Keresés

Részletes keresés

* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.10.24 0 0 159
BTKmániás Creative Commons License 2011.07.10 0 0 158

Itt van a hangos és a vizuális tájékoztatás különbsége!

Előzmény: BTKmániás (157)
BTKmániás Creative Commons License 2011.07.10 0 0 157

A H5 pótlási tájékoztató és az esélyegyenlőség

KTK-393 Creative Commons License 2011.06.23 0 0 156

Van jónéhány szerelvény, amin (még) nem működik, de én ma is csak működőkkel találkoztam. Majd szép lassan... :)

Előzmény: figyi26 (155)
figyi26 Creative Commons License 2011.06.23 0 0 155

Azt lehet tudni, hogy miért csak egy napig működött a villogó piros fény? Se tegnap, se ma nem volt jelzés.

Legalábbis amelyik szerelvényen utaztam.

Csak nem megint befuccsoltak vele?

Előzmény: * * BPO-700 * * (154)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.06.17 0 0 154

Esélyegyenlőség? Uramatyám!

* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.03.16 0 0 153

Óbuda Újság 2011/5

AtomcsiKK Creative Commons License 2011.01.04 0 0 152

Az automata visszazárásnak mi köze az esélyegyenlőséghez?

Előzmény: BTKmániás (150)
BTKmániás Creative Commons License 2011.01.04 0 0 151

Nem tudom miben, vagy mire hivatkoznak az esélyegyenlőség címszó alatt! Azért mert sok hallássérült utazik a kisföldalattin? A jelzést maximum azoknak szólhat akik a járműben vannak. Akik a lépcsőn jönnek le, azok nem fogják látni a jelzést...

Előzmény: BTKmániás (150)
BTKmániás Creative Commons License 2011.01.03 0 0 150

Január 4-től fényjelzéssel indul a kisföldalatti

 

2010. január 4-én üzemkezdettől a Milleniumi Földalatti Vasút járművein az indításjelzést – az esélyegyenlőség biztosítása érdekében – fényjelzéssel egészítjük ki.

 

Holnaptól a kisföldalattin a kocsik mennyezetére helyezett figyelmeztető fényjelzés kíséri az utastéri ajtók záródását. A sárga színűen villogó lámpák az utastéri ajtók zárására figyelmeztető hangjelzéssel egyidejűleg jelzik a szerelvény indulását.

 

A Budapesti Közlekedési Központ és a BKV törekszik a mozgásukban korlátozott személyek közlekedési esélyegyenlőségének megvalósítására, ezért az elmúlt időszakban több utasbarát lépéssel találkozhattak járatainkon. Novembertől például több villamosjáraton is élvezhetik a korszerű ajtózáródási rendszer előnyeit, amelynek lényege, hogy az ajtóknál elhelyezett fotocellák érzékelik az utascsere befejeződését, majd 4 másodperccel később az ajtó fény- és hangjelzés kíséretében automatikusan becsukódik.

 

A fővárosban több útvonalon közlekednek alacsonypadlós autóbuszaink és trolibuszaink, illetve a nagykörúti vonalakon alacsonypadlós villamosaink. A MillFAV vonalán bevezetésre kerülő új rendszer lényege szintén az esélyegyenlőség biztosítása. 

 

BTKmániás Creative Commons License 2009.11.29 0 0 149
Előzmény: BTKmániás (148)
BTKmániás Creative Commons License 2009.11.29 0 0 148
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2009.10.12 0 0 147
Mondjuk azt nem tudom, hogy miért állítottak be csuklósokat több nap után is, amikor én is hosszú ideje tapasztalom, hogy üresen mennek.
Előzmény: BTKmániás (146)
BTKmániás Creative Commons License 2009.10.10 0 0 146
26-os busz - pedig ma szombat van/volt és a nem túl kellemes idő ellenére is nagyon sokan voltak kint. Bringó-hintók, mikrobuszok (érdekes, még nem láttam ennyi utast, pedig sokan voltak rajta), sok sétálók...
Előzmény: COMBINO SUPRA NF12B (144)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2009.10.06 0 0 145
A második bekezdésben leírtakkal egyetértek, mert én is azok táborába tartozok akik 1 metrómegállót nem metrózik. :P

1 metró: Vörösmarty tér és Hősök tere között 1 megállóért nem utazok
2 metró: Keleti és Kossuth között 1 megállóért nem
3 metró: Nyugati és Ferenciek között 1 megállóért nem

veszem igénybe. Ez legyen az én gondom! :)
Előzmény: COMBINO SUPRA NF12B (144)
COMBINO SUPRA NF12B Creative Commons License 2009.10.06 0 0 144

Itt arra gondoltam, hogy akik esetleg igénybe vennék az Árpád híd - Nyugati tér között a járatot, azoknak feltehetően 5-10 perccel hosszabb menetidő nem számítana, cserébe kapnának egy átszállásmentes, kényelmes, közvetlen kapcsolatot a járat eredeti végpontjához. Egyébként meg nem hiszem, hogy akik a Szigetre mennek/jönnek, azoknak az az 5-10 perc túlzott mértékben számítana.

 

A "bár még ebben is vitatkoznék" állításom pedig a metróval való összehasonlításra vonatkozott. A metró hosszabb utazási távon  egyértelműen gyorsabb a felszíni tömegközlekedéstől. Azonban az Árpád híd - Nyugati tér távolság csak három állomás, ami nem túl sok. Figyelembe kell venni, hogy mindkét állomásnáll le / fel kell menni mozgólépcsőn + aluljáró lépcsőn + várakozás. Ez alatt az idő alatt a busz szvsz már kb. a Lehel térnél járna. (Természetesen hétvége van, és nincs dugó a Váci úton.)

Nos, erre értettem a "bár még ebben is vitatkoznék" megjegyzést.

Előzmény: * * BPO-700 * * (142)
COMBINO SUPRA NF12B Creative Commons License 2009.10.06 0 0 143

"Jah és biztosíthatlak: nem untam ezt a vitát amit lefolytattam veled! Kifejezetten jó volt! Csak sajnálom, hogy nem csatlakoztak... :("

Biztos nem szoktak kijárni a Margitszigetre, főleg nem a Nyugati tértől. -)

Előzmény: * * BPO-700 * * (141)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2009.10.06 0 0 142
OFF

"Egyébként ez a javaslatom nem azokat célozná meg elsősorban, akik gyorsan akarnak utazni (bár még ebben is vitatkoznék)"

Röviden elmondod?

ON
Előzmény: COMBINO SUPRA NF12B (132)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2009.10.06 0 0 141
Én is tiszteltem ezt a beszélgetést, mert jó vita tárgya! Szívesen beszélgetnék még erről hosszasan, csak attól tartok, hogy - a szavaidat használva: hajhatatlanságunk miatt - ha nem tudunk jobbat mondani, akkor a vitában egy helyen állunk!
Bár született egy elképzelés - valljunk be egyikünknek sem volt a fejében -, hogy 115-ös járjon egész nap, és a vonaljegy ez esetben legyen két járatra érvényes.
Aztán próbaként járjon a 26-os Nyugati térig és utasforgalmi szempontból alakuljon a sorsa! Álláspontunk azonban változatlan! :))

Bízunk benne, hogy sikerült bogarat tenni... Ha nem, hát nem! Én szerintem azért volt értelme erről beszélgetni.

Jah és biztosíthatlak: nem untam ezt a vitát amit lefolytattam veled! Kifejezetten jó volt! Csak sajnálom, hogy nem csatlakoztak... :(

Egyébként bármikor, más helyszínről is beszélhetünk az esélyegyenlőség jegyében! :)

"Nem többet, hanem ugyanannyit!" -- "Ami nyitva volt, ne zárjuk be!"
Előzmény: COMBINO SUPRA NF12B (140)
COMBINO SUPRA NF12B Creative Commons License 2009.10.06 0 0 140

Én is azt hiszem, hogy mindketten elég hajthatatlanok vagyunk a saját álláspontunk tekintetében. :) Nézd, a 115-ös állandósítása is javítana a jelen helyzeten, de attól tartok, hogy sajnos egyikből sem lesz semmi.

Én élveztem a veled való csatát a témáról immáron 3. napja, remélem, hogy Te sem untad, és az illetékes elvtársaknak is bogarat tettünk a szemükbe. :)

Előzmény: * * BPO-700 * * (138)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2009.10.05 0 0 139
Az első bekezdés idézet akart lenni! Bocsánat! :P
Előzmény: * * BPO-700 * * (138)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2009.10.05 0 0 138
Tudom, hogy kicsit kerülő, de a lehetőség mégiscsak biztosított, ugyanis ha én nehezen mozgó vagyok, akkor jelen körülmények között be kell vállalnom ezt a kis oda-vissza utat.

Az Árpád híd felőli megközelítésnél korábban is adott volt. Most is ez van. Javítani a 115-ös járattal lehetne.
De ha a szakemberek is úgy látják - biztos olvassák az eszmecserénket - akkor hosszabbítsák meg a 26-ost Nyugati térig.

Kettőnk álláspontja nem fog megváltozni! :)
Előzmény: COMBINO SUPRA NF12B (137)
COMBINO SUPRA NF12B Creative Commons License 2009.10.05 0 0 137

"Kérdezem: Nem bírjuk ki a Nyugati tér és Margitsziget közvetett kapcsolatát, felújítás alatt? Tűrtünk már ennél rosszabbat is!"
 

Tudom, a Szabadság híd felújításánál, a Fővám tér elérése. Elég szerencsétlenül lett megoldva a dolog, de be kell látni, hogy az nagyságrendekkel bonyolultabb forgalomtechnikai feladat volt. Ez esetben meg szinte szvsz kiált a megoldás. Szerinted nem lenne értelme, szerintem meg legalább egy kísérletet megérne.

 

"Kérdeznék mást is: Ami a felújítás alatt sem megoldott, de korábban sem volt közvetlen kapcsolat Moszkva tér és Margitsziget között akadálymentesen! Még a Margit híd budai hídfőtől sem (gyaloglás nélkül). Nah, ezt kellene "megnyitni"."

Ez kétségtelenül igaz, de én pl. ekkor (mozgássérült vagyok/ nehezen mozgó idős vagyok) elmennék Budáról is a Nyugati térig, ahonnan a szintén alacsonypadlós 26-ossal tudok a Szigetre eljutni. Tudom, hogy kicsit kerülő, de a lehetőség mégiscsak biztosított, ugyanis ha én nehezen mozgó vagyok, akkor jelen körülmények között be kell vállalnom ezt a kis oda-vissza utat. Természetesen, amit most leírtam, az a Margit híd felújítása előtti állapotokra vonatkozik.

Előzmény: * * BPO-700 * * (135)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2009.10.05 0 0 136
Lemaradt a kérdés:

Kérdeznék mást is: Ami a felújítás alatt sem megoldott, de korábban sem volt közvetlen kapcsolat Moszkva tér és Margitsziget között akadálymentesen! Még a Margit híd budai hídfőtől sem (gyaloglás nélkül). Nah, ezt kellene "megnyitni".
Erről miért nincs vita, eszmecsere?
Előzmény: * * BPO-700 * * (135)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2009.10.05 0 0 135
Igen, a 115-ös járat lenne a jó kulcs erre a problémára mindennap reggeltől estig. Ezt kellene kiharcolni.

A 15-ös/115-ös Szent István krt-i megállója azért nincs messze Nyugati térről.
Látom, nagyon szeretnéd a 26-ost. Úgy sem az én szavam a döntő. Járjon Nyugati térig (ami kerülő, plusz menetidő és párhuzamos más járattal), de ha nem válik be, akkor felesleges volt elindítani.
Szerinted jó járat lenne, szerintem nem.

Kérdezem: Nem bírjuk ki a Nyugati tér és Margitsziget közvetett kapcsolatát, felújítás alatt? Tűrtünk már ennél rosszabbat is!

Kérdeznék mást is: Ami a felújítás alatt sem megoldott, de korábban sem volt közvetlen kapcsolat Moszkva tér és Margitsziget között akadálymentesen! Még a Margit híd budai hídfőtől sem (gyaloglás nélkül). Nah, ezt kellene "megnyitni".
Amiért én hangot adok: ami nyitva van azt ne zárjuk be! Ja és az ismert mondat: Nem többet, hanem ugyanannyit.

Igenis - legalábbis felújítás alatt - állandósítanám a 115-öst.
Előzmény: COMBINO SUPRA NF12B (134)
COMBINO SUPRA NF12B Creative Commons License 2009.10.05 0 0 134

"Árpád hídtól valóban metróval nem akadálymentes, de mint írtam az ismert járatok a 15/133(115) alacsonypadlósak.
A plusz átszállás , plusz vonaljegy ügyben azt lehetne elérni, hogy ideiglenesen (mint ahogy a villamos-pótlóknál) egyik járaton az egyik végét, másik járaton a másik végét. Ez esetben el lehetne érni azt, hogy - az átszállások csökkentésével - a 15/133 járatok közlekedése szüneteljen és a 115-ös járjon folyamatosan.
"

 

De jó, hogy ezt így leírtad, (mármint, amit félkövérrel kiemeltem.) Tehát akkor ezek szerint a 115-ös járat biztosítja/biztosítaná az állandó alacsonypadlós kapcsolatot, ami jelenleg hétköznap este ill. hétvégéként, munkaszüneti napokon jár. De mi van hétköznap estig? Lehel tér a 15-össel + onnan a 133-assal az Árpád hídig + 26-os busz. Ráadásul a 15-ös/115-ös Szent István krt-i megállója azért csaknem egyenlő a Nyugati térrel. (Most a nehezen mozgó, idős honfitársunk vagy turisták szemszögéből nézve.) Igaz, hogy én a 26-osokat is egyelőre csak hétvégén járatnám. Tehát akkor mégiscsak elvettek valamit mind a rászorulóktól, mind a nem rászorulóktól egyaránt, nevezetesen a közvetlen kapcsolatot a Nyugati tér, 4-es, 6-os villamos és a Margitsziget között. Persze azt tudom, hogy a Margit híd felől jelenleg lehetetlen megközelíteni a Szigetet az ismert rekonstrukció miatt. Ezt teljes mértékben akceptálom, nem emiatt háborgok!

Te pl. állandósítanád a 115-öst a felújítás alatt, én meg azt mondom, hogy maradjon minden így, ahogy van, kivéve a 26-os busz Árpád hídnál lévő végállomását, de ezt már korábban részletesen kifejtettem.

Előzmény: * * BPO-700 * * (133)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2009.10.05 0 0 133
Nem vagyunk félreértésben.
Árpád hídtól valóban metróval nem akadálymentes, de mint írtam az ismert járatok a 15/133(115) alacsonypadlósak.
A plusz átszállás , plusz vonaljegy ügyben azt lehetne elérni, hogy ideiglenesen (mint ahogy a villamos-pótlóknál) egyik járaton az egyik végét, másik járaton a másik végét. Ez esetben el lehetne érni azt, hogy - az átszállások csökkentésével - a 15/133 járatok közlekedése szüneteljen és a 115-ös járjon folyamatosan.

Mester utca, Baross utca, ill. Rákóczi tér felől is el lehet jutni a szigetre, úgy ahogy mondtad 2 átszállással. (4/6 + 115 + 26)

Budai oldalról most kicsit problémásabb a téma: a Moszkva térnél maradva. Ugyanis a budai hídfőnél a villamosmegálló nem akadálymentes. Remélem, hogy felújítás után már az lesz.
Amúgy a 134-es jelenlegi formájában valóban az észak budai térségnek kedvez, de Szentlélek téren át lehet szállni rá a HÉV-ről, és buszokról vagy a Raktár utcánál a megint más buszokról.
Azt, hogy a 134-es megy be a szigetre, az nem azért van, mert a békásmegyerieknek akartak jobbat, hanem azért, mert felesleges lett volna újabb vonalat létrehozni oda ahol más vonallal aránylag jó az ellátás.
Mondhatnám azt is, hogy a 134-es mintájára, akár a 120-as is bemehetett volna a szigetre, de minek, ha ott a 26-os?
A 134-essel - amin vannak alacsonypadlósok is, sőt szóló vonal lévén csuklós is van (szó van a járat csuklósításáról) - megvan a kapcsolat a budai oldallal, oly mértékben, mint a 26-ossal: kerülővel.
A Margit híd lezárásával járó kellemetlenséget mindenki el tudja fogadni. Természetesen úgy, hogy továbbra is biztosítva legyen az eljutási lehetőség.

Tehát összegezve: a 115-ös járat állandósításával és vonaljegy érvényesítésével csökkenne az átszállás (az utazási idő nem!!!) és utasbarátabb megoldás lenne, mint a párhuzamosan pazarlóan közlekedtető 26-os járat. (A nem rászoruló utasoknak a metró kedvezne a legjobban, ezzel már csökkenne az utasszám.)

Ez a téma amit folytatunk, már szakmai jellegű, bár a közlekedésbarát tud véleményt mondani. Ebben a topicban az akadálymentes közlekedésről beszélünk és a sziget megközelíthető továbbra is akadálymentesen. A híd lezárásával járó kellemetlenséget - a saját érdekünkben - el kell fogadnunk! Ugyanis a hídon jár még a villamos (igaz szigetnél nem áll meg). Nem vettek el semmit, csak azt, hogy Margit híd felől nem lehet megközelíteni. De hát ez érthető hiszen munka folyik.
Senki nem örülne, ha valaki a munkaterületénél állandóan jönnének-mennének...

Még a nyáron amikor szó volt villamos-pótló járatok magaspadlósításáról, akkor szót emeltem én is, hogy ez nem helyes megoldás! Természetesen megértettem, hogy a VOLVO buszok nem férnek el a megállókban. Ez az utas problémája? Ajánlották az 5-ös busszal való utazást Moszkva térről, mely Belvárosba visz, vagy a Blahára. A gond az volt, hogy a Moszkva téri (Csba utcai) megállóhely nem akadálymentes. Olyat ajánlottak ami megközelíthetetlen. Természetesen a fejemhez vágták, hogy ott a Vérmező utcánál is, az alagútnál is megközelíthetik.
1) Már kerülőre küldték
2) Moszkva tér - alagút - Krisztina körút sem akadálymentes (ebbe már nem álltam le vitatkozni)
Aztán jött a hír, hogy 1 db Ik405-ös autóbusszal biztosítani tudják a kerekesszékeseknek a 4/6V pótlóbuszok vonalán. Ekkor mondtam azt, hogy csendben vagyok, mert a lehetőséget biztosítottak. Az más kérdés, hogy volt-e utasa.
(Bevallom anyagi hátránya az lehetett, hogy a sofőr készenlétben volt. Úgy gondolom, hogy a cég ennyit megtehet az utasokért.)
Vagyis az addigi lehetőség továbbra is fennállott.

Most a Margit híd lezárásával a rászorulóktól nem vettek el semmit, mert amennyit elvettek, annyit vettek el a nem rászorulóktól is.

Én azt mondom, hogy ami megnyílt, azt ne zárjuk be! -> remélem érthető!

Bár a témához nem kapcsolódik, de megemlíteném, hogy a jelenlegi alacsonypadlós járműállományt nézve aránylag jól szét vannak szórva az autóbuszok. Ezzel szemben még mindig van javítani való. A javítás miértjére a válasz a honlapomon is olvasható.

Visszatérve az eredeti témához: a 115-ös járat teljes üzemidő közlekedtetése és a vonaljegy használata...
Előzmény: COMBINO SUPRA NF12B (132)
COMBINO SUPRA NF12B Creative Commons License 2009.10.05 0 0 132

Azt hiszem, hogy félreértésben vagyunk egymással. A 4-es, 6-os villamosok és a 26-os buszok kapcsolatnál én a közvetlen kapcsolatra gondoltam, tehát nem a metrón keresztülire, mert ugye az már egy újabb átszállásnak tekinthető. (Plussz BKV jegy) És az akadálymentes közlekedésnek is lőttek... (M3 jelenleg sajnos még nem akadálymentes) Tehát nyugodtan kimondhatjuk, hogy a Margitsziget kapcsolata a belváros egy része felé jelenleg elég problémás. Nem beszélve azokról, akik nem kimondottan Dél-Budáról, hanem pl. a Mester u-nál, Baross u-nál, ill. Rákóczi térnél szállnak fel a nagykörúti villamosokra, ők jelenleg csak 2-szeres átszállással tudják elérni a Szigetet. De mondhatnám azokat is, akik pl. Moszkva tér és M.híd, budai hídfő közötti megállóknál szállnak fel a 4-es, 6-osra.

Szóval én nem többletszolgáltatást szeretnék, csupán az eredeti állapotokhoz képest kicsit közelebbit.

 

A menetidőről:

 

Szerintem hétvégenként simán elbírná a Váci út azon szakasza azt az egy szem 26-os buszt, talán nem araszolna a dugóban órákig. Amennyiben pozitívak a tapasztalatok, és van rá igény, akkor jövő nyártól akár hétköznaponként is járhatna a busz. Egyébként ez a javaslatom nem azokat célozná meg elsősorban, akik gyorsan akarnak utazni (bár még ebben is vitatkoznék), hanem azokat, akik kényelmesen, kevesebb átszállással, az eredetihez hasonló módon kívánnak eljutni a Margitszigetre.

A 134-es autóbusz meg legfeljebb csak az észak-budaiak közlekedését biztosítja, ami szép és jó, de ebben a történetben nem sokat játszik.

Előzmény: * * BPO-700 * * (131)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2009.10.05 0 0 131
>> A 4-es, 6-os villamosok és a 26-os buszok kapcsolata a szigettel valóban megszakadt.

Természetesen a 26-os autóbusznál Margit híd felől értendő!!!
Előzmény: * * BPO-700 * * (130)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2009.10.05 0 0 130
A 26-os autóbusz téli időszakban (ill. rossz időben) érthető, hogy kisebb a kihasználtsággal közlekedik. Azt, hogy strandszezonban többen utaznak (a Margit híd lezárását figyelmen kívül hagyva) Nyugati tér felé, szerintem ez is érthető. Ugyanis 4/6 villamosokkal már dél-buda felé, illetve Moszkva téri csomóponttal az utasok már "szétszóródnak". Nem beszélve a metróról, valamint budai oldalon a HÉV-ről. (Budai oldalon jelenleg a 134-es autóbusszal oldható meg.)

A Margit híd lezárással nem feltétlen jelenti azt, hogy a 26-os autóbusszal többen utaznának Árpád hídon túl Nyugati tér felé.
Nem végeztem számításokat, de megnézhetjük, hogy ha dél-buda felé mennek az utasok, akkor gyorsabban eljutnának már az Árpád hídtól a metróval Ferenciek teréig, onnan a 7-es buszcsaláddal, vagy éppen Ferenc körútig és onnan 4/6 villamosokkal, minthogy Nyugati térről (ami odáig a Zenélő kúttól kb. 20 perc) még 20 percet utazzon a Combinoval. Árpád hídtól Ferenc körútig, illetve dél-budai végállomásig kb. 20 perc. Vagyis feleannyi idő. Kiszámolható Moszkva tér irányába is.
Tehát lehet, hogy ki lenne használva, de kinek érné meg dupla annyi időt utazni? Ha az utasok rájönnek, akkor már felesleges lenne Nyugati térig közlekedtetni.
A Nyugati tér és Árpád híd közötti utasok/lakosok - ahogy korábban írtam - az eddigi alternatívás útvonallal is elérhetik a szigetet.
Mindezt mérések nélkül mondom. Ha valóban többen utaznának és ki lenne használva, akkor azt mondom megérné, de az utazási időt figyelembe véve, nem látok esélyt arra, hogy használnának is.

A 4-es, 6-os villamosok és a 26-os buszok kapcsolata a szigettel valóban megszakadt. A Szabadság híd lezárásakor is megszakadt a kapcsolat Pest és Buda között. A két hídfő között mégis volt kapcsolat, de nem volt olyan alternatíva amivel gyorsabban eljuthattak. Ilyenkor lett volna jó a 4-es metró...

A Szállodák eléréséhez a már ismert járatokkal megközelíthetők, akadálymentesen is.

Én szerintem akkor kéne hangot adni ennek a problémának, ha nincs biztosítva az utazási lehetőség az arra rászorulóknak. Mivel a lehetőség adott, így szerintem minden rendben van.
Ugyanis nem többet kell adni a kerekesszékeseknek és babakocsisoknak, hanem ugyanannyit.
Előzmény: COMBINO SUPRA NF12B (129)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!