Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Ellátogattam Halászlakra és meglepődve vettem észre,hogy javítottak a pályán.Sok keresztaljat kicseréltek,friss zúzottkű és még a róka aláaknázó munkáját is megszüntették.
Békés megye vasúti fejlesztési terve alatt az kell érteni, hogy végre valahára átépítik a 120-ast Gyoma kiz. - Lökösháza oh. között. Ahol kell lefektetik a második vágányt is. A többi vonal esetleg kap valamit a bontott anyagból.
Múltkor a városi testületi ülésen szóba került, Békés megye rendezési terve. Minden éintett településnek megküldték az anyagot a megyétől. Többek között megemlítették, a Tiszafüred-Karcag-Füzesgyarmat-Szeghalom út főúttá minősítését, az M47-es autópálya nyomvonalát (na ez igen távlati terv lehet), de ami a topicot érinti, egy mondatban azt is megemlítették, hogy a vasútvonal fejlesztéséről is van szó, de erre való írást nem kaptak, vagy legalábbis nem mondtak róla semmit. Tud valaki arról valamit, hogy a 128-as északi részét miféle fejlesztés érintené?
Kedves Lovrin! Ezeket a képeket a megszűnt megállóhelyekről szívesen látnánk a vasutallomasok.hu oldalon is. :-) (Különösen fontos lenne Mikeccsárda létének megerősítése.) Köszönjük szépen.
Mikeccsárda helye a térképen pirossal jelölve látható, jobb szélen sárgával bejelöltem a szintén megszűnt Almáskert megállóhelyet. Mikeccsárdán rakodóvágány és csatlakozó kisvasút volt található. Mindösszesen pár évig létezett a Horthy-korszakban.
A rakodóvágány kitérőinek helye ma is látható, mivel a kavicságyazatű pályán zúzottkővel töltötték ki a kitérők helyét. A képen Gádoros felé nézünk:
Menetrendben igazából még nem sikerült megtalálni Mikeccsárdát, ez a térképrészlet viszont jelöli:
Kiskunfélegyházi határút a térképen látható pirossal jelölt útátjárónál volt, 139-es vagy 140-es szelvényben, Szentes felé nézve a pálya bal oldalán. Sárgával jelöltem a helyette megnyílt Kettőshalom megállóhelyet, köztük a távolság kb. 850 méter.
Várfok megálló a képen látható földút átjárójánál volt. Menetrendi adatok szerint Hékéddel azonos oldalon (a pálya déli oldalán) volt. Hogy az út bal vagy jobb oldalán, abban nem vagyok biztos, de szentes felé valószínűsítem.
Az alábbi képeken Várfok megállónál járunk, az első képen Csongrád, a másik képen Szentes felé nézünk. A 2. kép előterében lenne a megálló.
Dálután 2-kor volt kersztje Tótkomlóson egy pft-s szerelvénynek a személlyel. Ha jól tudom 150 m hosszú vonat volt, az elején DGKU (ha jól írom) és a végén is egy ilyen csőrös szörny volt. A szerelvénybe volt sorozva tartálykocsi, lakókocsi, pőrekocsi és vitt olyan szerkentyűket is ami a 2 utolsó képen van. Gondolom már odaért Kovácsházára. Sajnos képet készíteni nem volt lehetőségem, :( de legalább láttam!
Az állomás 2vg. szerelik őssze a 120-as vg. mezőket, majd innen viszik kí kicsével.
a3-ik vg. oldalán végig látszanak a kíosztási "szamárvezetők"-fehér vonalak..
Kint a vonalon a 149-es átjárótól kezdték bontani a pályát Bánhegyes felé.
Sinenjárók, kisgépek, villás emelővel szedik az aljakat, a síneket kicsével vonszolják kí Bánhegyes irányába... Ma reggel a 149-nél megkezdték az ágyazat bontását is. Ma érkezett a nagyteljesítményü kotró + billencsek...