A képen a negyedik ilyen mentet láthatjuk október 25-ről.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (36648)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2015.12.25 -5 20 36648

Top 10 2015 III. rész

 

10. Permetezővonat a szentesi térségben

9. Fox Rail Sulzer Szentesen

 

8. Új típusú mérővonat a szentesi térségben

Idén nyáron örömmel olvashattuk, hogy a MÁV KFV kft. és a MÁV Szolnoki Járműjavító közösen a jelenlegi UH-s mérővonat leváltására egy új típusú motorkocsi kifejlesztésébe kezdett. Ennek egyik része már elkészült, így az a MÁV halózatán próbaköreit futja. Novemberben, egész pontosan 8-án a 130-as vonalat is bejárta az FMK-008-as mérőkocsi. Pillanatnyilag önerőből még nem képes közlekedni, térségünkben a 2103-as Csörgő segítette próbafutásában. Szentesen áthaladását szerencsére sikeresen megörökítette egy vasutas kolléga, akinek ezúton is köszönöm a fotót.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (36646)
Tastam Creative Commons License 2015.12.25 -5 9 36647

 A kép kellemes emlékeket ébreszt, életem ama szakaszára szívesen gondolok vissza.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (36646)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2015.12.24 -5 20 36646

Top 10 2105 II. rész

 

10. Permetezővonat a szentesi térségben

 

9. Fox Rail Sulzer Szentesen

 

Október 20-án Szegedről hazafelé tartva Hódmezővásárhelyi - Népkerti fénysorompónál egy tehervonatnak kellett elsőbbséget adnom. Akkor nem vettem észre, hogy a megállóhely váltója nem Szeged-Rendező, hanem Szentes felé terel. Két nappal később meglepetten fotóztam a róka komát az állomáson.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (36642)
418 146 Creative Commons License 2015.12.24 0 1 36645

A kakasszékiben most is laknak. Viszont Pusztabánréve mellett Kiscsákó 3 téglafalát is eldózerolták. 
 Kellemes Ünnepeket! 

Előzmény: Törölt nick (36643)
-Smiley- Creative Commons License 2015.12.23 -5 3 36644

Nem értem hogy akkor a MÁV miért nem adja el. Miért kell rombolni mindent?

Ha eladná, talán karban tartaná, kifestené, széppé tennék.

 

Előzmény: Törölt nick (36643)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.23 -5 3 36643

Kakasszékiben laktak még pár éve, egy nyugdíjas vasutas lakott akkor benne, mondta is ,hogy egyezkedik a vasúttal, akár meg is vásárolná az épületet.

 

Orosházi tanyáknál is ez a helyzet, sőt ott anno a bentlakók fizettek is részletekben a MÁV-nak az épületért,  aztán egyszer csak szóltak ,hogy ne fizessenek egyelőre, mert bizonytalan az ingatlan sorsa. Mellesleg a bentlakó saját költségén bevezettette a vizet és felújította az emeleti részt, ahol laknak.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (36636)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2015.12.22 -5 20 36642

Remélem már vártátok!

 

Top 10 2105 I. rész

 

10. Permetezővonat a szentesi térségben

 

Tizedik helyre már-már szokásosan a permetezővonat került, amely évente kétszer meglátogatja a környék vasútvonalait.

 

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2015.12.22 -5 9 36641

Nem hiányoltok Ti valamit így 10 nappal az év vége előtt?

-Smiley- Creative Commons License 2015.12.22 -4 0 36640
Előzmény: Ladás Gergő (36629)
Cenerentola Creative Commons License 2015.12.22 -4 0 36639

Rombolni minden hülye tud. De ÉPÍTENI: ehhez már gógyi is kéne!

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (36636)
DownJones Creative Commons License 2015.12.22 0 0 36638

Ne csak bontásról legyen szó...Kovácsházán kész a 2. és 3. vágány teljes cseréje de úgy volt,hogy az első is cserés lesz de sehol semmi...Lehet tudni róla vmit,hogy mikor kezdenek neki?

418 146 Creative Commons License 2015.12.21 0 0 36637

Tegnapelőtt még megvoltak.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (36636)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2015.12.21 -4 0 36636

Nagy az épületbontás a környéken. Ami eddig áldozatul esett: Bánkút, Bagimajor, Árpádszállás, Pusztabánréve.

Pósahalom, illetve Kakasszék épülete megvan még a 135-sön? Ők is eléggé veszélyben vannak.

Előzmény: Magyar NaBA (36635)
Magyar NaBA Creative Commons License 2015.12.20 -4 0 36635

Kiskunfélegyháza fa raktárépülete elbontva 2015. dec. 19.

 

Lajosmizse régi udvari WC-je elbontva valamikkor a múlt héten.

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2015.12.05 -4 0 36634

Sajnos igazam lett: ma a 7215-ből konstatáltam, hogy Bagimajor egykori megálló épületét is lebontották, nem csúfítja tovább a tájat.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (36631)
Ikaruszki Creative Commons License 2015.12.02 -4 1 36633

Amíg ezek a gyíkok odavisznek egy fémbodegát, addig Kínában felépül egy újabb felhőkarcoló. És nem biztos, hogy rosszabb minőségben, mint amilyen építményeket nálunk összetákolnak...

Előzmény: Ladás Gergő (36629)
Cenerentola Creative Commons License 2015.12.02 -4 0 36632

Azért nagyon is jellemző, hogy pont a tél beköszöntekor jutott eszükbe leromboltatni ezt a váróhelyiséget. Mert bármilyen rút volt is az épület, mégiscsak védelmet nyújtott az eső, a szél és a hófergeteg ellen. Persze aki kiadta ezt az őrült utasítást, nyilván nem jár vonattal, hanem kényelmes luxusautó van a hájas ülepe alatt...

Előzmény: Ladás Gergő (36629)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2015.12.01 -4 0 36631

A fejlesztésben sincs köszönet. Az esőbeállót szétverik, a vasanyagát ellopják.

Szeged - Rendező és Szeged - Rókus között a volt őrház sincsen már meg. A cikk is írja, országos szinten 70 megállóhely épülete van veszélyben. Szerintem Bagimajor sem ússza most meg.

Előzmény: Lovrin (36630)
Lovrin Creative Commons License 2015.12.01 -4 0 36630

A bontás költségéből a felújítás költsége is kijött volna. Vagy sk+30 peron építése. Természetesen a MÁV-nál most sem a fejlesztés a cél, csak az ingatlanállomány csökkentése.

 

Pusztabánréve is halállistás, az megvan még?

Előzmény: Ladás Gergő (36629)
Ladás Gergő Creative Commons License 2015.12.01 -4 0 36629

Szikra után a szomszédos Árpádszállás felvételi épületét is lebontják.

Tény, hogy a szocializmus idejének megugró hétvégi kirándulóforgalmát kiszolgáló vasbeton szerkezetes, lapos tetős épületek felett eljárt az idő, és a legrondább magyar vasúti épületek előkelő tízes listáján szerepeltek. Árpádszálláson méteres nyárfák nőttek már a tetőn.

Másrészt a cikkből kiderül, hogy egyelőre csak a ködösítés megy arról, hogy lesz-e bármiféle utódjuk... Mint ismeretes, Szikrát jó két éve bontották el és azóta híre-hamva ott bármilyen esőbeállónak...

 

http://lakitelek.hu/onkormanyzat/index.php?option=com_content&view=article&id=2456:lebontjak-az-arpadszallasi-vasuti-megallot&catid=35:hireink&Itemid=81

sansan Creative Commons License 2015.11.28 -4 0 36628

Köszönjük a filmet! a történet sok szereplőjét ismerem látásból.

Komlósfecskés Creative Commons License 2015.11.27 0 0 36627

10-es őrház, Bánkút, 1883 - 2015 :(

Komlósfecskés Creative Commons License 2015.11.27 0 5 36626

Nem semmi az a csúcsforgalom Kisszénáson, Zetorral, teherkocsikkal, a majdnem új 170-es Bz-vel...

(13. perc környéke)

Előzmény: Felek Ferenc (36613)
sansan Creative Commons License 2015.11.21 0 0 36625

A 232-es szergej Csabacsűdön aludt egy két részre osztott(1. és 3. vágány) répavonat társaságában.

Törölt nick Creative Commons License 2015.11.20 -5 0 36624

Igazából nem értelek. Kb úgy állítod be az eredeti menetrend visszaállását, mintha valami világvége jött volna el, és megszűnt volna a járatok jó része. Eközben meg legalább kétóránként, csúcsban pedig óránként van vonat. (utas meg azért nincs túl sok, pláne úgy, hogy Kétegyházáig meg a mezőhegyesiek is ott lesznek) Több dél-békési falu nagyon irigyelné ezt a "ritka" kiszolgálást.

 

Hol laksz, vagy honnan hová jársz, vagy mi a konkrét problémád? Csak mert ez az általános sápítozás nem vezet sehová...

Előzmény: jwkllr (36623)
jwkllr Creative Commons License 2015.11.20 0 6 36623

Bocsánat, hogy megszólaltam.

 

Bárcsak laknál csabától lejjebb!

Előzmény: Törölt nick (36622)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.19 -6 0 36622

Egy vonatpárt leszámítva lényegileg ugyanez. Van még kérdés? :)

Előzmény: jwkllr (36621)
jwkllr Creative Commons License 2015.11.18 0 5 36621

5 éve hogy is volt?

Előzmény: Törölt nick (36620)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!