Miert, a MAV mozdonyai (V63, V43) vagy az OEBB Cargo -s mozdonyok konyebbek (mint a maganvasutiak) ???
Vagy tobb tengelyen oszlik el (jo, a Gigant -nal valoban igaz ...)?
Na es regebben (meg a villamoitas elott) a Sergej -ek, azok konyebbek voltak ???
Irod, hogy 21.5 tonnas tengelyterhelesu a palya a 20-ason.
Eloszor is HOGYAN LEHETSEGES az, hogy nagyobb tengelyterhelesu (maganvasuti) mozdony szaladgalhat rajta ???
Ezt most vasuti-jogilag kerdem ...
Tovabba ha a MAV komolyan gondolja, hogy a 25 + 20 (+30a) az egy EU-s fo vasuti korridor, akkor illene a tengelyterhelest novelendoen atepiteni ...
Gondolom a 25 -os igy (ezzel osszhangban) lett anno at- ill. ismet megepitve, ahogyan (ugyancsak gondolom, hogy) a 30a is.
Na de mi ujsag a 20-assal, ha a MAV tenyleg komolyan ugy gondolja, hogy a Bp. - Adria EU-s fokorridornak a Bakony -on at kell mennie ???
Szerintem a 20-ashoz a rendszervaltas es villamositasa ota kb. pont ugy nem nagyon nyultak hozza lenyegeben, mint a 30-as Balatonszentgyorgy - Nagykanizsa - Gyekenyes szakaszahoz ... Azaz azota csak amortizalodott es romlott, sajnos.
Kivetel persze azok a kritikus szakaszok egyes nyarakon, amik ellehetetlenitettek a vonatkozlekedest akkor teljesen (vagy csak a tehereket, mint most is). Pl. a Szengal es Herend kozti resz, stb. Vagy mint a mostani resz, amit ugy hallok meg mindig nincs kesz, sajnos ...
MIKOR lesz amugy ismet jarhato a 20-as mai kritikus (tehervonatoknak kizart) szakasza???
Nekem sem egyertelmu, csak egy tipp/megerzes az egesz ...
Amikor meg a magyar nagyipar duborgott szerte szet az orszagban, igy a 20-as menten is, akkor valszeg meg a karbantartas szocskat is ismerhettek a MAV-nal, igy a vonal jol muzsikalt ...
De aztan a magyar nagyipar nagy resze bedolt, a 20-as menten is, jelentosen csokkentve a vasuti arufuvarozasi igenyeket, akkor a 20-ason nem sok teher ment (szamtalanszor voltam Vas megyeben Bp.-rol azon a vonaalon, anno nem igazan lattam tehereket egymas utan ...).
Majd jott a Hodos -i dolog es a 20-asra zudult a Bp. fele meno forgalom (teher), mikozben a palyat lenyegeben mar regota nem igazan tartottak tisztessegesen karban, ahogy ma sem teszik, csak amikor mar elkerulhetetlen max ...
Igy a 20-as szinvonala is jelentosen csokken evrol evre sajnos ...
A 20-as eredetileg NEM ekkora volumenu teherforgalomra lett tervezve, az verte szet mara a palyat
Nekem ez nem annyira egyértelmű, persze az ellenkezője sem.
Mielőtt a szlovéniai tranzit megjelent, a vonalon belüli igények voltak kifejezetten nagyok:
Ajka környéki Bauxit/alumínium, illetve szénbánya és mangán, Hajmáskér honvédség, illetve a leágazó 27-es vonal forgalma: Fűzfő- és Peremartongyártelep, Pétfürdő Nitrogénművek, Várpalota-Inota, e mellett a kisállomási egykocsis fuvarok. Ezeknek az igényeknek egy része mára teljesen eltűnt, mások lecsökkentek.
Hat ugy nagyjabol SEMMI, megy a szenvedes rajta a MAV altal ....
Egy vaganyos es mara mar elegge le is van amortizalodva, esik szet (igaz NINCS meg a 41-es vagy az egykori 150-es szintjen ...)
Az egykoron eleg jo Boba - Ajka szakasz telle van lassu jelekkel (ti irtatok), a gyonyoru Ajka - Veszprem szakasz meg ugy van mint a 70-es vonalon a tamfal esete (evente visszatero problemai vannak az alepitmenyenek ...), az ugyan csak szep Veszprem . SzFeherVar szakasz meg ismet csak lassujelekkel van telle (ti irtatok) + vizeszsakok, stb...
Szoval en NEM azt allitom, hogy a Bakony vasuti problemaja NEM oldhato meg (ha a sloven megoldhato volt), HANEM azt, hogy a 20-as vonal mara elegge lerottyant, aminek (szerintem) az oka a ra kuldott sok sok tranzit teher Hodos fele es felol ...
A 20-as eredetileg NEM ekkora volumenu teherforgalomra lett tervezve, az verte szet mara a palyat (na meg persze a karban tartas teljes hianya a MAV es az orszag reszerol)!
Erre irtam, hogy Magyaro. HIABA epitett egy csoda 25-ost Boba -ig, ha onnan NINCS tovabb "kulturaltan vasutilag" Bp. fele mara!
Szemben Slovenia -val, ahol meg ugyan Ormoz -ig epitettek csoda palyat Hodos felol, majd teljesen felujitottak a klasszikus fovonalat (Ormoz -Pragersko) is, de ONNAN VAN TOVABB "vasutilag kulturaltan", mert szepen ujitgatjak szakaszokban ill. eleve dupla vaganyu es az mar 150-170 eve nagy teherforgalomra volt alapbol tervezve!
Magyaro.-nak HOL VAN ilyen koncepcioja (mi lesz Boba utan, hogy menjen a sok teher Bp.-re, stb.)???
Egykoron (a 25-os kifenyezese idejen) erre is voltak hangzatos igeretek, de az egeszbol NEM LETT SEMMI SEM!
Igy HIABA hivjak aez egeszet (Kyiv -) Bp. - Ljubljana - Torino - bla bla bla EU-s fokorridornak, az egesz csak egy mese habbal (ebben a formaban legalabbis) ...
Nem ertek hozza ugyan, de szereny meglatasom szerint a 20-as fo problemaja a kovetkezo:
Hodos vissza-/megepulte elott TISZTESSEGESEN kiszolgalta Szombathely -et teher- es szemelyszallitassal, esetleg nehany plusz transit teherrel Szentgottgard -on at Graz fele, stb.
Nagyon szerettem ezt a vonalat, epp az adottsagai (taj + vonalvezetese) miatt!
De aztan jott Hodos es a sloven/olasz tobblet teherforgalom, ami mara mar FULL SZETVERTE az egykori egeszen jol muzsikalo 20-ast Boba es Fehervar kozt!
Oka nagyon egyszeru: A 20-as (jelen vonalvezetessel es adottsagokkal) NEM ERRE lett original tervezve!
A Magyar Vasut es Magyaro. meg elkovette azt a fatalis hibat, hogy epitett az oh.-tol Boba -ig egy kifenyezett 25-ost, majd elfogyott a lenulet es a penz es a hozzaallas, stb., azaz szo szerint NEM GONDOSKODOTT a vonal megfelelo tovabbvezeteserol, ertsd: full koncepciotlanul csak bekototte a 20-asba, mert jobb otlete NEM volt es azota SINCS!
Joooo, regen volt minden, hogy majd Cell - Papa - Gyor fele, meg tudom is en merre, aztan meg Ajka es Veszprem koze uj bazisalagut 160 km/h -s palyaval, meg stb. de az egeszbol SEMMI SEM LETT es mar nem is lesz!
Igy szep lassan a regi meno es egykoron egesz jo minosegu 20-as mara full le lett amortizalva a ra testalt jelentosebb (???) tobblet teherforgalom altal ...
létezik amúgy olyan, hogy időnként lebasszák a forgalomirányítást, és az összekapja magát egy ideig? A héten az extrém hőség ellenére - amikor néztem - csökkentek a késések. inkább 15 perc körül késett a legtöbb vonat, nem 30 körül. Kivétel a tegnapi Citadella, de az most +2 órával lépett be.
Az 1-es vonali topikban írtam nemrég, hogy ott meg a reggeli bécsi ingázás van elszarva Győr felől a Daciával.
Ez a vasút ilyen, megy róla apofázás, hogy zöld, hagyd otthon az autót...stb., munkába járni meg nem tudsz vele. És ez a fényes nyugaton is így van. Az állandó sztrájkolás, klímaticket, járatkimaradás, túlzsúfoltság és egyebek miatt ott is megbízhatóbb az autó, a beruházásokba ott is meg nálunk is (DK) belekötnek a "zöldek".
azzal, hogy a Pestre reggel 9 előtt papíron beérkező Göcsej Göcsej + Isztriává változott, a 18:00-ás Bakony meg a Citadella visszaforgása, a 17:30-as veszprémi személy meg megszűnt, sikerült a bejárók jelentős része számára legideálisabb vonatokat teljesen megbízhatatlanná tenni. a reggeli Göcsej ma 50 percet késett Pestig, a Citadella 2 órát, ami miatt eleve csak Fehérvárig ment. Nb. a 18-as Bakonyra délután 3 körül vettem helyjegyet, amikor már látszott, hogy a Citadella a szokásosnál is többet fog késni (50 perccel lépett be asszem, de 2 óra lett a vége), mert naívan azt hittem, nem az fog forogni. Hát, soha többet, ha azt látom, hogy a Citadella 30 percnél többet késik. Csak azt nem értem, hogy ha már bőven látszik délután kettőkor, hogy a citadella el fog esni, akkor miért hagyják a helyjegyvásárlást?
Boba-Ajka katasztrófa, ahol meg most bevezették a 10-es lassújelet, ott pár éve kiszedték az egész töltést. Mindezek mellé betársul a szinte csak 1 motoros szilivel történő vonattovábbítás.
ez eléggé gáz. ma utaztam a vonalon és ahogy néztem, a 15 perc késés a minimum. A citadella +22-vel lépett be, de 1 órát késett a Déliig. (mondjuk az, hogy az elvileg abból forduló 18-as Bakony IC hogy tudott hét perces késéssel indulni, az nekem rejtélyes, direkt kihagytam és mentem a korábbival, mert már látszott, hogy a Citadella sokat késik). Bónusznak a Fehérvárról induló személyek rendre késve indultak.
A vonal menetrendszerűsége évről évre hitványabb, az egész vonalon folyamatosan új lassújelek jelennek meg, a meglévőkön meg állandóan megy lejjebb a vmax. A hivatkozott szakasz sem ma került ilyen állapotba. Az egész ország egy rohadt nagy lassújel. Merre fognak kerülni a tehErrel? Majd mennek a túlterhelt 1-re? vagy a nyári 30-ra? Vagy a 41-esre, amin nagyon sok helyen vmax 20, 40 van a tehervonatokra?
Jó, de egy hosszabb vonattal 150 méteres 10-es lassújellel is lehet 5 perc késést összeszedni, és ez csak egyetlen pont. Az 5 perc per irány értendő, és már borulnak a keresztek. Gondolom kigyomlálják majd a problémát rövidesen, de aggasztóan elkezdett tönkremenni ez a vonal is. Az egyvágányúsága halmozza a problémákat. Szinte állandóak a félórás, vagy még nagyobb késések. 40 perc fölött már a Délis fordulás is csúszik, így már késve indul vissza vagy Fehérváron le kell szállítani mindenkit és átszállítani egy eleve zsúfolt balatoni vonatra. Ez nem mindennapos még, de előfordul egyre gyakrabban. Veszprém és Zeg. két megyeszékhely, erre szervezni a budapesti kapcsolatukat vállalhatatlan.
A mai nappal 13:42-perctől kezdődően a 20-as számú vonalon, Városlőd-Kislőd és Szentgál állomások között alépítmény állagromlás miatt a tehervonati közlekedés bizonytalan ideig MEGTILTVA. A szemelyszallitok meg vmax 10km/h.
nagyon néha rakják át, tegnap például volt ilyen szerencsém, és megúsztam a késést, a szembejövő 13 percet késett, és így már nem várattak minket Csóron. De volt, mikor hasonló esetben simán, pedig pontosak voltunk.
Vp és SZfv között is mostanában egyre többször lassít, pl. Csóron az állomási átmenet sem megy teljes sebességgel. A Palota előtti 8-as feletti hídon is pár hónapja 60-nal mennek át. Ehhez képest nekem úgy tűnik, hogy a palotai négyes vágányt (amin sose láttam vonatot), meg a Sárszentmihályi kitérőt (ahol nincs menetrend szerinti kereszt), felújították, miközben a csórin (ahol van menetrend szerinti kereszt), 40-nel csattognak végig a vonatok. Palotán is a 2-est használják kitérőnek, a tehereket meg kijjebb pakolják.
A keresztek szervezését sem igazán értem. Egy időben rendszeresen akkor is ragaszkodtak a csóri kereszthez, amikor a vonat nyugodtan elmehetett volna Palotáig, mert a szembejövő késett annyit. Így remekül továbbadta a késést. Aztán persze lehet én látom rosszul ezeket a dolgokat, nem értek hozzá. Csak rendszeres ingázásnál eléggé dühítőek ezek a késések.
Zalaegerszeg-Zalaszántó ill. Bp - Várpalota között többnyire pontosak a vonatok.A páros vonatok Veszprémtől késnek, a páratlanok pedig Zalaszántótól. A pálya tele van lassújelekkel. Rengeteg a vizes zsák. Most Ukknál átépítettek egy szakaszt, szerintem még az sem v.max. Devecser átmenőben pl évek óta negyvenes...A mozdonyok egy része gyenge, egy vasárnap esti hosszú Göcsejt sokszor még egy 424- es is megelőzne. A késés miatt áthelyezett keresztek tovább növelik a menetidőt.