Szavazzatok továbra is az mszp-re!!!!!!!!!!!!!!!! Ha az mszp sok szavazatot kap, akkor az szdsz nyugattan továbugráltathassssssa mind az mszp-t, mind a lakósságot:(((((((((((((((((((((((((((DDDDDDDDD
Ma barátnőm aki nappali egyetemista szokásához híven meg akarta venni 60 km-es vonatbérletét, lakhely és tanintézmény között. Köpni-nyelni nem tudott mikor közölték vele, hogy az eddigi 2700 forintról 11600 forintra emelkedett az összeg. Egy egy "kicsit" több, mint 17%, és erről valahogy nem hallunk média viszhangot. Pedig ez a pofátlanság teteje...
A kavarodás azért - is - lehetett, mert április 18-án fogadták el a rendeletet, pedig ilyen rövid idő alatt bevezetni valamit több, mint hülyeség... Erőből nyomták keresztül, pedig logikusabb lett volna júliustól.
Az ördög a részletekben bújik meg, mert a 25 km-es - ami eddig ugye megegyezett a 30 km-essel - a fenti sorrendben "csak" 13,6%, 72,7%, 10,3%, 10,3% és 259% drágulást mutat. Mellesleg az eredeti elképzelés szerint egy bérlet ára a menetjegy 36-szorosa lett volna, de időközben meggondolták nagukat és maradt a 40-es szorzó. Csak épp az átlagot felejtették el újta számolni... Az eredeti szerint ugyanis a 25 km-es teljesárú és középiskolás bérlet alig változott volna (100 illetve 10 Ft csökkenés), a 30 km-esek is "csupán" 19,1%-kal drágultak volna.
Különben meg örülök, hogy neked havi 2000 Ft nem számít. Én nem keresek rosszul, de azért havi 11 rugó többlet nem semmi.
erebusz válaszolt helyettem is. Tulajdonképpen a HÖOK emelte az árat, már ami a váégeredményt illeti. Különben annyiban pongyolán fogalmaztam, hogy nem írtam le az előzményeket, így aki nem ismerte a korábbi egyeztetéseket, félreérthette... Ettől még a HÖOK "áldásos" ténykedése és annak eredménye sajnos tény... :(((
Az egyik vasutas az Indexnek elmondta, régóta dolgozik a cégnél, de ilyen még nem fordult vele elő, hogy nem tudja kiadni a megfelelő árú jegyet.
Ha úgy érti, hogy ennél csak cifrábbak voltak, akkor ok, de nehogy ám ez olyan egetverő probléma legyen.
Ezért utasítást adtak ki a MÁV-nál, hogy mindenütt a rövidebb tarifazónákról adjanak ki jegyeket, amelyekhez pótlólag írják hozzá a szükséges összeget, ha ennél hosszabb az utazás.
Nem igaz, hogy maguktól nem jöttek rá. Nem értem miért okozna ez akkora 'kavarodás'-t meg 'kaotikus jegykiadás'-t...
már ne haragudj, februárban kérdeztem több mávos dolgozót is, hogy akkor hogyan fognak alakulni a bérletek és a jegyárak, de egyik sem tudott mondani semmi információt. Azt mondták, hogy őket nem informálták még erről és nem tudják, hogy melyik kategóriát fogják drágítani stb.
Most honnan informálódott volna egy átlagpolgár, ha még a máv sem tudja megmondani, hogy mi van...
persze csak a busz meg kiszámíthatatlan... van amikor jön van amikor nem, elakad a dugóban. ilyen szempontból sokkal jobb a vonat akármerre is megyünk.