Itthonra használható vasúti hangosbemondó rendszert keresek. Hangok illetve szövegkönyv is van hozzá, láttam itt egypárat, Pl vasutasadam-tol is. Segítségeteket köszi!
Ez csupán karbantartási probléma lehet. Ha jól van beszabályozva és az alkalmazott táblák is a megfelelő paraméterekkel rendelkeznek, akkor az egy "halálbiztos" szerkentyű tud lenni.
És egy 10 soros összesítő tábla esetén a frissítés is az örökkévalóságig tart, mert a buta rendszer egyszerre csak egy sort tud frissíteni, ráadásul nem is mindig áll meg a kivánt lap első elérésekor, van, hogy többször körbemegy. És akkor is elkezdi tekerni, ha már eleve a kívánt lap van kitéve.
Nem gondolnám, hogy megéri, lévén rengeteg darab lapot kell újrafesteni egy-egy új vonatnév vagy állomás esetén, és a Solari táblák megszüntetésekor pont mindig ez hangzott el hatalmas érvnek az új technika (TFT, LCD) mellett.
Vágányonként 2-2 perontábla, mindkettő kétoldalas, 7 vágány esetén: 28 lap
Aluljárói táblák, 2 aluljáró, ha* mindegyik kétsoros, 2-7. vágányok esetén: 24 lap
Ez mindjárt 77 lap átfestése, ha jól számoltam. Nem beszélve a szakemberek idejéről, kosaras emelőről, stb.
* vannak háromsoros aluljárói táblák Győrben, de nem tudom fejből, hány és melyik vágányoknál
Valahol olvastam, hogy már megvolt a kiírás az új TFT kijelzők beszerzésére Győr esetében, de ez vissza lett vonva, amikor nyilvánvalóvá vált, hogy össze lehet házasítani a Solarit az új rendszerrel. Hogy ez tényleg így történt-e vagy sem, nem tudom, mindenesetre az eddig is esedékes táblacseréket gondolom jó időre elnapolták, az állapotokat konzerválták ezzel a felemás megoldással.
Sziasztok. Az mért van, hogy Szolnok állomáson a Szentesre közlekedő személyvonatoknak az épp aktuális induló vágányonon a kijelzőn egyszer "SZENTES" van kiírva, egyszer "Kunszentmárton-Szentes", de kisebbel. Előbbi előnyösebb, mert rövidebb( hasonlóan rövid, mint"HATVAN", de attól jobban megkülönböztethető), messzebbről látszik. Az erősen ritka hangbemondás az állomáson minden esetben ugyanaz. Teljesen azonos vonatszámok esetén is előfordul ugyanez két különböző napon.
Megéri ezeket a Solari lapozós táblákat üzemeltetni, fenntartani? Pl. a Keleti korábbi folyadékkristályos kijelzője (a Solari tábla utáni) valahol ma is munka nélkül pihen. Győr elég nagy forgalmú ahhoz, hogy ott üzemeljen, és bár most picit gyorsabb lett az új rendszerrel a kiírás, az igazi áttörést ennek a használaton kívüli kijelző hozná.
Hasonlóan a Nyugatiban is lecserélték a folyadékkristályos kijelzőket (a központit és a peronvégieket is), és azok holléte számomra ismeretlen, de a győri peronokon simán tudna üzemelni, nem is beszélve a komáromi, hegyeshalmi évtizedek óta rossz, kiiktatott kijelzők helyére kerülhetnének.
Érdeklődnék, hogy a 29-es vasútvonalon, Balatonalmádi és Alsóörs állomások között elhelyezkedő Káptalanfüred megállóhelyen mióta nincs szolgálat, ill. hangosbemondás. Valamikor 2006-7 felé évek múltán nyáron volt ott az élőszavas hangbemondás után Rábai automata is, erre bizton emlékszem.
Hogy aztán azt Almádin keresztül ,,mondatták be", vagy a helyszíni forgalmista nyomott meg egy gombot, azt nem tudom, mindenesetre érdekelne.
Rég nem jártam arra, gondolom manapság néma csönd lehet a forgalmista hiánya miatt, de remélem tévedek.
Köszönöm ha valaki tudja a választ, friss információt.
Habár nem túl aktív ez a topik, azért leírom, hogy itt is nyoma legyen:
2023.06.27-től Győr állomáson a Szalóczy Pál hangjával üzemelő DIGITON-GAV 3 rendszer helyett már a Schauer PIS-GBE TTS rendszere üzemel.
Hegyehalomban pedig egy héttel korábban cserélték a DIGITON-GAV 2 rendszert.
A Solari táblák (Tatabányához hasonlóan) mindegyik helyszínen megmaradtak. Mivel a mai modern PC-ken már nincs RS232 interfész (a Solari táblákat márpedig ezen keresztül lehet vezérelni), Ethernet<->RS232 szerver berendezés tölti be a hiányzó láncszem szerepét (a gyártó termékei egyébként ipari minőségű, elnyűhetetlen cuccok!).
Mostanában többször tapasztaltam Balatonfenyvesen és Máriahullámtelepen is, hogy a Helikon meg a Déli-Parti IR hangos közeményéből lemarad a vonat neme és neve.
vonatinfo.mav-start.hu-n Budapest-Nyugati pályaudvarnál feltüntetve érdekes, hogyan tud 4 percen belül 3 vonat érkezni az 5. vágányra, egy másik szerelvény hogyan fordul meg 1 perc alatt, vagy éppen mit keres az 1. vágányon a szegedi IC, a szobi személy pedig a 15.-ön. És a nyíregyházai sebes is érdekes módon néz ki a Westend alatt.
Ennél összetettebb, mert a 4847-es rácsatolódik egy már ott állóra. Viszont a probléma, hogy irányítófüggő, hogy melyik vonat vágányát módosítja. És az irányító és az utastájékoztatás kezelő között is akadozik a kommunikáció, annak ellenére, hogy elvileg egy helyiségben vannak.
A gyakorlattal is. Mert hiába érkezik a gyakorlatban mindig a 14-esre, valahogy állandóan kikerül tévesen a 10-es. Pedig ott a kezelő írja be a vágányszámot. A tervezett vágányt nem szabadna kiírnia, csak akkor, ha a kezelő megadta, hogy melyik vágány.
Ennek mi értelme, hogy ahelyett, hogy elmenne a Déiliig, inkább Kelenföldön foglalja a vágányt? Vagy ha már csak odáig megy, akkor utasleszállítás után húzzon el a csába, és ne foglalja a vágányt.
A 4847-es vonat 8.13-kor ér Kelenföldre (Bicskéről). Az Elvirában ez is, és a G43-as is a 10-es vágányra van kiírva, szóval itt a tervvel lehet a gond.