A topik célja, hogy összefogja azokat, aki házi villamosenergiatermeléssel szeretnének foglalkozni, (vagy már foglalkoznak) oly módon, hogy nem tárolják a megtermelt energiát, hanem az érvényben lévő rendeleteknek megfelelően kötelező átvétel reményében betennék azt a nagy közösbe. Legyen az napelem, szélerőmű, gázmotor, vagy bármi egyéb.
Hello. Az hoszú lenne. Keress rá a yutubon ugy hogy plastic oil vagy hogy plastic fuel,így sokmindent fogsz találni. Gugliban is ránézhetsz,látni fogsz egy asztali,azthiszem Japán eszközt,krakkolót.
Hát a fűrészporos szűrés több napig jól szűr. Én két vödörnyi fűrészport rakok bele. Jó lenne tudni hogy a pelletből a tömörsége miatt kevesebb kell e mint a fából vagy aprítékból,mert ahogy számolgattam nem sokkal olcsóbbra jön ki mint normál üzemanyaggal. Én kipróbáltam a krakkolást,vagyis műanyagból csináltam üzemanyagot,50ft volt az áram literenként. Szerintem ez jobb sokkal mint a fagáz,ha belsőégésű motor ellátásról beszélünk. Műanyag szemét sajna akad bőven. Viszont körülményesebb kicsit.
Én eleve kicsiben csináltam - a célom az volt (eredetileg) hogy pellet* üzem mellett automata adagolóval ellegyen magában... emiatt sajna a fűrészpor töltet cserélgetés nem annyira jó megoldás nekem... a cél az volt, hogy télen elmegy magában és megtermel pl. 1-2 kw áram mellett olyan 5-10kw hőt - így bedolgozik
- a fűtésbe
- használati melegvízbe
- megtakarít némi elektromos számlát egy grid tie inverterrel... vagy
... hálózatra is táplálhat, ha van arra alkalmas rendszer...
A lényeg, hogy mindenképpen egyenletes terhelés legyen, mert azt lehet kis helyigényű rendszerrel kiszolgálni. Ha bármit pufferelni kellene lokálisan (gáz, elektromos áram) a változó teljesítményigények miatt, az már érdemben nagyobb méret/költség stb...
Nem folyamatos, hanem pl. napi 1- max. 2-szeri üzemben (pár órákat menne egyszerre)...
Ezért gondolkodtam egy időben a STIRLING és az ORC rendszerekben is... azokban is van fantázia ilyen kis méretben! :)
*pellett: kifejezetten a könnyű adagolhatóság (méret, alak) és az egyenletes paraméterei (nedvesség tartalom, fűtőérték) miatt a fejlesztés során könnyebbséget ad...
Nos igen,ugyan ez a véleményem a részecskeszűrős dízelekről🙂. Nem ojan sok itt a kátrány már de jelen van. El is gázosítható a fűrészpor vagy elégethető. De én akkora problémát nem látok ezzel kapcsolatban hogy ne lehetne kezelni,hisz nem tonnaszám keletkezik. Én most ott tartok az egésszel hogy meg lehetne csinálni kicsiben is de nem nagyon tudom mire használjam🙂. Gondoltam már hogy traktorra kéne épiteni eggyet hogy kevesebb olaj foggyon. Vagy nemtudom. Edig ami értelmes dologra használtam az a pár napos méh viasz kifőzése volt. Amugy zárt a render,nem fúj ki vagy szív falsot sehol,de fújatni én nem nagyon szeretném. Na majd látjuk mi lesz
A fűrészporral utána mit csinálsz? Megy majd gázosodni? Mert úgy akkor jó lenne az egyenleg... :)
Az elektrosztatikust néztem én is, de ugye - ha jól gondolom - az is "csak" kiveszi a gázból, de aztán azzal megint csak kell kezdeni valamit, főleg ha sok jön ki... így kezelni a gondot ugyan jó lehet, de nem szünteti meg... ha lesz videód, majd tegyél be linket! :)
Amúgy a nagyobb szívóerő nem feltétlen baj szerintem, persze csak ha hermetikusan zárt a rendszer... mert akkor lehet a betáp levegőt nyomásfokozni mindenféle technológiai macera nélkül - és legyőzhető a plusz ellenállás... én a start szakaszban is úgy oldo(tta)m meg, hogy venti ne legyen forró és/vagy kátrányos gáz útjában sehol... vagy betáp nyomásfokozás, vagy légsugárszivattyú elven a reaktor után.... persze ha ez nem áll fent (nem zárt a rendszer), akkor az előbbi nem ok, vagy legalábbis további módosítás nélkül nem megoldható...
Szia. A mosással nekem is az a fent tartásom hogy a koszos mosóvizet hogyan kezeljem. Én meglátásom szerint két elfogadható szűrés van,az elektromos meg a fűrészporos. Az elektromost még csak videókban láttam,a fűrészporost mostanság tesztelgettem,raktam fel videót a láng színéről. nagyon ígéretes. A fűrészpor simán rostálatlanul a szalag fűrész alól való,nem mértem időt de meglepően sokáig üzemelt már és jól szűrt. Talán ebbe az irányba kell indulni. A napokban készülök indítani róla egy Ladát,meglátjuk. A fűrészporos szűréssel az az aggályom van hogy nagyobb szívóerő kell. Üdv.
elég régen jártam erre, mi a helyzet felétek? Foglalkozott mostanában valaki a témával a gyakorlatban?
Annak idején én is hasonló következtetésekre jutottam, mint Te, azaz a "reaktort" (vagy nevezzük inkább égéstérnek) elég jól sikerült optimalizálni, és méretcsökkenteni, sőt az automatizált indítás/adagolás is jól előrehaladt (kvázi el is készült), de valóban a komoly gáztisztítás az igazi feladat, ha benzinmotorba akarjuk vezetni. Úgy gondolom, hogy a kátrány kérdés folyamatos üzemnél - ha kicsit összetetten is, de - megoldható lenne (sőt biztos vagyok benne), de engem (is) az foglalkoztatott utoljára, hogy ez szakaszos üzemnél hogyan működhetne jól... és a vizes (spray) mosásnál nekem sem jutott jobb az eszembe. Viszont én azt gondolom, hogy fontos szempont, hogy az üzemelés közben nem termelhetünk meg több 10-20-x liter kátrányos vizet, mert annak a feldolgozása/megsemmisítése igenis fontos tétel és szempont - kellene legyen - legalábbis nálam az... :)
Jó pár éve nekem is itt állt meg a dolog egyéb külső okok miatt, remélem lesz még egyszer időm érdemben(!) foglalkozni vele, el van téve minden, csak elő kellene venni és beröffenteni... :) Csak ez a fránya időhiány... :)
Sajna nemértek ehez a beszurkáláshoz. Keress rá oroszul hogy fagáz szűrés és a találatok közt lesz pár. A yutubon. Vagy ugy hogy elektrosztatikus szűrő,szintén oroszul. Angolul nem találtam ezügyben semmit.
Faszenes gázfejlesztéshez ha az alábbiakra rákerestek jó dolgokat találhattok Troy Martz gasifier Gilmore style charcoal gasifier Pl. Koen Van Looken videói youtube-n Stb…
Szia. Nekem eddig még mindenen átjutott,pedig nem sok van. Pár óra alatt egy fél maréknyi keletkezik de sehogyse birom kiszürni. Próbáltam már szalmát,forgácsot,üveggyapotot,szivacsot. Vagy ezek keverékeit.
Szia. Motoron belül nem láttam kátrányt,sőt,inkább nagyon is tisztára égett a belseje. Viszont,az égéstér előtt,minden tiszta retek tőle. Én azért szedtem le a hengerfejet mert a szívószelepek leragadtak a trutyitól. Tehát nekem a motor előtt volt gondom igazából,szívó venti,szívótorok,karbi. Volt hogy órákig mosogattam a karbit benzinnel.
A vízen való átszívásban nem hiszek.A buborékok belsejében átjut a kátrány,nagy a légáram. Olvass utána vizipipa témában,nagyon rossz a hatékonysága a buborékos szűrésnek. A vizes mosás talán jó lehetne,az ellenáramú mosás. De ott meg a mosóvíz szenyeződik nagyon.
A benzin motor szereti a fagázt,a dízel kevésbé. Mondjuk igaz hogy a dízelnél a regulátor is beleokoskodik,de benzinessel egyszerűbb.
Szerintem ilyen kicsiben szinte lehetetlen a kátránymentes gáz. Nagyon sokat alakítottam rajta,volt sok variáció. Kátrány mindig jött,csak a mennyiség volt kérdéses.
Viszont az nem nagyon fér a fejembe hogy a kátrány hogy az úristenbe jut át az öt centi vastag üveggyapoton. Ez azért elég sűrű anyag,
és átjut rajta. Gondolom nem szilárd állapotában hanem légnemű ként. Vagy nem tudom.
Azt is megfigyeltem hogy a kátrány a vízpárával együtt közlekedik. Ha nincs vízpárárd,kátrányod se igen lesz.
Szia! ez a kátrányosodás a régi idokben is megvolt. a gépész 2-3 hetente szétszedte a motort , s lemosta valami alkohollal . pedig a vizen átbuborékolás elvileg ezt megszuntette volna.
A késobbi idokben 1910 után benzin-olaj keverékkel mukodtették a motort 1 orát , s ez leégetett belole elég sokat.
A II világháborus katonáktol errol már nem hallottam.