A Keleti pályaudvar és Rákospalota-MÁV telep (Mézeskalács tér) között 10 éve közlekedő villamospótló busznak szánt topik.
Menetrend: http://www.bkv.hu/villamos/67v.html
Erzsébet királyné útja és a Miskolci utca sarkán két autó ütközött, legalább egyikük a síneken van; villamosok nem járnak, buszok (67V és 25) centizve ugyan, de át tudnak ahaladni a helyszínen.
Ritkább évről évre? Ezzel pontosan mire célzol? A 67V menetrendje évek óta változatlan. Igaz, már nem nagyon van hova ritkítani :) A villamos lényegesen sűrűbben járt a bezárása előtt (asszem 6-7p), a pótló először átvette a követést, majd 10p, majd 15p.
Értesüléseim szerint ma reggel hat táján a Stefánián fel/szétrobbant a viszonylat egyik kocsijának (számot nem tudok) légrugója, a járművet reggeltől legalább délelőtt tízig egy 73-asról áthozott Volvo (FKU-933) pótolta.
Lehet, hogy alkalomadtán előfordul utaslemaradás, de a 67V nem tartozik a 100% körül kihasznált járatok közé. (Nem kib@szásból ritkább évről évre...) Ritkább évről évre? Ezzel pontosan mire célzol? A 67V menetrendje évek óta változatlan.
Azt bizonygatom, hogy a környékbeliek a többi lehetőség mellett a 67V-t is használják. Ezt kár bizonygatni. Csúcsórában, mértékadó keresztmetszeten mintegy 5-600 utas azt a járatot választja.
Vannak olyanok, aki azért járnak 69-essel, mert nem férnek fel a buszra. Miért akarnak busszal menni? Mert a 67V a közös szakaszon gyorsabb, mint a 69-es (62-es, 3-as). Lehet, hogy alkalomadtán előfordul utaslemaradás, de a 67V nem tartozik a 100% körül kihasznált járatok közé. (Nem kib@szásból ritkább évről évre...)
hogy van igény a jelenlegi mostoha körülmények ellenére is van igény közvetlen járattal való utazásra az Erzsébet Királyné útjáról a Keleti felé. Azt bizonygatom, hogy a környékbeliek a többi lehetőség mellett a 67V-t is használják.
Annyi, ami negyed óránként egy buszt megtölt. Vannak olyanok, aki azért járnak 69-essel, mert nem férnek fel a buszra. Miért akarnak busszal menni? Mert a 67V a közös szakaszon gyorsabb, mint a 69-es (62-es, 3-as).
Az ésszerű következtetés szerintem ebből nem az, hogy úgy jó a 67V -dugóban rohadva- ahogy van. Tényleg nem az. De az sem, h kihasználatlan.
Ezzel az egész hozzászólásoddal egyetlen dolgot mondasz el: hogy van igény a jelenlegi mostoha körülmények ellenére is van igény közvetlen járattal való utazásra az Erzsébet Királyné útjáról a Keleti felé. Annyi, ami negyed óránként egy buszt megtölt. Ez nem nagy újdonság. És ennél lényegesen nagyobb a látens igény. (tehát akik ma tudnak más - gyorsabb / kényelmesebb - útvonalat választani, de arra utaznának, ha az lenne gyorsabb vagy kényelmesebb). Az ésszerű következtetés szerintem ebből nem az, hogy úgy jó a 67V -dugóban rohadva- ahogy van.
piros hetes villamos/busz + 1-es villamos + piros hetes A piros hetes csak addig játszik, amíg XIV. kerületben laksz, a 173gy meg elsősorban az újpalotaiaknak jó, egészen addig amíg reggelente be nem ragad a Thökölyn a dugóba. Személyes tapasztalat alapján a MÁV telep és a Keleti között reggel a villamos/busz + 1-es villamos + piros hetes kombinció nem gyorsabb, mint a 67V.
Akkor most mit is állítunk? Hogy aki csak a közös szakaszon utazik, az arra száll fel, ami hamarabb jön? Spanyolviasz... Nem állítottam azt, h a hamarabb jövőre szállnának fel. Ha azonban a villamos sűrűbben jár, miért telik meg a 67V a MÁV-telep és az Erzsébet királyné között?
Az alaptételhez visszakanyarodva (szerintem az indította el a disputát) ha a környékbeliek más útvonalon járnának a belvárosba és a Thököly útra, nem lenne utas a 67-esen. De vannak rajta.
Minden csak nézőpont kérdése. Csak vannak olyanok, akik olyan nézőpontba helyezkednek, ami védhetetlen. Pl. akik azt bizonygatják, hogy a 67V mekkora király járat, és milyen népszerű... Az eddigiek alapján nem védhetetlen :)
Vagy némi aszfaltozás után a Keleti fele maga a busz is. Az is egy megoldás, persze. (A "némi aszfaltozás" a villamospálya fölszedését és új út építését jelenti). A villamos visszaállítása meg egy másik megoldás. Jelenleg viszont egyik sincs, és a busz a dugóban áll.
Ennyi erővel megbízhatatlan a hetes buszcsalád is (többek között). Sajnos reggel 7:30 - 8:00 között az is az. Jelentős különbség viszont, hogy 7-esből mindig szinte azonnal érkezik egy, míg a 67V-nél a menetrend szétesése azt is jelenti, hogy durván sokat kell várni.
Ennek ellenére jelentősebb tömeg száll le a 69-essel is elérhető Erzsébet királyné útja, aluljárónál is. A villamosról és a buszról is. Az ott leszállók többnyire a vasút túloldalán átszállnak valamire. Akkor most mit is állítunk? Hogy aki csak a közös szakaszon utazik, az arra száll fel, ami hamarabb jön? Spanyolviasz... A jelenlegi állapot viszont velük is kicseszés, mert a busz és a villamos nem iugyanott áll meg.
Hanem? piros hetes villamos/busz + 1-es villamos + piros hetes
Minden csak nézőpont kérdése. Csak vannak olyanok, akik olyan nézőpontba helyezkednek, ami védhetetlen. Pl. akik azt bizonygatják, hogy a 67V mekkora király járat, és milyen népszerű...
Ez a járat, csoda hogy fennmaradt, ha busz formájában is de megvan még.
Tipikus pldája, hogy hogyan lehet egy viszonylatot lezűlleszteni.
Kimondom, hogy igen a közösségi közlekedés komplex globális és egységes rendszerében a villamosok állnak legközelebb a szívemhez, és emiatt sokan tekinthetnek rám, mint aki kiemeli a rendszerből ezt a járművet. (Érdekes módon a nálunk sokkal gazdagabb ld. kőgazdag országok sem metrót, hanem villamost építenek!!)
Sajnos nálunk még mindig a buszra építjük a közösségi közlekedés gerincét elv megy, ami már anno 1970-es években megbukott.
Jó példa a Rákóczi úti villamosok megszüntetése.
Épült egy metróvonal, és jár felette 5 autóbuszjárat, és néha még az is kevés.
Ahogy már említetted a 67-es azért is lenne villamosként gyorsabb, mert egy részén zárt pályán haladt/haladhatna.
Sőt, továbbmegyek, meg is hosszabítanám a Belváros felé első körben, később pedig újra átjárhatna budára.
A 44-es villi, is visszakerülhetne a Pólustól, vagy az Asia Centertől be a belvároson át.
Az egyik felmenne a Moszkva térre, a másik meg le dél budára a Tétényi úton pl. Plussz be lehet iktatni betétjáratot is. Vagy a Bosnyákon újra lenne kanyarodóvágány az Örs felé, és akkor már újjáélszthető lenne a 68-as villamos is.
Lassú: ...mint a tetü. Nem mondta senki, hogy a _busz_ tehet róla, de mexikói úti szakaszon reggel 8 előtt gyalog gyorsabb. mellette ott a szeparált villamossín, ahol - ha közlekedne - zavartalanul száguldhatna el a dugó mellett a tuja. Vagy némi aszfaltozás után a Keleti fele maga a busz is. Szerintem amúgy a tuja a sor megelőzésével nyert időt elveszítené a Mexikói út átvágása és a Thökölyre való felkanyarodás közben.
Megbízhatatlan: ... és nem azért, mert gyakran lerobban, hanem mert eltér a menetrendtől, és nehéz megbecsülni az eljutási időt. Tény. Ennyi erővel megbízhatatlan a hetes buszcsalád is (többek között). Az eljutási időt könnyű megbecsülni, lévén hogy a nap bizonyos időszakaiban pár perc eltéréssel -- forgalmi okok -- ugyanannyi idő alatt teszi meg a távot. Ha nem így lenne, akkor vélhetően ugyanazon munkábajárok és az iskolások nem egy fix időpontban kelnének útra a 67V-vel.
az iskolába- és munkábajárók többsége a buszra száll; Khmm.... nanemá, hogy a 15 percenként járó busz több utast szállít az összesítve 2-3 percenként járó villamosnál (a 69-es NEM a Mázsa tér előtt telik meg). Nem mondtam, hogy több utast szállít a busz mint a villamos. A "többsége" kifejezés azonban elismerem, túlzás volt. Ennek ellenére jelentősebb tömeg száll le a 69-essel is elérhető Erzsébet királyné útja, aluljárónál is. A 69-es meg NEM jár a Mázsa tér felé.
Rákospalota déli része és a Keleti között még mindig a 67-essel lehet a leggyorsabban közlekedni. Abban az időszakban, amikor az emberek "munkába, iskolába mennek", ez nem igaz. Hanem?
Összefoglalva a fentieket, szándékosan torzítod a VEKE nyilatkozat értelmét és a valóságot, hogy valamilyen célt szolgálj. Vagy a VEKE torzítja szándékosan a valóságot, hogy valamilyen célt szolgáljon. Minden csak nézőpont kérdése.
Nem a 67V becsületét kell védeni. Azt nem akarja bántani senki. Mi az, hogy egy buszjárat becsülete? Talán végig kéne gondolni, hogy mit és miért is ért pontosan kritika. Megpróbálok ebben segíteni neked :)
Lassú: ...mint a tetü. Nem mondta senki, hogy a _busz_ tehet róla, de mexikói úti szakaszon reggel 8 előtt gyalog gyorsabb. mellette ott a szeparált villamossín, ahol - ha közlekedne - zavartalanul száguldhatna el a dugó mellett a tuja.
Megbízhatatlan: ... és nem azért, mert gyakran lerobban, hanem mert eltér a menetrendtől, és nehéz megbecsülni az eljutási időt. Tény.
környékbeliek természetesen más útvonalon járnak nemcsak a belvárosba, de még a Thököly útra is. Ez a környékbeliek nagy részére igaz. Sokan kigyalogolnak a 7-es buszhoz, sokan a 62-es villamossal érik el. Mit gondolsz, mi vezetett el odáig, hogy egy 6-8 percenként járó 3 kocsis villamos helyén 20 percező szóló busz jár?
az iskolába- és munkábajárók többsége a buszra száll; Khmm.... nanemá, hogy a 15 percenként járó busz több utast szállít az összesítve 2-3 percenként járó villamosnál (a 69-es NEM a Mázsa tér előtt telik meg).
Rákospalota déli része és a Keleti között még mindig a 67-essel lehet a leggyorsabban közlekedni. Abban az időszakban, amikor az emberek "munkába, iskolába mennek", ez nem igaz.
Összefoglalva a fentieket, szándékosan torzítod a VEKE nyilatkozat értelmét és a valóságot, hogy valamilyen célt szolgálj.
A négyes metró (ha igaz...) a busz vonalának kb. kevesebb mint a felén lesz párhuzamos a 67V-vel. A Hungária krt. és a MÁV-telep között a négyes metró ellenére is csak a 67V-vel lehet majd átszállás nélkül közlekedni.
A busz ellen szól, hogy minden szakaszán (Rpalota és az Erzsébet királyné útja között a 69-es, 62-es, 3-as villamosok, Mexikói úton az 1-es villamos - igaz, ezért át kell mászni a 100a vasútvonalon, Thököly-n a hetesek családjába tartozó buszok, plusz évezredek múlva a metró) van vele párhuzamos lehetőség, ennek ellenére már a Nagy Lajoson is van leszálló a buszról, az Erzsébet királynén és a Hungária krt-n (Zugló vasúti mh) a buszt elhagyókról nem is beszélve. Rpalota felé ugyanez a helyzet.
S a 4-es metrórol mi a véleményed? Lehet, hogy offnak tűnik, de első üteme is érinti a járat vá-át, valamint ha második üteme is megvalósul, az a járat átszervezéséhez ill/vagy megszünéséhez vezethet.
Most nem a melyik ér oda előbb busz vagy metró századmásodpercre lebontva vitát akarom ujra generálni :) Gondolom ezt ismered.