Rágalmazásellenes Liga: kirívó a zsidóellenesség hazánkban
2007. július 17. 16:12
MNO
A Rágalmazásellenes Liga (ADL) felmérése azt mutatta ki: kirívó zsidóellenesség tapasztalható Magyarországon. Ennek egyik fokmérője a szervezet szerint az, hogy a megkérdezettek fele úgy véli, „valószínűleg igaz”, hogy a zsidók hűségesebbek Izraelhez, mint ahhoz az országhoz, ahol élnek
A tíz parancsolat utólagos és téves interpretációja az, hogy büntetést nem helyez kilátásba. A modális logika szerint, itt általában véve tabukról van szó, a tabu lényege pedig nem feltétlenül az, hogy utólagos magyarázatra szorul, ugyanakkor mint tabu képes a páni félelmet is kiváltani. Tehát a büntetés nem konkrétumként, de a parancsolatokban jelen van, miként a kényszerneurózisban (mint a vallás inverze és megfelelője) is jelen van az elháritandó baj, amelynek elkerülését az apotropaikus célú rituálék szolgálják.
Többször nem mondom el, hogy nem válaszolok, mert nem is válaszolhatok erre a kérdésre jó lelkiismerettel, mert nem vagyok a Hit Gyülekezete képviselője, s ráadásul nem is tudom, mi az álláspontjuk ebben a kérdésben.
Nagyon nem is érdekel, mert nekem a Biblia alapján meg van a saját álláspontom.
Több visszakérdezésedre nem válaszolok, amíg te nem adsz választ az én kérdésemre. Egyre gyanúsabb nekem ez az ügy, valamiért nagyon ki akarsz bújni a válasz alól.
1. A Tízparancsolatr igazából 8, hogy száma megfeleljen a Kimondhatatlan név betűi számának
2. A parancsolatok 3+5 arányban Thou shalt és Thou shalt not formában kötik ki a Világosság imádatát, és a többi istenség elutasítását.
X: varázslás - Hold VI ölés: Mars VIII Lopás: Hermész IX: hamis tanuzás: Jupiter, akire korábban esküdtek VII: házasságtörés : a folyton megújuló Vénusz, akit a patriarchátus a Hármas Anyaistenségből egyszeri szerepén keresztül ledérnek állított.
1) Igaz az, hogy a tízparancsolat mindkét szövegezése tartalmazza azt a parancsolatot, hogy ne ölj.
2) A tízparancsolat azonban önmagában nem törvény, pontosabban irányelvként szolgál, mivel büntetést nem rendel a megszegése esetére.
3) A Tórában számtalan olyan rendelkezés van leírva, hogy valakit valamilyen tett elkövetése miatt meg kell ölni. Olyan is igen sok van, amikor bizonyos körülmények fennforgása esetén a gyilkost nem kell megbüntetni.
Mivel azonban a Tízparancsolat tiltja az emberölést, nyilvánvaló, hogy az első típusú esetek nem minősülnek emberölésnek, mert különben az Írás szembekerülne önmagával s ez lehetetlen. Ezek tehát jogos büntetések.
A második típusú esetek emberülésnek számítanak ugyan, de mégsincs hozzájuk büntetés rendelve, ezeket tehát kívánatos elkerülni, de ha mégsem kerülik el (ilyen a gyermekgyilkosos példátok) akkor azzal nem jűár büntetés, mert nem sérti sem az isteni, sem a közösségi rendet.
De hogy példát mutassak, én válaszolok: Szerintem gyilkos lennék, bár nyilván megtenném. Én biztos, hogy bűnként élném meg egy másik ember életének kioltását, még ha saját, vagy más életének védelmében tenném, akkor is. Bűnbánat és vezeklés szükségét érezném, noha a jogos önvédelmet, illetve mások életének védelmét a katolikus teológia nem tekinti bűnnek. A szándékos emberölést, mások életének veszélyeztetését, vagy akárcsak a segítségnyújtás elmulasztását viszont egyaránt nagyon súlyos bűnnek tartja. Szóval, hogy is van ez a hitgyüliben?
"Akkor mégegyszer elmondom, én nem képviselem (nem is tehetem) a Hit Gyülekezete erre vonatkozó hitelveit."
Nem egészen értem, mit tekeregsz. Én sem képviselem a római katolikus Anyaszentegyház hitelveit, de mint katolikus, valamennyire ismerem őket. Legalábbis jobban, mint egy más felekezethez tartozó. Vagy ezek a Ne ölj! parancsolattal kapcsolatok hitgyülis hitelvek titkosak? Komolyan nem értem.
Akkor mégegyszer elmondom, én nem képviselem (nem is tehetem) a Hit Gyülekezete erre vonatkozó hitelveit. Csak a saját nevemben válaszolhatok. Én pedig adott esetben megvédeném a hazámat is, meg a családomat is. Mint ahogyan erre vannak világi törvények is, melyek a megfelelő mérlegelés mellett felmentést adnak , éppen úgy az eljövendő Bíró, vagyis Jézus krisztus is az adott helyzet és körülmények figyelembevételével ítél majd. Ráadásul Ő a szívek vizsgálója és tökéletes ismerője, vagyis előtte nem marad rejtve semmilyen valós ok.
Ha pl. a kislányodat egy elvetemült ember fojtogatná, s te halálra sújtanád egyetlen ütéssel, akkor gyilkos vagy ? Isten ítélete alá kerülsz ?
Idéznélek (szó szerint): "Most nincs időm előkeresni, utánajárni, de tudomásom szerint eredetileg itt az szerepel (ti. a Mózes II., vagy Exodus részben 20. fej. 13.vers), hogy ne gyilkolj ok nélkül "
Biztos, hogy nem fogok fegyvert, mert nincs fegyverem. És akkor most válaszolnál te is? Mennyiben megengedőbb a Hit Gyülekezete értelmezése a Ne ölj! parancsolattal kapcsolatban? Milyen esetekben nem tekinthető egy másik emberi lény életének kioltása bűnnek?