Keresés

Részletes keresés

V43 1279 Creative Commons License 2018.02.27 0 0 4044

Nem vagyok helybéli, mint írtam ez egy ötlet, semmi több.

Előzmény: h.zsolt1994 (4043)
h.zsolt1994 Creative Commons License 2018.02.23 0 0 4043

Teljesen egyet kell hogy értsek az általad leírtakkal. Ez a napi 2 vonatpár egy alibi menetrend. Ráadásul még az időpontok is olyanok, hogy véletlen se legyen használható. Csornára a 6:55-re érkezik az első vonat, ez nyilván a munkavállalóknak sem megfelelő, ahogy az iskolásoknak sem. Talán még a Győr felé történő átszállás ami itt még jónak mondható – persze akiknek a 7:33-as érkezés még megfelelő, hogy eljusson a célpontjához. Pápára az első vonat 9:55-ös érkezésére inkább nem mondok semmit.

A menetrend bővítése természetesen szükségszerű, ha a jelenleginél jobb kihasználtságot szeretnénk elérni. A ’90-es évek menetrendkönyveit tanulmányozva kiderült, hogy akkoriban 8 pár vonat közlekedett hétköznaponként a vonalon. Persze ezek sem voltak tökéletes időpontban. Akkoriban (1997-1998. évi menetrendből mondanám a példát) Csornára érkezett vonat 4:35-kor és 6:27-kor. Ez szintén egyedül a Győr felé történő átszállásra volt jó (5:15-ös és 7:33-as győri érkezés), akiknek a célpontjuk Csorna volt, számukra kevésbé. Pápára az első vonat 6:37-kor ért be, amihez egy átszállási lehetőség kínálkozott Győr felé (7:38-as érkezés). Akiknek a célpont Pápa volt, számukra ez megint nem volt kedvező. (Itt jegyezném meg, hogy a Celldömölk felé közlekedő személy 6:28-kor indult tovább Pápáról).

A buszos ráhordást egy lehetőségnek tartom, amikor is már van egy jól működő vasúti közlekedés. Persze ehhez az infrastruktúra fejlesztése is kellene, hiszen jelen állapotban akad olyan eset, amikor legközelebbi buszmegálló is jelentős gyaloglást igényel a vasúthoz.

De önmagában is, ha a ráhordást nem is vesszük figyelembe. A buszok menetideje hosszú (a jelenlegi, lassújelekkel kidekorált pályán közlekedő vonattal összevetve), továbbá sok esetben átszállást is igényel egy-egy utazás Csornára vagy Pápára. Ugye ami itt hátrány, hogy több állomás, megállóhely a település középpontjától távol esik. Így a fejlesztési javaslatok között ezekre is megoldást kell találni (pl. megfelelő kialakítású parkolóhelyek, biztonságos kerékpártárolók, stb.)

Átszállási lehetőségek közül eddig főleg Győr irányába gondolkodtam. Viszont említetted a Celldömölk-Csorna járatot reggelre, illetve az esti időpontban vissza. Celldömölk irányából is lenne igény a Pápa-Csorna vasútvonalra? És kik vennék igénybe ezt? Munkavállalók, iskolások? Ez számomra teljesen új információ, ami igen csak felkeltette az érdeklődésemet.

V43 1279 Creative Commons License 2018.02.23 0 0 4042

Szia!

A véleményeddel nem vagy egyedül.

Nem akarlak kiábrándítani, de a napi 2 pár Bz finoman fogalmazva sincsen tömve, én legalábbis kétszer utaztam, már két vonatpáros időben, egyszer végig Csornától Pápáig, egyszer pedig Csorna-Szany között és egyszer sem tapasztaltam tömeges érdeklődést. Voltak páran a motorkocsin de maradt még bőven szabad 4-es hely, megállásonként pedig szépen elfogytak az emberek.

Nagyon sajnálom, hogy az újranyitás után nem sokkal ismét sikerül itt tartani ezen a vonalon, évek óta. Még volt több vonat, addig többen is utaztak, ezt szintén tapasztalatból mondom.

Megoldás? Több vonat, minimum napi 4-5 és talán Pápán túli eljutás: például nem szerelvénymenetben, hanem meghirdetett vonatként közlekedne reggel Cell-Pápa-Csorna viszonylatban este pedig vissza, de ez is csak egy gyenge ötletelés a mai viszonyok között. Törvénybe van foglalva, hogy elégséges szolgáltatás a napi 2 vonatpár, tehát politkai okokból az újbóli bezárása nem várható.

Buszos ráhordás nem hiszem, hogy még lenne, mire is működne? 2 vonatra egy napon aligha.

Sajnos megfelelő alternatíva híján a busz viszi el az utasok nagy többségét. Még egyszer hangsúlyozom: több vonatra, amik megfelelő időben, megfelelő csatlakozásokkal közlekednének, lenne igény.

Előzmény: h.zsolt1994 (4041)
h.zsolt1994 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 4041

Szia!

Köszönöm az érdeklődésedet a téma iránt. :)

A kérdőív célja az, hogy megismerjem a vasútvonal mentén élők utazási szokásait, véleményüket a jelenlegi helyzetről, illetve mik az elképzeléseik hogy vonzó legyen a vasút az utazáshoz.  Véleményem szerint ha egy színvonalas szolgáltatás lenne ezen a vasútvonalon, akkor elsősorban a vasútvonal mentén, illetve annak környékén élők vennék igénybe azt. Így tehát természetesen a kérdőívben számítok azok véleményére is, akik bár nem a vasútvonal mentén élnek, de igénybe vennék azt (pl. autóbuszos ráhordással érkeznének a vasúthoz).

Persze lehetnek ezektől eltérő utazási igények is. Amennyiben valaki nem a vonal környékén él, de utazási célpontja a vasútvonal által érintett település, vagy annak közelében található, természetesen a kérdőív őt is megszólítja, hiszen a lakhelyen túl érdeklődik az utazási célpont iránt is (pl. aki Hegyeshalomban lakik, és Szanyra szokott utazni). Ezért elnézést is kérek, hogy az első hozzászólásomban nem fogalmaztam meg ezt ilyen pontosan.

Fontos megemlítenem, hogy szívesen fogadom, megköszönöm a vonaltól távolabb élők véleményét, javaslatait, esetleg dokumentumait is, akár itt, akár e-mail formájában.

Úgy hiszem, azt is fontos megemlítenem, hogy a MÁV részéről is nagy segítőkészség van a témával kapcsolatban. Azon túl, hogy a külső konzulensem a MÁV forgalmi szakértője és rengeteget segít, a kérdőív megszerkesztésében segítséget kaptam a MÁV kommunikációs szakértőjétől is (pl. az érintett települések listaszerű felsorolására is innen érkezett a javaslat, a könnyebb áttekinthetőség végett).

Előzmény: V43 1279 (4040)
V43 1279 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 4040

Nem akarok beleszólni, de miért csak a vonal mentén élőket szólítja meg a kérdőív?

Előzmény: h.zsolt1994 (4039)
h.zsolt1994 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 4039

Sziasztok!

Jelenleg a szakdolgozatomat írom, melynek címe: Fejlesztési javaslatok az utasforgalom növelése érdekében a Pápa-Csorna vasútvonalra vonatkozóan. Az elkészítés része a kérdőíves kikérdezés. Ezzel kapcsolatban szeretném kérni a vonal mentén élők, érintettek segítségét. Kérem, aki teheti, töltse ki a kérdőívet! Köszönöm szépen előre is!

A kérdőív elérhetősége: https://docs.google.com/forms/d/1LHomw5smz48-RUtak66kiivFDyv9lIbPGzEbBsYlAfk/viewform?edit_requested=true

peter996 Creative Commons License 2018.01.27 0 0 4038

A rugós váltók ki vannak szögelve, a nyílt pálya egyenes folytatását képező irányban mind Egyed-Rábacsanak, mind Szany-Rábaszentandrás állomásokon. Napi 2 vonatpár közlekedik, vonatkeresztezés nincs már a vonalon. A pálya borzasztó állapotban van, a legrégebbi talpfa amit a vonalon tett kirándulásom alkalmával felfedeztem 1954-es. Ahol talpfa van ott a csavarok az alátétlemezekből potyognak. Régen a cukorrépa forgalom miatt közlekedett rajta tolatós, de mára egyátalán nincs rajta teherforgalom. Nagy kár ezért a vonalért, hiszen aki vasútbarát, vagy vasutas, sok olyan dolgot (jelzőket, rugós váltót, figyelmeztető jeleket) láthat itt, amit az országban csak egypár helyen lehet látni. 

Ádám Várkonyi Creative Commons License 2017.10.29 0 0 4037

A '14 februárban készült videón az látszik hogy egyenesben vannak.Én idén még nem jártam egyik helyen se,tavalyról meg nem emlékszem hogy voltak állítva.

Előzmény: Lovrin (4036)
Lovrin Creative Commons License 2017.10.29 0 0 4036

Rugós váltó van telepítve, nem? Akkor használják mindenképpen

Előzmény: Ádám Várkonyi (4033)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2017.10.28 0 0 4035

Egyáltalán állomásnak minősülnek ezek még vagy már egy állomásköz az egész vonal?

Előzmény: Aln 663 1189 (4034)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2017.10.28 0 0 4034

Nem. Semmi értelme. Más forgalom úgy sincs rajta.

Előzmény: Ádám Várkonyi (4033)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2017.10.28 0 0 4033

Amúgy Egyed ill.Szany kitérőit használják még?

Miután bevezették a 2pár járatot,még használták,de aztán a'14-es videón már egyenesben volt minden.

Aln 663 1189 Creative Commons License 2016.07.02 0 0 4032

Bzmot 267 lerobbant? Mintha a 180-as húzta volna be.

 

Aln 663 1189 Creative Commons License 2015.11.29 0 0 4031

Tök mindegy ennek a vonalnak!

Előzmény: alexejevics (4030)
alexejevics Creative Commons License 2015.11.29 0 0 4030

Ja, meg elb...hhmmni az IC-csatlakozást délután.

Előzmény: Aln 663 1189 (4029)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2015.11.29 0 0 4029

Ismét sikerül megállítani a két pár kis dici-döcit Rábahídnál. Fantasztikus, végre fejlődik a vonal! 

20-as vonal Creative Commons License 2015.11.17 0 1 4028

Nem lesz semmiféle átvétel. Legalábbis mostanában. 

Előzmény: V43 1279 (4027)
V43 1279 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 4027

Ezek szerint igazak lehetnek a régóta hallott pletykák az átvételről? 

Én még hallottam a 20-as Porpác-Cell részéről, meg a 10-es vonalról is (itt elvileg menetrendváltástól Ludmillák is fognak járni).

Előzmény: Aln 663 1189 (4023)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2015.11.15 0 0 4026

Elég nagy rá az esély, de színvonalas menetrendet akkor sem várnék.

Előzmény: Ádám Várkonyi (4024)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2015.11.15 0 0 4025

Helyesen:lehetne sztem

Ádám Várkonyi Creative Commons License 2015.11.15 0 0 4024

Hát 247 itt csak akkor sztem lehetne ha a GYSEV átvenné a vasutat, de akkor nem is 2 vonat járna itt!

Előzmény: Aln 663 1189 (4023)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2015.11.15 0 0 4023

Az ország jobban teljesít, végre megállhatnak! Talán a közeljövőben nem Bz ugrál majd ezen a két pár vonaton hanem 247.

Előzmény: Ádám Várkonyi (4022)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2015.11.15 0 0 4022

A Start honlapján fentvan az új menetrend miszerint jövőre újra megállnak Rábahídnál a vonatok ill. Csornáról az ícék besűrítése miatt a reggeli vonat 10 percel előbb, a délutáni meg 10 perccel később indul.

Vonatguru Creative Commons License 2015.02.03 0 0 4021

Hali!

Egy kép január végéről, mikor is a hófúvások miatt Dácsiás előfogatot rendeltek el a Bzmotok elé: https://www.flickr.com/photos/vonatguru/16436428062
Illetve a képhez videó is tartozik: http://youtu.be/i65PDD6iMgE

GySEV 5047 Creative Commons License 2014.12.11 0 0 4020
Tastam Creative Commons License 2014.11.19 0 0 4019

 A Magyar kir. Államvasutaknál a múlt század elején komolyan foglalkoztak azzal a kérdéssel, hogy mennyire lenne balesetveszélyes, ha a kisebb forgalmú mellékvonalakon az útátjárókat nem biztosítanák sorompóval. Végül 1910-ben elhatározás született, hogy a Pápa - Csorna vonalon próbaképp megszüntetik a sorompókat és az őrházakat, s ha a kísérlet beválik, az intézkedést fokozatosan kiterjesztik az ország összes vicinálisára.

kdani99 Creative Commons License 2014.06.22 0 0 4018

de ezért mellékvonal,a mellékvonal :-)

alexejevics Creative Commons License 2014.06.04 0 0 4017

80-nal is lehetne rajta menni, sőt van, ahol 100-zal is. Csak persze ilyenkor jön a szokásos papírhadviselés hatósági és üzemeltetői részről.

Előzmény: V63-017 (4015)
kdani99 Creative Commons License 2014.06.04 0 0 4016

igazatok van,bocsánat! :-)

 

áááá,jó neked,biztos kafa lehet vezérállásból :-)

V63-017 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 4015

Pedig 60-as! :) Olykor kapok a vonalra pihentetésképp egy-egy szolgálatot! :D

Előzmény: kdani99 (4011)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!