Keresés

Részletes keresés

Divrotcé Creative Commons License 2023.09.21 -1 0 4719

Első körben az 1950-es évek második fele óta (Bp.-FC, KL, Székesfehérvár).

 

Második körben az 1960-as évek második fele óta (új állomások).

Előzmény: Törölt nick (4718)
Törölt nick Creative Commons License 2023.09.15 0 0 4718

Mióta azonosítják a kijárati jelzőket K#, V#?

CsP50k Creative Commons License 2023.09.13 0 0 4717

Ajkán és Murakeresztúron is maradt Q.

 

Ugyan I akad e valahol?

 

Pardes137 Creative Commons License 2023.09.13 0 0 4716

A harmadik Q jelző Angyalföld elág Rákosrendező felőli oldalán van (Angyalföld elág bejárata az 1AV jobb vágányáról).

Előzmény: Divrotcé (4715)
Divrotcé Creative Commons License 2023.09.13 -1 0 4715

A boldogság forrása ajka, az egyik pesti Q már volt (Kőbánya fölső), egy másik van a hasonló nevű Terhen is. A harmadik pesti jó kérdés. Túl sok öreg állomás már nincs arrafelé (Nyugatiban, Déliben első ránézésre sok egzotikus nevű van, de Q történetesen nincs.). 

 

A szegedi versenyző Kecskemét.

Előzmény: korpi41 (4714)
korpi41 Creative Commons License 2023.09.12 0 0 4714

Ohh. Megírod melyek ezek?

Előzmény: a Zsóti (4713)
a Zsóti Creative Commons License 2023.09.12 0 1 4713

Ha minden igaz, akkor Budapesten 3, Szegeden és Szombathelyen 1-1 Q jelű jelző van. Nagy boldogságomra még ZS jelű is van a hálózaton :)

Előzmény: korpi41 (4709)
CsP50k Creative Commons License 2023.09.12 0 0 4712

Az I-k, Q-k "idejében" még nem használtak számokat főjelzők jelölésére.

 

Feltehetőleg azért fordulhatott elő egy állomáson I és J, illetve O és Q egyszerre is akár, mert akkoriban még elvárható volt, hogy az illetékesek meg tudják őket különböztetni (meg a jelöléstől függetlenül is tudták, merre járnak épp).

Előzmény: nazareth (4711)
nazareth Creative Commons License 2023.09.11 0 0 4711

Logikusabb lett volna, ha az 1-gyel és 0-val való összekeverhetőség miatt az I és O esik ki. Akkor a Q-val sem lenne probléma.

Előzmény: korpi41 (4709)
CsP50k Creative Commons License 2023.09.11 0 0 4710

A kivételes Q: Kőbánya felső, V. végpont felől. Ráadásul O is van ugyanazon a végén a III.-on.

Előzmény: korpi41 (4709)
korpi41 Creative Commons License 2023.09.11 0 0 4709

Gondolom a Q és az O könnyen felcserélhető, ezért marad ki a Q. Hirtelen nem is tudok Q jelzőt a hálózaton. Mondjuk I-t sem. Amiket most megnéztem hirtelen, ott ezek következetesen kimaradnak. De ugye szinte mindenre van kivétel a hálózaton :-)

Előzmény: nazareth (4708)
nazareth Creative Commons License 2023.09.11 0 0 4708

Fura... vajh miért pont a Q? Éa az O meg nem...

Előzmény: korpi41 (4707)
korpi41 Creative Commons License 2023.09.03 0 4 4707

Egy időben folytatólagosan betűzték a főjelzőket.

Sajóecsegen:

- A: helyes bejárat Miskolc-Repülőtér felől

- B: bejárat Sajóbábony felől

- C-J (I nélkül): kijárat kezdőpont felé

- K-R (Q nélkül): kijárat végpont felé

- S: helyes bejárat Sajószentpéter felől

- T: bejárat Edelény felől

- X és Y: a két helytelen bejárat, feltehetőleg később telepítve

 

I és Q rendszerint ki szokott maradni. Előfordul olyan eset, hogy a később telepített helytelen irányú bejárati jelzők nem folytatólagos betűt kaptak, hanem helyette lett X és Y (Nyékládháza, Taktaharkány).

Előzmény: somytomy (4705)
szilvasigezagergo Creative Commons License 2023.09.02 0 1 4706

Sajnos erről nincs semmilyen információm. Sajóecsegen a bejárati és a kijárati jelzők egyaránt a kezdőponttól kezdve az ábécé folytatólagos nagybetűivel vannak jelölve, akárcsak Miskolc-Gömöriben. Lehetséges, hogy valamikor réges-régen az F2. Függelék nem tett különbséget a be- és kijárati jelzők között azok jelölésének szempontjából? A második kérdésre válaszolva pedig, igen, azért nincs szükség a zöldre, mert Edelény felől minden esetben kitérő irányú váltón, vagy váltókon járnak be a vonatok Sajóecsegre, amit az alábbi linkre kattintva szemügyre is lehet venni:

https://tinyurl.com/mssv85f5

Előzmény: somytomy (4705)
somytomy Creative Commons License 2023.09.02 0 1 4705

Hogyhogy T a bejárati jelző? Sajóecseg nem hangzik úgy, mintha valami főpályaudvar lenne ott legalább 20 bejárati jelzővel.

A zöld fény jól gondolom, hogy azért hiányzik, mert ebből az irányból csak 40-nel járható vágányutak vannak a bejárati jelző után?

Előzmény: szilvasigezagergo (4704)
szilvasigezagergo Creative Commons License 2023.09.02 0 1 4704

Sajóecseg állomás "T"-jelű (94-es vonal, Edelény felől) bejárati jelzőjének külön előjelzője.

Divrotcé Creative Commons License 2023.08.06 0 1 4703

Voltak-vannak öreg D55-ök Á-Bé-Cé-Dé-zve, és vannak (voltak) öregebb berendezések is, ahol már azok (át/újjá)építésekor inkább K-akármennyi-V-akármennyiztek (Bp. Kelenföld, Bp. Ferencváros, Székesfehérvár). Utóbbi történet valami szigetszerű fellángolás lehetett a nagy jelzőmenyiségtől megrémülve.

Előzmény: benbe (4697)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.08.02 0 0 4702

Ezzel egyetértek.

Illetve ha Siófokon nem lenne vége a kétvágányú szakasznak, akkor ott sem tartana odáig az állomás. :)

Előzmény: Törölt nick (4701)
Törölt nick Creative Commons License 2023.08.02 0 0 4701

Egyébként szerintem, ha nem lenne iparvágánykiágazás, akkor nyilván nem lenne három be- és kijárati jelző

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (4694)
C50 Creative Commons License 2023.08.01 0 0 4700

Igen. Ahogy Újpestnél is végpont felé Angyalföld kijárati jelzői vannak.

Előzmény: Törölt nick (4696)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.07.31 0 0 4699

Az állomási biztosítóberendezés hatókörzete az a terület, ahol azok a biztosítóberendezési objektumok helyezkednek el amik az állomási biztosítóberendezés közvetlen felügyelete alá tartoznak.

Előzmény: Törölt nick (4695)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.07.31 0 1 4698

Ez nem a biztber. életkorától függ, Csillebércen is már Kx, Vy jelűek. De az 5-ös vonalon is azok, pedig azok is kb. egyidősek Csillebérccel. Ja, és a Déliben is. Az 1958-as. Ha időközben hozzá kell nyúlni a berendezéshez, és van rá igény, átneveződnek.

Előzmény: benbe (4697)
benbe Creative Commons License 2023.07.31 -1 0 4697

Igen. A modern biztosítóberendezéseknél (D55 és frissebb) K# jelűek a kezdőponti kijárati jelzők, a V# jelűek a végponti kijárati jelzők, az A, B, C, stb. jelzők bejárati jelzők. Aquincum megállóhely Óbuda állomás területén, Újpest megállóhely Angyalföld állomás területén található.

Előzmény: Törölt nick (4696)
Törölt nick Creative Commons License 2023.07.31 0 0 4696

Gondolom, akkor ezek is Óbuda kijárati jelzőinek számítanak

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (4694)
Törölt nick Creative Commons License 2023.07.31 0 0 4695

Mi az a hatórközet?

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (4694)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.07.31 0 0 4694

Akkor lehet, hogy útsorompóellenőrző fedezőjelzö

 

Olyanok csak nyílt vonalon vannak, ezek a sorompók meg az állomáson* vannak.

(*értsd állomási biztosítóberendezés hatórközetén belül)

 

Az F1 szerint további (második, harmadik, stb.) bejárati/kijárati jelzőknek hívják őket.

 

Vannak ilyenek még Fehérváron is az általad linkelt videón:

1:40:39: Első bejárati jelzők (a jobb vágányon nem fedez se váltót, se útátjárót, a bal vágányon az iparvágány-kiágazást fedezi).

1:41:01: Harmadik kijárati jelzők (nem fedeznek se váltót, se útátjárót, csak forgalomszabályozó szerepük van).

1:41:22: Második bejárati jelzők (két útátjárót fedeznek).

1:41:56: Második kijárati jelzők (két útjátjárót fedeznek, illetve a bal vágányon az iparvágány-kiágazást).

1:42:37: Harmadik, "igazi" bejárati jelzők, ezek fedezik az állomást.

 

És ha valaki azt mondja, hogy az 1:43:25-nél a bal oldalon lévő jelző (V9) valójában egy második kijárati jelző (és emiatt az összes további kijárati jelző valójában a harmadik és negyedik), nincs igaza, mert ő a 9-ik vágány kijárati jelzője, amit csak a 8 és a 9a kijárati jelzői előznek meg (V8 és V9a név szerint). ;)

 

Előzmény: Törölt nick (4693)
Törölt nick Creative Commons License 2023.07.31 0 0 4693

Akkor lehet, hogy útsorompóellenőrző fedezőjelzö

Előzmény: _Nyuszi (4691)
benbe Creative Commons License 2023.07.31 -1 0 4692

Sajnos azokról pont nincs StreetView kép, de a párjaikról van, a nevük B és C. A Szabadifürdőtől kezdőpont felé az egyvágányos szakaszon lévő bejárati jelző neve A. Ez alapján szerintem B és C második bejárati jelzők, a videóban nekünk háttal álló párjaik pedig kijárati jelzők. Valójában nyilván fedező- és térközjelzői szerepet töltenek be, de technikailag szerintem nem azok. Erre utal a hiányzó sárga füttykaró és a meglévő piros füttykaró is.

Előzmény: _Nyuszi (4691)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.07.31 0 0 4691

Szerintem az útátjárót.

Előzmény: Törölt nick (4690)
Törölt nick Creative Commons License 2023.07.31 0 0 4690

És azok milyen jelzők?

https://www.youtube.com/watch?v=WWPPKmfJ9Nc&t=4431s

 

Mit fedeznek? Mert nem látok váltót a jelzők után

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!