Érdeklődni szeretnék a hozzáértőktől hogy az MTZ generátoránál mit és hová kell kötni? A generátor jelenleg le van csupaszítva. 4 kivezetés van rajta. Az egyik a töltőszál, ami egy 6-os csavar formájában jön ki a generátor házából. Akkor van a gerjesztőtekercs 2 db kivezetése. Illetve van egy szál, ami a generátortekercstől jön 3 kis diódán keresztül. A diódahídban összesen 9 dióda van. Így néz ki:
Van hozzá egy fesz. szabályzó ami nincs kötve sehová, mert most lett véve. Az így néz ki:
Felírat sehol nincs. A generátortól megy egy vezeték az ampermérőre, onnan pedig tovább az akkuhoz, illetve a fogyasztókhoz. Tehát, mit és hová kellene kötni hogy jó legyen? Aki tudja, kérem ossza meg velem.
Most jobban megnéztem, a hídház hasán 16mm furatok vannak, a 80-ason 22-es menet mint a vonóhorogé. EB7-es kocsi lenne vele húzva, azért gyengélem én a 16-os menetet rögzíteni ezt a vonóhorgot.
Nekem is ilyen van felszerelve, ráadásúl 50-es TLT, csak a külső része 80-as, és igy is működik. a bekapcsoló rudazat fog beleérni a hátsóhidház aljába, ott kellett egyengetni. Azt már nem tudom mekkora csavarokkal van felszerelve.....
A hídházon a furatok 14mm-ek, a vonóhorog öntvényén 22mm-t mértem, a távolság elvileg jó. De én gyengéllem azt a 14-es menetet benne. Nem lehetne felfúrni szerinted?
Az orosz gumi egy kalap xar. A többi meg pénztárca függő, amelyik szimpatikus. Ajtó határolót meg le kell gyártani, csak a műanyag fogantyúshoz lehet kapni alkatrészt.
Azután érdeklődöm hogy 15.5x38-s gumik terén mit szabad meg venni ebből a sok fajta márkából, miután a békebeli orosz lassan eltünik a piacról. A másik, régi nagy fülkés ajtó határolót, amiben a lapos hullámos lemez van, hol lehet beszerezni. Mivel hogy a rugós lemezek tönkre mentek.
Sziasztok. Igaz, hogy nem MTZ, de azért ide pofátlankodok :)
Adott egy Warchalowski WT20.as kistraktor. Nagy a lógása a keréknek és valami kattog is. Mi fogad ha a kékkel jelzett csavarokat kiszedem? Nyilván az olajat leengedem. Arra vagyok lényegébe kíváncsi, hogy szét tud-e valami hullani? Köszönöm.
Köszi a választ! A plusz lóerőt az indokolja, hogy el szeretnénk érni kb 6-7 m széles kaszálási kapacitást. Ennek a tetejébe nálunk elég meredek a legtöbb kaszáló, úgyhogy muszáj, hogy maradjon kihasználatlan lóerő a traktorban, különben nem megy fel a dombon.
Igazából az 1221-es vázára van egy Cat motor téve.
A váltó része elég strapabíró. Szerintem a Cat motor se rossz.
Kicsit érdekes lehet a váltókiosztás, de az megszokás kérdése. Menet közbe ha kisebb sebességgel indítód a nehézpótot, akkor még felfele közben váltani is kell csoportot.
Mi indokolja nálatok a 80 lóerő helyett a 130?
Igazából jó választás lehet az 1221.7, de a 25 milliós árcédula se kicsi.
Annyiért már egy komolyabb nyugati irányváltóval, fronthidraulika+front TLT és szinkronváltóval is van már használtan. Kaszálásnál sokkal jobb lehet.
Sziasztok! 820-as MTZ mellé tervezünk 1221.7-est beszerezni, hogy nőjön a kaszálási és vontatási kapacitás. Akármerre keresek, ez annyira új dolognak tűnik, hogy véleményeket, tapasztalatokat semerre se találok a neten. Közületek bárki került már közelebbi kontaktusba 1221.7-es Caterpillar motoros MTZ-vel munka közben, hogy meg tudja róla osztani a véleményét?
Valamikor a veterántraktoros fórumon egy kolléga felvetette az ásógép beszerzését mint a talajmaró alternatíváját.
Mivel megvan már a traktor (max. a kerekek cseréjén gondolkodom, mert iszonyat széles felnik és gumik vannak rajta), arról is döntöttem már hogy talajmaró lesz. Vagy ásógép.
Ha lehetne, akkor nem járnék külön ekével is, szóval így használnám, bármelyik mellett is döntenék.
Üdv. Tagok! Ki mi jót csinál ebben az időkben? Sajnálom hogy kissé elavult lett a csoport mint munka tartalom terén. Tudom hogy sokan elfoglaltak, de akinek van kedve egy képpel vagy akár szöveges üzenetben ossza meg a csoportban, akár szerelés vagy munka témában mivel ügyködik. Szívesen várjuk! Minden jót kívánok mindenkinek!
Ha jár erre valaki akinek olyan hengerenkénti izzításos Mtz van a birtokában, amelyikbe ez a fajta izzítórelé van belerakva, nem lenne kedves nekem lefényképezni a relé közvetlen környezetét? Van ott egy szürkének tűnő vezeték körsaruval, ami talán test, de jó lenne tudni biztosra. A szóbanforgó gép nálam 820.4-re van matricázva, nem tudom melyikekben lehet még ilyen megoldás.