hivatalossá vált, hogy Magyarország a VB-n 3 versenyzőt indíthat! Ebből szerintem Bodrogi és Kusztor biztos, a 3. helyért szerintem Ivanics, Cador, Madaras és esetleg Lengyel Tomi esélyes.
A Liquigas és a Ceramiche-Panaria Navigare korábbi profija, a 26 esztendős Daniele Colli a P-Nívó-Betonexpressz 2000-Corratec csapatában folytatja.
Az Endurancenter vezetőjének, Daniele Zammicheli sportigazgatónak köszönhetően hamarosan csatlakozik csapatunkhoz a 26 éves milánói Daniele Colli, aki neves olasz proficsapatok után egy éves kényszerű kihagyást követően próbál meg a legfelsőbb szintre visszazárkózni.
Daniele Colli 2006-ban a Liquigas színeiben
Colli az SC Biringhello együttesében kezdte pályafutását, 1999-ben junior bajnok lett Olaszországban, majd az U23-asok között ért el kiemelkedő sikereket – immár a Zalf Fior színeiben megnyerte például a róma GP Liberazionét, a korosztály egyik legrangosabb egynaposát.
Nem csoda, hogy a korszak egyik legerősebb olasz proficsapata, a Liquigas szerződtette 2005-ben, majd innen került két évvel később a Ceramiche-Panaria Navigare együtteséhez. Pályafutása során eddig 95 győzelmet, 80 második és 70 harmadik helyezést jegyez – most hosszabb kihagyás után próbál meg visszatérni a korábbi magasságokba.
„Jelzésértékű, hogy éppen a Trofeo Alcide De Gasperi előtt sikerült megállapodnunk Danielével, korábban megnyerte ezt a versenyt is – mondta Stubán Ferenc csapatfőnök. – Kihasználjuk, hogy a kontinentális csapatok számára megkezdődött az átigazolási időszak, elképzelhető, hogy más változás is lesz még a keretünkben. Colli hamarosan be is mutatkozik nálunk, a tervek szerint már a június 16-án rajtoló Szerb körversenyen a színeinket képviseli majd.”
Úgy tűnik, hogy sikerült a csapatnak olaszországi támogatót szerezni. Ez nagyon jó hír, mert így többször indulhatnak olasz versenyeken, több tapasztalatot, nagyobb hírnevet szerezhetnek.
Remák Zoli beszámolója a Székelyföld körversenyről:
Prológ: gyorsan eltelt az a hat perc, talán túl gyorsan is. Így utólag lassabban kezdtem, mint amennyit bírtam volna. Talán. Az első öt hely megszerzése önmagáért beszél. 1. szakasz (165 km): a taktikánk az volt, hogy tőlünk legalább négyen elmenésbe kerüljenek. Ez össze is jött 35 kilométer után, egy ukrán és egy román fiúval (aki egyébként a Román körversenyt is nyerte), de csak nem nőtt egy perc fölé az előnyünk. Kusztor Peti ráadásul defektet is kapott, és a kis különbség miatt utol is érte a mezőny. Arany Gabival, Madaras Zolival és a két másik varsenyzővel kénytelenek voltunk továbbmenni. Sokáig még egy perc körül volt az előnyünk, de aztán megtört a jég, és két, majd négy percre nőtt az előnyünk. A szakasz második hegyén, 30 kilométerrel a vége előtt sikerült meglépnem, és több mint három perc előnnyel megnyernem a szakaszt. Sőt, Madár még a második helyet is megszerezte. 2. szakasz (195 km): rögtön a szakasz elején kialakult egy olyan tizenvalahány fős meglógás, amelyben megint négyen voltunk a csapatból. Az első hegyi hajrához – amit Kuszti nyert – még együtt érkeztünk, de a második tíz kilométeres hegyet már komolyabb tempóban szerettük volna teljesíteni, hogy minél kevesebben maradjunk. Ez olyan jól sikerült, hogy a hegyi hajrához már csak négyen érkeztünk, Cador Rida, Kuszti, Csicsaki Tamás és én. Hátra volt még 110 kilométer, sok heggyel. Az utolsó 50-et már Tamás nélkül tettük meg, és a célba több mint kilenc perc előnnyel érkeztünk. Ezzel biztosítottuk be az összetett első három helyét, a hegyihajrák első három helyével együtt. Kritérium (60 km): már csak egy feladat maradt a számunkra, megtartani a sprinthajrákért járó fekete mezt, amit Madár viselt eddig. Meg kellett érte küzdenünk, mivel a mezőny és közöttünk inkább a hegyeken mutatkozott a különbség, de Madár remekül sprintel, és a kilenc sprinthajrán a fölényes győzelemhez elegendő pontot gyűjtött össze – számolt be az 1. Székely körversenyről a viadal győztese, a piros mezes Remák Zoltán.
Székelyföldi sikerek A Csíkszeredai Polgármesteri Hivatal, Hargita Megye sportigazgatósága, a Csíkszeredai SE és az Intersport SK meghívására Erdélybe utazott a P-Nivó Betonexpressz 2000 csapata, amely részt vett az 1. Székelyföld körversenyen.
A csapatot Lengyel Béla irányította, a rajtnál a kétszeres magyar bajnok Arany Gábor, a GP P-Nivó ezüstérmese Cador Rida, a hegyibajnok Kusztor Péter, a kétszeres Tour de Hongrie győztes Remák Zoltán, a korábbi U23-as magyar bajnok Madaras Zoltán, és a klub olasz légiósa Samuele Marini képviselte színeinket.
Az útvonal:
Prológ, Csíkszereda
1.szakasz, Csíkszereda-Csíkszereda (157 km)
2.szakasz, Csíkszereda-Csíkszereda (199 km)
3.szakasz, kritérium Csíkszereda
Díjazások:
Az összetettben élen végző a piros trikót nyeri el, emellett 2000 lej üti a markát.
Prológ:
A 4.2 km-es időfutamon óriási P-Nivó siker született. A mieink kibérelték az első öt helyet a viadal első napján. A piros trikót Kusztor Péter vehette fel, a dobogó második fokára Madaras Zoltán, a harmadikra pedig Cador Rida állhatott fel.
1. szakasz:
Remák Zoli ezen a szakaszon átvette a piros trikót ugyanis több mint három perccel nyerte a szakaszt a prológon diadalmaskodó Kusztor előtt, s ezzel óriási lépést tett az összetett győzelem felé. A második Madaras lett míg a harmadik az ukrán Sztanyiszlav Rudi lett.
2. szakasz
A második szakaszt Cador Rida nyerte, akinek ez az első győzelme a P-Nivó csapatában. Második Kusztor lett míg a harmadik helyet Remák Zoli szerezte meg.
3.szakasz
Az utolsó napi csíkszeredai kritériumon Arany Gábor szerezte meg a legjobb helyet a csapatból, 4. lett. Az összetettben azonban a csapat minden címet begyűjtött. A legjobbnak járó piros mez, és a 2000 lejes fődíj Remák Zoltáné lett aki 42 km/órás átlaggal teljesítette a 425 kilométeres távot. A hegyi pontversenyben Kusztor Péter végzett elsőként a gyorsasági trikót pedig Madaras Zoltán nyerte meg.
Azt hiszem itt is bebizonyosodott, hogy a legjobb magyar csapat kétségtelenül a P-Nivó! Gratulálunk!
Na ezt én írtam a hivatalos oldal segítségével. Azért ezeknek a sikereknek is tud örülni az ember, bravó fiúk!
Szóval a másik hír, Dér Zsolt beszámolója a szerb bajnokságról:
Száznegyvenegy kilométer volt a verseny távja, ezt három körön belül kellett teljesítenünk, minden körben volt két rövidebb, egy és két kilométer közötti hegy, a pálya többi része dimbes-dombos, kanyargós, technikás volt. A versenyt nehezítette, hogy tizenhárom óra után rajtoltunk el, így a legnagyobb hőségben kellett bicikliznünk. Az utolsó körig nem történt semmi komolyabb támadás, a harmadik körben aztán hárman megléptünk a mezőnytől és a célig már nem is értek utol minket. A hajrában sikerült megszereznem az első helyet.”
A P-Nívó-Betonexpressz 2000 kerekesének, Remák Zoltánnak a győzelmével ért véget az idei Gemenci Nagydíj: a kétszeres Tour de Hongrie- és kétszeres Gemenci Nagydíj-győztes nyerte meg a szekszárdi viadal zárófutamát, a népszerű kritérium gálát. A villanyfényes tekerést minden évben nagy érdeklődés övezi, Szekszárd apraja-nagyja az utak mellett szurkol ilyenkor – a küzdelem ezúttal is látványosra sikeredett, s a végén Remák Zoltán ünnepelhetett, aki a sprintben a hajrák specialistáját, a pécsi Ivanics Gergőt utasította maga mögé.
A P-Nívó-Betonexpressz 2000 kerekesének, Remák Zoltánnak a győzelmével ért véget az idei Gemenci Nagydíj: a kétszeres Tour de Hongrie- és kétszeres Gemenci Nagydíj-győztes nyerte meg a szekszárdi viadal zárófutamát, a népszerű kritérium gálát. A villanyfényes tekerést minden évben nagy érdeklődés övezi, Szekszárd apraja-nagyja az utak mellett szurkol ilyenkor – a küzdelem ezúttal is látványosra sikeredett, s a végén Remák Zoltán ünnepelhetett, aki a sprintben a hajrák specialistáját, a pécsi Ivanics Gergőt utasította maga mögé.
SIKEREK A GEMENCI NAGYDÍJON: KÉT TRIKÓ ÉS RENGETEG UCI-PONT!
A 33. Gemenci Nagydíj második, Szekszárd és Pécs közötti 199 kilométeres etapján Madaras Zoltán hajszállal maradt le a győzelemről: a P-Nívó-Betonexpressz 2000 visszatérője a német Mohsszal vívott a mezőnybefutónál nagy csatát, s centiméterekkel mögötte, a második helyen ért célba. A mieink közül Dér Zsolt hatodik, Kusztor Péter pedig nyolcadik lett, vagyis igen jól teljesítettek a csapat sprinterei. A nap másik nagy történése az volt, hogy a hosszú időn keresztül szökésben lévő Arany Gábor remekelt a hegyihajráknál, összesen 41 pontot gyűjtött össze, s ezzel átvette a legjobb hegyimenőnek járó mezt!
A zárónapon két komoly feladattal vágott neki a távnak a csapatunk: lehetőség szerint győzelemhez segíteni az 51 másodperces hátránnyal második helyen álló Kusztor Pétert a holland Oostlanderrel szemben, illetve – emellett – megőrizni Arany Gábor első helyét a hegyi pontversenyben. Az utóbbi feladat látszott egyszerűbbnek, mivel a kétszeres magyar országúti bajnoknak tetemes előnye volt, de a mieink Cziráki Istvánnal és Kusztor Péterrel az élen mindkét hegyihajránál levédték a pontokat. Az egyik (rész)siker tehát megvolt, a másikhoz is közel álltak Stubán Ferenc versenyzői: Kusztor Péter igen ígéretes szökés részese volt, ám a hajrában Oostlander is beleerősített, s meg tudta őrizni előnyének tetemes részét. A siker így is óriási: az idén remeklő Kusztor Péter az UCI Europe Tour 2.2-es kategóriájú versenyén második helyével jó néhány ranglistaponthoz juttatta Magyarországot és tejlesítményével elnyerte a legjobb hazai versenyzőt illető magenta színű mezt is. Forrás: pnivo-kerekpar.hu
Hát akkor rögtön egy jó hír. :) Remák Zoli nyerte a Gemenc Kupa zárásaként megrendezett kritérium gálát. A hangulatos, este rendezett versenyen sprintben hódítótta el a győzelmet a Cornixos Ivanics elől.