Keresés

Részletes keresés

GumiApo Creative Commons License 2018.04.19 0 0 4897
GumiApo Creative Commons License 2018.04.10 0 0 4896
Abymot Creative Commons License 2017.08.04 0 0 4895
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.06.01 0 0 4894

Attól még a dolog korántsem ugyanolyan.

A 11-es hazánk egyetlen valóban hegyi jellegű vonala (Szentlászlótól majdnem Veszprémig. ). 20*, amióta adminisztratíve megszűnt hazánkban a 20 ezreléknél nagyobb emelkedő.

 

Előzmény: Törölt nick (4892)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.06.01 0 0 4893

Nem a forgalomról volt szó. A gravitációról. :)

Előzmény: Törölt nick (4890)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.01 0 0 4892

"Te kinlódj a Bz vel 20 ezrelékes emelkedőn , ez nem a nógrádi viccvasút amihez vagy szokva."

 

17 ezrelék azért a 78-as vonalon is van, páratlan irányban ha jössz, a becskei alagút előtt...

 

Mondjuk azzal egyetértek, hogy tényleg sz..r egy konstrukció a Bz, főleg nagy melegekben, ráadásul hegyi pályákon. 

Előzmény: ikarus255 (4888)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.01 0 0 4891

"Vác - Diósjenő között munkanapokon órás ütemes menetrend van"

 

Vácott átszállással a zónázó vonatokra/zónázó vonatokról, amelyek fél órán belül Bp. Nyugatiban vannak.

Előzmény: Törölt nick (4890)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.01 0 0 4890

"ez nem a nógrádi viccvasút amihez vagy szokva"

 

Érdemes lenne szétnézned ott, mielőtt butaságokat irkálsz.

 

Az igaz, hogy a 78-as az utasszámok szempontjából valóban elég gyönge, meg a 75-ös felső szakasza is, de a 75-ös alsó szakaszán, Vác - Diósjenő között munkanapokon órás ütemes menetrend van és utas is van szép számmal.

 

Emellett itt is van számottevő vasúti turistaforgalom, elég ha pl. a nógrádi vagy a drégelyi várat megemlítem, amelyek a vasúttól viszonylag jól megközelíthetőek.

 

Tehát azért nem múzeumvasútról vagy operettvasútról van szó a balassagyarmati térségben sem.

 

Még ha a Bakony-vidékről esetleg úgy is tűnik. :-)

 

 

Előzmény: ikarus255 (4888)
ikarus255 Creative Commons License 2017.06.01 0 0 4889

Ráhordó járatok voltak.

 

Van több száz menetrendem ezek között van 1991 es Győr Sopron és Veszprém megyei Hivatalos autóbuszmenetrend, 1993 ból szintén , meg egészen  napjainkig!

 

A hivatásforgalom határa Ravazd volt, Pannonhalma, Écs, Nyúl volt ellátva buszokkal.

 

Tarjánpusztára napi 2-3 iskolás járatpár járt ki 1991-ben.

 

A győrasszonyfai buszvonal 1993-as megyei kismenetrendben jelenik meg először.

 

Bakonypéterdre a ravazdi 6, 14, 18, 22 órás műszakos buszok 1996-ban lettek meghosszabbítva.

 

A vasútvonal középcső részét autóbuszügyileg előbb a megyei Balaton Volán ( jogelőd 1970-1986 Volán tröszt 15. sz Vállalat), majd 1991.02.01-től 1997.12.31-ig a Dudari Volán Kft, majd 1998-tól A Bakony Volán látta el egészen 2014 végéig a ÉNYKK-s összevonásig.

 

Veszprémvarsány, Sikátor, Lázi 2000 körül lett hivatásforgalmi járatokkal összekacsolva Győrrel.

 

Bakonyszentlászló, Bakonygyirót, Románd későn 2001 körül lett bekapcsolva javarészt átszállós járatokkal. A győr felől érkező járatoknál Bsakonypéterd  autóbusz várónál kell átszállni, még most is annak aki Győrből 6.45-kor 10.45-kor vagy este 18.35 kor utazna ebbe a 3 községbe.

 

A Győr-Moson-Sopron megyéhez való átcsatolás több ütemben zajlott Bakonypéterd és Lázi ment előbb Veszprém megyétől Győr-Moson-Sopronhoz aztán további települések kb. 2002 őszén így Bakonyszentászló, Bakonygyirót, Románd, Veszprémvarsány, Sikátor, Fenyőfő

 

A győri hivatásforgalmi autóbuszjáratok megjelenéséig vasúton ment a forgalom, Sikátorról Veszprémvarsány belső részének érintésével a veszprémvarsányi állomásra ment ki a busz, majd ment egy kört a 13 as vasútvonalon nem túl jól ellátott Láziba majd megint Lázi vagy Sikátor. (7442 és 7446 os autóbuszvonalak 1987-től 1999-ig)

 

A bakonyszentlászlói autóbuszok a falu és a vasútállomás között ingáztak , de közben a bakonyszentlászlói téglagyár és a Vinyén működő fűrészüzembe igyekvő munkások szállítását is elvégezték Fenyőfőre is betértek.

 

Napközben tettek egy kört Zircre egyetlen járatpár erejéig. felváltva a bakonyszentlászlói illetve a sikátori)

 

Azért kell ezt megérteni, mert a vasútállomások kiesnek és a buszos ráhordás fontos, a kerékpár megőrzése a szolgálati helyek felszámolása után egyre megoldatlanabb volt, a gyaloglás 1 kilométeren túl meg igen megterhelő és fárasztó!

 

A vasútvonal hivatásforgalmában érdekes változás állt be 1997-ben, amikor a Győr-Veszprémvarsány vonatokat elkezdték meghosszabbított útvonalon Győr és Bakonyszentlászló között járatni.

Többször fenyegette a bezárás, de sikerült ezt elkerülni.

 

A legnagyobb érvágás a Veszprém-Külső-Veszprém(belváros!)-Megyespuszta-Alsóőrs vonal felszámolása volt 1969-ben, illetve 1972-ben.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: segélyvonókészülék (4885)
ikarus255 Creative Commons License 2017.06.01 0 0 4888

Ezen a vonalon ingadozó az utasszám.

Sokszor van be nem jelentett csoport vagy alkalmi baráti társaság.

Amikor hétvégén 2 kocsi volt a reggeli személy akkor előfordult, hogy a kalauz nem fért fel és a jegyek lekezeletlenek maradtak.

Másik dolog melegben Te kinlódj a Bz vel 20 ezrelékes emelkedőn , ez nem a nógrádi viccvasút amihez vagy szokva.

Cellben minden van csak karbantartás nincs.

Egerszegen minden körfűtőbe járáskor ki volt fúvatva a hűtő,amíg működött a fűtőház, itt nsajnos Cellben nem, ezért melegszik a Bz aztán meghal.

Volt kapcsolt toló volt kísérlet szinkronra ami vagy ment vagy nem.

Melegben kínlódás Bz vel ezt nem tudod megérteni.

Rosszabb mint az AB motor , mert a magyar mérnöknek volt annyi esze amennyi a csehszlováknak nem: Tetőre tette a hűtőt!!!

Volt egy Skodám, és az is abba pusztul meg, hogy a hűtése rossz volt.

Maga a konstrukció az ami rossz.

Előzmény: Törölt nick (4880)
Szakál G. J. Creative Commons License 2017.06.01 0 0 4887

A feladat adott, rakj ossze egy jobb, gazdasagosabb fordulot, ami mas vonatoknal nem okoz kapacitasbeli gondot ugyanerre a menetrendre! ;)

Előzmény: Törölt nick (4880)
KVZOLI Creative Commons License 2017.06.01 0 0 4886

Így van.Álltak vagy 6-7 kocsiból.

Előzmény: segélyvonókészülék (4885)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.06.01 0 0 4885

Ó, igen. A munkásvonatok, műszakváltásra/-ról. Nem két kocsival...

Előzmény: KVZOLI (4884)
KVZOLI Creative Commons License 2017.06.01 0 0 4884

Pontosan.Meg akkor még volt olyan vonat,ami Veszprémvarsányig járt vagy onnan indult.Például az,ami 13 óra 02-körül volt Győrben.

Előzmény: segélyvonókészülék (4883)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.06.01 0 0 4883

Ja, dácsiás vonal volt sokáig (bobó is nagyritkán, ha épp nem találtak mást, meg ugye a fürdős (a Bika) standard bobós volt, ill. a legvégén retyrotty dák), aztán benéztek a csörgők, aztán jött az autóbusz.

Előzmény: KVZOLI (4878)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.31 0 0 4882

Munkanapon volt.

Előzmény: névtelen (4881)
névtelen Creative Commons License 2017.05.31 0 0 4881

Hétköznap vagy hétvége?

A 11 óra körüli időszak túra ügyileg holtpont. Reggel 5-10 ig indulnak a túrázók és kb 2 -8 (sötétedés) -ig indulnak haza. 10-14-ig majd' mindenki gyalogol és nem vonatozik.

Gondolom, ami reggel és délután kell, az napközben elpöfög félig üresen, nem érdemes szétszedni-összerakni.

Előzmény: Törölt nick (4880)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.31 0 0 4880

A Veszprémből 11:00-kor induló személyre tényleg indokolt a 3 classic (műbőrös) Bhv-ból álló hagyományos Csörgős szerelvény?

 

Ráadásul 2 géppel, bár lehet, hogy az egyik hideg mozdony volt, annyira nem néztem.

 

Az utasszámok sokkal inkább Bz-szerelvényt indokolnának.

 

Vinyén volt egy kb. 20 fős felszálló turistacsoport, de egyébként nagyon nulla volt végig az utasforgalom.

 

Veszpréntől Vinyéig lényegében egyedül voltam az egész első kocsiban, a jv-t leszámítva.

 

Egyébként elég feszítettnek tűnik ennek a vonatnak a menetrendje, Veszprémből hajszálrendesen indultunk, Vinyén volt egy kicsivel hosszabb tartózkodás a csoport miatt, de egyébként sehol sem tartózkodtunk túl, Győrszabadhegyre mégis +5-tel érkeztünk, Győr személyben +3 volt a vége.

Nem vészesen, de egy kicsit feszes.

 

A Győrból 11:50-kor induló ellenvonattal Tarjánpusztán kereszteztünk, az 4 egységes Bz-szerelvényből állt, de utas azon is alig volt.

KVZOLI Creative Commons License 2017.04.22 0 0 4879

2000-es Dácsia akart lenni.

Előzmény: KVZOLI (4878)
KVZOLI Creative Commons License 2017.04.22 0 0 4878

Előtte,a 80-as évek közepén 200-es Dácsiák jártak arra,bár láttam Bobós személyt is.

Előzmény: segélyvonókészülék (4877)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.04.20 0 0 4877

"Győr és Veszprém között 40 éve Bz motorvonatok szállítják az utasokat."

 

Kisalföld... Talán kilencvenkilenc-kétezertől kezdtek erre kínlódni velük?

Azelőtt nem voltak.

 

Előzmény: kettőhatvanhatos (4875)
Járatkihasználtság Creative Commons License 2017.04.20 0 0 4876

Ez igen ettől szép a vasút!

Aki ezeket vezethette, annak a szakma megadta az igazi lehetőséget. Vissza kell szerezni a vasúti utazás szépségét, tiszta, gyors és kisebb árakkal. Aki fölemelte az utazás díjait ilyen elképesztő módon az ellensége volt a vasútnak.Mi az, hogy az autó olcsóbb mint a vasút.

 

Ajánlom a döntéshozók figyelméba.

kettőhatvanhatos Creative Commons License 2016.11.07 0 0 4875
jakyg Creative Commons License 2016.10.04 0 0 4874

Nekem a kaler mondta, hogy mindig BZ megy, de elhiszem, ha nem így van.

Előzmény: M63,008 (4873)
M63,008 Creative Commons License 2016.10.03 0 0 4873

Különben nem nagyon jár arra csörgő.

 

Ez hülyeség. Minden nap van két vonatpár, hétvégén több.

Előzmény: jakyg (4872)
jakyg Creative Commons License 2016.10.03 0 0 4872

Október 1-én a Veszprémből 15:07-kor induló személy csörgős volt 4 kocsival. Valamikor reggel ment a szerelvény Győrből Veszprémbe nagy csoporttal.

Különben nem nagyon jár arra csörgő.

Előzmény: volanb (4871)
volanb Creative Commons License 2016.07.29 0 0 4871

Üdv! Forda szerint mely vonatok csörgősek a vonalon? (egész heti érdekelne) Válaszokat köszönöm előre is! :)

jakyg Creative Commons License 2016.05.23 0 0 4870

Szép munka!

Előzmény: Dtomesz (4869)
Dtomesz Creative Commons License 2016.05.17 0 0 4869
Dave_91 Creative Commons License 2016.05.02 0 0 4868


Gőzfelhőtlen kirándulás a Bakonyvasúton, Nohabbal: >>Katt a videóért!<<

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!