Keresés

Részletes keresés

martinaxe7 Creative Commons License 2024.01.17 -2 0 3707

király2644 Creative Commons License 2024.01.16 -1 0 3706

Sajnos az a rész törölve lett.

Előzmény: Magyar NaBA (3705)
Magyar NaBA Creative Commons License 2024.01.16 0 1 3705

A tegnap indult déli körvasút II. ütemnek része-e a Népliget megállóhely létesítése, vagy csak a Közvágóhíd és Nádorkert megállók?

GaGe Creative Commons License 2024.01.15 -4 4 3704

Dehogynem szolgálnak ki, csak nem a prolik között kell ülni, hanem az első osztályon vagy a businessen.

Előzmény: Zugbegleiter (3702)
martinaxe7 Creative Commons License 2024.01.15 -2 0 3703

938

140 perc

Zugbegleiter Creative Commons License 2024.01.14 -4 0 3702

Még mindig mondják. Ahogy németül-angolul azt is, hogy az ülőhelyén is kiszolgálják az embert az étkezőből, amiből egy szó nem igaz. Mindezt azon a negédes hangon, ami egy idő után elég idegesítő kezd lenni, ha rendszeresen utazik vele, és ugye minden egyes megállás után végig kell hallgatni 3 nyelven. 

Előzmény: tompi03 (3699)
martinaxe7 Creative Commons License 2024.01.14 -2 0 3701
aruzsi Creative Commons License 2024.01.14 -2 0 3700

Aztamindenit!!!

 

Itt tart a technika és a világ!?

Előzmény: ovarnet (3698)
tompi03 Creative Commons License 2024.01.14 0 1 3699

Utastájékoztatóban még mindig mondják a Hegyeshalmi megállást vagy már új bemondás van?

December végén a 162-es jeten még a régi bemondás ment.

Előzmény: ovarnet (3698)
ovarnet Creative Commons License 2024.01.13 -1 1 3698

Áthaladunk Hegyeshalomban. link

Il Leone Creative Commons License 2023.12.19 0 0 3697

Köszönöm.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (3685)
GaGe Creative Commons License 2023.12.19 0 2 3696

Gondoljunk csak a ceglédi lejáróra, ha jól emlékszem a nevére. Egész személy és rendező kikerülhető lenne. Mondjuk magasfogadó ugyanúgy gatya…

Előzmény: király2644 (3692)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.12.19 0 0 3695

Csoport, összesítő néven igen. ZUB 121-es és régi Integra kapott egy kiegészítést, a ZUB 262-es pedig az újabb verzió.
Igen a 44-esen megy a táviratozás ebben az esetben.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (3694)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.12.19 0 0 3694

Nem azt hívják EuroZUB-nak, és Packet 44-el dolgozik?

Előzmény: oldmumus_v.2 (3691)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.12.19 0 1 3693

Az LS mód alapvetően BL3 funkcionalitás. Az ilyen új funkciókat mindig egy CR vezeti be (CR = change request).

Nem tudok első kézből infót, de valószínűsítem hogy a svájcban eleinte BL2 + CR megoldással mentek LS-ben.

 

 

 

Előzmény: GaGe (3690)
király2644 Creative Commons License 2023.12.19 -1 2 3692

OFF

Az off Szlonokon elég sok olyan vágányút van, amit a bizber már állítani sem tud (kerülők, helytelenek), vagy zöld helyett sárga fény jön meg, stb. Nagyon nagyon rossz állapotban van az egész. Nem hiába nem volt fővizsga sem egy ideje, mert ha egyszer lenne, akkor kiderülne, hogy le kell kapcsolni az egészet a francba. Cserélni kéne nyilván az egészet, a legjobb lenneegy elektronikus, és akkor rbc ilelsztés pipa, L2 már jöhet is.

ON

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (3689)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.12.19 0 0 3691

Ezért mert a 100-as sorozatú hagyományos ZUB pálya és járgány oldalon is gyengélkedett. Így lett balíz alapú 200-as sorozat.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (3688)
GaGe Creative Commons License 2023.12.19 0 0 3690

Belgák is előszeretettel

tolják az L1 LS-t, viszont tudtommal ahhoz BL3 fedélzet kell.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (3688)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.12.18 0 2 3689

Minek interfészeljék az öreg és csereérett D70-et egy RBC-hez, ha úgyis jön* azt elektronikus biztber.

Egy lassan ötven éves berendezés esetében nem tudod hogy mi van Pandora szelencéjében.

 

Az átjárhatóságot sokkal olcsóbban meg lehet L1-el oldani, ha csak az kell - és ott most csak az kell.

 

*hamarosan, nyilván...

Előzmény: király2644 (3681)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.12.18 0 1 3688

A svájci L1, ami viszont jelentős részben nem FS hanem LS, és gyakorlatilag a ZUB funkcionalitása átültetve ETCS platformra.

Előzmény: balint36 (3684)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.12.18 0 3 3687

https://www.mavcsoport.hu/mav-csoport/cef-1-es-vonali-projekt

 

Amúgy a Level 2 telepítése teljes biztber csere nélkül egyáltalán nem olcsó móka, a jelfogós berendezések illesztése az RBC-hez jelentős költségtétel, nem sokkal olcsóbb mintha új elektronikus biztber kerülne telepítésre helyette - mert az interfészelés gyakorlatilag egy új elektronikus biztber, csak külsőtér nélkül.

 

Költség tekintetében a hegyesi vonal esetében (csak az ETCS részre) az L1 és L2 között kétszámjegyű szorzók forogtak közszájon pár évvel ezelőtt.

Előzmény: Ashi Valkoinen (3678)
balint36 Creative Commons License 2023.12.18 0 0 3686

Sőt, közelebbi példa is van: Welstől északnyugatra a 20501-es vonalon is szintén 160-as a pálya L1 mellett. Ezt az ÖBB szépen dokumentálta is.

Előzmény: balint36 (3684)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.12.18 0 1 3685

Lehet is.

Sőt, spanyoloknál 300-zal is közlekednek rajta, a specifikáció meg 500-ig működik.

 

Az L1 és az L2 között az alapvető különbség a kommunikáció módja, a biztonság szempontjából a vonat->pálya irányú kommunikációhoz kapcsolódó funkcionalitást leszámítva ugyanazt tudja mindkettő.

Előzmény: Il Leone (3683)
balint36 Creative Commons License 2023.12.18 0 0 3684

A svájci vasúton elég kiterjedt az L1 hálózat, jobban, mint az L2 – ezt az SBB adatszolgáltatásából is le lehet olvasni –, és előbbinél nem állnak meg 120-nál.

Előzmény: Lovrin (3679)
Il Leone Creative Commons License 2023.12.18 0 1 3683

Megnéztem, hogy mi a különbség az L1 és az L2 között, és én nem igazán találtam olyan érdemi eltérést, ami miatt az L1-en ne lehetne vmax=160 km/h-val közlekedni.

Előzmény: Lovrin (3679)
GaGe Creative Commons License 2023.12.18 0 2 3682

Mind a 100-as Gigantok, mind az Öbb 1116 001-012 ETCS L1-el közlekedett miután átadták, évekig. Szóval az az állításod nem igaz, hogy sosem akartak rajta 160-al menni. 

L2-re meg azért vártunk, mert arra volt tervezve a pálya. 

Az ETCS L1 azért lett kitalálva, hogy a L2-höz viszonyítva könnyebben, olcsóbban telepíthető legyen a meglévő infrastruktúrára.

A hegyesi vonal már 160-as volt, amikor rárakták a L1-et, a többi vonal átépítés után lett emelet sebességű. 
A 100a egyébként úgy lett átépítve, hogy a L1 telepíthető legyen rá, de végül a L2 mellett döntöttek.

Előzmény: Lovrin (3679)
király2644 Creative Commons License 2023.12.18 -1 0 3681

Számmottevő mrd a különbség, de amíg nem a szakpolitika hozza meg a döntéseket, a vasutas társadalom meg hagyja, így járunk. Más szóval magunknak is köszönjük, részben. Miért nem állt oda senki, amikor ez eldőlt, hogy gyerekek, ez hülyeség, nem szabad? Persze lehet csak én nem tudok róla, hogy volt ilyen, az is igaz. De az itt off Szolnokra sem lenne szabad L1-et telepíteni, mert még jobban kapacitáskorlát lesz, ha egyszer elindul (tavasszal) főleg ilyen pályaállapotok mellett.

Előzmény: Lovrin (3679)
király2644 Creative Commons License 2023.12.18 0 0 3680

Nem azt mondtam, hogy nincs, hanem azt, hogy ezt kivitelezni és üzembe rakni, tervezéssel, közbeszerzéssel együtt 5 év. Mivel el sem kezdtük, így mostantól számítva inkább több. Az L1 upgrade projekt is 2019 táján indult (tervezési oldalon, de lehet 2018 vége inkább), és mindjárt 2024 van, és még mindig nincs üzemben a teljes vonal, a KÖFI meg inkább jövő nyár közepe, mire elindulhat.

Előzmény: GaGe (3676)
Lovrin Creative Commons License 2023.12.18 -4 1 3679

Lovrin: de arra soha senki nem akart 160-at engedélyezni

Erre a megismételt állításodra valamilyen hiteles forrást tudnál mutatni?

 

Nem.

De a gyakorlat ezt mutatja. Te tudsz példát hozni arra hogy bármelyik másik vonalon ETCS L1-et vizionáltak a 160-as közlekedés zálogaként?

Elég régóta van L1 az 1-es vonalon, de sose akartak L1-ben 160-nal menni - eddig. Se a többi vonalra L1-et telepíteni az elmúlt 25 évben. Az L1-ről az volt a közmegegyezés hogy egy semmire se jó köztes lépcső amit át kell ugrani. Erre most pont a kirakatvonalon az L1-et frissítjük L1-re és hirtelen megvilágosodunk hogy milyen jó rendszer ez 160-ra.

Előzmény: István Gyuri (3670)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.12.18 0 1 3678

és a nem működő L1 a bontásig mennyibe került (beleértve a nem üzemelésből fakadó egyéb költségeket)? Az új L1 mennyibe került?

 

Mennyibe kerülne az L2?

 

Teljesen mindegy, hogy 2023-ban vagy 2028-ban megy át a Railjet hegyeshalmi megállás nélkül az országhatáron.

 

Az nem mindegy, hogy 2023-ban újonnan L1-et telepítünk egy kétvágányú, villamosított, nagy forgalmat lebonyolító vasútvonalra, L2 helyett.

 

Előzmény: GaGe (3677)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!