Keresés

Részletes keresés

Lógó_féktömlő Creative Commons License 2024.03.10 0 3 4754

A Déli pu. egykori fordítókorongját fedező tolatásjelezők.

https://fortepan.hu/hu/photos/?id=156031

benbe Creative Commons License 2024.02.17 0 0 4753
Előzmény: oldmumus_v.2 (4738)
PettikkForum Creative Commons License 2024.02.15 0 1 4752

Láttatok már ilyet?

https://www.youtube.com/watch?v=FKSusfQMGYQ&t=10723s

 

Előjelző egy árbóccal, két jelzőlappal Nyíregyházán

lord_skrolk Creative Commons License 2024.02.15 0 0 4751

Sziasztok!

 

Egy olyan kérdésem lenne, hogy Ferencváros gurítódombján nem tudja valaki, hogy a gurításjelzőknek az árbócán miért nincs megszakítva a kék sáv fehér sávval (nem biztosítottságra utaló jel)?

 

Alapjában véve az F.1. azt írja:

 

 

"1.3.9.5. A biztosított tolatásjelzők árbóca kék-fehér sávozású (9. ábra).
A nem biztosított tolatásjelzők és a gurításjelzők árbócán a kék sávokat középen vízszintes fehér sáv szakítja meg (10. ábra).
A kék-fehér sávos árbócú jelző a közlekedő vonatokra nem érvényes."

 

"3.8. A gurítási mozgások szabályozására nem biztosított, fény gurításjelzőket alkalmaznak."

 

Fradi ÁVU-ja szerint is nem biztosítottak és gurításjelzők (F.1. szerint nem is lehet más).

 

Köszönöm szépen előre is választokokat!

 

FuggerthV43 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 4750

Köszönöm szépen!

C50 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 4749

Nyergesújfalu.

Előzmény: PettikkForum (4748)
PettikkForum Creative Commons License 2024.02.11 0 0 4748

Ez melyik állomás?

Előzmény: C50 (4747)
C50 Creative Commons License 2024.02.10 0 0 4747

A 4-esen még láthatod.

Előzmény: FuggerthV43 (4746)
FuggerthV43 Creative Commons License 2024.02.10 0 0 4746

Ohh kár! Köszönöm az infókat!

C50 Creative Commons License 2024.02.10 0 0 4745

Igen.

Előzmény: FuggerthV43 (4744)
FuggerthV43 Creative Commons License 2024.02.10 0 0 4744

Köszönöm az infókat!

Az Esztergomi vonalon minden ilyen jelzőt elbontottak?

CsP50k Creative Commons License 2024.02.10 0 0 4743

A jelzők lapja, az optikák napellenzője hasonló (akár egyező), de amire ezeket felszerelték az teljesen eltérő.

Előzmény: C50 (4741)
nazareth Creative Commons License 2024.02.09 0 3 4742

Ezek a jelzők ránézésre hamisítatlan amerikai megoldások. Ott dívott, hogy egy megfelelő méretűre szabott csőre, mint árbócra, ilyen-olyan bilincsekkel, így-úgy, tetszőlegesen eltekergetve-bólintva-emelve felszereltek mindenféle optikákat.

 

Azt, hogy ez a megoldás pontosan hogyan került át a szovjetekhez, nem tudom (hmsoft, merre vagy?), de ugyebár az oroszok elég sokmindent "importáltak" az USÁ-ból (elég csak ránézni egy gőzmozdonyra, vagy teherkocsira).

 

A Szovjetúnió pedig terjesztette tovább az igét: a CFR nem csak behozta, de teljes mértékben át is vette a technológiát, a '80-as évek közepéig gyártották és telepítették ezeket a jelzőket.

 

Az esztergomi vonalra került jelzők annyiban atipikusak, hogy a MÁV nem vette át az öntöttvas talapzatot és kötődobozokat, hanem nemes egyszerűséggel a meglévő "régi fajta" (talán Integra?) árbócok hátsó U-idomjaiba szimplán belerakták és rákötözték a megfelelő hosszra lefűrészelt csöveket (kapóra jött, hogy a régi oszlopoknál még kifelé voltak fordítva az U-idomok).

 

Itt egy jó fotó egy Washington-környéki Union Switch & Signal gyártmányú jelző hátuljáról:

https://thetracksidephotographer.com/wp-content/uploads/2017/07/CSX_Washington-Sub_S-ORANGE-sb-mast-upper-head-rear-close_web.jpg

 

...ez meg ugyanaz, csak néhány ezer km-re keletebbre (vagy nyugatabbra) a románoknál:

https://www.flickr.com/photos/71944117@N06/7675934444/ (bocs, nem-szétesettet on-line nem találtam, sajátot meg feltölteni nem tudok.)

 

 

Előzmény: CsP50k (4739)
C50 Creative Commons License 2024.02.09 0 1 4741

Ezeket Nagyszőlősön láttam de nyilván a Szovjetúnió tele van vele.

Előzmény: CsP50k (4739)
FuggerthV43 Creative Commons License 2024.02.09 0 0 4740

Nagyon szépen köszönöm! 

CsP50k Creative Commons License 2024.02.09 0 0 4739

Ilyen szerintem csak nálunk van, nem tudom mennyire típus szerintiek.

A jelzőárbocok máv szabványnak tűnnek, a lámpafej, ami utal szovjet eredetre.

Előzmény: FuggerthV43 (4733)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.02.09 0 0 4738

én meg talán anno fiatalként a nyarakat a mamánál töltve Jászfényszaruban

Előzmény: C50 (4735)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.02.08 0 0 4737

Valóban.

Előzmény: C50 (4735)
Tamasch Creative Commons License 2024.02.08 0 2 4736

Akad még Debrecen és Nyíregyháza között is az állomásokon.

Ajkán már csak a törpe tolatásjelzők maradtak meg az eredeti "szofgyet" típusúak.

 

Majdhogynem autentikus méretezett rajzokat is lehet találni ha jó helyen ütjük fel a világhálót:

https://www.vlaky.net/upload/galeria/002669/044996.jpg

https://www.vlaky.net/upload/galeria/002669/044989.jpg

 

Teljes czikk:

https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/002256-Svetelne-navestidla-na-ZSR-CSD-1-cast-Tie-sucasne-na-ustupe/

Előzmény: C50 (4735)
C50 Creative Commons License 2024.02.08 0 0 4735

Nyergesújfalu, Lábatlan, Süttő, Neszmély még mindig ilyen. 

Előzmény: _Nyuszi (4734)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.02.08 0 0 4734

Mi csak "szovjet jelző"-ként hívtuk őket. Ha kell pontos típus, akkor kikeresem.

Tudtommal van még egy darab cseszlovák moduláris, van négy darab egyoptikás szovjet törpe (annak a típusa ПС-45), a többi Integra jellegű.

Előzmény: FuggerthV43 (4733)
FuggerthV43 Creative Commons License 2024.02.07 0 0 4733

Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni hogy a régi Esztergomi vonalon 

Ezek a jelzők milyen típusúak voltak? Köszönöm!

 

PettikkForum Creative Commons License 2024.01.27 0 0 4732

Ha pedig a következő jelző mindig két fénnyel ad szabad jelzést, a zöld van elhagyva

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (4724)
gysevic Creative Commons License 2024.01.21 0 0 4731

A fotón láthatónak az egyik fele - Budafok-Albertfalva előjelzője is volt egyben - eredetileg saját árbócon állt. Egy nagyobb pályás munka során került fel a jelzőhídra.

Előzmény: Tamasch (4730)
Tamasch Creative Commons License 2024.01.20 0 0 4730

Üdv!

 

Debrecen Apafa között van ahol csak az egyik vágány mellett van janus fejű.

https://indafoto.hu/Tamasch/image/21654219-32bcec53

 

(Egy térközzel Apafa felé van Divrotcé által belinkelt helytől.)

 

Főjelzőként az almásfüzitői "gyorsforgalmin" van vörös-fehér árbocos 3+1 fényű janus.

https://indafoto.hu/Tamasch/image/14495761-38638fbc/460027

 

Az eredeti kritériumoknak majdnem megfelelő janus térközjelző budafoknál volt. Budafok-Albertfalva és Nagytétény között.

Jelzőhídon volt. Annyiban sántít a megfejtés, hogy a háromvágányos szakaszon volt.

Előzmény: RhB (4720)
korpi41 Creative Commons License 2024.01.18 0 1 4729

Erre az alkalmazásra példa Gyékényesen az őrtilosi második bejárati jelző (E) és a fűtőházi vágány nem biztosított tolatásjelzője (T5) közös árbócra van szerelve (Janus), de két külön vágányra vonatkozik.

Előzmény: Divrotcé (4728)
Divrotcé Creative Commons License 2024.01.17 0 1 4728

Két egymás mellett fekvő vágányra is lehetne használni őket. Egyiknek ebbe, másiknak másik irányba.

Előzmény: CanGuru (4727)
CanGuru Creative Commons License 2024.01.17 0 0 4727

Nos, én vagyok, aki megkértem RhB olvtársat, hogy kérdezze már meg legyen kedves.

 

Nem, nem megszorulás esete forog fenn, legalábbis a hagyományos értelemben nem, hanem pakkban vásároltam egy marék, egyébként szépen elkészített rézmaradott (H0) fényjelzőt börzén, amiben van 1 db, ikerfejes, 3 optikás jelző... ha kettő lenne már jó lenne, bár nem terveztem eddig kétvágányos pályát építeni... És innen indult a mire-hová lehet ezt használni így önmagában kérdéskör. :)

 

Köszönöm a válaszokat!

Előzmény: Divrotcé (4723)
Divrotcé Creative Commons License 2024.01.16 0 1 4726
Előzmény: RhB (4725)
RhB Creative Commons License 2024.01.15 0 0 4725

Jól sejted, modellvasútról van szó. :D Megkértek, hogy kérdezzek utána, most nem is tudom, hogy 2 vagy 3 fény van rajta? És persze a linkeknél sem figyeltem kellőképpen... 

Előzmény: Divrotcé (4723)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!