Biztos vagy benne hogy közvetítő szeretnél lenni?
A közvetítők általában kapnak valakitől egy programot (miközben az autót nem is látták és a motor hangját sem hallották, az ügyféllel sem találkoztak, így azt is tudhatják hogy mit szeretne pontosan) amit rátölthetnek a motorvezérlőre egységre miközben fogalmuk sincs arról hogy mi és hogyan lett beállítva.
Nem hiszem hogy komolyabb chiptuning cégek foglalkoznának kezdőkkel, lehet hogy tévedek de ez a véleményem mert én soha nem tanítottam senkit és a jövőben sem fogok, azt gondolom hogy mindenki küzdjön meg a saját tudásáért.
Adott esetben, ha egy félig-meddig kezdőtől kapnál egy félig-meddig rossz programot és az autóban több százezer forintos kár keletkezne emiatt, akkor kíváncsi lennék arra hogyan tudnád megmagyarázni ezt az ügyfélnek, amikor azt sem tudnád hogy mi hogyan, mennyire és miért lett beállítva.
Senki ne gondolja azt, hogy ha megvesz néhány kiolvasót már "büntetlenül" foglalkozhat chiptuninggal.
Egyik volt ügyfelem mégis így gondolta, csörgött a telefonom bőven munkaidő után de felvettem mert el volt mentve a száma. (Vett egy kiolvasót és elkezdett chiptuninggal foglalkozni.)
Segítséget kért tőlem.
A szituáció tavaly december egyik hétvégéje és bőven este, az Alfa 159 nem indult be és egy parkoló a helyszín, az ügyfél vidéken lakik és szeretne hazaérni még aznap este, majd reggel az autójával kellene bemennie a munkahelyére.
Csak néhány nap volt karácsonyig és kellőképpen el voltam havazva, de segítettem neki és megoldottam a problémáját bár nem voltam túl boldog hogy este 10-kor jutottam el az ebédig, és attól sem hogy rommá fagytam egy parkolóban (ahol ő belekezdett a "chiptuningba") a hideg szél miatt, mégis a legkevésbé attól voltam/vagyok elragadtatva, ha valaki már belenyúlt előttem a vezérlőegységbe és úgy kell kijavítanom a hibát hogy a gyári állapot mentése nincs meg.
Ha komolyan gondolod hogy chiptuninggal akarsz foglalkozni, akkor első lépésként érdemes lenne 5-10 évet rászánni a témára (még előnyösebb ha a fél életedet, az már elhivatottságot jelenthet) továbbá ne ragadj le a slave verzóinál ami a droid/kókler szintet jelenti, talán be kellene ruházni egy master verzióra.
Volt már több olyan ügyfelem az évek során, akik műhellyel sem rendelkező közvetítőket szabadítottak rá az autójuk vezérlőegységére, majd amikor előjöttek a problémák akkor a vége az lett hogy "a hívott szám nem kapcsolható".
Az ilyen autókat is megoldottam miután az ügyfél kétségbeesetten hívott és közölte a fentebb leírtakat, továbbá hogy több szervizben járt és csak a pénzt költötte, de a problémája nem oldódott meg.
Ha ragaszkodsz a közvetítői szerephez, akkor eldobható telefonszámot javasolnék hogy nyugodtan tudj aludni.
Ez is ugyanolyan szakma mint a többi.
Ha elkezdesz vele foglalkozni, nem árt ha értesz is hozzá.
Egy témával kapcsolatos cikk linkje a LÓERŐ magazin 2014 március 22-i számából:
http://www.loero.hu/index.php/magazin/tuning/item/619-chiptuning-csak-szakembert%C5%91l.html
