Keresés

Részletes keresés

smnks Creative Commons License 2019.07.19 0 0 4922

Köszi az adalékot!

Az jutott eszembe, hogy az a Frigyláda jöhetett akár Dombóvár - Lepsény - Csajág - Hajmáskér felől is.

Nem tudom, a veszprémi fűtőháznak voltak-e Frigyládái? 

Én egy Kubinszky képet ismerek, asszem 1971-ből, ahol egy 375-ös húz "vegyesfelvágott" kéttengelyes személykocsikból álló szerelvényt az ON-topic vonalon.

 

Egy 'fél-OFF' kérdés, ha már Veszprémben jártál 1974-ben: A te vonatodat mi húzta? Szergej? (Már, ha vonattal mentél, és a fővonalon...)

Előzmény: alkotasu (4921)
alkotasu Creative Commons License 2019.07.18 0 0 4921

Egy emlékem van 1974-ből, akkor jártam először a veszprémi állomáson. Egy Frigyláda ácsorgott valamelyik peron mellett. Mivel akkor a Veszprém-Alsóörs vonal már nem működött, így feltételezem, hogy a győri vonalon járt.

Hogy a tehervonatokat mi húzhatta, fogalmam sincs.

Előzmény: smnks (4920)
smnks Creative Commons License 2019.07.18 0 0 4920

T. 'Bézéspocakos'!

 

Megtudnád esetleg mondani, hogy az ON-topic vonalon mely év(ek)re esett a trakcióváltás gőzösről dízelre?

 

Jómagam 1980 nyarán jártam erre először (még gyerekként), és legnagyobb csalódásomra már csak dízelmozdonyokkal találkoztam a vonalon. Egy hétig kirándulgattunk a Cuha völgyében és környékén, de mindig csak a sötétnarancs (majdnem piros) színű M47.2000-esek vitték a három 20-26 Bh ("teliablakos") kocsiból álló személyvonatokat, a tehervonatokat pedig a jóval világosabb narancs színű M47.1000-es. A tehervonatban kéttengelyes tehervonati 'kalauzkocsi' is volt mindig a mozdony mögé besorozva.

Ha jól emlékszem, a nagyjából délidőben Győrből Veszprémbe tartó személyvonat végén pedig volt mindig egy kéttengelyes paklikocsi.

Zircen jártunkkor Bobó hangját is hallottam, de látni nem láttam, valahogy az maradt meg bennem, hogy az biztos a dudari szárnyon dolgozik.

Hazafelé aztán Győrnek utaztunk, természetesen 2000-es Dácsia vontatta a szerelvényünket, de Győrszabadhegyen -óriási meglepetésemre!- bevágódott mellénk a celldömölki személyvpnat 424-essel, kispaklival, koszos-kormos kocsikból álló hosszú szerelvénnyel, melyben a 20-26 Bh kocsikon kívül 21-26 Bk/Bf kocsik is voltak, ill. még 1.oszt. kocsi is.

Otthon aztán a polgári menetrendhez mellékelt vasúti térképet tanulmányozva rájöttem, hogy a Győr - Celldömölk vonal egy fővonal! Így -pláne gyerekfejjel!- még kontrasztosabbnak tűnt a dolog, hogy a fővonalon még jár a gőzös, a mellékvonalon pedig már csak dízel? Rosszkor voltam rossz helyen?

(Amúgy imádom a Bakonyvasutat a mai napig is!)

 

Szóval ezek a legkorábbi személyes emlékeim a vonalról, de -legnagyobb sajnálatomra- a hetvenes évek közepéről, illetve második feléből még csak ON-topic fényképeket sem nagyon láttam. Kivéve azt a Youtube -on megtalálható filmrészletet, amit Eplény állomáson forgattak, de az egy előre megrendezett jelenet, vasúttörténeti szempontból nem tudom, mennyire mérvadó?

Pedig érdekelne még az is, hogy a személyvonatokon mikor váltották a négytengelyes személykocsik a kéttengelyeseket ezen a vonalon? Azaz, hogy volt-e itt is olyan időszak, amikor a 375-ösök már négytengelyes személykocsikkal jártak? Ha igen, akkor ez már a hetvenes évek első felében is előfordult-e?

 

Aztán a Bobók: Zöldbobós fényképet láttam -talán ha kettőt- még a hetvenes évek első feléből. Mindkettőn tehervonatot húz. Ennek kapcsán kérdezném, hogy volt-e a vonalnak jellemzően egy olyan időszaka, amikor a tehervonatokat már többnyire Bobók, a személyvonatokat viszont még 375-ösök vitték? Vagy vitte a tehervonatot 375-ös is, meg Bobó is, ugyanabban az időszakban? Netán nyáron a személyvonatok elé is odafogták a Bobót, még a dácsiás időszak előtt?

 

 

Előre is köszönöm neked, vagy bárki másnak, ha választ kaphatnék a fenti kérdésekre!

 

Üdv: Tamás

Előzmény: Bézéspocakos (4907)
Kappa 5.10 Creative Commons License 2019.07.17 0 2 4919

Hosszú idő után sikerült megint pirosat kapnom.

Dudar 8.44

M63,008 Creative Commons License 2019.07.04 -1 0 4918

Járják már a nyári menetrendváltás óta...

Előzmény: segélyvonókészülék (4917)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.07.04 0 0 4917

Bakker, 5147.514 a 39516.

Ezt is megértük... :) 

Bézéspocakos Creative Commons License 2019.04.09 0 0 4916

Én 2162-esre emlékszem,de akkor Tapolcán tolatott,meg egyszer láttam Ajkán személyvonatot hozott.

Itt le van írva a lényeg.

https://hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%81V_M47_sorozat

Előzmény: segélyvonókészülék (4914)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.04.08 0 1 4915

;) 

Ahogy a szovátai csühin mondta a kolléga lejtmenethez érve: innentől ingyen megyünk.

Mondhatni, a Newton-hajtóművel. :) 

Előzmény: alnibell (4913)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.04.08 0 0 4914

Az nem az volt... :) 

Valami igen zörgőssel pedig utaztunk egyszer.

Tán 2057?

Előzmény: segélyvonókészülék (4912)
alnibell Creative Commons License 2019.04.08 0 0 4913

Még egyszer utoljára.
Mit mondott a 375-ös Bakonyszentlászlóról Zirc felé indulva?

- ???
- Iiisssten sseegííts, iiisssten sseegííts ...
És Zircről visszafelé?
- ???
- Ha segítesz, hanem is, most már megyek magam is.

Előzmény: segélyvonókészülék (4906)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.04.08 0 0 4912

Elő-előfordult, de qrva ritkán.

Egyszer talán láttam a 2029-est.

Ha az az volt egyáltalán.

Előzmény: M63,008 (4910)
zirtz Creative Commons License 2019.04.07 0 0 4911

Az Eplény belterületén kialakítani tervezett vasúti megálló ügyében tud valaki előre lépésről? Legalább 15 éve napirenden van ez az ügy...

M63,008 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 4910

Celldömölkön voltak ilyen gépek, gondoltam talán foroghattak azok is a Bakonyban.

Előzmény: Bézéspocakos (4909)
Bézéspocakos Creative Commons License 2019.04.06 0 0 4909

Hála Istennek mi nem jártunk rajtuk,talán csak 2Db-volt azt hiszem,a Bakonyba nem is jártak,Tapolcán voltak tartalékok úgy tudom,de akik jártak rajta,azt mondták,hogy iszonyatosan zajosak voltak,a hangszigetelést nem tudták megoldani.

Előzmény: M63,008 (4908)
M63,008 Creative Commons License 2019.04.06 0 0 4908

A Pielstick-es gépek jobbak voltak, vagy kevésbé?

Előzmény: Bézéspocakos (4907)
Bézéspocakos Creative Commons License 2019.04.06 0 1 4907

Igazad van,nem valami eltalált gépek voltak,de tudtak fűteni,meg a Gőzös után felüdülés volt ilyen gépeken járni.Én is csak a szépre emlékezem,na meg a nagy Öregek mordulásaira,mikor behúzta az ember 8.-ba.Tény,hogy kímélték,mert holnap is evvel kellett menniük,meg is hálálta a gép,sokat kibírt,köszönhetően a Veszprémi Fűtőház hozzáértő szerelő csapatának is.

A Bobók azért megbízhatbbak voltak,persze azért azon sem volt mindik fenékig tejfel utazni,de nem részletezem.Most már sokat fejlődött a Technika egyszer talán elérkezik a Bakonyba is.

Előzmény: segélyvonókészülék (4906)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.04.05 0 1 4906

Jó, hát a 375 valami 330 LE körül lehetett, ehhez képest erős volt, nyilván, de azért nagyon jól emlékszünk, hogy milyen menetdinamikát tudott produkálni a nagydákó, pláne télen. Mindehhez az a rettenet visítás, ami a 0-1 jelleggel használt seprűnyél okán a hajtóműből áradt.

Jól emlékszem az első döbbenetre, amikor a szépemlékű Ravazd mh.-ról indulván (és akkor hol van még a Bakony!) kérdeztem a mestert, hogy akkor most ez nem oldott fel, vagy mi a fene, mert ott, ahol a csörgő már vidáman hatvannal ment, annak a rontásnak még harmincra sem sikerült felköhögni azt a két nyamvadt Bhv kocsit.

 

Itt jegyezném meg, hogy az M47.2000 névleges motorteljesítménye mindössze 34kW-tal marad el a G700BB-től (pl. ÖBB 2070), aztán ez a gyakorlatban egészen más menetteljesítményt produkál. De hogy ne menjünk messze, egy M40 hasonló névleges teljesítményű masinának sem ért soha a nyomába.

Előzmény: Bézéspocakos (4905)
Bézéspocakos Creative Commons License 2019.04.05 0 1 4905

Szerintem erősebb volt mint egy 375-ös,még az elején,úgy tudom,hogy 350tonna volt a terhelése az első időszakban,utána lett 200.(Veszprém-Bakonyszentlászló-Veszprém és Zirc-Dudarbványa-Zirc viszonylatokban.)

Előzmény: segélyvonókészülék (4904)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.04.05 0 1 4904

M47.2000... :) :) :) 

Előzmény: Bézéspocakos (4903)
Bézéspocakos Creative Commons License 2019.04.04 0 1 4903

Szerintem spóroltak a karbantartásukon,a vonalismeret meg a korszerű erős vontatójárművek miatt szükségtelenné vált.

Előzmény: alnibell (4900)
bakter72 Creative Commons License 2019.04.04 0 1 4902

Talán azért szűntek meg mert a gőzösnek erőt/lendületet kellett gyűjtenie az emelkedő leküzdéséhez. Gőzfejlesztés?

Előzmény: alnibell (4900)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.04.04 0 0 4901

Sose vezettem lejtviszonyjelzők mentén, szóval nem tudom megmondani, mennyivel lenne jobb, ha lennének, de nem érzem hiányukat. A hegyen sem.

Előzmény: alnibell (4900)
alnibell Creative Commons License 2019.04.02 0 0 4900

Van arra valami érdemi magyarázat, hogy a gőzvontatás megszűntével miért mentek a lecsóba a szintjelző táblák?

Előzmény: segélyvonókészülék (4899)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.03.30 0 0 4899

Nem tudom, ennek sosem jártam utána.

Amikor anno mv. tanfolyamon mértékadó emelkedőkről, vonatterhelésekről volt szó, akkor került elő ez a 20* dolog, és épp a 11-es vonal volt a példa.

 

Én nem úgy mondanám, hogy magát csapja be a máv, inkább úgy, hogy a 20* kategóriát itt üzemileg megfelelőnek találták, amit nem érdemes tovább recézni.

 

Ha 20‰ lenne a tényleges max., akkor mire a *? Akkor 20 lenne, mindenféle csillag nélkül. Szerintem.

Előzmény: alnibell (4898)
alnibell Creative Commons License 2019.03.30 0 1 4898

Mikori keltezésű a hivatkozott adminisztratív intézkedés?
Átnéztem a Győrszabadhegy - Veszprém, 11-es vonal 1947-es kiadású kézi hossz-szelvényét, abban sehol nincs 20 ezreléknél nagyobb szintváltozású szakasz. Vagy netán a MÁV magát (már akkor) is becsapta?

Előzmény: segélyvonókészülék (4894)
GumiApo Creative Commons License 2018.04.19 0 0 4897
GumiApo Creative Commons License 2018.04.10 0 0 4896
Abymot Creative Commons License 2017.08.04 0 0 4895
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.06.01 0 0 4894

Attól még a dolog korántsem ugyanolyan.

A 11-es hazánk egyetlen valóban hegyi jellegű vonala (Szentlászlótól majdnem Veszprémig. ). 20*, amióta adminisztratíve megszűnt hazánkban a 20 ezreléknél nagyobb emelkedő.

 

Előzmény: Törölt nick (4892)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.06.01 0 0 4893

Nem a forgalomról volt szó. A gravitációról. :)

Előzmény: Törölt nick (4890)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!