A Keleti pályaudvar és Rákospalota-MÁV telep (Mézeskalács tér) között 10 éve közlekedő villamospótló busznak szánt topik.
Menetrend: http://www.bkv.hu/villamos/67v.html
Hetente többször is van pótlás, a Kőbányás 280-asok nem épp a legszuperebbek(finoman szólva)... Szinte naponta láthatsz a vonalon Volvot vagy 435-öst...
Szerintem "hivatalosan" villamoshoz, de már buszhoz tartozik! Már régóta busz jár. Ha mégis villamos lesz 67-es jelzéssel legutlsó útvonalán, akkor felvehetitek azt, hogy megeszem azt a rothadó villamossínt ami a Mexikói úton van!
Lásd 58-as villamos: ott is sokáig volt villamos-pótlás azt busz lett... :S
Erzsébet királyné útja és a Miskolci utca sarkán két autó ütközött, legalább egyikük a síneken van; villamosok nem járnak, buszok (67V és 25) centizve ugyan, de át tudnak ahaladni a helyszínen.
Ritkább évről évre? Ezzel pontosan mire célzol? A 67V menetrendje évek óta változatlan. Igaz, már nem nagyon van hova ritkítani :) A villamos lényegesen sűrűbben járt a bezárása előtt (asszem 6-7p), a pótló először átvette a követést, majd 10p, majd 15p.
Értesüléseim szerint ma reggel hat táján a Stefánián fel/szétrobbant a viszonylat egyik kocsijának (számot nem tudok) légrugója, a járművet reggeltől legalább délelőtt tízig egy 73-asról áthozott Volvo (FKU-933) pótolta.
Lehet, hogy alkalomadtán előfordul utaslemaradás, de a 67V nem tartozik a 100% körül kihasznált járatok közé. (Nem kib@szásból ritkább évről évre...) Ritkább évről évre? Ezzel pontosan mire célzol? A 67V menetrendje évek óta változatlan.
Azt bizonygatom, hogy a környékbeliek a többi lehetőség mellett a 67V-t is használják. Ezt kár bizonygatni. Csúcsórában, mértékadó keresztmetszeten mintegy 5-600 utas azt a járatot választja.
Vannak olyanok, aki azért járnak 69-essel, mert nem férnek fel a buszra. Miért akarnak busszal menni? Mert a 67V a közös szakaszon gyorsabb, mint a 69-es (62-es, 3-as). Lehet, hogy alkalomadtán előfordul utaslemaradás, de a 67V nem tartozik a 100% körül kihasznált járatok közé. (Nem kib@szásból ritkább évről évre...)
hogy van igény a jelenlegi mostoha körülmények ellenére is van igény közvetlen járattal való utazásra az Erzsébet Királyné útjáról a Keleti felé. Azt bizonygatom, hogy a környékbeliek a többi lehetőség mellett a 67V-t is használják.
Annyi, ami negyed óránként egy buszt megtölt. Vannak olyanok, aki azért járnak 69-essel, mert nem férnek fel a buszra. Miért akarnak busszal menni? Mert a 67V a közös szakaszon gyorsabb, mint a 69-es (62-es, 3-as).
Az ésszerű következtetés szerintem ebből nem az, hogy úgy jó a 67V -dugóban rohadva- ahogy van. Tényleg nem az. De az sem, h kihasználatlan.
Ezzel az egész hozzászólásoddal egyetlen dolgot mondasz el: hogy van igény a jelenlegi mostoha körülmények ellenére is van igény közvetlen járattal való utazásra az Erzsébet Királyné útjáról a Keleti felé. Annyi, ami negyed óránként egy buszt megtölt. Ez nem nagy újdonság. És ennél lényegesen nagyobb a látens igény. (tehát akik ma tudnak más - gyorsabb / kényelmesebb - útvonalat választani, de arra utaznának, ha az lenne gyorsabb vagy kényelmesebb). Az ésszerű következtetés szerintem ebből nem az, hogy úgy jó a 67V -dugóban rohadva- ahogy van.
piros hetes villamos/busz + 1-es villamos + piros hetes A piros hetes csak addig játszik, amíg XIV. kerületben laksz, a 173gy meg elsősorban az újpalotaiaknak jó, egészen addig amíg reggelente be nem ragad a Thökölyn a dugóba. Személyes tapasztalat alapján a MÁV telep és a Keleti között reggel a villamos/busz + 1-es villamos + piros hetes kombinció nem gyorsabb, mint a 67V.
Akkor most mit is állítunk? Hogy aki csak a közös szakaszon utazik, az arra száll fel, ami hamarabb jön? Spanyolviasz... Nem állítottam azt, h a hamarabb jövőre szállnának fel. Ha azonban a villamos sűrűbben jár, miért telik meg a 67V a MÁV-telep és az Erzsébet királyné között?
Az alaptételhez visszakanyarodva (szerintem az indította el a disputát) ha a környékbeliek más útvonalon járnának a belvárosba és a Thököly útra, nem lenne utas a 67-esen. De vannak rajta.
Minden csak nézőpont kérdése. Csak vannak olyanok, akik olyan nézőpontba helyezkednek, ami védhetetlen. Pl. akik azt bizonygatják, hogy a 67V mekkora király járat, és milyen népszerű... Az eddigiek alapján nem védhetetlen :)
Vagy némi aszfaltozás után a Keleti fele maga a busz is. Az is egy megoldás, persze. (A "némi aszfaltozás" a villamospálya fölszedését és új út építését jelenti). A villamos visszaállítása meg egy másik megoldás. Jelenleg viszont egyik sincs, és a busz a dugóban áll.
Ennyi erővel megbízhatatlan a hetes buszcsalád is (többek között). Sajnos reggel 7:30 - 8:00 között az is az. Jelentős különbség viszont, hogy 7-esből mindig szinte azonnal érkezik egy, míg a 67V-nél a menetrend szétesése azt is jelenti, hogy durván sokat kell várni.
Ennek ellenére jelentősebb tömeg száll le a 69-essel is elérhető Erzsébet királyné útja, aluljárónál is. A villamosról és a buszról is. Az ott leszállók többnyire a vasút túloldalán átszállnak valamire. Akkor most mit is állítunk? Hogy aki csak a közös szakaszon utazik, az arra száll fel, ami hamarabb jön? Spanyolviasz... A jelenlegi állapot viszont velük is kicseszés, mert a busz és a villamos nem iugyanott áll meg.
Hanem? piros hetes villamos/busz + 1-es villamos + piros hetes
Minden csak nézőpont kérdése. Csak vannak olyanok, akik olyan nézőpontba helyezkednek, ami védhetetlen. Pl. akik azt bizonygatják, hogy a 67V mekkora király járat, és milyen népszerű...
Ez a járat, csoda hogy fennmaradt, ha busz formájában is de megvan még.
Tipikus pldája, hogy hogyan lehet egy viszonylatot lezűlleszteni.
Kimondom, hogy igen a közösségi közlekedés komplex globális és egységes rendszerében a villamosok állnak legközelebb a szívemhez, és emiatt sokan tekinthetnek rám, mint aki kiemeli a rendszerből ezt a járművet. (Érdekes módon a nálunk sokkal gazdagabb ld. kőgazdag országok sem metrót, hanem villamost építenek!!)
Sajnos nálunk még mindig a buszra építjük a közösségi közlekedés gerincét elv megy, ami már anno 1970-es években megbukott.
Jó példa a Rákóczi úti villamosok megszüntetése.
Épült egy metróvonal, és jár felette 5 autóbuszjárat, és néha még az is kevés.
Ahogy már említetted a 67-es azért is lenne villamosként gyorsabb, mert egy részén zárt pályán haladt/haladhatna.
Sőt, továbbmegyek, meg is hosszabítanám a Belváros felé első körben, később pedig újra átjárhatna budára.
A 44-es villi, is visszakerülhetne a Pólustól, vagy az Asia Centertől be a belvároson át.
Az egyik felmenne a Moszkva térre, a másik meg le dél budára a Tétényi úton pl. Plussz be lehet iktatni betétjáratot is. Vagy a Bosnyákon újra lenne kanyarodóvágány az Örs felé, és akkor már újjáélszthető lenne a 68-as villamos is.
Lassú: ...mint a tetü. Nem mondta senki, hogy a _busz_ tehet róla, de mexikói úti szakaszon reggel 8 előtt gyalog gyorsabb. mellette ott a szeparált villamossín, ahol - ha közlekedne - zavartalanul száguldhatna el a dugó mellett a tuja. Vagy némi aszfaltozás után a Keleti fele maga a busz is. Szerintem amúgy a tuja a sor megelőzésével nyert időt elveszítené a Mexikói út átvágása és a Thökölyre való felkanyarodás közben.
Megbízhatatlan: ... és nem azért, mert gyakran lerobban, hanem mert eltér a menetrendtől, és nehéz megbecsülni az eljutási időt. Tény. Ennyi erővel megbízhatatlan a hetes buszcsalád is (többek között). Az eljutási időt könnyű megbecsülni, lévén hogy a nap bizonyos időszakaiban pár perc eltéréssel -- forgalmi okok -- ugyanannyi idő alatt teszi meg a távot. Ha nem így lenne, akkor vélhetően ugyanazon munkábajárok és az iskolások nem egy fix időpontban kelnének útra a 67V-vel.
az iskolába- és munkábajárók többsége a buszra száll; Khmm.... nanemá, hogy a 15 percenként járó busz több utast szállít az összesítve 2-3 percenként járó villamosnál (a 69-es NEM a Mázsa tér előtt telik meg). Nem mondtam, hogy több utast szállít a busz mint a villamos. A "többsége" kifejezés azonban elismerem, túlzás volt. Ennek ellenére jelentősebb tömeg száll le a 69-essel is elérhető Erzsébet királyné útja, aluljárónál is. A 69-es meg NEM jár a Mázsa tér felé.
Rákospalota déli része és a Keleti között még mindig a 67-essel lehet a leggyorsabban közlekedni. Abban az időszakban, amikor az emberek "munkába, iskolába mennek", ez nem igaz. Hanem?
Összefoglalva a fentieket, szándékosan torzítod a VEKE nyilatkozat értelmét és a valóságot, hogy valamilyen célt szolgálj. Vagy a VEKE torzítja szándékosan a valóságot, hogy valamilyen célt szolgáljon. Minden csak nézőpont kérdése.