Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Magyarországon mident csak uniós pénzből lehet venni? A fenéket.
Nincs kocsi, motorvonat. Venni kell. Miből? Kerítünk pénzt rá! Én tudnék ezer helyet, hogy honnan lehetne azt az öt motorkocsi árát + a fenntartást előteremteni, csak az már a polidilibe való.
Viszont nyilván ha használt akkor nem kerül anyniba tűzoltásnak lehetne venni párat, akár 5 db-ot is. Annyira meg nincsenek azok szar állapotban a görög Dezsőkkel se volt semmi különösebb gond.
"Látszik, hogy értenek a vasúthoz, igazi dilettáns mindenhezértők."
Meg az is, hogy Te is. :-) Használt vasúti járműre nincs EU-s támogatás, arról nem is beszélve, hogy ezeknél a járműveknél nem állnának meg a költségek a vételárban, olyan állapotban vannak...
A mh. köszöni jól van,bár a peron a szegélyétől meglett fosztva,útban volt az építésnek.Visszaépítését a megrendelő nem igényli.
Mint megállóhely valószinűleg már nem fog funkcionálni,de a tábla nincs útban senkinek,ezért reméljük sokáig ottmarad.
A peront jelenleg e helyiek használják,összekötő útnak,bár lehet,hogy a tényleges forgalom beindulása után az autók elől lezárják,a balesetveszély miatt.Az utóbbi két hónapban rengetegszer végiggyalogoltam rajta,ezért engem érdekelne a története,hogyan működött a forgalom.Kalocsán vg.kezdeténél is volt peron,innen indultak volna a vonatok?
A mh.megszűnt,ez lett a sorsa.Ami dühítőbb,az Kalocsa állomás.Havonta egyszer Kiskőrösről átjön az állomásfőnök,a biztonságiakkal,kiriaszják,és körbenéznek.Egy ilyet kifogtam,és szét tudtam nézni belülről is.Hát mit mondjak,a homokmégyi asszonyok gyönyörű munkát végeztek,és még ott van az Éreseki váró is.És ez az egész így szép lassan az enyészeté lessz.
Karbantartás,állagmegóvás nincs,megkérdeztem a főnököt,a személyforgalom felvétele egyelőre nincs napirenden.
A túrista ha leakarja fotózni,nem tudja normálisan a kerítés miatt,ráadásul ha így is leakarja,a vágányok felől nem tudja,mert ha nincs szerencséje,az őr elkergeti:-(
Nagy boldogság látni, hogy Édes gyermekem Kalocsa Kiképzó Központ megállóhely jelzőtáblája még megvan. A megálló története hosszú, de majd egyszer közzéteszem. Köszönöm mindenkinek.
Olyasmit írtak az IHO-n, hogy egy vasúttársaság (nem emlékszem melyik) meghirdetett pár eladó használt Dezsőt, a MÁV bviszont nem akar venni. Pedig jó ötlet lenne pár használt Dezső beszerzése, bár csak tűzoltásra volna jó, de sokat segítene. A görög Deziroszok is jól jöttek (8-at vettek ha jól emlékszem).
A 108-110-en rendszeresek a csörgő döglések, a 106-son pedig kerkeiben nem lehet körbejárni, így muszáj a szinkron Bz (4 ill. 5 részes), amelyek szintén nem egy túl üzembiztos járművek. Szval az egész rendszer düllöngél mint a részes ember az utcán. A 2 uzsgyival próbálnak puhítani ezen a kínlódáson, és azon, hogy nincs semmilyen "korszerű" jármű a térségben.
Az utóbbi két hétben gőzerővel folytak a munkálatok,a Kalocsa-Foktő szakasz határidőre biztosan kész lessz,a
Kiskőrös-Kalocsa szakaszt nem tudom hogy áll.
Néhány kép a Foktői oldalról,ahol a pálya lelett fektetve,zkő anyagolás után már kivan szabályozva.
Három földutas útátjáró épül át,a többi sajnos a régi marad.
A majdnem 700mh R250 ív vége,a végpont felől nézve,ahol az egyenes irány folytatásaként a megnem épült bajai vasút töltése látható.A kezdőpont felőli egyenes a Foktőre menő vasút iránya,az alépítmény itt is megvan,a két vonal találkozásában,állítólag egy szintbeni vg.keresztezés lett volna.(Ezt Sz.Pista bácsi mesélte,aki a műszaki ellenőrünk,volt halasi pft főnök)
Néhány kép a szabályozásról
Zúzottkő pótlása
A biz.ber. építése is gőzerővel folyik.A képen az elkerülő út sorompolyának ellenörző jelzője.
A felújítás vége,az út túlodalán már a Vasúttechnika fennhatósága kezdődik,az új nyomvonallal.
November 15.-e után az új nyomvonalra vasúton fog érkezni az anyag,ezért már tehervonatokra is lehet már vadászni a felújított vonalon:-)
Ugye Salgótarján felé ez a leggazdaságosabb, meg az ottani polgármester évek óta csapkodja az asztalt hogy se gyorsforgalmi út, se közvetlen vonatuk nincs pestről legalább egy modernebb legyen mint a csörgő/bz. (nameg kb negyedannyit fogyaszt egy kanyar alatt mintha csörgővel cipelnél 2 kocsit)
A többi meg főleg az alföldre került + Szekszárd térségébe, távolabb nem láttam.
Ezek meg Szentestől nem nagyon vannak messze, szóval nem Kőszegről vagy Nyírbogátról kell szentesre menni.
Sajnos vannak ilyenek! Az Uzsgyik helyzetét nagyon sajnálom, szerintem nincs sok baj az üzemkészséggel. Nagyon sajnálatos, hogy ilyen nehézkes az alkatrész ellátás. Bár ha belegondolunk, hogy a V43-as alkatrész utánpótlása is elég gyatra, akkor a ruszkin nem kell csodálkozni. Csak nagyon kellenének ezek a gépek. Ez a szétszórás is nagyon nagy butaság. Úgy kéne mint régebben, hogy csak a környéken járkálnának az Uzsgyik és kész. Most voltunk Sl JJÜ-ben ott elkeseredve láttam, hogy a 009-es és a 027-es is bent van. Mindkettő vendégforgóvázakon, a 9-es még szét is van kapcsolva és törött. A 27-est nem láttam közelebbről.
A rendszer működőképes volt akkor,amikor még a 2-esen jártak,mert akkor még nem szórták őket ennyire szét.Nincs elég belőlük,nincs lehetőség megállításukra hogy nagyobb szintű javítást kapjanak,mert nem tudják mivel pótólni a kiesett szerkezetet(ld Hatvan).Nincs alkatrész,ha van is lassú a logisztika.Meg egyébként is,elég mostohának tartják odafönn.
Futásteljesítményük alapján , pedig nem mostoha szerkezetek.( ld bzmotoros évvégi írásait a szaktopicban).
Az a baj hogy klíma sem üzemel a legmegfelelőbben nagytöbbségükön,hiába van bekapcsolva csak fogja és melegíti a motort.A klíma kompresszorát 2-3 évente kellene cserélni.
A 030-ason lett a nyár tájékán cserélve,igencsak baro hüvöset tudott csinálni a legvadabb melegben is.