Keresés

Részletes keresés

Krisztián 79 Creative Commons License 2023.11.04 0 0 3357

 

 

Sziasztok! 

Itthonra használható vasúti hangosbemondó rendszert keresek. Hangok illetve szövegkönyv is van hozzá, láttam itt egypárat, Pl vasutasadam-tol is.
Segítségeteket köszi! 

 

Email.: pallkrisztian1@gmail.com

Lalika1994 Creative Commons License 2023.10.27 0 0 3356

Sziasztok! 

Itthonra használható vasúti hangosbemondó rendszert keresek. Hangok vannak hozzá, láttam itt egypárat, Pl vasutasadam-tol is.
Segítségeteket köszi! 

Vetesi75 Creative Commons License 2023.08.22 0 0 3355

Ez csupán karbantartási probléma lehet. Ha jól van beszabályozva és az alkalmazott táblák is a megfelelő paraméterekkel rendelkeznek, akkor az egy "halálbiztos" szerkentyű tud lenni.

Előzmény: Peti817172M (3354)
Peti817172M Creative Commons License 2023.08.21 0 0 3354

És sikerül elsőre a megfelelő helyen megállnia? :)

Előzmény: markodonat (3353)
markodonat Creative Commons License 2023.08.21 0 0 3353

Ezt annyiban pontosítanám, hogy nem az utastájékoztató rendszer, hanem a tábla vezérlése az, ami egy időben csak egy sort enged pörgetni.

Illetve mióta a Schauer PIS-GBE rendszerek üzemelnek a Solari táblás állomásokon, már csak az a mező pörög újra a soron belül, amelyik változik.

Előzmény: Peti817172M (3352)
Peti817172M Creative Commons License 2023.08.20 0 0 3352

És egy 10 soros összesítő tábla esetén a frissítés is az örökkévalóságig tart, mert a buta rendszer egyszerre csak egy sort tud frissíteni, ráadásul nem is mindig áll meg a kivánt lap első elérésekor, van, hogy többször körbemegy. És akkor is elkezdi tekerni, ha már eleve a kívánt lap van kitéve.

Előzmény: markodonat (3351)
markodonat Creative Commons License 2023.08.20 0 1 3351

Nem gondolnám, hogy megéri, lévén rengeteg darab lapot kell újrafesteni egy-egy új vonatnév vagy állomás esetén, és a Solari táblák megszüntetésekor pont mindig ez hangzott el hatalmas érvnek az új technika (TFT, LCD) mellett.

 

Kicsit számolgattam, vegyük példának Győrt.

Nagycsarnok 3db összesítő, kijárati csarnok 1db összesítő, buszpályaudvar 1db összesítő, egyesével 5-5 sor: 25 lap

Vágányonként 2-2 perontábla, mindkettő kétoldalas, 7 vágány esetén: 28 lap

Aluljárói táblák, 2 aluljáró, ha* mindegyik kétsoros, 2-7. vágányok esetén: 24 lap

Ez mindjárt 77 lap átfestése, ha jól számoltam. Nem beszélve a szakemberek idejéről, kosaras emelőről, stb.

 

* vannak háromsoros aluljárói táblák Győrben, de nem tudom fejből, hány és melyik vágányoknál

 

Valahol olvastam, hogy már megvolt a kiírás az új TFT kijelzők beszerzésére Győr esetében, de ez vissza lett vonva, amikor nyilvánvalóvá vált, hogy össze lehet házasítani a Solarit az új rendszerrel. Hogy ez tényleg így történt-e vagy sem, nem tudom, mindenesetre az eddig is esedékes táblacseréket gondolom jó időre elnapolták, az állapotokat konzerválták ezzel a felemás megoldással.

Előzmény: PLACI (3349)
turntable Creative Commons License 2023.08.15 0 0 3350

Sziasztok. Az mért van, hogy Szolnok állomáson a Szentesre közlekedő személyvonatoknak az épp aktuális induló vágányonon a kijelzőn egyszer "SZENTES" van kiírva, egyszer "Kunszentmárton-Szentes", de kisebbel. Előbbi előnyösebb, mert rövidebb( hasonlóan rövid, mint"HATVAN", de attól jobban megkülönböztethető), messzebbről látszik. Az erősen ritka hangbemondás az állomáson minden esetben ugyanaz. Teljesen azonos vonatszámok esetén is előfordul ugyanez két különböző napon. 

PLACI Creative Commons License 2023.08.12 0 2 3349

Megéri ezeket a Solari lapozós táblákat üzemeltetni, fenntartani? Pl. a Keleti korábbi folyadékkristályos kijelzője (a Solari tábla utáni) valahol ma is munka nélkül pihen. Győr elég nagy forgalmú ahhoz, hogy ott üzemeljen, és bár most picit gyorsabb lett az új rendszerrel a kiírás, az igazi áttörést ennek a használaton kívüli kijelző hozná.

Hasonlóan a Nyugatiban is lecserélték a folyadékkristályos kijelzőket (a központit és a peronvégieket is), és azok holléte számomra ismeretlen, de a győri peronokon simán tudna üzemelni, nem is beszélve a komáromi, hegyeshalmi évtizedek óta rossz, kiiktatott kijelzők helyére kerülhetnének.

Előzmény: markodonat (3346)
49-es villamos Creative Commons License 2023.08.12 0 0 3348

Üdv!

 

Érdeklődnék, hogy a 29-es vasútvonalon, Balatonalmádi és Alsóörs állomások között elhelyezkedő Káptalanfüred megállóhelyen mióta nincs szolgálat, ill. hangosbemondás. Valamikor 2006-7 felé évek múltán nyáron volt ott az élőszavas hangbemondás után Rábai automata is, erre bizton emlékszem.

Hogy aztán azt Almádin keresztül ,,mondatták be", vagy a helyszíni forgalmista nyomott meg egy gombot, azt nem tudom, mindenesetre érdekelne.

Rég nem jártam arra, gondolom manapság néma csönd lehet a forgalmista hiánya miatt, de remélem tévedek.

 

Köszönöm ha valaki tudja a választ, friss információt.

markodonat Creative Commons License 2023.08.10 0 0 3347

A mai napon pedig Komárom állomáson történt meg a győrihez hasonló csere... fogynak a Digitonok az 1-es vonalról.

Előzmény: markodonat (3346)
markodonat Creative Commons License 2023.07.21 0 3 3346

Habár nem túl aktív ez a topik, azért leírom, hogy itt is nyoma legyen: 

 

2023.06.27-től Győr állomáson a Szalóczy Pál hangjával üzemelő DIGITON-GAV 3 rendszer helyett már a Schauer PIS-GBE TTS rendszere üzemel.

Hegyehalomban pedig egy héttel korábban cserélték a DIGITON-GAV 2 rendszert.

 

A Solari táblák (Tatabányához hasonlóan) mindegyik helyszínen megmaradtak. Mivel a mai modern PC-ken már nincs RS232 interfész (a Solari táblákat márpedig ezen keresztül lehet vezérelni), Ethernet<->RS232 szerver berendezés tölti be a hiányzó láncszem szerepét (a gyártó termékei egyébként ipari minőségű, elnyűhetetlen cuccok!).

Peti817172M Creative Commons License 2023.05.20 -1 2 3345

Azt szeretném meg kérdezni, hogy miért kell az IC-n élőszóban is bemondani a közleményeket, ha működik a gépi bemondás is mellette?

Krisztián 79 Creative Commons License 2023.02.12 -2 0 3344

Üdv 

 

Esetleg van valakinek PIS - GBE Utastájékoztató rendszer amit otthoni használatra lehet használni ... 

Képet is küldök amire gondolok ...

 

Előre is köszönöm 

 

E-mail.: pallkrisztian1@gmail.com 

Krisztián 79 Creative Commons License 2023.02.12 -2 0 3343

Üdv 

 

Esetleg van valakinek PIS - GBE Utastájékoztató rendszer amit otthoni használatra lehet használni ... 

 

Előre is köszönöm 

 

E-mail.: pallkrisztian1@gmail.com 

Előzmény: vasutasadam (3215)
Krisztián 79 Creative Commons License 2023.01.17 -4 0 3339

 

 

Üdv 

 

Érdeklődni szeretnék, hogy van - e esetleg valakinek Utastájékoztatói Programja és esetleg el küldené e-mailben 

Képet is csatoltam, hogy milyenre gondolok amúgy ..... 

 

Előre is köszönöm a segítséget 

 

E-mail cím.: pallkrisztian1@gmail.com

alex_86 Creative Commons License 2022.11.14 0 2 3334

Salgó ngy. egri stokkal... régi szép idők! :)

Előzmény: siófoki35 (3333)
siófoki35 Creative Commons License 2022.11.02 0 2 3333

Keleti, 2003:

 

Peti817172M Creative Commons License 2022.07.29 0 0 3332

Mostanában többször tapasztaltam Balatonfenyvesen és Máriahullámtelepen is, hogy a Helikon meg a Déli-Parti IR hangos közeményéből lemarad a vonat neme és neve.

H_CS Creative Commons License 2022.07.28 -1 0 3331

Nem photoshop.

 

Peti817172M Creative Commons License 2022.03.25 0 0 3330

Kökin megint alkotott a rendszer. A jobb oldali összesítő kijelzőn (mindkét helyszínen) Zugló képernyője jelent meg.

H_CS Creative Commons License 2022.03.03 0 0 3329

Előzmény: H_CS (3328)
H_CS Creative Commons License 2022.03.03 0 0 3328

vonatinfo.mav-start.hu-n Budapest-Nyugati pályaudvarnál feltüntetve érdekes, hogyan tud 4 percen belül 3 vonat érkezni az 5. vágányra, egy másik szerelvény hogyan fordul meg 1 perc alatt, vagy éppen mit keres az 1. vágányon a szegedi IC, a szobi személy pedig a 15.-ön. És a nyíregyházai sebes is érdekes módon néz ki a Westend alatt.

 

Akkor már inkább ne írnák ki a vágányszámot...

-huMSTS- Creative Commons License 2022.02.16 0 0 3327

Ennek (valószínűleg) technológiai akadálya van, mivel a 4847-et teljesen keresztbe kellene járatni ahhoz, hogy az 1-2-re menjen. 

Előzmény: Peti817172M (3326)
Peti817172M Creative Commons License 2022.02.14 0 0 3326

Ezzel nem is lenne gond, de a csonkameneteknek ott az 1-2 vágány. Nem kéne az "átmenő" vágányokat foglalni.

Előzmény: Lukács90 (3324)
Peti817172M Creative Commons License 2022.02.14 0 0 3325

Ennél összetettebb, mert a 4847-es rácsatolódik egy már ott állóra. Viszont a probléma, hogy irányítófüggő, hogy melyik vonat vágányát módosítja. És az irányító és az utastájékoztatás kezelő között is akadozik a kommunikáció, annak ellenére, hogy elvileg egy helyiségben vannak.

Előzmény: Godolloi HEV (3321)
Lukács90 Creative Commons License 2022.02.11 0 0 3324

Valószínűleg azért közlekedig csak Kelenföldig, mert nincs kapacitás arra, hogy beférjen a Délibe.

Előzmény: Peti817172M (3322)
Peti817172M Creative Commons License 2022.02.11 0 0 3323

A gyakorlattal is. Mert hiába érkezik a gyakorlatban mindig a 14-esre, valahogy állandóan kikerül tévesen a 10-es. Pedig ott a kezelő írja be a vágányszámot. A tervezett vágányt nem szabadna kiírnia, csak akkor, ha a kezelő megadta, hogy melyik vágány.

Előzmény: Godolloi HEV (3321)
Peti817172M Creative Commons License 2022.02.11 0 0 3322

Ennek mi értelme, hogy ahelyett, hogy elmenne a Déiliig, inkább Kelenföldön foglalja a vágányt? Vagy ha már csak odáig megy, akkor utasleszállítás után húzzon el a csába, és ne foglalja a vágányt.

Előzmény: Godolloi HEV (3321)
Godolloi HEV Creative Commons License 2022.02.09 0 0 3321

A 4847-es vonat 8.13-kor ér Kelenföldre (Bicskéről). Az Elvirában ez is, és a G43-as is a 10-es vágányra van kiírva, szóval itt a tervvel lehet a gond.

Előzmény: Peti817172M (3320)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!