Én használom őket, és jók, bár nálunk főleg a vékonyabbak kellenek - sokszor ezeknél is sokkal vékonyabbak, szerencsére azokból van nagy antik készletem.
A sárga készlet legnagyobb dörzsára 2mm - talán még túl nagy is, de a kisebbek között lesz megfelelő.
Mindenesetre, ahogy ránéztem, a helyettesítő FS00 szerkezet valójában már 7-8e körül felhajtható, akár szállítással együtt is 10 alatt/körül, és újonnan...
Tényleg ne vedd rossz néven - de én ilyenekhez hozzá sem nyúlok... IDŐFECSÉRLÉS.
Ezeket eleve nem arra találták ki, hogy valaha is szervizeljék, karban tartsák, ez a tipikus "vedd-hordd-dobd el" kategóriát képviselik (még akkor is, ha sok ilyen óra nem is olyan olcsó, hogy ezt feltételezze róluk a laikus vásárló).
Az autón sem javítani akarjuk az elkopott féktárcsát, kuplungot vagy gumit - hanem kicseréljük újra.
Lehet bennük látni kihívást - de ameddig kb: befejezhetetlen mennyiségű "valódi munka" áll előttünk, addig kár az időt erre pazarolni... Most komolyan, mit kezdjünk egy műanyag csapágylemezben forgó, megkopott-vetemedett műanyag áttétellel? Gyártunk chatonokat, foglalunk be köveket, marunk új kerekeket rendes fémből..??.. Mert nagyjából ezt lehetne vele tenni...
Ismert - bár nem túl gyakori - márkanév volt, nem állt mögötte valódi gyártó, ez csak egy márkanév. Egy tipikus "private label" forgalmazó volt, már anno is elterjedt modell volt, hogy típus-órákat gyártó cégek a megrendelő kérésére az általa kért kinézetű számlapokkal és márkanevekkel látták el az órákat.
Ilyen márkanév irgalmatlan számban létezett (csak Svájcban 40-50 ezres nagyságrendben !!), sok ékszerész vagy komolyabb áruház rendre saját márkaneveken forgalmazott órákat (és más cikkeket), de ezek sokszor fizikálisan azonosan voltak számtalan más, egyéb neveken futottakkal.
Ez is egy ilyen óra, valamilyen tisztességes minőségű típus-szerkezettel, korrekt aranytokban - nem mondható egy kiemelkedő érdekességnek vagy értéknek, de teljesen jó minőségű használati tárgy.
Sajnos a mai viszonyok között az értéke nagyjából korrelál a benne lévő arany értékéhez.
Igen, a "balanszkerék" is egy régies elnevezése a billegőnek. Az angolban ma is "balance-wheel".
Mozgatásra minden billegő érzékeny (ezért növelik a lengésszámot és csökkentik a méreteket), de normális esetben ez nem feltűnő, ha mégis az, akkor annak valami oka van az adott szerkezetben. Lehet akár jelentősebb kopás vagy más hiba is a háttérben - annyi minden tud ilyet okozni, hogy ezt látatlanba lehetetlen megmondani.